Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
maralyn schreef:SincereQ schreef:Wat een klote situatie zeg![]()
Morning afterpil kan je onder de noemer nood-anticonceptie bij de drogist halen, hoeft niet perse via de huisartsenpost.
Soa test kan ook verstandig zijn. Probeer er toch met iemand over te praten, je mag me ook altijd pb’en. Want echt, praat jezelf geen schuldgevoel aan meid. Die vent zat hartstikke fout.
Inderdaad...
Beter zekere voor t onzekere.
Hier ook pb open.
Edit.
Waar in Groningen??![]()
Als ik katers kan castreren, moeten mannen ook niet n punt zijn...
daantjuhhh schreef:Ergens kan ik mij wel indenken dat je geen aangifte wilt doen.
Je wilt het zo snel mogelijk achter je laten.
Maar ga er wel in ieder geval met een professional over praten anders kan ik je garanderen dat het je blijft achtervolgen.
Ik spreek helaas uit ervaring.
denisesilver schreef:Ik vind het zeer ongepast om het te speculeren over of dit daadwerkelijk verkrachting is of niet. Alleen TS was erbij hè. Mij lijkt het een sterk plan om over dit soort discussies een apart topic te openen.
TS, het is inderdaad normaal dat je stukken niet meer weet. Je brein schakelt traumatische gebeurtenissen vaak uit voor (on)bepaalde tijd. Die stukken kunnen langzaamaan terugkomen. Is een zelfbeschermingsmechanisme. Doe vooral wat goed voelt, wat betreft politie/onderzoek/etc.
Gini schreef:Wat ik me wel oprecht afvraag: als een vrouw woordelijk noch lichamelijk (bevriezen) aangeeft het niet te willen of niet fijn te vinden, hoe moet de man weten dat de vrouw het eigenlijk niet wilt?
Hutcherson schreef:De beste kerel 'dwong TS een beetje tot seks zonder condoom'...
Tijdens de daad heeft ze daar akkoord op gegeven, nu komt ze daarop terug. Kan het niet zo zijn dat meneer (op een normale manier) zijn voorkeur heeft aangegeven?
Ik wens het gevoel van TS niet goed te praten hiermee, begrijp me niet verkeerd.
Maar wat als TS tijdens de seks er echt akkoord mee was en nu denkt: sh*t pil niet geslikt, wat als ik zwanger ben of een soa heb?!
En zich nu gebruikt voelt. Wat als dat niet zijn intensie was? Kijk seks is iets moeilijks vind ik qua consent. Kijk dat het vanuit beide kanten oke moet zijn, dat is helemaal duidelijk. Maar geen hond die vooraf even een contractje tekent toch? En ik ben al een tijdje uit de dating scene maar wordt er tegenwoordig met elke bedpartner doorgesproken wel wel en niet oke is? Hoe werkt dat?
Zoiets gebeurt toch gaandeweg en je kunt beiderzijds aangeven dit vind ik fijn en dat niet? Ik weet dat er veel meer ruimte en aandacht is gekomen voor consent vanuit de vrouw, maar nu komt het in dit topic over alsof deze man een doorgewinterde seksoffender is met een vage fetish voor het risico om iemand zwanger te maken? Hopelijk heeft ie vooraf opgezocht wat een kind kost, en alimentatie enzo.
Ik bedoel, we weten 1 deel van het verhaal en het verhaal lijkt meer en meer te evalueren van 'hij dwong me een beetje tot seks zonder condoom' naar 'ik wil graag douchen want voel me vies maar voor sporen zou ik beter niet douchen tot dinsdag'.
That escalated quickly...
Nogmaals, ik wil het gevoel van TS niet ondermijnen, het is vreselijk dat je je er zo naar over voelt. Maar anderzijds wel een moeilijk topic zo en maar 1 kant van het verhaal.
@avalanche waar gaf TS dit aan dan? Niet bij hem tijdens de seks? Want dan was het gauw klaar. Ergens is er toch iets gebeurt waardoor ze zijn doorgegaan. Ja dit kan een fight/flight/freeze reactie zijn maar kan me toch niet voorstellen dat TS dan zegt 'hij dwong me een beetje tot seks zonder condoom' maar een ernstigere situatie aangeeft dat hij geen boodschap had aan haar 'nee' on the spot. Dat maakt de hele casus anders. Nu is het achteraf. Is het dan geen spijt? Ipv misbruik vanuit hem at that moment?
Citaat:daantjuhhh schreef:Ergens kan ik mij wel indenken dat je geen aangifte wilt doen.
Je wilt het zo snel mogelijk achter je laten.
Maar ga er wel in ieder geval met een professional over praten anders kan ik je garanderen dat het je blijft achtervolgen.
Ik spreek helaas uit ervaring.
Zou je hier aangifte van kunnen doen of zou het dan (door de politie) beschouwd worden als een soort eigen-schuld date-raping? Ik vind dat het strafbaar is maar ik weet dus niet hoe daar juridisch over gedacht zou worden.
Gini schreef:Wat ik me wel oprecht afvraag: als een vrouw woordelijk noch lichamelijk (bevriezen) aangeeft het niet te willen of niet fijn te vinden, hoe moet de man weten dat de vrouw het eigenlijk niet wilt?
denisesilver schreef:Gini schreef:Wat ik me wel oprecht afvraag: als een vrouw woordelijk noch lichamelijk (bevriezen) aangeeft het niet te willen of niet fijn te vinden, hoe moet de man weten dat de vrouw het eigenlijk niet wilt?
Zorgen dat je mondeling toestemming krijgt en dat je ook tijdens de seks incheckt met je partner. Communicatie.
Shiloh schreef:Gini schreef:Wat ik me wel oprecht afvraag: als een vrouw woordelijk noch lichamelijk (bevriezen) aangeeft het niet te willen of niet fijn te vinden, hoe moet de man weten dat de vrouw het eigenlijk niet wilt?
“Wil jij dit ok zo zonder condoom?”
“Nou eigenlijk niet”
“Ok. Dan stoppen we”
Zo moeilijk is het niet hoor.
Het is niet voor niks dat ze de wet willen omdraaien (al hebben omgedraaid?) van “ze heeft geen nee gezegd” naar “ze heeft geen ja gezegd”
Laten we nou niet doen of instemming zo ingewikkeld is. Of moeten we nou echt de thee anekdote weer oprakelen?
Gini schreef:denisesilver schreef:Zorgen dat je mondeling toestemming krijgt en dat je ook tijdens de seks incheckt met je partner. Communicatie.
Maar daar sla je inderdaad de nagel op de kop: communicatie! Maar communicatie is meer dan alleen het woordje 'ja'. Communicatie is ook jezelf uitkleden, hem uitkleden, kronkelen, zuchten, kreunen, kussen, knuffelen, nagels in ruggen zetten, ...
Stel, stel! dat deze man zei dat die het liever zonder condoom doet en of dat oké is en de vrouw zegt niet overduidelijk 'ja', maar rukt wel zijn hemd van zijn lijf en duwt hem op bed. Is het dan gek van de man om aan te nemen dat het oké is?
Oprechte vragen hoor: ik denk dat dit echt wel een onderwerp is waar over gepraat kan en mag worden.