Discussie over badmatten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

tennan

Re: Discussie over badmatten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-24 11:15

Team B. Anders had het wel een badkamertapijtje geheten :D

aisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-24 11:17

heb "oude" badhanddoek om om te staan als ik uit de douche kom en die gaan gewoon met de handdoekwas mee.
Kan niet tegen hoogpolige fluffy natte badmatjes brrrr.

Zo ook met de toilet,niks geen drup opvangmatjes :D ook brrrrr :)

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-24 11:21

Team B, 1 badmat voor de wasbak/douchecabine. Gaat regelmatig in de was en komt al bijna droog uit de wasmachine.

Geen matjes voor de toiletten, dat vind ik echt heel vies.

Voor de mensen die een handdoek gebruiken, pakt elke huisgenoot dan een andere handdoek, als in 2 handdoeken per douchebeurt?

Barramundi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-24 11:21

Team C (denk ik). Badmat ligt voor de wastafel en daarbij ook gelijk voor het bad. Als we douchen (in bad, we hebben geen douche) schuif ik de badmat aan de kant en leg een handdoek in het ‘gat’. Vnl omdat de douchewand veel te klein is en het water dus overal heengaat. Uit bad op de handdoek, dan op de badmat. Handdoek wordt uitgehangen en de badmat blijft redelijk droog. Ze gaan regelmatig in de was, heb er een paar die rouleren. Lijken op de Ikea matten die gedeeld werden.

Cinnepin schreef:
Bij mij liggen ze als ondergrond in de cavia kooi :Y)
Oh wat grappig! Ik heb een opvang voor wilde vogels en vang veel eendenkuikens op. Ik heb een stapel tweedehands matten voor in hun verblijf. Deze matten heb ik overgenomen van iemand die voorheen cavia’s fokte en ermee gestopt was. Nooit geweten dat meer mensen ze daarvoor gebruiken.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-24 11:22

Ik heb wel een wc matje voor het toilet maar het is daar ook snel heel koud op de vloer.
Deze gaat zeker 2x per week mee de was in.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-24 11:23

Hier gaat er een handdoek op de grond die al bestemd was voor de was (die hangen we op de badrand te drogen) Handdoeken die nog een gewone ronde meekunnen hangen op een haakje.
Nou zijn wij ook maar met 2 thuis, dus dat is overzichtelijk.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-24 11:23

Ik heb grote handdoeken. Ik droog me eerst af van boven naar beneden als ik nog in de (inloop)douche sta en leg de handdoek vervolgens voor de douche op de grond. Dan droog ik mn voeten af en ga erop staan om me aan te kleden. De handdoek gaat uiteraard na gebruik in de was. Ik gebruik dus geen 2 handdoeken.

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-24 11:26

Ik heb een matje voor de wasbak en that's it. Ik gebruik dat ding niet om op te staan na het douchen. Daarvoor gooi ik mijn handdoek op de grond. Echt team A dus.

Het is trouwens wel zo dat de badkamer zo klein is dat als ik de douche uitstap daar het matje al ligt. Maar daar gaat de handdoek dus half overheen en probeer er juist iets naast te gaan staan. Die handdoeken gaan namelijk toch altijd in de was. Die mat was ik liever niet al te vaak omdat dat ding er niet beter van wordt. :')

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-24 11:27

Handoeken gaan na 1x douchen in de was.
Degene met lang haar gebruiken 2 handdoeken per keer.

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-24 11:30

Team A+B. Een badmat als ik uit de douche stap om op te staan en voor de spiegel/wasbak ligt er een andere zodat je niet op de koude tegels hoeft te staan. Bij de wc ligt er ook 1 voor dus de koude voeten in de nacht.
Alles gaat gewoon met de handdoeken was mee. Die van Ikea zijn prijs kwaliteit ideaal en blijven ook lang mooi.

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-24 11:33

Hier een badmat voor het wastafel meubel, om lekker zacht te staan, en voor wat sfeer, gaat wekelijks in de was.
Over de verwarming hangen 2 handdoek achtige badmatten, deze leggen we voor de douche of het bad, gaan om de 2 dagen in de was.
Voor de wc ligt niks, kinderen willen nog wel eens "knoeien" bij de wc in de badkamer, en ons toilet zit bij de achterdeur, waarbij iedereen die hier in t weekend buiten rond wandelt, zo door loopt als ze naar het toilet moeten, incl. werkschoenen en bijbehorende zooi dus daar ligt niks, wordt het niet vies, en kan ik gewoon dagelijks de vloer even doen...

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-24 11:48

Barramundi schreef:
Team C (denk ik). Badmat ligt voor de wastafel en daarbij ook gelijk voor het bad. Als we douchen (in bad, we hebben geen douche) schuif ik de badmat aan de kant en leg een handdoek in het ‘gat’. Vnl omdat de douchewand veel te klein is en het water dus overal heengaat. Uit bad op de handdoek, dan op de badmat. Handdoek wordt uitgehangen en de badmat blijft redelijk droog. Ze gaan regelmatig in de was, heb er een paar die rouleren. Lijken op de Ikea matten die gedeeld werden.

Cinnepin schreef:
Bij mij liggen ze als ondergrond in de cavia kooi :Y)
Oh wat grappig! Ik heb een opvang voor wilde vogels en vang veel eendenkuikens op. Ik heb een stapel tweedehands matten voor in hun verblijf. Deze matten heb ik overgenomen van iemand die voorheen cavia’s fokte en ermee gestopt was. Nooit geweten dat meer mensen ze daarvoor gebruiken.

Wat leuk joh, wat voor soort matten gebruik je daarvoor als ik vragen mag? Zijn dat ook die ikea dingen met de bolletjes of meer platte modellen?
Ik ben vrijwilliger geweest bij een vogelopvang, wij gebruikten ze (we hadden alleen die ikea modellen met de bolletjes) wel eens bij zwanen en eenden met pootproblemen of die om een of andere reden veel moeten liggen. Voor een kleiner dier deden we ze opvouwen en aanbieden als een soort mand om in te liggen, bij zwanen en soortgelijke grootte werd eerst een hoofdkussen neergelegd als mand en dan de badmat erop, dan de zwaan erop.
Misschien een leuke tip voor als je het eens nodig zou hebben, hier werd het altijd wel gewaardeerd (de dieren maken er graag gebruik van).

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-24 11:54

Team B en ik heb badmatten die je gewoon heet kunt wassen.

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-24 12:01

Team B! Heb nog niks liggen maar staat op de to-buy lijst.

Vroeger (70-er jaren) hadden we van bubbeltjes plastic dingen, geel (natuurlijk :# ) . Ik hield me toen totaaaaal niet bezig met of dat schoon was of niet. Ik was toen 8 of zo. Leuk topic dat weer een herinnering opfloept!

Barramundi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-24 12:04

@Telpeva: idd die Ikea dingen (of wat erop lijkt). Vnl als extra bescherming op harde ondergrond om poot problemen (bumble foot) te voorkomen.
Immobiele dieren heb ik zelden thuis, die blijven in het wildlife hospital maar daar gebruiken we idd dekbedden en handdoek ‘donuts’ als steun of zachte ondergrond.
Ik vind die badmatten ideaal want lekker zacht en makkelijk te wassen (wel handig met eenden :') )

Bloesem21

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-24 12:04

-O- Ik ben voor beide teams! Heb er dan ook 2. 1 naast de douche voor het afdrogen en 1 bij de wastafel voor warme voeten. Beide overigens met een leuk printje, want ze liggen naast elkaar

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-24 12:10

Barramundi schreef:
@Telpeva: idd die Ikea dingen (of wat erop lijkt). Vnl als extra bescherming op harde ondergrond om poot problemen (bumble foot) te voorkomen.
Immobiele dieren heb ik zelden thuis, die blijven in het wildlife hospital maar daar gebruiken we idd dekbedden en handdoek ‘donuts’ als steun of zachte ondergrond.
Ik vind die badmatten ideaal want lekker zacht en makkelijk te wassen (wel handig met eenden :') )

Ja echt he, eenden :') het is dat eenden zo schattig zijn, je zou anders knettergek worden van de hoeveelheid schoonmaakwerk en van de was. En jaaa de donuts zijn ook herkenbaar, doen we ook :D leuk die herkenning!

Sellyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-24 13:00

Qimm schreef:
Team A. Ik leg altijd een handdoek die toch al in de was moet op de grond om op te staan tijdens afdrogen en gebruik die ook om de vloer te drogen nadat ik met de vloerwisser rond ben geweest (wij hebben een open douche)
En als de vloer droog is gaat de badmat terug voor warme, droge voeten tijdens andere wastafel bezigheden en omdat het leuk staat :P

Haha hier ook team A om dezelfde reden! Ik had hiervoor een vrij stugge grote badmat en dat was een onding om heel vaak te wassen, bovendien was deze echt heel zacht en van dure kwaliteit maar ging die toch pillen door wasmachine gebruik.

Ik vind dus die IKEA badmatjes op een of andere manier een beetje viezig :') en ook irritant omdat ze zo dun zijn dat ze vaak verschuiven, ik hou ervan als een badmat stevig met anti slip op de grond ligt, maar dan zie ik het misschien toch meer als tapijt. Ik heb er laatst wel over nagedacht of mijn handdoeken er niet van achteruit gaan als ik er altijd een op de grond gooi dus misschien moet ik toch maar zo’n taaie (lelijke :))) IKEA badmat kopen en mijn A visie “het moet er prachtig decoratief uitzien” naast me neerleggen. Of heeft iemand uit team B nog tips voor een multifunctioneel én voor het oog aantrekkelijke badmat? :))

Doubtless schreef:
Oh ik vind team A dus echt hilarisch. Nooit bij stil gestaan dat de badmat functioneel niet gebruikt zou mogen worden.

Andersom had ik oprecht niet verwacht dat team B oververtegenwoordigd zou zijn _O-
Warme droge voeten hebben zeker wel een functie, en een niet verstoord humeur (door niet net nadat je gedoucht en aangekleed hebt weer halfnatte voeten te krijgen door nog even snel naar de wc te gaan en dan met je sokken op een halfnatte badmat te staan, dat is het ergste gevoel ter wereld!) is ook erg functioneel *D

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-24 13:19

Gebruik dat ikea-badmatje om over je tapijtbadmat te leggen, en hang deze na gebruik te drogen (over een randje), en was hem 1 a 2x per week. Bovenop tapijt blijven ze namelijk een stuk steviger liggen dan direct op de tegels.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-24 13:22

Nou daarstraks had iemand een goeie, namelijk jezelf afdrogen in de doucheruimte (de vloer daar is al warm van het warme water dus daar is een matje niet nodig) en dan wanneer je klaar bent met afdrogen, je handdoek op de grond om je voeten als laatste af te drogen, zodat je matjes ook niet heel nat worden. Dat vind ik zelf wel een goede!
Of ik het zelf zo zou doen daar moet ik nog even over nadenken, ik ben naast team B namelijk ook team 'ik trek een badjas aan want handdoeken gebruiken kost moeite'. Maar ja, dan hou je toch die natte voeten, plus geen handdoek. Keuzes, keuzes... :+

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-24 13:35

paars schreef:
Team B! Heb nog niks liggen maar staat op de to-buy lijst.

Vroeger (70-er jaren) hadden we van bubbeltjes plastic dingen, geel (natuurlijk :# ) . Ik hield me toen totaaaaal niet bezig met of dat schoon was of niet. Ik was toen 8 of zo. Leuk topic dat weer een herinnering opfloept!

O ja die. Die van ons waren beige, donkerbruin of oranje. Voelden heel gek en viezig aan dat weet ik nog wel.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-24 13:47

Telpeva schreef:
Nou daarstraks had iemand een goeie, namelijk jezelf afdrogen in de doucheruimte (de vloer daar is al warm van het warme water dus daar is een matje niet nodig) en dan wanneer je klaar bent met afdrogen, je handdoek op de grond om je voeten als laatste af te drogen, zodat je matjes ook niet heel nat worden. Dat vind ik zelf wel een goede!
Of ik het zelf zo zou doen daar moet ik nog even over nadenken, ik ben naast team B namelijk ook team 'ik trek een badjas aan want handdoeken gebruiken kost moeite'. Maar ja, dan hou je toch die natte voeten, plus geen handdoek. Keuzes, keuzes... :+

Ik woon al heel lang niet meer bij m'n ouders maar mijn moeder trok natte badmatjes ook enorm slecht, dus daar tilde ik in de douche de ene voet op, die droogde ik af en zette hem op het badmatje. Dan hetzelfde met voet 2. Dan is er nog de mogelijkheid tot het hergebruiken van de handdoek (afhankelijk of je team 'hergebruik want ik ben toch schoon' of team 'nope handdoek in de was' bent) en is toch je douchemat nog droog.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-24 13:51

Absoluut B. En elke week even in de was inderdaad, net als de handdoeken. Overigens heb ik geen badmatje maar een handdoek die ik alleen gebruik om als badmat te dienen. Als handdoek heeft hij geen prettig formaat. Ik heb 'm gekregen, vond 'm niet fijn om mij mee af te drogen, had geen badmat en vandaar dus dat dit handdoekje deze functie kreeg toebedeeld.

Ik doe: afdrogen (onder de douche, maar uiteraard met de douche uit :+ ), op handdoekmatje gaan staan om afdrooghanddoek weg te hangen, dan met voeten op zacht handdoekmatje de tegels en voegen schoontrekkeren, dan weer op de natte douchevloer :') om de voegen met een doek na te drogen, dan weer op matje, voeten afdrogen, afdrooghanddoek over de rand van de wasmand hangen zodat hij daar in kan wanneer hij is opgedroogd.

Dus ik sta 2 keer per etmaal op mijn handdoekmatje. Ik woon alleen, tegen de volgende keer dat ik er op wil staan is hij al lang en breed weer droog.

Voor warme voeten heb ik vloerverwarming. Ook in de badkamer. Overigens heb ik wel vloerkleden (optie A), maar die liggen dan weer niet in de badkamer.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-24 14:02

Telpeva schreef:

Dat werkt alleen niet als je uit bad komt. Ik leg gewoon een schone handdoek neer en droog me af met een schone andere handdoek.
Onze vloer is altijd eigenlijk netjes schoon. We zijn maar met zijn tweeën en hele grote badkamer.
Maar het is gewoon toch wel lekker om op een handdoek te staan als je uit bad komt en zo gelijk je voeten droogt. Zelf stap ik daarna in de teenslippers die ik enkel in huis gebruik en die ik ook in de wasmachine kwak en daar ook een aantal van heb dus.
Best wel grappig hoe iedereen dat weer anders doet.

Sellyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-24 14:06

Telpeva schreef:

Dat eerste doe ik dus ook en dat is ook de reden dat ik mezelf onder team A schaar. Op het moment dat je eerst een handdoek gebruikt voordat je op de badmat stapt betekent toch dat je de badmat spaart zoals gezegd bij A? :D