Transitievergoeding bij ontslag

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-24 09:40

KimD schreef:
Maar daar kijken we niet oneindig veel van aannemen, want je moet ze een bepaald aantal uren kúnnen bieden als ze wél beschikbaar waren.

Nee. Dat is echt flauwekul wat je zegt. De enige eis is dat áls de werkgever de werknemer oproept/indeelt, dit voor minimaal 3 uur aaneengesloten moet zijn. Verder hoeft de werkgever helemaal niets.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-24 09:42

Lieser schreef:
KimD schreef:
Maar daar kijken we niet oneindig veel van aannemen, want je moet ze een bepaald aantal uren kúnnen bieden als ze wél beschikbaar waren.

Nee. Dat is echt flauwekul wat je zegt. De enige eis is dat áls de werkgever de werknemer oproept/indeelt, dit voor minimaal 3 uur aaneengesloten moet zijn. Verder hoeft de werkgever helemaal niets.

You do you. :Y)

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-24 09:55

Maartje9 schreef:
Sjongejonge :+.

Zo zielig is het allemaal ook weer niet hoor. Voor de duidelijkheid: ik werk er nu ongeveer 1 x per 2 weken. Dat is ook (veel) minder geweest. Ze willen er graag naar toe dat iedereen tenminste 2 x per week een dienst draait. Ik kan dat nu eenmaal niet beloven, en dat hoeft ook niet, want 0 uren contract. Daar kun je overigens ook genoeg van vinden, want eigenlijk is het natuurlijk ook niet oke om minstens 2 diensten per week te verwachten van iemand met een 0 uren contract.

Ik vind niet dat ik mezelf hier hoef te verantwoorden, ik vraag ook niet om iemands mening op ethisch vlak maar gewoon om ervaringen/kennis. Voor iedereen die daar iets zinnigs over heeft willen zeggen: hartstikke bedankt, dat wordt echt gewaardeerd. Voor alle heilige boontjes ben ik benieuwd of dat je je dan bij iedere onderhandeling, zij het werk, de koop van een auto, paard of wat dan ook, ook laat naaien +:)+.

En je WG hoeft jou niet op te roepen, dus mijn advies zou zijn, ga gewoon een constructief gesprek aan om tot een oplossing te komen waar beide partijen iets aan hebben. Anders roept je WG jou gewoon de komende maanden in het geheel niet op om je vervolgens met een zo laag mogelijke vergoeding te laten gaan.

Dat jouw werkgever tot de conclusie komt dat 0-contracten in de praktijk niet lekker werkt met mensen die nauwelijks beschikbaar zijn, is hun goed recht. Het is voor een werkgever veel goedkoper om minder mensen met meer uren in dienst te hebben. Dat jij niet met lege handen wil vertrekken is ook jouw goed recht, maar hou het gewoon netjes. Je wordt niet 'genaaid' door je werkgever voorzover ik uit jouw berichten heb gehaald.

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-24 10:06

KimD schreef:
Lieser schreef:

You do you. :Y)

Misschien beter lezen? Jij hebt het over verplichte uren als de werknemer beschikbaar is. Ik over als de werkgever ze daadwerkelijk oproept. Groot verschil.

Emj_23

Re: Transitievergoeding bij ontslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-24 10:12

Al was TS multimiljonair... of het nu voor bijverdienste, hobby of iets anders is maakt niet uit voor deze zakelijke relatie. Al zat ze ze de rest van de week thuis of werkt ze 60 uur elders, dat heeft er toch niets mee te maken of ze wel of niet moet vragen waar ze recht op heeft. Dat dat recht kan verschillen gezien de situatie is duidelijk, maar TS mag wel gewoon vragen wat reëel is. En reëel is wat we zakelijk samen in Nederland hebben afgesproken over het beëindigen van arbeidsrelaties.

Chickyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-24 10:17

Emj_23 schreef:
Al was TS multimiljonair... of het nu voor bijverdienste, hobby of iets anders is maakt niet uit voor deze zakelijke relatie. Al zat ze ze de rest van de week thuis of werkt ze 60 uur elders, dat heeft er toch niets mee te maken of ze wel of niet moet vragen waar ze recht op heeft. Dat dat recht kan verschillen gezien de situatie is duidelijk, maar TS mag wel gewoon vragen wat reëel is. En reëel is wat we zakelijk samen in Nederland hebben afgesproken over het beëindigen van arbeidsrelaties.

Daar gaat het ook helemaal niet om, de transitievergoeding is wettelijk geregeld en kun je zo uitrekenen en dat krijgt ze dan.. Maar met opmerkingen als "voor het juiste bedrag.." lijkt het erop dat TS meer wil en dat strookt niet echt als je zelf nog maar amper beschikbaar bent.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-24 10:17

Jou kosten TS als personeel zijnde voor dat bedrijf zijn veel te hoog voor die enkele keer jij eens komt op dagen.
Je kunt je ook wat coulanter naar deze werkgever gedragen want eerlijk gezegd maak je een beetje misbruik van ze met het achter de hand houden voor de zekerheid.
Wie naait nu wie??

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-24 10:24

Courses schreef:
Shiloh schreef:
Dit is trouwens precies waarom vrouwen minder verdienen dan mannen. Natuurlijk niet de volledige reden, maar dit speelt wel een grote rol. Al dat “goed fatsoen” en al die emoties. Denk je dat de meeste mannen daar maar een seconde over nadenken?

En dan een ander nog willen aanpraten dat wat ze doet fout is ook.

Nee hoor TS. Gewoon zakelijk blijven. Je bent goed bezig. Laat je niks aanpraten hier.

Haha, wat een enorme dooddoener dit. Er zit nogal een verschil tussen huilend meer geld eisen en gewoon op goed fatsoen een zakelijke relatie beëindigen. De hele ‘vrouwen verdienen hierom minder’ kaart trekken is echt een gênante move.

Niemand ‘praat hier wat aan’, er wordt om advies gevraagd en er zullen genoeg mensen uit ervaring of vanuit visie binnen het werkveld praten.

1: de waarheid zeggen is gênant? Ok. Mag je vinden. :')

2: jij leest duidelijk een heel ander topic dan ik.

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-24 10:34

Esther schreef:
[***] schreef:
Da's mooi, 0 uren contract en dan minimaal 2 diensten per week verwachten. :')

Nee hoor, lekker zonder schuldgevoel onderhandelen.

Is het zo raar om van iemand met een contract te verwachten dat ze komen werken?

Een 0 uren contract geeft werkgever en werknemer wat vrijheid voor het inplannen van werkzaamheden, de ene keer wellicht wat meer dan de andere keer, maar het is wel de bedoeling dat je komt werken. Wat heb je anders aan de mensen die je in dienst hebt, weet ook niet of de werkgever wel premies af moet dragen voor degenen die ze in dienst hebben maar niet werken.

Ik vind dat raar ja.
Want mag je dan ook van een werkgever verwachten dat er werk aangeboden wordt indien er geen werk is?

Django_Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-24 10:36

Popstra schreef:
Jou kosten TS als personeel zijnde voor dat bedrijf zijn veel te hoog voor die enkele keer jij eens komt op dagen.
Je kunt je ook wat coulanter naar deze werkgever gedragen want eerlijk gezegd maak je een beetje misbruik van ze met het achter de hand houden voor de zekerheid.
Wie naait nu wie??

Ze naait helemaal niemand. Het gaat om een supermarktketen die miljoenen per jaar verdient. In haar plek huren ze gewoon weer een nieuwe, nog jongere kracht in die minder kost. Ik durf er best op te gokken dat ze haar er niet uit willen doen omdat ze te weinig werkt, maar omdat ze te duur is geworden. Of dat zo is weet ik niet, maar ik heb genoeg vrienden gehoord die wel in deze wereld hebben gewerkt om te weten dat het wel zo kan gaan.

Laat je niks aanpraten TS. Jij hebt recht op die vergoeding en geld maakt niet gelukkig, maar is wel verrekte handig om te hebben. Het is een druppel op een gloeiende plaat voor die keten en ik vind het niet meer dan normaal dat je het onderste uit de kan wil halen.

Als ik het was, zou ik het ook doen. Mag iedereen op haten, maar ik ben hier degene met een mooi spaarpotje als bv. de auto het begeeft :Y)

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-24 10:37

Chickyy schreef:
Emj_23 schreef:

Daar gaat het ook helemaal niet om, de transitievergoeding is wettelijk geregeld en kun je zo uitrekenen en dat krijgt ze dan.. Maar met opmerkingen als "voor het juiste bedrag.." lijkt het erop dat TS meer wil en dat strookt niet echt als je zelf nog maar amper beschikbaar bent.

Ehhhh,,.
Werkgever wil van TS af.
In Nederland is het zo geregeld dat er dan een prijs voor betaald wordt.
Indien de werkgever er met TS niet onderling uitkomt dan wordt het een juridisch gedoe hetgeen de werkgever meer gaat kosten dan TS een "oprotpremie" geven.

Fabled

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-24 10:43

Chickyy schreef:
Emj_23 schreef:

Het strookt met een vast contract en een werkgever die van je af wil, maar je niet mag ontslaan zonder een procedure of een handtekening.

Voordat mensen beginnen te schreeuwen over graaien, naaien en weet ik het wat. Sta even stil bij het verschil tussen alleen een transitievergoeding (1/3e maandsalaris per gewerkt jaar) en een vergoeding vanwege een vaststellingsovereenkomst (al snel 1/2 of zelfs meer).

Die laatste gaat volgens mij gemiddeld zelfs voor 0,57 maandsalaris. TS is gek als ze voor bijna de helft minder gaat. :')

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-24 10:44

Petpa schreef:
Ehhhh,,.
Werkgever wil van TS af.
Indien de werkgever er met TS niet onderling uitkomt dan wordt het een juridisch gedoe hetgeen de werkgever meer gaat kosten dan TS een "oprotpremie" geven.

Dit klopt niet helemaal. De werkgever van mijn neef had ook besloten dat 2 buitenlandse werknemers goedkoper waren dan mijn neef alleen. Deze 2 waren op zijn pad gekomen omdat mijn neef een bedrijfsongeval had gehad geheel buiten zijn schuld om, was nalatigheid van de voorschriften waardoor de veiligheid ver te zoeken was. Mijn neef heeft er in totaal 19 jaar gewerkt. Baas heeft hem beschuldigd van een aantal dingen die hij niet hard kon maken ( o.a. dat hij langer pauze zou pakken dan de rest van de medewerkers, mijn neef was de enigste binnen het bedrijf met die functie waar ook speciale kleding bij nodig was, het aan- en uittrekken kost alleen al bijna 10 minuten per keer, dan ben je inderdaad langer bezig voordat je weer aan de gang bent maar is niet doordat hij langer pauze hield zeg maar). De sfeer was zo verziekt maar ondanks dat is mijn neef netjes op zijn werk gekomen en zich voor meer dan 100% ingezet. Is op een rechtszaak uitgedraaid en de rechtbank heeft besloten dat er geen recht is op een vergoeding richting mijn neef.

Cambionn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-24 10:56

verootjoo schreef:
KimD schreef:
Maat TS is zelden tot nooit beschikbaar? Hoe wilt deelnemen werkgever dan bijvoorbeeld 8/16 uur p/w bieden als TS niet aan de uren kan voldoen?
Niet, maar dan had TS het contract niet getekend en was dit probleem er niet :)*

0-uren contract heeft voor en nadelen van beide kanten. Als van 1 kant de voordelen niet meer opwegen tegen de nadelen krijg je dit soort situaties. Dat is gewoon zakelijk en heeft de WG allang ingecalculeerd.
WG was niet verplicht TS dit contract aan te bieden hè…
Nou echt dit joh. De meeste supermarkten mag je opdonderen als je 18+ bent, dan ben je duur en wordt je vervangen door de volgende 15/16 jarige. Het is dus echt niet de norm dat je een vast contract van de supermarkt krijgt. Toch is deze gegeven voor 0 uren. Die supermarkt wist echt wel wat dat inhoud. Als ze meer beschikbaar moest zijn, had de supermarkt een hoger aantal uren in het contract moeten zetten. Maar dan hadden ze natuurlijk ook moeten zorgen dat er altijd dat aantal uren werk voor TS lag, betaald met haar volwasseneloon. Waarschijnlijk hadden ze liever de pubers er staan voor de helft van het geld en TS enkel wanneer nodig. Snap echt niet dat mensen nu gaan miepen dat TS zo weinig werkt dat ze nu graait. Die supermarkten zijn zelf een heel stuk erger als het daarop aan komt.

TS vind het fijn die baan achter de hand te houden. Dat is haar goed recht, en daar heeft zowel zij als de supermarkt voor getekend. Maar de supermarkt wil dat graag weg hebben. Gezien TS daar geen baat bij heeft, zal dus supermarkt dus iets moeten doen om TS over te halen. Dat voor het juiste bedrag is TS bereid dat opvangnet kwijt te raken, zegt enkel dat er een mogelijkheid is om tot een VSO te komen, niet dat TS graait. Dat is echt niks anders dan een doordachte overweging in een zakelijke relatie.

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-24 11:00

[***] schreef:
Sta even stil bij het verschil tussen alleen een transitievergoeding (1/3e maandsalaris per gewerkt jaar) en een vergoeding vanwege een vaststellingsovereenkomst (al snel 1/2 of zelfs meer).

Die laatste gaat volgens mij gemiddeld zelfs voor 0,57 maandsalaris. TS is gek als ze voor bijna de helft minder gaat. :')

Een vaststellingsovereenkomst is niets meer dan afspraken tussen werkgever en werknemer over de wijze van het eindigen van de arbeidsrelatie zonder dat er een Rechter of UWV aan te pas komt. Dit kan voor beide partijen beter en goedkoper zijn dan de zaak voor te leggen aan een Rechter. Met dat in het achterhoofd kan de vergoeding in de VSO hoger zijn dan de transitievergoeding, maar dat is zeker geen gegeven. TS heeft dus niet persé recht op een hogere vergoeding als ze het via een VSO willen doen. In dit geval - zonder alles te weten - lijkt het me zelfs onwaarschijnlijk, nu TS zelf juist nauwelijks beschikbaar is voor werk. Ik denk dat een vergoeding in haar geval aardig zal tegenvallen gezien het lage aantal gewerkte uren over het afgelopen jaar.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-24 11:04

Shiloh schreef:
1: de waarheid zeggen is gênant? Ok. Mag je vinden. :')

2: jij leest duidelijk een heel ander topic dan ik.

Ik heb het nergens over dat het wel of niet waar is, dus een aanname maken heeft weinig zin. Ik geef aan dat het gênant is dat die opmerking erbij gehaald wordt. Het gaat hier om een vraag over een (mogelijke) transitievergoeding bij een 0-urencontract. Vervolgens wil je een argument maken dat dat relatie heeft met het verschil in salaris binnen werkende functies en het geslacht van degene die de functie bekleed. Dat komt hier totaal niet aan bod, kan best zijn dat de contactpersoon in kwestie ook gewoon een vrouw is. Is er dan ineens sprake van machtsmisbruik omdat we het niet over die boeg kunnen gooien?

Aangezien je zelf eerder aan hebt gegeven geen concreet advies te hebben, lees ik dat inderdaad wel terug uit deze losse flodders. Alles aan die opmerking is geen zakelijk argument, dus als we het over lezen hebben is het handig de beginpost nog eens een keer door te nemen want die beargumentatie komt letterlijk nergens naar boven.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-24 11:14

Jij hebt duidelijk niet alles gelezen en hebt mijn reactie totaal verkeerd begrepen.

Mijn punt ging over de reacties van vele in dit topic dat het belachelijk is dat ze er zo goed mogelijk vanaf wil komen. Dat dat onfatsoenlijk is en graaien en ander emotioneel manipulatief geneuzel, waar over het algemeen alleen vrouwen zich druk om maken. “Oh jee, het is niet bescheiden en fatsoenlijk om meer geld te vragen. Boehoe. Schandalig”. Ja. Die insteek is exact waarom vrouwen minder verdienen dan mannen.

Daar is niks gênants aan. Maar gewoon de waarheid.

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-24 11:28

meggiemeg schreef:
Petpa schreef:
Ehhhh,,.
Werkgever wil van TS af.

Dit klopt niet helemaal. De werkgever van mijn neef had ook besloten dat 2 buitenlandse werknemers goedkoper waren dan mijn neef alleen. Deze 2 waren op zijn pad gekomen omdat mijn neef een bedrijfsongeval had gehad geheel buiten zijn schuld om, was nalatigheid van de voorschriften waardoor de veiligheid ver te zoeken was. Mijn neef heeft er in totaal 19 jaar gewerkt. Baas heeft hem beschuldigd van een aantal dingen die hij niet hard kon maken ( o.a. dat hij langer pauze zou pakken dan de rest van de medewerkers, mijn neef was de enigste binnen het bedrijf met die functie waar ook speciale kleding bij nodig was, het aan- en uittrekken kost alleen al bijna 10 minuten per keer, dan ben je inderdaad langer bezig voordat je weer aan de gang bent maar is niet doordat hij langer pauze hield zeg maar). De sfeer was zo verziekt maar ondanks dat is mijn neef netjes op zijn werk gekomen en zich voor meer dan 100% ingezet. Is op een rechtszaak uitgedraaid en de rechtbank heeft besloten dat er geen recht is op een vergoeding richting mijn neef.

Toch heeft het de werkgever veel geld gekost.
Niet ten gunste van je neef.
Maar ten gunste van advocaten,

Fabled

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-24 11:50

mylittlejoy schreef:
[***] schreef:
Sta even stil bij het verschil tussen alleen een transitievergoeding (1/3e maandsalaris per gewerkt jaar) en een vergoeding vanwege een vaststellingsovereenkomst (al snel 1/2 of zelfs meer).

Een vaststellingsovereenkomst is niets meer dan afspraken tussen werkgever en werknemer over de wijze van het eindigen van de arbeidsrelatie zonder dat er een Rechter of UWV aan te pas komt. Dit kan voor beide partijen beter en goedkoper zijn dan de zaak voor te leggen aan een Rechter. Met dat in het achterhoofd kan de vergoeding in de VSO hoger zijn dan de transitievergoeding, maar dat is zeker geen gegeven. TS heeft dus niet persé recht op een hogere vergoeding als ze het via een VSO willen doen. In dit geval - zonder alles te weten - lijkt het me zelfs onwaarschijnlijk, nu TS zelf juist nauwelijks beschikbaar is voor werk. Ik denk dat een vergoeding in haar geval aardig zal tegenvallen gezien het lage aantal gewerkte uren over het afgelopen jaar.

Ik weet wat een VSO is. :) Ik weet ook dat de werkgever van haar af wil en daar een bedrag voor neer wil leggen (zie openingspost) en dat TS niet per se weg wil.

TS zit in een uitstekende positie om meer te verwachten dan de transitievergoeding, want als ze minder bieden dan blijft TS natuurlijk gewoon lekker zitten waar ze nu zit.

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-24 12:17

Werkgever kan ook besluiten TO nagenoeg niet meer op te roepen. Aangezien de uren die zij laatste maanden heeft gewerkt ook nagenoeg niets zijn.

En komt ze dan niet, worden het steeds minder uren en dus minder vergoeding tot het niets meer is.

Fatsoenlijk in gesprek gaan zou dus een betere oplossing zijn. Laat je desnoods adviseren door een vakbond.

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-24 12:50

Babsiej schreef:
Werkgever kan ook besluiten TO nagenoeg niet meer op te roepen. Aangezien de uren die zij laatste maanden heeft gewerkt ook nagenoeg niets zijn.

En komt ze dan niet, worden het steeds minder uren en dus minder vergoeding tot het niets meer is.

Fatsoenlijk in gesprek gaan zou dus een betere oplossing zijn. Laat je desnoods adviseren door een vakbond.

Precies. Dit heb ik ook aangegeven in mijn eerdere post, maar blijkbaar is fatsoen het raam uit omdat het een 'miljoenenbedrijf' is. Ondertussen wordt er links en rechts geklaagd dat de boodschappen zo duur zijn.

Fabled

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-24 12:58

Hoezo fatsoen het raam uit. :')

Ze hebben met elkaar gesproken, want daaruit kwam 'je krijgt een voorstel en je kan er wel of niet mee akkoord gaan'.

Werkgever wil haar weg zonder gedoe. Dan trek je als werkgever de portemonnee. Zo werkt dat feestje in een normaal land waar je rechten hebt als werknemer.

Het alternatief is dat TS lekker blijft zitten waar ze zit, want zij wil helemaal niet per se weg.

Denk dat een aantal mensen hier zou schrikken van de bedragen die bij mijn werkgever uitgegeven worden om iemand zonder gedoe de deur te wijzen. Iedereen blij, want dat is beter dan een lange en kostbare procedure.

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-24 13:09

Maar dat is maar beperkte weergave van wat TS heeft aangegeven. Ze heeft een 0-uren contract en is vrijwel niet beschikbaar. Werkgever wil graag meer uren met minder mensen maken. TS wil dat niet. Werkgever heeft aangegeven dat het dan wellicht beter is om de wegen te laten scheiden. TS wil daar een zo hoog mogelijke vergoeding uithalen (en wordt flink opgehitst in dit topic).

De opties zijn:
1. TS gaat in gesprek met WG of wacht de VSO af en wat daarin staat;
2. TS gaat zelf weg en krijgt niets
3. WG start een procedure tot ontslag, TS heeft advocaatkosten en krijgt een vergoeding
4. WG roept TS niet meer op en ontbindt over een tijdje de arbeidsovereenkomst met een lagere vergoeding.

Er wordt heel makkelijk vergeten in dit topic dat de werkgever ook opties en rechten heeft (zoals ook in een normaal land). TS is het meest gebaat bij optie 1. Alle andere opties trekt ze aan het kortste eind.

Fabled

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-24 13:27

Opgehitst? TS wordt gelijk in het begin al uitgekauwd puur vanwege de gedachte dat ze meer kan krijgen dan het wettelijke minimale. Terwijl TS helemaal niet zegt dat ze er de hoogst mogelijke vergoeding uit wil halen, maar ze wil zich niet laten naaien en vraagt wat gebruikelijk is. TS weet al dat er een aanbod komt en wil gewoon weten wanneer ze genaaid wordt en wanneer niet.

Wat gebruikelijk is, is dat er bij een vaststellingsovereenkomst (vrijwillig opzouten) gemiddeld gezien signicifant meer wordt uitgegeven dan de minimale oprotpremie. :D

Er is geen enkele indicatie dat dit niet iets is waar over onderhandeld kan worden. Dus het is veel te snel om aan te nemen dat het voor TS het beste is om het allerlaagste bedrag aan te nemen en 'm te smeren. En het als serieuze optie noemen dat TS zelf weggaat zonder enige vergoeding is ook niet echt serieus te nemen.

Er wordt in dit topic gedaan alsof hierover onderhandelen je direct naar de diepste cirkel van de hel veroordeelt. Het is gewoon iets zakelijks en dit is een doodnormaal proces. Niks om je voor te schamen en er is geen reden om jezelf in de vingers te snijden.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-24 13:37

TS, goed dat je in gesprek bent met de werkgever. Daar heb je al de helft mee gewonnen voor jezelf.

Wat heel handig is, is de VSO te laten checken door een jurist, zodat je zeker weet dat alles klopt. :)

Verder kan je er voor kiezen te onderhandelen, maar wie weet doen ze je gewoon een prima aanbod. Dat is afwachten. In ieder geval veel sterkte! Het is gewoon nooit leuk als een van de partijen de overeenkomst wil eindigen. :)