Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
_Christina schreef:Ik hou echt van mijn versnellingsloze omafietsHier durven ze in het centrum zelfs te bedelen voor een euro voor de bus als hun fatbike leeg is, kun je er dan niet gewoon mee fietsen, het heeft toch wielen en trappers? Dat ze mij dan aanspreken is ook heel slimik heb natuurlijk zakken vol contant geld voor snotapen hangen aan mijn uit elkaar vallende, rammelende en slecht geverfde versnellingsloze omafiets
rien10 schreef:Ze zijn totaal niet ergonomisch. Daar kan je toch niet op fietsen?
Ibbel schreef:Toegegeven, er zijn natuurlijk meer nuances. Wat ik noemde in een veralgemeniseering. Idd, 40km electrisch is beter dan 0km ouderwets handmatig. In dat geval is het mooi dat het je motivatie geeft te fietsenPersoonlijk heb ik een rothekel aan fietsen. Ik fiets dus gewoon niet op een gewone fiets. Bloedhekel aan.
Ik heb wél een electrische fiets, en daar ga ik voor m'n lol 40 km mee fietsen. Ik mankeer verder helemaal niets.
Om maar even te zeggen dat er meer redenen kunnen zijn voor een elektriek ding. Niet alleen dat je je ene poot niet meer voor de andere kunt zetten.
DuoPenotti schreef:rien10 schreef:Ze zijn totaal niet ergonomisch. Daar kan je toch niet op fietsen?
Daarom geloof ik ook niet dat oudere het als trend gaan zien.
https://nl.fiido.com/products/fiido-t1- ... 7HEALw_wcB
Dit zit toch voor geen meter en dan denk ik dat dit nog wel het oude luIIen model is
Zoiets in ieder geval niet. En dit zie ik rond scheuren
https://www.bol.com/nl/nl/p/ouxi-v8-fat ... e_shopping
Ibbel schreef:Ik vraag me echt af of ze zo populair waren geworden als ze 'MTB met elektrische ondersteuning' hadden geheten. In MTB-kringen is een electrische MTB in ieder geval vloeken in de kerkDaar ben je een loser als je met accu op de MTB-route verschijnt
Ibbel schreef:En gewoon goede controle op import - Chinese fatbikes komen per container aan, dat moet te doen zijn zou je denken. En natuurlijk illegaal opvoersetjes verbieden. Want die setjes zijn gewoon te koop. Je mag ze alleen niet inbouwenJa, tuurlijk joh, die worden voor de leuk verkocht.
Citaat:Zo blijkt uit recente cijfers van VeiligheidNL dat het in meer dan de helft van de slachtoffers van ongelukken met fatbikes gaat om kinderen tussen de 10 en 14 jaar en dat een kwart met hersenletsel op de spoedeisende hulp belandt.