Poepen op het toilet van een restaurant... done or not done?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Poepen op het toilet van een restaurant moet gewoon kunnen

Ja
810 (92%)
Nee
54 (6%)
Anders (en dat licht ik graag toe)
9 (1%)

Totaal aantal stemmen: 873

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-24 15:06

Ik heb nee gestemd. vind het mega ranzig als ik poep ruik van een voor ganger op het toilet. Laat staan in een restaurant. Vind dat onfatsoenlijk.

Ik zelf ga ook echt niet zitten poepen elders.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-24 15:09

verootjoo schreef:
Halve deurtjes :? Die heb ik nooit gezien, hoe bedoel je dat? Is dan de bovenkant eraf ofzo?

Nooit in de VS geweest?

Daar hebben ze bijna altijd 'open cubicles' - raar eigenlijk, voor een land dat zo preuts is. Zowel deuren als tussenwanden hangen 20 cm of zo van de grond. Je kunt dus vrijwel altijd ook zien of een hok bezet is, heel handig, maar je hoort dus ook alles.
Amerikaanse wijven ouwehoeren ook gewoon door terwijl ze op de plee zitten :))

En dan hebben ze ook nog WCs die geheel gevuld zijn met water, dus dat plonst zo lekker.

Daarom hebben ze de fraaie kreet "dropping the kids off at the pool" als eufemisme om te schijten :+

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-24 15:14

verootjoo schreef:
superpony schreef:
Ow ja, en al die wc's met van die halve deurtjes?? Gaat iedereen daar gewoon op?

Meeste nette restaurants hebben gelukkig nette wc's met gewonde deuren, maar als je het over in het algemeen hebt, zie je bij grote evenementen en pretparken bijv altijd van die halve deurtjes. Die vind ik echt het ergste.

Halve deurtjes :? Die heb ik nooit gezien, hoe bedoel je dat? Is dan de bovenkant eraf ofzo?

Een beetje van die deurtjes die je vaak ook hebt in de kleedhokjes van zwembaden Dus de onderste 20 à 30 cm vanaf de vloer heeft geen deur, dan zijn ze dicht tot op ongeveer 2 meter hoogte, en dan weer open tot aan het plafond.

Zoiets:
Afbeelding

Ik ga trouwens wel echt stuk om sommige reacties _/-\o_

Hoe we hier op kwamen is eigenlijk best leuk; mijn vriend werkt dus voor zo'n restaurant. Hij kwam vanmorgen aan mij vragen of ik vond dat als een groep een private dining boekt, hij er dan in de bevestigingsmail bij moet zetten dat de toiletgroep wel gedeeld is met de rest van het restaurant / een andere groep. Ik vond van niet, hij vond van wel.

Zijn redenatie is inderdaad dat sommige mensen het verschrikkelijk smerig achterlaten, en dat dat ontzettend onfatsoenlijk is, en je alleen daarom al een 'poepverbod' in restaurants zou moeten hebben :') . Ik gaf aan dat ik vind dat het inderdaad onfatsoenlijk is om je hokje smerig achter te laten, maar dat ik het aan het personeel van het restaurant vind om te zorgen dat de toiletten er proper uit blijven zien. Dit escaleerde naar de bovenstaande discussie :D :D

Overigens vroeg hij dus ook of ik vind dat mensen seks mogen hebben op het toilet (nee, want daar is het toilet niet voor bedoeld, maar als er afgesloten hokjes met een groot tweepersoonsbed zouden zijn dan ja), en of mensen zouden mogen kotsen en dan daarna rustig aan tafel verder eten (ja, want daar is een toilet wel voor bedoeld. Of het een goed idee is, is een andere vraag).

Hij heeft een eigen, totaal fictief restaurant (genaamd l'enfant terrible, waarvan het concept nog wisselt per uur en wat nooit echt gaat bestaan) en heeft vanmorgen aangekondigd dat daarin er bij de heren inderdaad alleen urinoirs zouden komen :D . Echt, raap me op :D

Captain

Re: Poepen op het toilet van een restaurant... done or not done?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-24 15:18

Ik wens 'm veel succes met schoonmaken als er echt alleen urinoirs komen. Zeker bij mannen. :wave: :')

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-24 15:19

Popstra schreef:
Ik heb nee gestemd. vind het mega ranzig als ik poep ruik van een voor ganger op het toilet. Laat staan in een restaurant. Vind dat onfatsoenlijk.

Ik ook....maar soms eet ik iets waarvan het resultaat in mijn darmen nogal ehmmm....waterig? is.....
geloof me....dan heb ik geen keuze, hoe graag ik het ook op zou willen houden tot thuis....
En nee, het zijn geen vaste dingen waar ik last van heb, thuis heb ik er ook nooit last van. Misschien is het een vet waar ze in bakken of frituren ofzo, maar tot op heden daar geen vaste oorzaak voor kunnen bedenken.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-24 15:19

Captain schreef:
Ik wens 'm veel succes met schoonmaken als er echt alleen urinoirs komen. Zeker bij mannen. :wave: :')

Nou, idd. Wat dat betreft is urine erger :=.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-24 15:20

_San87_ schreef:
Captain schreef:

Nou, idd. Wat dat betreft is urine erger :=.

Daarbij, hoe ga je om met mannen die liever zitten? Medisch of gewoon voorkeur?
Of transgender personen die niet staand kunnen plassen?

Klinkt als iets waar nog niet heel goed over nagedacht is.

Naomi_Jortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-24 15:22

Popstra schreef:

Waarvoor is een wc dan bedoeld volgens jou, alleen om te plassen?
Ik heb nog nooit ergens een bordje bij een wc gezien 'verboden om te poepen'.

Ik heb dus ook ja gestemd, als ik moet dan moet ik. Ja vervelend als het stinkt op de wc, maar ik laat het netjes achter en was m'n handen fatsoenlijk. Nou heb ik een mega blaas en hoef ik niet vaak te poepen, dus ga ik vrijwel nooit ergens naar de wc. Maar als ik toevallig moet terwijl ik een restaurant ben, ga ik het niet ophouden.

Wij grappen op kantoor ook altijd dat we graag in de baas zijn tijd poepen :+ Nou werk ik vrijwel volledig thuis dus dat kan ik dan lekker op m'n eigen wc doen haha. Maar heb bij een vorige baan een collega gehad die iedere dag om dezelfde tijd moest poepen. Tja als dat 's ochtends is dan ga je het uiteraard niet ophouden totdat je 's avonds een keer thuis bent. Wc verfrisser spuiten en door.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-24 15:42

Of er mensen mogen kotsen.. _O- ik vind het steeds hilarischer worden.

"Owh ik moet overgeven. Maar ik ben in een restaurant. Dus nee, dat doe ik maar even niet. Ik bewaar het wel tot thuis."

_O-

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-24 15:42

Roosch schreef:
Of er mensen mogen kotsen.. _O- ik vind het steeds hilarischer worden.

"Owh ik moet overgeven. Maar ik ben in een restaurant. Dus nee, dat doe ik maar even niet. Ik bewaar het wel tot thuis."

_O-

Misschien kan het in de doggy-bag. :))

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-24 15:44

Ja, natuurlijk mag je poepen in een restaurant. Als je moet dan moet je, ophouden is zo slecht.
En daarnaast, er zijn 7/8 miljard mensen op de wereld inmiddels en die kakken allemaal. Of ze nu willen of niet. En er is er geen een die naar bloemetjes ruikt, ook Wim Lex, Maxima en hun koters niet.
Het is aan het restaurant om een luchtverfrisser op te hangen, zodat mensen geen last hebben van luchtjes van anderen als er geen mogelijkheid is tot ventilatie, net zoals het aan de klanten is om achterom te kijken of er remsporen achter zijn gebleven.
Ons favo restaurant in Spanje, waar veel Nld komen, hebben een leuk briefje opgehangen, want echt vrouwen zijn vaak ranziger op het toilet dan mannen, om er voor te zorgen dat andere gasten ook een ontspannen toiletervaring hebben.
En ik heb darmproblemen, waardoor het gebeurd dat ik binnen 5 minuten nadat ik wat gegeten heb enorme buikpijn krijg en moet, dan ga ik ook gewoon. Vroeger deed ik dat niet, maar ik ga niet in mijn broek kakken omdat mensen het onbehoorlijk vinden als er in een restaurant toilet gepoept wordt.

Btw, op mijn toilet ( ik woon alleen ) moeten mannen zitten, ik vind die pisvlekken op de rand van de bril ranzig :')

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-24 15:49

Poepen kun je misschien met pijn en moeite nog ophouden, maar hoe ziet je vriend dat voor zich als iemand moet kotsen? Dat moet er meestal toch echt a la minute uit, en ik heb toch echt liever dat iemand dat op het toilet doet als over de tafel :=

Trouwens, ik kan me moeilijk voorstellen dat iemand daarna vrolijk weer aanschuift voor de volgende gang. Als ik me beroerd voel dan wil ik alleen maar naar huis, en kan dat dure diner me niet meer schelen :+

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-24 15:53

Bambolina schreef:
als je hebt gepoept gaat iedereen het weten.

Anders zouden ze het écht never nooit verwacht hebben he :')

Popstra schreef:

Wat dacht je dat WC's dan voor bedoeld zijn, gedichten lezen en kleuren op nummer :o?

Mogen mensen die bij een restaurant werken dan wel poepen? En op kantoor of een andere werkplek? Mag men op vakantie wel poepen of moet je het ook tot thuiskomst bewaren?

Zo veel vragen, zo weinig antwoorden

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-24 15:54

superpony schreef:
Ow ja, en al die wc's met van die halve deurtjes?? Gaat iedereen daar gewoon op?

Meeste nette restaurants hebben gelukkig nette wc's met gewonde deuren, maar als je het over in het algemeen hebt, zie je bij grote evenementen en pretparken bijv altijd van die halve deurtjes. Die vind ik echt het ergste.

Tegenwoordig wel, geef zelfs nog een orkest weg als het zo uitkomt.

Eerder ging ik niet, waardoor ik vreselijke obstipatie kreeg. Dus tegenwoordig ga ik maar gewoon als ik aandrang voel, dat kan zo een week buikpijn schelen.

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-24 16:03

God, ik lach me gek om dit topic, echt hilarisch.....
Wel voor u mijn favoriete topic....

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-24 16:07

Popstra schreef:

Wat aanstellerig dat je liever hebt dat andere mensen miserabel zijn dan dat jij een minuutje met een geurtje moet dealen :o

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-24 16:07

Fly_high schreef:
Popstra schreef:

Wat dacht je dat WC's dan voor bedoeld zijn, gedichten lezen en kleuren op nummer :o?

Mogen mensen die bij een restaurant werken dan wel poepen? En op kantoor of een andere werkplek? Mag men op vakantie wel poepen of moet je het ook tot thuiskomst bewaren?

Zo veel vragen, zo weinig antwoorden

Ja, dat.
En hoe ga je er thuis mee om dan? Ik neem aan dat je partner ook wel eens flink zit te kakken. Of je kind. Dan ruik je het ook van je voorganger. Of zij van jou.
So be it.
Kak lekker waar je wil en moet.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-24 16:09

Popstra schreef:

Ik denk eigenlijk dat alle ja-stemmers dat ook ranzig/niet zo lekker vinden ruiken.
Maar ja, that’s life, mensen poepen nu eenmaal en dat laat zich niet altijd makkelijk plannen.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-24 16:15

ElCamino schreef:
God, ik lach me gek om dit topic, echt hilarisch.....
Wel voor u mijn favoriete topic....

Ik lach me ook een breuk. :')
De mensheid heeft zo hard gestreden voor dit niveau van intelligentie, hard gestreden voor innovatie zoals wc's.. en dan komen we op het punt dat men de wc in een restaurant niet wenst te gebruiken om te poepen.
_/-\o_

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-24 16:19

Briljant idee een poepverbod. Dan zou ik toch niet graag de prullenbakken willen legen of de urinoirs leegscheppen als (virtueel :') ) personeelslid.
En welke (virtuele :+ ) controle zou hij erop willen instellen? Cameratoezicht? Remsporenonderzoek? En met welke sanctie erop? (Virtueel _O- ) afwassen?

Poepen is the sh.it. Kan gewoon!

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-24 16:28

Mag je trouwens wel je maandelijkse ellende uit een cup in de plee dumpen of ook niet? Of je hygiëne spullen verwisselen? Tampons, verband etc?
Kan ook aardig meuren :+

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-24 16:29

Nou die cup kan best wachten tot thuis, maar nog meer vanwege het gedoe dan vanwege anderen die het toilet ook gebruiken.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-24 16:30

Mooi topic! :D

Het is heel simpel. Als ik in een openbare gelegenheid moet kakken, dan moet ik ook echt opschieten. Anders doe ik het in mijn broek.

Dat gezegd hebbende, ik loop ALTIJD tegen een schijtlucht aan als ik openbaar naar de wc moet. Echt altijd. Dus als een ander geen moeite heeft, heb ik het ook niet. :D

Ik ben dus team “JA”, de groeten! :))

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-24 16:33

Haha, ik dacht even dit kan niet waar zijn. Maar hij meent het blijkbaar echt.

Maar wat de geur betreft. Meestal heb je toch wel deo in je tas. Even spuiten als er iemand voor je heeft zitten kleien of ook als je het zelf gedaan hebt. Dan is de geur meteen weg.

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-24 16:35

verootjoo schreef:
Mag je trouwens wel je maandelijkse ellende uit een cup in de plee dumpen of ook niet? Of je hygiëne spullen verwisselen? Tampons, verband etc?
Kan ook aardig meuren :+

Zolang je het schoon achterlaat zal het mij een worst wezen. Nadat sommige mensen geplast hebben vind ik het ook meuren :')