Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Cinnepin schreef:Oh wat grappig! Ik heb een opvang voor wilde vogels en vang veel eendenkuikens op. Ik heb een stapel tweedehands matten voor in hun verblijf. Deze matten heb ik overgenomen van iemand die voorheen cavia’s fokte en ermee gestopt was. Nooit geweten dat meer mensen ze daarvoor gebruiken.Bij mij liggen ze als ondergrond in de cavia kooi
Barramundi schreef:Team C (denk ik). Badmat ligt voor de wastafel en daarbij ook gelijk voor het bad. Als we douchen (in bad, we hebben geen douche) schuif ik de badmat aan de kant en leg een handdoek in het ‘gat’. Vnl omdat de douchewand veel te klein is en het water dus overal heengaat. Uit bad op de handdoek, dan op de badmat. Handdoek wordt uitgehangen en de badmat blijft redelijk droog. Ze gaan regelmatig in de was, heb er een paar die rouleren. Lijken op de Ikea matten die gedeeld werden.Cinnepin schreef:Oh wat grappig! Ik heb een opvang voor wilde vogels en vang veel eendenkuikens op. Ik heb een stapel tweedehands matten voor in hun verblijf. Deze matten heb ik overgenomen van iemand die voorheen cavia’s fokte en ermee gestopt was. Nooit geweten dat meer mensen ze daarvoor gebruiken.Bij mij liggen ze als ondergrond in de cavia kooi
Barramundi schreef:@Telpeva: idd die Ikea dingen (of wat erop lijkt). Vnl als extra bescherming op harde ondergrond om poot problemen (bumble foot) te voorkomen.
Immobiele dieren heb ik zelden thuis, die blijven in het wildlife hospital maar daar gebruiken we idd dekbedden en handdoek ‘donuts’ als steun of zachte ondergrond.
Ik vind die badmatten ideaal want lekker zacht en makkelijk te wassen (wel handig met eenden)
Qimm schreef:Team A. Ik leg altijd een handdoek die toch al in de was moet op de grond om op te staan tijdens afdrogen en gebruik die ook om de vloer te drogen nadat ik met de vloerwisser rond ben geweest (wij hebben een open douche)
En als de vloer droog is gaat de badmat terug voor warme, droge voeten tijdens andere wastafel bezigheden en omdat het leuk staat
Doubtless schreef:Oh ik vind team A dus echt hilarisch. Nooit bij stil gestaan dat de badmat functioneel niet gebruikt zou mogen worden.
paars schreef:Team B! Heb nog niks liggen maar staat op de to-buy lijst.
Vroeger (70-er jaren) hadden we van bubbeltjes plastic dingen, geel (natuurlijk) . Ik hield me toen totaaaaal niet bezig met of dat schoon was of niet. Ik was toen 8 of zo. Leuk topic dat weer een herinnering opfloept!
Telpeva schreef:Nou daarstraks had iemand een goeie, namelijk jezelf afdrogen in de doucheruimte (de vloer daar is al warm van het warme water dus daar is een matje niet nodig) en dan wanneer je klaar bent met afdrogen, je handdoek op de grond om je voeten als laatste af te drogen, zodat je matjes ook niet heel nat worden. Dat vind ik zelf wel een goede!
Of ik het zelf zo zou doen daar moet ik nog even over nadenken, ik ben naast team B namelijk ook team 'ik trek een badjas aan want handdoeken gebruiken kost moeite'. Maar ja, dan hou je toch die natte voeten, plus geen handdoek. Keuzes, keuzes...
Telpeva schreef:Nou daarstraks had iemand een goeie, namelijk jezelf afdrogen in de doucheruimte (de vloer daar is al warm van het warme water dus daar is een matje niet nodig) en dan wanneer je klaar bent met afdrogen, je handdoek op de grond om je voeten als laatste af te drogen, zodat je matjes ook niet heel nat worden. Dat vind ik zelf wel een goede!
Of ik het zelf zo zou doen daar moet ik nog even over nadenken, ik ben naast team B namelijk ook team 'ik trek een badjas aan want handdoeken gebruiken kost moeite'. Maar ja, dan hou je toch die natte voeten, plus geen handdoek. Keuzes, keuzes...