Dubio werk

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

FennyPower

Re: Dubio werk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-24 21:45

Een nieuwe vraag.
Ik zie nu in het contract een stukje over dat een maand proefperiode. + Aantal maanden contract.
En dat het daarna niet meer verlengd wordt. (In het klein staat het hier)

Vandaag ook in gesprek geweest omtrent proefperiode. En een aantal vragen. Waar vaag antwoord op komt.
Sommige dingen komen heel raar en vaag over.

Ik zit nu nog in een proefperiode die bijna afgelopen is.
Een grote vraag is vooral straks als dit voorbij is wat dit betekend in de 7 maanden. Of dit maandelijks te stoppen valt. Mocht ik wat anders vinden..
Ik voel me hier absoluut niet goed bij met dit soort zaken.

Het contract is ook vrij onduidelijk..
Is er iemand die hier verstand van heeft?

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-24 21:54

Wat staat er precies? Want dit klinkt eigenlijk als standaard in een tijdelijk contract.
Bij een tijdelijk contract heb je sowieso standaard een maand opzegtermijn, dat wil zeggen einde maand + een maand.

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-24 22:02

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-24 22:05

Petpa schreef:
Een tijdelijk contract mag je na de proeftijd uitsluitend tussentijds opzeggen indien dit in het contact vermeld staat.

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... zegtermijn.

Dit ja. Als het niet in je contract staat, kun je niet tussentijds opzeggen. Als het er wel in staat, staat er ook bij wat je opzegtermijn is.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-24 22:06

Of met wederzijds goedvinden. Ik ben in het verleden ook ergens eerder gestopt met een tijdelijk contract waarin geen opzegtermijn stond. Tussentijds opzeggen was hierdoor eigenlijk niet mogelijk, maar met praten kom je er samen dan wel uit.

Travel_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-24 22:07

Ja en als een werknemer totaal niet meer gemotiveerd is, heeft een werkgever er ook niks meer aan. In mijn ervaring laten ze je toch gewoon gaan hoor.

Bij mijn huidige baan ook iemand die paar weken na de proeftijd per direct gestopt is. Tsja als iemand echt niet wil, kun je beter gewoon afscheid nemen. Maar idd moeten beide het mee eens zijn\

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-24 08:26

O wow een paar weken na de proeftijd, dat is wel lu*llig voor de werkgever.
Ik vond het werk overigens daar wel leuk, maar de sfeer niet en na een half jaar was ik dat spuugzat. Toen ben ik wat anders gaan zoeken en toen kon ik 4 maanden voor einde contract ergens anders aan de slag.

Travel_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-24 09:32

Ja dat was nogal bijzonder, want de andere collega's kregen de schuld (team van 3 in totaal). Ze werd genegeerd, niemand praatte tegen haar enz. Heel leuk, want zelf was ik daar net voor mijn 3e dag. Heb er zelf overigens niks van gemerkt en ben juist hartelijk ontvangen.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-24 10:34

Kaitlyn schreef:
Wat staat er precies? Want dit klinkt eigenlijk als standaard in een tijdelijk contract.
Bij een tijdelijk contract heb je sowieso standaard een maand opzegtermijn, dat wil zeggen einde maand + een maand.

Dit is niet zo.
Echt, geef geen jurisch advies als je niet weet waar je het over hebt. Hoe goed bedoeld ook.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-24 11:08

Ik meen ook dat bij een 7 maanden contract wat ik onthouden heb ts ook heeft, tussentijds gaan niet standaard kan. Uiteraard wel met wederzijds goedvinden. Wat best snel gedaan word wat een werkgever heeft ook niks aan een ongemotiveerde kracht.
Maar het hoeft dus niet. Of het moet echt beschreven staan.

Maar geen goed begin zo met je eerste baan en daar al mee bezig zijn.
Ben je niet bang dat je dat bij een volgende werkgever ook niet hebt?
Overal is wat.