En toe was je alleen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-24 15:41

Poekkie schreef:
tita schreef:
Dat staat er los van, haar vriendin. Hun geheim
Dat hadden ze samen moeten bespreken.

Ze gaf altijd een ultimatum kunnen stellen

Ik heb geen sympathie voor die vriendin en ik kan niks zeggen over hun relatie van alle betrokkenen
Kijk nu enkel naar verraad van haar vriendin ongeacht wat er gebeurd is

Maakt alleen toekijken hoe iemand zichzelf kapotmaakt zonder aan de bel te trekken je dan een goede vriendin?
En ook in het geval dat het een gezamelijke vriendin is van het koppel?
Doordat vriendin die zaken aan het licht bracht kan TS eindelijk inzien hoe fout het is en hulp krijgen. Prima gedaan denk ik juist, al zal het haar wss wel de vriendschap kosten.

Serieus…
En wat heeft ze nu bereikt, want dit boek is niet uit dat kun je pas over tig jaar beantwoorden.
Als zij een vriendin was, ga je praten en zorg je soort voor interventies. We hebben geen idee hoe vaak TS drugs gebruikt en op wat voor schaal. Maar als de TS 1-2 keer heeft gebruikt is dit gewoon verraad om te verraden. Gebruik TS elke keer wat dan neem je als vriendin eerst ander stappen

Enigste wat die vriendin heeft gedaan is vertrouwen geschaad en huwelijk verpest…en misschien wel met opzet.
En dan die stomme opmerkingen…. Je kan je vriendin niet opzadelen met een groot geheim…. Serieus jongens dit is niet mega geheim hè.
Er is niks maar ook niks gebeurd, enkel leugentje …. Als zoiets aan schade letsel advocaat verteld lacht ie zich dood
Veel drama op bokt maar in feite is er niks ergs gebeurd.

Vertrouwen is weg, er is gelogen maar niemand dood, niemanf beroofd, geen eerwraak of iets anders.

TS heeft fout gemaakt maar ik vind haar “straf” niet in verhouding verraden door je bestie en je geliefde kwijt
TS ik hoop dat jullie samen nog kunnen praten en vrede gaan hebben met de toekomst want je wordt hier heel grof behandeld, en ja wat je gedaan hebt was niet volgens jullie regels…. Maar ik snap dat je af en toe buiten de lijntjes wilt kleuren vooral als je met jezelf in de knoei zit..
Je had dat alleen met hem moeten bespreken maar dit is mosterd na de maaltijd.

Maar laten we beetje aardig voor haar blijven, alsof wij allemaal geen fouten maken.
Er is nieman dood en in feite heeft ze niemand pijn gedaan of iets ernstigs aangericht

En vergeet niet voor mensen met relaties waar 2 vechten hebben 2 schuld
Ik vind haar oudere topics over vreemdgaan, icsi, verliefdheid , geen familieband hier nu even niet op zijn plek.
TS heeft paniek en voelt zich alleen, eenzaam,bang en paniek en ze weet zelf ook wel dat dit niet de meeste slimme zet is geweest.
Dus haar verder de grond inboren is nergens voor nodig
Laatst bijgewerkt door tita op 18-07-24 15:53, in het totaal 1 keer bewerkt

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-24 15:46

@tita
Dit kan wel een bekende druppel van de man zijn.

TS schrijft over het vreemd gaan hebben we gepraat en het was goed.

Nu komt er dit bij.

Misschien zijn er meer dingetjes geweest en zegt de man nu, ben er klaar mee.

En harddrugs verbergen... Ik zou dat wel een flink geheim vinden...

Chickyy

Re: En toe was je alleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-24 15:51

Nou tita, jij praat het wel heel makkelijk goed.. Mijn ex loog en ging vreemd, onze hele relatie was zo ongeveer een leugen en nee, er was niemand dood, maar je gaat wel een beetje dood van binnen als je zoiets ontdekt :n

En dit is niet één ding he, vreemdgaan, drugs gebruiken, liegen.. Nah..

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-24 15:55

Serieus?

tita schreef:
Enigste wat die vriendin heeft gedaan is vertrouwen geschaad en huwelijk verpest…en misschien wel met opzet.

Was de vriendin fout om dit te vertellen: wellicht.
Maar heeft de vriendin het huwelijk verpest? Nee, dat heeft TS zelf gedaan.
Alleen door de vriendin is het balletje blijkbaar gaan rollen.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-24 15:57

Drugs gebruik….is ook ding voor mij maar ik weet niet op wat voor schaal het heeft plaats gevonden.

Vreemdgaan mag hier eigenlijk niet besproken worden en dat was uitgepraat. En er zit vowel verschil tussen 1x scheve schaats rijden of paar keer tijdens je relatie
Liegen…. Is dit de leugen of is de TS een notoire leugenaar ….ook een dingetje

Allemaal dingen die ik niet weet dus geen oordeel over heb ….. ik vind dit gewoon een heel verdrietig verhaal met grote judas erin
Ik oordeel enkel op verhaal van keertje (imo 1-2x) harddrugs gebruiken om te ontspannen versus verraad versus einde huwelijk
Laatst bijgewerkt door tita op 18-07-24 16:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-24 15:59

Wauw tita… harddrugs gebruiken is maar ‘een leugentje’? Gebruik je zelf?

En interventies regelen voor iemand die zelf niet wil veranderen zonder uberhaupt iets aan iemand te mogen zeggen? Hoe dan?

Overigens is dit geen ‘verraad’… TS koos zelf om haar man bewust te beliegen, dat het uitkomt is heel jammer maar die vriendin is niet verantwoordelijk voor de keuzes van TS.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-24 16:01

Ik vind het best wel pittig om te stellen dat ze een drugsprobleem heeft, we weten toch niet met welke frequentie ze gebruikt en wat de reden is dat ze haar familie niet meer ziet?

Alle sensatiezoekers verzamelen zich hier.

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-24 16:04

tita schreef:
Poekkie schreef:

Dat staat er los van, haar vriendin. Hun geheim
Dat hadden ze samen moeten bespreken.

Ze gaf altijd een ultimatum kunnen stellen

Ik heb geen sympathie voor die vriendin en ik kan niks zeggen over hun relatie van alle betrokkenen
Kijk nu enkel naar verraad van haar vriendin ongeacht wat er gebeurd is

Maakt alleen toekijken hoe iemand zichzelf kapotmaakt zonder aan de bel te trekken je dan een goede vriendin?
En ook in het geval dat het een gezamelijke vriendin is van het koppel?
Doordat vriendin die zaken aan het licht bracht kan TS eindelijk inzien hoe fout het is en hulp krijgen. Prima gedaan denk ik juist, al zal het haar wss wel de vriendschap kosten.

Serieus…
En wat heeft ze nu bereikt, want dit boek is niet uit dat kun je pas over tig jaar beantwoorden.
Als zij een vriendin was, ga je praten en zorg je soort voor interventies. We hebben geen idee hoe vaak TS drugs gebruikt en op wat voor schaal. Maar als de TS 1-2 keer heeft gebruikt is dit gewoon verraad om te verraden. Gebruik TS elke keer wat dan neem je als vriendin eerst ander stappen

En dan die stomme opmerkingen…. Je kan je vriendin niet opzadelen met een groot geheim…. Serieus jongens dit is niet mega geheim hè.
Er is niks maar ook niks gebeurd, enkel leugentje …. Als zoiets aan schade letsel advocaat verteld lacht ie zich dood
Veel drama op bokt maar in feite is er niks ergs gebeurd.

Vertrouwen is weg, er is gelogen maar niemand dood, niemanf beroofd, geen eerwraak of iets anders.

TS heeft fout gemaakt maar ik vind haar “straf” niet in verhouding verraden door je bestie en je geliefde kwijt
TS ik hoop dat jullie samen nog kunnen praten en vrede gaan hebben met de toekomst want je wordt hier heel grof behandeld, en ja wat je gedaan hebt was niet volgens jullie regels…. Maar ik snap dat je af en toe buiten de lijntjes wilt kleuren vooral als je met jezelf in de knoei zit..
Je had dat alleen met hem moeten bespreken maar dit is mosterd na de maaltijd.

Maar laten we beetje aardig voor haar blijven, alsof wij allemaal geen fouten maken.
Er is nieman dood en in feite heeft ze niemand pijn gedaan of iets ernstigs aangericht

En vergeet niet voor mensen met relaties waar 2 vechten hebben 2 schuld
Ik vind haar oudere topics over vreemdgaan, icsi, verliefdheid , geen familieband hier nu even niet op zijn plek.
TS heeft paniek en voelt zich alleen, eenzaam,bang en paniek en ze weet zelf ook wel dat dit niet de meeste slimme zet is geweest.
Dus haar verder de grond inboren is nergens voor nodig[/quote]

Je zegt het zelf al, waar twee kijfen hebben twee schuld. Maar net zo min als wij weet ook jij niet wat er allemaal aan vooraf is gegaan. We horen het verhaal tenslotte maar van 1 kant en daar reageren er op. De grond in trappen is ts inderdaad niet mee geholpen.

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-24 16:06

Urbanus schreef:
Ik vind het best wel pittig om te stellen dat ze een drugsprobleem heeft, we weten toch niet met welke frequentie ze gebruikt en wat de reden is dat ze haar familie niet meer ziet?

Of mensen hebben ervaring met soortgelijke situaties en herkennen bepaalde dingen.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-24 16:06

Dreamboy schreef:
Urbanus schreef:

Of mensen hebben ervaring met soortgelijke situaties en herkennen bepaalde dingen.

Of ze projecteren.

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-24 16:13

Urbanus schreef:
Dreamboy schreef:

Of ze projecteren.[/quote]

Wat jij wil. Maar om ze dan maar gelijk sensatiezoekers te noemen gaat wel wat ver.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-24 16:15

Nee, iemand verslaafd noemen is subtiel :')

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-24 16:25

Wat een k*tsituatie Lau! Dat je zelf fouten hebt gemaakt is natuurlijk zo, maar dat maakt het niet minder rot voor je. Ik hoop dat je snel (betere) hulp krijgt. En probeer van die drugs af te blijven, want na iedere piek komt een dal. Sterkte.

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-24 16:26

Urbanus schreef:

Iemand die ten koste van alles en iedereen probeert te verzwijgen dat hij of zij gebruikt, is een verslaafde.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-24 16:27

Dreamboy schreef:
Urbanus schreef:

Iemand die ten koste van alles en iedereen probeert te verzwijgen dat hij of zij gebruikt, is een verslaafde.

Hahaha als er iets is wat ik niet ben is het verslaafd. Ik gebruik af en toe een keer op een feestje.

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-24 16:29

Ik denk dat wij (bokt) sowieso niks bereiken met onze mening spuwen, behalve dat de ts zich wellicht nog rotter gaat voelen.
Dit topic was voor haar om haar verhaal van zich af te schrijven en behalve haar sterkte wensen, moeten wij eigenlijk gewoon niks zeggen.
Niemand weet hoe haar man was voor haar, hoe zij was voor haar man. Welke scheuren er wellicht al zaten in dit huwelijk en wat de reden was voor haar vriendin om dit te vertellen aan ts haar man.
Slecht praten over iemand ( dus ts/man/vriendin) heeft dan ook echt 0 zin.

@ts sterkte. Hopelijk krijg je de hulp die je nodig hebt en je leven beter op de rails.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-24 16:39

Dreamboy schreef:
Urbanus schreef:

Laat maar, we hanteren een andere definitie van het woord.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-24 16:45

Een drugsprobleen, nee dat hoeft niet.

Een probleem om dingen te verbergen voor haar man wel.
Geen vertrouwen geven in een relatie.
En dat is best wel een reden om de stekker eruit te trekken.

Zijn haar leugens en het niet inzien daarvan en juist andere daarvan de schuld te geven ook het probleem met haar familie. Geen idee.
Dat weet ts zelf.

pateeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-24 16:49

Lastige situatie, voor jullie beide. Ik snap wel dat als je man erg tegen drugs is en hij komt erachter dat je toch drugs gebruikt, het klaar is voor hem. Er zijn dingen waarmee je het niet eens bent maar waar je misschien nog mee kan leven en er zijn dingen waar je echt niet mee kan leven.
Anderzijds snap ik wel dat als je niet goed in je vel zit, je naar dingen als alcohol of drugs grijpt. Het lastige is wel dat dit enkel op korte termijn wat verlichting brengt en het op langere termijn serieus problemen kan opleveren.
Is er geen manier om op kortere termijn wat meer hulp te krijgen dan enkel de POH? Het zou fijn zijn als je anders kan leren omgaan met moeilijkheden zodat je geen drugs oid meer nodig hebt om te kunnen ontspannen of ontsnappen aan de sleur. Een makkelijke weg is het niet, maar het is het zeker wel waard!
En wat die vriendin betreft… ik begrijp dat je je verraden voelt en dit geen positieve invloed heeft op je vertrouwen. Moest ik die vriendin zijn, had ik er ook moeite mee gehad om daar niets over te zeggen. Ik zou misschien niet direct naar je man stappen, maar ik zou je wel laten verstaan dat als jij zo’n geheim voor je man wil houden, je bij mij aan het verkeerde adres bent om daarin betrokken te worden. Maar goed, misschien had je vriendin er een andere reden voor, dat weten we niet.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-24 16:50

Het stukje wanneer ben je een verslaafde, is volgens mij voor iedereen weer een andere definitie. Voor de één betekend dat als je een paar keer hebt gebruikt , en volgens de ander ben je een verslaafde als je dagelijks gebruikt. Niet dat ik drugs gebruik goed praat, maar ik denk altijd maar als iemand schade aan zijn lijf wil brengen, moet iemand dat geheel zelf weten. Drugs gebruiken om te ontsnappen aan de realiteit is denk ik wel een eyeopener dat er iets niet lekker loopt in je leven. Alleen is ontsnappen op die manier geen oplossing en zal het probleem juist nog harder weer binnen komen op het moment dat de drugs uitgewerkt zijn en ga je je nog ellendiger voelen.

Al is het je eigen schuld dat dit is ontstaan, leuk is het natuurlijk niet en ook mensen die de 'aanstichter' zijn van het uit elkaar zijn hebben gevoel. Al kan ik je man ook begrijpen dat hij niet meer met je verder wil en dat je hem een hoop pijn en verdriet aan hebt gedaan wat ook hij een plek zou moeten geven. Als je diegene bent waar tegen gelogen is , daar kost heel veel vertrouwen en bij alles komt dan de vraag 'klopt het wel wat je zegt'. Ik ben ook uit een relatie weg gegaan waarbij er 2 jaar lang tegen mij gelogen is. Ik kon het niet aan om elke dag te leven met of de waarheid wel werd gezegd. Dat was enorm slopend.

Ik denk in deze situatie dat het niet alleen de aantal keren drugsgebruik zijn, maar dat het al langer ettert. Soms is het dan ook beter om er een punt achter te zetten en elk je eigen weg te gaan. Ook als die weg alleen is. Het gaat zwaar zijn en niet leuk, maar uiteindelijk zal je nadat je aan jezelf gewerkt hebt , alles een plekje hebt gegeven en het los hebt kunnen laten weer verder kunnen. En wie weet komen oude vrienden dan weer bij je terug. Maar doe het vooral voor jezelf, en niet voor de ander.

Maar ga je alsjeblieft niet laten verleiden door nu dagelijks drugs te gaan gebruiken omdat het makkelijk is om te ontsnappen. Het is een verdovingsmiddel , het verdooft kort de pijn maar de realiteit blijft terugkomen. Daarin heb je uiteraard wel een keuze om alles nu goed aan te gaan pakken.

Maar voor nu mag je uiteraard verdrietig , boos en teleurgesteld zijn. Ook dat hoort bij het rouwproces.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-24 16:57

Lau schreef:
Hij verbood mij de harddrugs wel en dat vond ik heel moeilijk. En maakte het ook prikkelend om het wel te doen.

Waarom de vriendin het heeft verteld mag Joost weten.

Als harddrugs niet in zijn leven passen en wel in dat van jou, past dat niet in een relatie en gaat dat altijd een een keer mis. Dat moment is nu.

Liegen is nooit goed. Dat het extra prikkelend werd om drugs te gebruiken doordat hij het verbood vind ik kinderachtig en geen volwassen reactie.
Of je bent er open over dat je graag drugs gebruikt, of je gebruikt het gewoon niet. Wees gewoon open over wat je doet, dan kan ieder voor zichzelf de keuze maken of deze relatie bij je past of niet.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-24 16:58

Ja, ga vooral niet dagelijks xtc gebruiken Lau.

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-24 17:01

Je hebt het over een wachtlijst van anderhalf jaar. Bel je zorgverzekeraar die kunnen misschien je daarbij helpen. (Of je ha als je de huidige situatie uitlegt?)

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-24 17:05

pateeke schreef:
Lastige situatie, voor jullie beide. Ik snap wel dat als je man erg tegen drugs is en hij komt erachter dat je toch drugs gebruikt, het klaar is voor hem. Er zijn dingen waarmee je het niet eens bent maar waar je misschien nog mee kan leven en er zijn dingen waar je echt niet mee kan leven.
Anderzijds snap ik wel dat als je niet goed in je vel zit, je naar dingen als alcohol of drugs grijpt. Het lastige is wel dat dit enkel op korte termijn wat verlichting brengt en het op langere termijn serieus problemen kan opleveren.
Is er geen manier om op kortere termijn wat meer hulp te krijgen dan enkel de POH? Het zou fijn zijn als je anders kan leren omgaan met moeilijkheden zodat je geen drugs oid meer nodig hebt om te kunnen ontspannen of ontsnappen aan de sleur. Een makkelijke weg is het niet, maar het is het zeker wel waard!
En wat die vriendin betreft… ik begrijp dat je je verraden voelt en dit geen positieve invloed heeft op je vertrouwen. Moest ik die vriendin zijn, had ik er ook moeite mee gehad om daar niets over te zeggen. Ik zou misschien niet direct naar je man stappen, maar ik zou je wel laten verstaan dat als jij zo’n geheim voor je man wil houden, je bij mij aan het verkeerde adres bent om daarin betrokken te worden. Maar goed, misschien had je vriendin er een andere reden voor, dat weten we niet.

Ik vind dat het probleem al een veel eerdere wortel heeft. Voordat je gaat trouwen zou je allerlei zaken die heel belangrijk voor je zijn, zo belangrijk dat de relatie erop kan breken en vandaar tot geheimhouderij en\of zelfs liegen zou kunnen leiden, heel goed moeten doorspreken. Als iemand ervan houdt om allerlei "genotmiddelen", drugs, alcohol, etc. te gebruiken, dan moet die persoon beslist niet gaan trouwen (of samenwonen) met iemand die daar mordicus op tegen is!!!! En zo zijn er nog veel meer dingen die in een huwelijk of relatie vroeg of laat voor ernstige meningsverschillen kunnen gaan zorgen ,en die je vantevoren moet bespreken (beter dan achteraf bij de scheidingsrechter) ,maar in het geval van ts gaat het kennelijk hier om.

pateeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-24 17:46

Mee eens Anjali. We weten alleen niet sinds wanneer TS haar toevlucht heeft genomen tot genotsmiddelen om aan de sleur te ontsnappen. Misschien had TS vroeger ook wel de mening dat drugs een no-go waren. Dat weten we niet.

Ik heb het op enigszins gelijkende manier zien verkeerd gaan bij mensen in mijn omgeving: iets bepaald is een no-go voor beide. Dat wordt dan door een op zeker moment toch gedaan om een of andere reden. Partner komt erop uit, zet punt achter relatie en krijgt dan nog eens schuld van relatiebreuk, hoe er een punt achter gezet werd etc. Volgende partner (van degene die”in de fout ging”) doet min of meer het no-go ding en dan is het hek van de dam want die heeft iets gedaan wat je toch niet doet?!

We kunnen allemaal ons idee hebben over wat hier wel of niet “goed” is, hoe dit gelopen is etc. Maar eigenlijk is dat niet de essentie. Man van TS wil absoluut geen drugs in zijn leven, TS wil wel drugs gebruiken om aan de sleur te ontsnappen. Op dit punt passen TS en man niet bij elkaar en is een relatie erg lastig / onmogelijk. Dat is een feit / vaststelling. Waar het in dit topic dan over gaat, of althans waar TS het over wil hebben, is hoe TS deze situatie ervaart.