Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Benzz schreef:Maar TS, ik zou eerder gaan zoeken naar waarom je zo sterk dat gevoel hebt. Soms zijn dingen gewoon zoals ze zijn en kun je je daar heel druk om maken, maar kun je ook de positieve dingen eruit halen.
Kijk naar wat je wel hebt!
Roosch schreef:Benzz schreef:Maar TS, ik zou eerder gaan zoeken naar waarom je zo sterk dat gevoel hebt. Soms zijn dingen gewoon zoals ze zijn en kun je je daar heel druk om maken, maar kun je ook de positieve dingen eruit halen.
Kijk naar wat je wel hebt!
Dat vind ik altijd zo een dooddoener. Ik zou niet zo goed weten wat TS hier voor positiefs uit kan halen. Ze voelt zich anders dan haar broers/zus omdat ze anders behandeld wordt door een derde. En dat gevoel mag er zijn, want feitelijk gezien wordt ze ook anders behandeld dan haar eigen roedel waar ze zo sterk mee verbonden is.
Roosch schreef:Nou, oprechte vraag dan; wat zou TS hier voor positiefs in moeten zien dan?
Ik ben een rasechte optimist, maar heb wel geleerd dat je in het leven ook mag erkennen dat iets gewoon poedersuiker is.
Benzz schreef:Roosch schreef:Nou, oprechte vraag dan; wat zou TS hier voor positiefs in moeten zien dan?
Ik ben een rasechte optimist, maar heb wel geleerd dat je in het leven ook mag erkennen dat iets gewoon poedersuiker is.
Een lieve stiefvader, lieve stiefbroers en zussen.
Geld is zo relatief.
Brainless schreef:Anoniem schreef:Het gaat om het gevoel. Het gevoel van "ohja we zijn niet van hem" "we hebben geen vader"
Dit moet je echt loslaten.
Hoeveel je erft (en of je wat erft) zegt niets over hoeveel iemand van je heeft gehouden.
Ayasha schreef:Roosch schreef:Nou, oprechte vraag dan; wat zou TS hier voor positiefs in moeten zien dan?
Dat ze een heerlijk gezin heeft?
Omdat stiefpa toevallig erft is dat ineens een klap in TS haar gezicht en afwijzing? Terwijl stiefvader haar helemaal niet afgewezen heeft. Dat heeft zij er van gemaakt.
Stiefvader zou dan kunnen concluderen dat hij pas belangrijk werd toen er geld kwam.
Brainless schreef:Ik snap wat je bedoeld maar hoe het voelt en als je wel een gezin vormt, staat los van het geld.
Zelf weet ik dat ik niks van mijn stiefoma ga erven (wel haar andere "echte" kleinkinderen) en ook niet van mijn stiefmoeder (wel mijn halfzusje).
Maar mijn stiefmoeder is wel iemand waar ik een goede band mee heb en ik hou ook van haar en zij van mij, maar geld staat daar helemaal los van.