Moeite met vriend als vrachtwagenchauffeur

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

nikkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-24 14:54

Afschuiven, heeft nog nooit positief gewerkt. Werken aan jezelf wel.

elineAbby123

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-24 15:39

Pfoe... Als ik het zo lees is het een behoorlijke chaos in je hoofd. Dat is absoluut niet fijn. Ben het eens met al het bovenstaande, ga aan jezelf werken, dan maar die ruimte nemen.

Ik vind het namelijk nu inderdaad beetje verstoppen achter alles waardoor het alleen maar erger wordt. Jij moet jezelf het eerste duwtje de goede richting in geven door werk te gaan maken van ( mentaal) herstel. Zou ook kijken of er naast psychische hulpinstanties ook buurt coaches of andere instanties zijn die jou kunnen helpen structuur aan te brengen in je dagelijks leven.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-24 21:25

Heb je voldoende vrienden waar je je verhaal bij kwijt kan dat scheelt ook al veel.

Kairos

Re: Moeite met vriend als vrachtwagenchauffeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-24 21:37

TS, meld je ziek op werk en maak ruimte voor de therapie.
Het klinkt alsof je jezelf al langere tijd niet fijn voelt en daarbij niet in staat bent om voor jezelf op te komen. Je voelt je te verantwoordelijk om alle gaatjes op te vullen op werk, maar dat ben je niet. Het bedrijf zal ook door blijven draaien als je thuis bent. Ik denk dat je concrete ondersteuning nodig hebt om te voorkomen dat je niet langdurig uitvalt en het nodig hebt dat iemand je concrete handvaten geeft, om je behoeftes bespreekbaar te maken. Maar je zal zelf die eerste stap moeten nemen.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-24 07:42

Ts hoe gaat het nu met je?
Overweldigd door de vele reacties dat je meer aan jezelf moet gaan werken?
Want het is alweer even geleden dat je hebt gereageerd. En ik kan me voorstellen dat je wel wat schrikt van deze unanieme berichten :knuffel:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-24 20:09

DuoPenotti schreef:
Want het is alweer even geleden dat je hebt gereageerd. En ik kan me voorstellen dat je wel wat schrikt van deze unanieme berichten :knuffel:

En voor dit soort reacties blijf ik hier kijken.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-24 20:12

Nielojram schreef:
DuoPenotti schreef:

En daarmee bedoel je?

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-24 20:20

Little_Gift schreef:
Nielojram schreef:

En daarmee bedoel je?

Het zal wel als sneer bedoeld zijn. Maar begrijp het ook niet.
Want mijn bericht is goed bedoeld.

Ook vandaag is ts online geweest heb ik net gekeken.

En ik kan me voorstellen dat het behoorlijk confronterend is wat hier staat.

:knuffel:

nikkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-24 20:33

Gezien de opvallende eensgezindheid, mag je dat wel zeggen en schrijven DP.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-24 23:42

Ik vind de reacties nogal veroordelend en niet helpend.

Om tegen iemand die diep in de put zit alleen te zeggen dat ze eruit moet klimmen.... Als ze dat kon, had ze dat wel gedaan.
Natuurlijk kan bokt haar niet letterlijk helpen, maar een beetje meer begrip en meedenken helpt beter dan blijven roepen dat ze het zelf moet doen.
https://m.youtube.com/watch?v=1Evwgu369Jw

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-24 00:35

Soms heb je juist als je diep in de put zit een spiegel nodig. En volgens mij is niemand hier echt veroordelend maar wel spiegelend.

nikkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-24 08:27

Er wordt door de meerderheid iets geconstateerd en er worden oplossingsrichtingen aangedragen. W.O ga aan jezelf werken.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-24 08:44

senna21 schreef:

Om tegen iemand die diep in de put zit alleen te zeggen dat ze eruit moet klimmen.... Als ze dat kon, had ze dat wel gedaan.
Natuurlijk kan bokt haar niet letterlijk helpen, maar een beetje meer begrip en meedenken helpt beter dan blijven roepen dat ze het zelf moet doen.

Daar ben ik het niet mee eens, er worden concrete handreikingen en mensen denken juist mee.

Feit blijft dat er maar 1 is die veranderingen kan aanbrengen..er komt niemand die dit voor de TS gaat doen. Ze zal zelf hulp moeten zoeken en die eerste stappen moeten zetten.

elineAbby123

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-24 12:42

senna21 schreef:

Ik denk dat er juist heel goed gereageerd wordt omdat TS volgens mij niet helemaal inzag waar het probleem lag ( zij maakt een topic over de baan van haar vriend) veel reactie gevende laten zien dat ze misschien een wat groter probleem heeft wat ze misschien nog niet zag/wilde inzien. En vervolgens worden er ook nog goeie tips gegeven hoe ze hier mee om kan gaan of welke stappen kunnen helpen. Niks veroordelends lijkt mij?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-24 13:08

senna21 schreef:

Dat zegt precies helemaal niemand, dat ze zelf uit de put moet klimmen, ik lees vooral veel begrip en geen veroordelingen.

Ik zie juist alleen maar reacties die aanraden hulp te nemen bij het uit de put klimmen.

Met alleen maar zeggen hoe erg het allemaal is schiet helemaal niemand iets op.
Als je iets anders wil in je leven komt dit je nooit aanwaaien, maar je hebt zelf de hand in hoe je je leven inricht en kunt daar allerlei hulpbronnen voor aanboren.

AdemoJoey

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-24 14:19

DuoPenotti schreef:
Nielojram schreef:

Het zal wel als sneer bedoeld zijn. Maar begrijp het ook niet.
Want mijn bericht is goed bedoeld.

Ook vandaag is ts online geweest heb ik net gekeken.

En ik kan me voorstellen dat het behoorlijk confronterend is wat hier staat.

:knuffel:

Ow, ik las 'm anders. Meer als; wat fijn dat er betrokkenheid getoond wordt, fijn dat Bokt deze kant heeft. Ben nu wel benieuwd hoe het bedoeld is en hoop nog steeds dat het op deze manier is :j In ieder geval vind ik jouw reactie heel tof DP!

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-24 14:43

Ik hoop dat je gelijk hebt AdemoJoey :j

En dank je wel.

Ja vind het oprecht rot als iemand zo slecht in zijn vel zit.
Zich verschuilt in het werk zodat gevoel niet binnen komt. En dan in de tijd thuis zich alleen/rot voelt.

Herken het ook wel.
Ik ben vroeger ook altijd door gegaan. Veel gewerkt, na het werk paard gaan rijden dat bijna obsessief was.
Want als je druk bezig bent voel je niks.
Ik was ziek, al jaren, maar als je gewoon door buffelt is het onvoorstelbaar wat een mens nog allemaal kan doen... totdat...
En die totdat hoop ik dat ts niet krijgt. Maar eerder de hulp heeft die ze nodig heeft. Want dan word het leven toch een stukkie fijner van.

AdemoJoey

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-24 18:51

Ja, die weg wil je iedereen besparen. Punt is vaak dat je niet weet waar het breekpunt zit, totdat die er 'ineens' is en ondanks alles volkomen onverwachts voelt. En dan zit je.. een enorme leercurve. Hopelijk kan TS dit voor zijn en op een fijnere manier hier uit komen. terkte TS!

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-24 22:02

Niet zeker of je doelt op mijn opmerking. Dat was zeker niet rot bedoeld, maar ik vond wel dat het herhalende enkelvoudige commentaar van "je moet het zelf doen" en de nogal stevige kritiek op haar wens dat haar vriend meer thuis is (en bijbehorende twijfel over hun relatie), weinig motiverend en helpend is voor iemand die duidelijk al langere tijd met zichzelf in de knoop zit. En een onterechte versimpeling van haar verhaal.
Ik vermoed dat TS al veel te lang alleen knokt. Ze heeft het afgelopen jaar stappen gezet, breken met familie en nieuwe relatie, maar niet met de gehoopte uitkomst.
Dat ze hoopt op meer steun van haar partner, vind ik niet raar. Dat het misschien niet kan, ook niet.
TS, als je nog meeleest: misschien is het goed om deze vragen eens te bespreken met je psycholoog of een andere hulpverlener.
Alleszins veel sterkte en wijsheid gewenst.

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-24 12:54

Voor nu ik zit nu aan de medicatie wat wel helpt met het slapen heb mijn nacht rust weer terug alleen wel flinke bijwerkingen er van.. ik ben nu nog wel aan het werk maar heb aangegeven aan mijn leidinggevende dat ik de rest van de week niet komt allemaal goed komt er een ander ja maar ik hoop dat je er wel weer vrijdag en zaterdag er ben want we zitten echt krap…

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-24 12:58

trysteffy schreef:
Voor nu ik zit nu aan de medicatie wat wel helpt met het slapen heb mijn nacht rust weer terug alleen wel flinke bijwerkingen er van.. ik ben nu nog wel aan het werk maar heb aangegeven aan mijn leidinggevende dat ik de rest van de week niet komt allemaal goed komt er een ander ja maar ik hoop dat je er wel weer vrijdag en zaterdag er ben want we zitten echt krap

Dat mag hij best hopen :j
Maar dat is totaal niet jouw probleem. Hij heeft goed geprofiteerd van jouw loyaliteit/ jouw vluchten uit de werkelijkheid, maar jij bent de enige die voor jouw welzijn kan kiezen en die zich ziek kan melden.

Keldeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-24 12:59

Doe jezelf een plezier en zoek een andere werkgever. Personeelstekort is nooit jouw verantwoordelijkheid. Je leidgevende manipuleert je en dat gaat ten koste van je gezondheid.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-24 13:03

Als jij er morgen onverhoopt niet meer bent, moeten ze ook een oplossing verzinnen. Dus als jij last hebt van de bijwerkingen of als jij jouw eigen werk niet kunt doen met deze medicijnen, dan zal je werkgever voor een alternatief moeten gaan.

Vraag - voor jezelf - een afspraak met de bedrijfsarts. Dat lijkt me in dit geval geen overbodige luxe. Zeker als je medicijnen moet gebruiken waar je je eigen werk (momenteel) niet kan verrichten.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-24 13:07

Fijn dat je reageert.
Maar laat je inderdaad niet manipuleren.
Hij heeft een bedrijf met personeel. En 1 van de risico's is als werkgever dat je personeel ziek kan worden.
En daar heeft hij het maar mee te doen, niet jou probleem.
Dat is moeilijk, maar zo zakelijk zit het wel in elkaar.
Denk aan jezelf. En nee aan jezelf denken is niet egoistisch, maar het is juist een manier om goed voor jezelf te zorgen en dat is precies wat je nodig hebt.

AmyJamess

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-24 13:18

Ts, laat je echt geen schuldgevoel aanpraten!
Zoals anderen ook zeggen. Het bedrijf gaat gewoon door ook zonder jou.

Goed dat je even tijd voor jezelf neemt.