Auto geramd, dader doorgereden, proces loopt vast

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

elineAbby123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-24 16:36

fohadie schreef:
Ik lees vanaf het begin mee, maar had geen tips tot nu toe. Ik vind het heel zuur voor je hoe het tot nu toe gaat. Maar wat ik me sinds vandaag na jouw laatste berichten afvraag: is deze persoon wel legaal in Nederland? Misschien heeft ie geen verblijfsvergunning en staat de auto op naam van iemand anders. Dan is het geen wonder dat je hem niet te pakken krijgt en dat hij doorgereden is. Maar ja, hoe kom je daar achter? En hoe krijg jij dan je geld?

Veel sterkte hiermee hoor, zo balen van je nieuwe auto waar je hard voor gewerkt hebt.

Dankjewel!!

Oei ja dat zou ook nog kunnen.... Ik hoop het stiekem niet

elineAbby123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-24 16:37

AdemoJoey schreef:
Geweldig hoe het er in dit topic met TS meegedacht wordt! Ik zie hier meer opties dan die vanuit de officiële betrokkenen gegeven wordt. Bokt op zijn mooist Sterkte TS! Megazuur! Hopelijk kan Mintley de situatie goed oplossen!

Ja eens! Echt superlief!

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 16:42

elineAbby123 schreef:
Petpa schreef:
Volgens de site van de RDW is de auto niet verzekerd.

Bron: ovi.rdw.nl
kenteken invoeren
dan staat er bij status van het voertuig bij "WAM verzekerd" -> nee

Als ik dit zoek zie ik dit even niet? Ik heb wel inmiddels contact met de verzekeraar dus denk dat deze persoon in enige mate toch verzekerd is?

Als hij bv de premie niet betaalt dan kan de dekking opgeschorst zijn.
En vergeet niet dat die verzekeraar geen belang bij jou heeft!

Ga naar: https://ovi.rdw.nl
kenteken intikken
klik op gegevens opvragen
klik op status van het voertuig

En dan staat er bij wam verzekerd "nee".

elineAbby123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-24 16:53

Als ik dit zoek zie ik dit even niet? Ik heb wel inmiddels contact met de verzekeraar dus denk dat deze persoon in enige mate toch verzekerd is?[/quote]

Als hij bv de premie niet betaalt dan kan de dekking opgeschorst zijn.
En vergeet niet dat die verzekeraar geen belang bij jou heeft!

Ga naar: https://ovi.rdw.nl
kenteken intikken
klik op gegevens opvragen
klik op status van het voertuig

En dan staat er bij wam verzekerd "nee".[/quote]

Scherp!! Dank voor het meezoeken. Dan ben ik helemaal verbaast over het feit dat die verzekering zegt ermee bezig te zijn?

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 17:38

Is je auto motorisch wel oké?
Als in: kan je er, ondanks de schade, wel veilig mee de weg op?

Momo94

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 17:54

elineAbby123 schreef:
senna21 schreef:
Wat bizar dat jij de schade niet kunt laten repareren, tussentijds.
Ben je allrisk verzekerd, TS? Dan vooral contact opnemen met je eigen verzekering. Dan kunnen zij voor je bemiddelen. (Daar betaal je ook voor).
Sterkte.

Ben ik helaas niet :+

En daar hoef je ook zeker niet all risk voor verzekerd te zijn. Ik ben alleen WA en nadat iemand tegen mijn auto aan was gereden heeft ook mijn verzekering alles geregeld. :)

Goof

Re: Auto geramd, dader doorgereden, proces loopt vast

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 17:57

Ik snap niet zo goed waarom je op de dader moet wachten. De (zijn) verzekering zorgt voor de afhandeling, zij schakelen een schadeexpert in. Die dader heeft met jou verder niets meer te maken.

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 17:59

Goof schreef:
Ik snap niet zo goed waarom je op de dader moet wachten. De (zijn) verzekering zorgt voor de afhandeling, zij schakelen een schadeexpert in. Die dader heeft met jou verder niets meer te maken.

Zijn verzekering doet niets zolang hij geen schadeformulier invult.
Anders zou iedereen gewoon zomaar wat kunnen roepen.

En indien hij niet verzekerd is, zoals het systeem van de RWD aangeeft, is het probleem nog groter.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 18:02

Ah, tuurlijk. Hij moet akkoord geven op die schade.

elineAbby123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-24 18:12

Jolien87 schreef:

Nee de linker spiegel is er helemaal vanaf gereden en die heb je natuurlijk wel nodig voor veilig rijden, maar ik kan echt niet alles gaan fietsen, daarvoor is mijn werk en stal te ver weg, en drie maanden niet rijden kan al helemaal niet :(

elineAbby123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-24 18:12

Petpa schreef:
Goof schreef:

En indien hij niet verzekerd is, zoals het systeem van de RWD aangeeft, is het probleem nog groter.

Ik hoop hoop hoop echt dat dat een nog niet geüpdate stukje is. Ik zie namelijk dat hij de auto op 05-07 gekocht heeft, en je moet je binnen 28 dagen verzekeren, dus ik hoop stiekem dat daar nog iets zit

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 18:16

Ja hij moet idd bevestigen dat er schade is. Gegevens op de website van RDW kloppen trouwens niet altijd, dat staat er ook bij vermeld afaik?

Wat een enorme rotsituatie TS :knuffel:

Ik heb dit jaar iets vergelijkbaars meegemaakt, mijn auto stond ook netjes geparkeerd alleen was de schade veroorzaakt door een paard ipv een auto. Daardoor ook geen sprake van WA-verzekering en denk dus niet dat je heel veel inhoudelijks hebt aan mijn verhaal.

Het heeft ook wel 3+ maanden geduurd om af te handelen mede om de verzekeraar van de tegenpartij een kans te geven om de schade onafhankelijk te (laten) taxeren. Ik heb geen hulp gekregen mbt vervangend vervoer etc en in die zin nooit 100% schadevrij gesteld. Mijn auto had ook geen spiegel, mocht het maar zelf uitzoeken...

Ik herken in ieder geval heel veel van jouw stress en boosheid, wat oneerlijk dit zeg :\

Het is toch ongelooflijk poedersuiker dat iemand zomaar zoiets kan flikken zonder ooit afgestraft te worden.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 18:30

elineAbby123 schreef:
Jolien87 schreef:

Nee de linker spiegel is er helemaal vanaf gereden en die heb je natuurlijk wel nodig voor veilig rijden, maar ik kan echt niet alles gaan fietsen, daarvoor is mijn werk en stal te ver weg, en drie maanden niet rijden kan al helemaal niet :(

Begrijpelijk.
Superzuur.

Onbegrijpelijk waarom het 3 maanden moet duren.
Het zijn natuurlijk allemaal regeltjes binnen een bepaalde procedure maar ze verwachten toch niet dat de beste man binnen nu en 3 maanden ineens wel bereid gaat zijn om te reageren?

elineAbby123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-24 18:39

Petpa schreef:
Goof schreef:

Ik hoop hoop hoop echt dat dat een nog niet geüpdate stukje is. Ik zie namelijk dat hij de auto op 05-07 gekocht heeft, en je moet je binnen 28 dagen verzekeren, dus ik hoop stiekem dat daar nog iets zit

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 18:40

Maar er is dus een kans dat hij niet verzekerd is. Hoe kom je dan bij die ene vage verzekering uit? Wie heeft gezegd dat hij daar verzekerd was?

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 18:41

Maar een doorrijder vult toch nooit een schadeformulier in?

Dus iedereen die daar mee te maken heeft kan automatisch fluiten naar zijn geld? (behalve all risk dan?)

Dan snap ik meteen de vele doorrijders...hoe handig zeg...

Kan toch niet, vluchtmisdrijf niet verzekerd.
En blijkbaar een bekende van de politie?

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 19:05

DuoPenotti schreef:
Maar een doorrijder vult toch nooit een schadeformulier in?

Dus iedereen die daar mee te maken heeft kan automatisch fluiten naar zijn geld? (behalve all risk dan?)

Dan snap ik meteen de vele doorrijders...hoe handig zeg...

Kan toch niet, vluchtmisdrijf niet verzekerd.
En blijkbaar een bekende van de politie?

Allrisk (wa + casco zoals dat officieel heet) idd of als je een rechtsbijstandverzekering hebt of een advocaat.

Niekj_Jente

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-24 07:08

elineAbby123 schreef:
Petpa schreef:
Volgens de site van de RDW is de auto niet verzekerd.

Bron: ovi.rdw.nl
kenteken invoeren
dan staat er bij status van het voertuig bij "WAM verzekerd" -> nee

Als ik dit zoek zie ik dit even niet? Ik heb wel inmiddels contact met de verzekeraar dus denk dat deze persoon in enige mate toch verzekerd is?

Dit zag ik idd ook staan..

WAM verzekerd: Nee

Afbeelding

FairLady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-24 07:29

Ik heb alles vanaf het begin gelezen. Je zou het volgende kunnen proberen:
- bij je eigen verzekering vragen of het op basis van dsa behandeld kan worden. Er is een nieuwe wet dat met een verhaalschade je je schade bij je eigen verzekeraar mag melden. Die verhaalt het dan
- waar ben je verzekerd? Ik mis eventueel een tussenpersoon in dit verhaal
- rdw hoeft in deze situatie niet lijdend te zijn. De verzekeraar heeft namelijk 28 dagen om de aanmelding te doen bij het rdw. Dit zit bij de meeste niet op dag verwerking
- het is wettelijk zo dat de verzekeraar van de tgp eerst informatie gaat opvragen bij zijn eigen verzekerde. Anders kan iedereen jouw aansprakelijk stellen zonder dat jij een weerwoord mag geven.
- wellicht kan jij je spiegel op een goedkope manier eerst repareren. Foto’s en onderdelen bewaren voor de eventuele expertise
- als je verzekeraar het niet onder dsa kan doen. De verzekeraar van de tgp schriftelijk aansprakelijk stellen incl foto’s en aangiftetapport en een eenzijdig ingevuld schadeformulier
- soms kan je bij de arag toch juridische hulp krijgen als je nog geen klant bent, maar wel een verzekering afsluit

elineAbby123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-24 08:10

Suzanne F. schreef:
Maar er is dus een kans dat hij niet verzekerd is. Hoe kom je dan bij die ene vage verzekering uit? Wie heeft gezegd dat hij daar verzekerd was?

Mijn eigen verzekering. Die is gemachtigd om dat op te zoeken

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-24 22:16

Zijn er nog updates TS?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-24 08:03

Wat een ellende zeg. Linkerspiegel is inderdaad hard nodig, en die krengen kunnen nog best duur zijn ook. Hopelijk gaat je verzekering meer vaart maken. 3 maanden laten wachten is natuurlijk dwaas. Heb je geen recht op een vervangende auto van ze?

Maar ik krijg een beetje een deja vue van je verhaal. Linker spiegel eraf en daarna gedoe met de dader. -O- in mijn geval ramde hij de camper spiegel eraf door op een smalle weg teveel mijn kant op te rijden en veel te hard rijden in het donker. Ik zat al zowat rechts in de bomen maar pats meteen spiegel als een slap vleugeltje.

De dader was woest op mij. Zijn auto net terug van de reparateur om de linker spiegel te laten repareren volgens zeggen een idioot bedrag. Er zat nu een krasje op bij hem. En zijn auto stond te koop daar was hij nog bozer om. Maar gedoe met invullen en daarna lang gebeld door hem met steeds verder intimiderende telefoontjes dat we moesten betalen want anders ...(klonk als gedoe met de verzekering aan zijn kant) we hebben de politie gebeld en bleek deze gast bekend te zijn bij ze en ook bekend als niet zo fijn voor de medemens. Als hij op de stoep zou staan moesten we meteen bellen en onszelf opsluiten. %) Goddank voor mijn verzekering die de poot stijf heeft gehouden. Maar helaas wel mijn eigen schade kunnen betalen en lang moeten wachten op de juiste spiegel en via de verzekering een hogere premie nu -O- dure grap.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-24 09:38

Linker spiegel, zoals in de spiegel van de bestuurder? Dan mag je helemaal niet rijden met de auto. ls het de spiegel van de bijrijderskant is, mag het wel.

Ze hebben van mijn eerdere auto 2x de spiegel afgereden. Eerste keer was het de bijrijderskant, de 2e keer de bestuurderskant. Bij de bestiuurderskant heeft mijn verzekering de auto afgesleept omdat ik er niet meer mee mocht rijden ivm de spiegel die er helemaal af was gereden.

Mensen zijn tegenwoordig zo aso! Echt heel erg voor je. :(

_Christina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-24 09:43

Mag je niet in de tussentijd een andere spiegel erop zetten? Ik heb het een keer gehad, partij wel bekend maar buitenland en dan duurt het ook gewoon allemaal lang. Ik heb op de sloop een passende spiegel gehaald en die gebruikt totdat er eindelijk naar de schade werd gekeken (toen weer de kapotte spiegel erop gezet). Uiteraard overal foto's van gemaakt en gehandeld in overleg met mijn verzekering.

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-24 09:54

_Christina schreef:
Mag je niet in de tussentijd een andere spiegel erop zetten? Ik heb het een keer gehad, partij wel bekend maar buitenland en dan duurt het ook gewoon allemaal lang. Ik heb op de sloop een passende spiegel gehaald en die gebruikt totdat er eindelijk naar de schade werd gekeken (toen weer de kapotte spiegel erop gezet). Uiteraard overal foto's van gemaakt en gehandeld in overleg met mijn verzekering.

Dit heb ik ook gehad. Had de auto net 20 min op naam staan en iemand die linker spiegel er af gereden :') toen vast gemaakt met ductape en naar huis gereden.
Ondertussen vast gezet met wat kit en de schade afhandeling heeft echt 8 maanden geduurt voornamelijk door de verzekering van de tegenpartij die vaak gewoon niet reageerde