Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
GabberGill schreef:_San87_ schreef:Ik doneer vrijwel nooit aan dit soort dingen, negen vd tien keer gaat het om een luxe die bij elkaar geschraapt moet worden door derden. Ik vind het ordinair bedelen. Maar, ieder moet doen wat hij/zij wil. Ik negeer die acties gewoon.
Go fund me's zoals die voor Palmera zou ik 100% voor doneren. Go fund me's zoals die van GabberGill 100% niet.
Humor is dat dan wel he, want ik gooi bijv niet mijn hele verhaal op internet dat ik een hele zaak (transportbedrijf) kwijtraakte door corona en dus ook mijn werk. Zzper was en ga zo maar door. Dat ik mijn dochter iets terug wilde geven omdat ik haar pony verkocht wegens zijn gedrag en ga zo maar door.
Nog dagelijks te maken heb met de spoken uit het verleden, dakloos was net nadat mijn moeder overleed en dat ik opgejaagd werd door jeugdzorg omdat ze wel een plek hadden voor mijn kind en ga zo maar door en dat allemaal overwon waardoor deze dingen af en toe net wat lastiger gaan. Nooit iemand om een euro gevraagd en dan doe je het een keer en dan krijg je deze meningen omdat je niet te koop loopt met je levensverhaal. Dit is trouwen nog maar een kleine greep uit mijn afgelopen jaren
Als ik mijn hele verleden uit zou stippelen dan zouden zoveel mensen een rolberoerte krijgen en zich af vragen hoe ik überhaupt hier stond.
_San87_ schreef:Ik doneer vrijwel nooit aan dit soort dingen, negen vd tien keer gaat het om een luxe die bij elkaar geschraapt moet worden door derden. Ik vind het ordinair bedelen. Maar, ieder moet doen wat hij/zij wil. Ik negeer die acties gewoon.
Go fund me's zoals die voor Palmera zou ik 100% voor doneren. Go fund me's zoals die van GabberGill 100% niet.
Fortitude schreef:_San87_ schreef:Ik doneer vrijwel nooit aan dit soort dingen, negen vd tien keer gaat het om een luxe die bij elkaar geschraapt moet worden door derden. Ik vind het ordinair bedelen. Maar, ieder moet doen wat hij/zij wil. Ik negeer die acties gewoon.
En al die extra info veranderen de zaak (voor mij) ook niet. Het is een ultiem luxe probleem.
GabberGill schreef:_San87_ schreef:Ik doneer vrijwel nooit aan dit soort dingen, negen vd tien keer gaat het om een luxe die bij elkaar geschraapt moet worden door derden. Ik vind het ordinair bedelen. Maar, ieder moet doen wat hij/zij wil. Ik negeer die acties gewoon.
Humor is dat dan wel he, want ik gooi bijv niet mijn hele verhaal op internet dat ik een hele zaak (transportbedrijf) kwijtraakte door corona en dus ook mijn werk. Zzper was en ga zo maar door. Dat ik mijn dochter iets terug wilde geven omdat ik haar pony verkocht wegens zijn gedrag en ga zo maar door.
Nog dagelijks te maken heb met de spoken uit het verleden, dakloos was net nadat mijn moeder overleed en dat ik opgejaagd werd door jeugdzorg omdat ze wel een plek hadden voor mijn kind en ga zo maar door en dat allemaal overwon waardoor deze dingen af en toe net wat lastiger gaan. Nooit iemand om een euro gevraagd en dan doe je het een keer en dan krijg je deze meningen omdat je niet te koop loopt met je levensverhaal. Dit is trouwen nog maar een kleine greep uit mijn afgelopen jaren
Als ik mijn hele verleden uit zou stippelen dan zouden zoveel mensen een rolberoerte krijgen en zich af vragen hoe ik überhaupt hier stond.
Bienotje schreef:Lucky you, onbedoeld mensen bereikt die voor je wilden betalen en je van kan profiteren. Mooi toch?!
_San87_ schreef:Ik doneer vrijwel nooit aan dit soort dingen, negen vd tien keer gaat het om een luxe die bij elkaar geschraapt moet worden door derden. Ik vind het ordinair bedelen. Maar, ieder moet doen wat hij/zij wil. Ik negeer die acties gewoon.
heidy_wilco schreef:We mogen onze meningen hebben GabberGill, het is niet nodig om je hele levensverhaal uit te doeken te doen die helemaal niet relevant is voor de situatie in je eerste post. Een paard is nu eenmaal een luxe product, en dan kan je hoog en laag blijven springen, maar eigenlijk in alle gevallen is een paard aanschaffen geen goede motivatie voor een crowdfunding.
GabberGill schreef:heidy_wilco schreef:We mogen onze meningen hebben GabberGill, het is niet nodig om je hele levensverhaal uit te doeken te doen die helemaal niet relevant is voor de situatie in je eerste post. Een paard is nu eenmaal een luxe product, en dan kan je hoog en laag blijven springen, maar eigenlijk in alle gevallen is een paard aanschaffen geen goede motivatie voor een crowdfunding.
Ook voor jou meld ik nog een keer dat ik dit snap en zelf die mening deel.
Maar nadat dit mij overkwam ben ik zelf wel anders naar die verhalen gaan kijken.
GabberGill schreef:Bienotje schreef:Lucky you, onbedoeld mensen bereikt die voor je wilden betalen en je van kan profiteren. Mooi toch?!
Lucky you zou ik het niet noemen, maar daar zijn de meningen over verdeeld en nogmaals
Dat begrijp ik
Ik was zelf ook echt diegene die gelijk wegklikte bij zulke acties. Ik kan niet ontkennen dat ik Dankbaar was dat er toen mensen waren die dit voor me over hadden, omdat niemand het hoefde te doen.
GabberGill schreef:Bienotje schreef:Lucky you, onbedoeld mensen bereikt die voor je wilden betalen en je van kan profiteren. Mooi toch?!
Lucky you zou ik het niet noemen, maar daar zijn de meningen over verdeeld en nogmaals
Dat begrijp ik
Fly_high schreef:Als je wel tegenprestaties aanbiedt in ruil voor de zgn donaties dan heeft dit topic toch geen betrekking op jouw situatie?
Pony kunnen bekostigen met andermans geld dat niet terugbetaald hoeft te worden (al dan niet in natura) is heel wat anders en ik snap dat Bienotje het profiteren noemt.
Reggledoos schreef:Ik begrijp niet dat GabberGill zich hier nu de hele tijd moet verdedigen. Er komt zo'n actie voorbij, je doneert of je doneert niet. Vandaag heb ik zelf voor het eerst ergens voor gedoneerd.Het is altijd makkelijk om te oordelen over anderen als je niet de achterliggende verhalen kent.
Boras schreef:Reggledoos schreef:Ik begrijp niet dat GabberGill zich hier nu de hele tijd moet verdedigen. Er komt zo'n actie voorbij, je doneert of je doneert niet. Vandaag heb ik zelf voor het eerst ergens voor gedoneerd.Het is altijd makkelijk om te oordelen over anderen als je niet de achterliggende verhalen kent.
Dat moet GabberGill niet, die aandrang voelt ze zelf.