Zelesta dekbed.

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Eleeke

Berichten: 2067
Geregistreerd: 19-02-19
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-24 09:47

Tink89 schreef:
Foaly schreef:
Gewetensvraag maar wat is nou slechter, een kwalitatief goed donzen dekbed dat jarenlang meegaat of een goedkoop polyester dekbed dat na een jaar stuk is?


Dat vraag ik me ook weleens af. Mijn donzen dekbed gaat al meer dan 10 jaar mee en als hij ooit echt te slecht wordt, wordt hij ingevelerd bij Bever of een vergelijkbare winkel en gerecycled.


Een donzen dekbed gemaakt van gevallen veren, is beter. Al het andere is voor mij geen optie.

De "diervriendelijke" zijn gemaakt van dode jonge ganzen en eenden.
De niet diervriendelijke van levende.

Een kwaliteits katoenen versie gaat ook voor altijd mee.
En mijn Zelesta is na drie jaar nog als nieuw.

Tallie1979
Berichten: 22799
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Re: Zelesta dekbed.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-24 10:02

Ik heb hier ook over na zitten denken. Het lijkt mij namelijk zeer practisch om zo'n dekbed te hebben. :)

Moet alleen niet een hele warme hebben. Dus ik ga toch even kijken voor een katoentje.

Petrichor

Berichten: 10582
Geregistreerd: 14-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-24 12:54

Nou eerste nacht zit er op, kwa grootte ging het prima trouwens we hebben geen ruzie gehad. :')

Wel vond ik hem vrij warm (of het komt door het benauwde weer) de vorige deken was ook synthetisch dus vraag me af of het door het weer of toch de Zelesta deken kwam. Er staat in de beschrijving koel in de zomer warm in de winter, maar dat moet ik dus nog even goed uittesten.

Telpeva

Berichten: 14925
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-24 14:08

Foaly schreef:
Gewetensvraag maar wat is nou slechter, een kwalitatief goed donzen dekbed dat jarenlang meegaat of een goedkoop polyester dekbed dat na een jaar stuk is?

Ik wil allebei niet, mag dat ook. Mijn ervaring met synthetisch is dat net zo goed jaren mee gaat en goed blijft, mijn oude dekbed is 20 jaar oud. Die verwachting dat het degelijk is en tegen een stootje kan had ik ook bij Zelesta en dat bleek pas achteraf niet zo te zijn, mijne is echt een miskoop. Ik zou niet nogmaals dit dekbed kopen wat ik nu heb, maar ik zou ook geen dons in huis halen.
Wanneer we kwalitatief goede dons wat lang mee gaaf en kwalitatief goed synthetisch wat lang mee gaat vergelijken dan is mijn keuze wel snel gemaakt, dan is mijn keuze synthetisch.

Fitzroy

Berichten: 25231
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Zelesta dekbed.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-24 14:21

Staat er geen warmteklasse op, Petrichor? Aan de hand daarvan kun je zien of deze geschikt is voor de zomer.

Petrichor

Berichten: 10582
Geregistreerd: 14-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-24 14:27

Fitzroy schreef:
Staat er geen warmteklasse op, Petrichor? Aan de hand daarvan kun je zien of deze geschikt is voor de zomer.

300 g/m2 als ik kijk naar een paardendeken is dat warm natuurlijk. Maar er staat wel 'koel in de zomer warm in de winter'.

lor1_1984

Berichten: 12111
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Re: Zelesta dekbed.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-24 14:33

300gr/m² is een zogenaamde all seasons.
±400gr/m2 is winter en ik dacht ±150gr/m² is zomer.

Ik heb zelf deze voor de zomer, voor nu is hij net wat te frisjes maar hij was heerlijk vorige week met de warmte. :)
https://share.temu.com/3robUhUu3SA

Petrichor

Berichten: 10582
Geregistreerd: 14-04-06

Re: Zelesta dekbed.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-24 15:02

Ik had ook al op Temu en Ali gekeken maar kon voor zover niets vinden incl kussenslopen en dat vind ik toch wel een eis. Iemand die toevallig iets gekocht heeft op Temu/Ali incl kussenslopen en daar een link van heeft?

Petrichor

Berichten: 10582
Geregistreerd: 14-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-24 06:30

Petrichor schreef:
Nou eerste nacht zit er op, kwa grootte ging het prima trouwens we hebben geen ruzie gehad. :')

Wel vond ik hem vrij warm (of het komt door het benauwde weer) de vorige deken was ook synthetisch dus vraag me af of het door het weer of toch de Zelesta deken kwam. Er staat in de beschrijving koel in de zomer warm in de winter, maar dat moet ik dus nog even goed uittesten.


Deken was vannacht perfect! :D

Telpeva

Berichten: 14925
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Re: Zelesta dekbed.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-24 07:52

Wat fijn!

Petrichor

Berichten: 10582
Geregistreerd: 14-04-06

Re: Zelesta dekbed.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-24 09:26

Mijn te grote deken die retour zou gaan heeft een vriendin van mij overgenomen. Nu blijkt dat de kussenslopen ontbreken, deze zouden er wel bij moeten zitten en gelukkig heb ik daar ook screenshots van. Heb een mailtje gestuurd, nu afwachten op een reactie. Las op fb dat het vaker gebeurd dat ze er niet bijzitten terwijl het er wel bij staat en dat ze gewoon niet reageren op mailtjes. :+

Telpeva

Berichten: 14925
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Re: Zelesta dekbed.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-24 09:30

Bij mij kwam wel elke keer reactie, maar wel na een paar dagen pas.

Tink89
Berichten: 3021
Geregistreerd: 16-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-24 10:12

Petrichor schreef:
Ik had ook al op Temu en Ali gekeken maar kon voor zover niets vinden incl kussenslopen en dat vind ik toch wel een eis. Iemand die toevallig iets gekocht heeft op Temu/Ali incl kussenslopen en daar een link van heeft?


Of je koopt gewoon twee losse kussenslopen die er leuk bij staan? Ik wissel m'n kussenslopen sowieso vaker dan m'n dekbedovertrek, want ik heb lang en veel en dik haar en ik was het soms voor ik ga slapen of ik zweet veel in m'n nek.

Petrichor

Berichten: 10582
Geregistreerd: 14-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-24 11:05

Tink89 schreef:
Petrichor schreef:
Ik had ook al op Temu en Ali gekeken maar kon voor zover niets vinden incl kussenslopen en dat vind ik toch wel een eis. Iemand die toevallig iets gekocht heeft op Temu/Ali incl kussenslopen en daar een link van heeft?


Of je koopt gewoon twee losse kussenslopen die er leuk bij staan? Ik wissel m'n kussenslopen sowieso vaker dan m'n dekbedovertrek, want ik heb lang en veel en dik haar en ik was het soms voor ik ga slapen of ik zweet veel in m'n nek.

Ook een optie inderdaad! Kan alleen de juiste maten helaas nergens vinden.

Tink89
Berichten: 3021
Geregistreerd: 16-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-24 11:43

Petrichor schreef:
Tink89 schreef:

Of je koopt gewoon twee losse kussenslopen die er leuk bij staan? Ik wissel m'n kussenslopen sowieso vaker dan m'n dekbedovertrek, want ik heb lang en veel en dik haar en ik was het soms voor ik ga slapen of ik zweet veel in m'n nek.

Ook een optie inderdaad! Kan alleen de juiste maten helaas nergens vinden.


Kussens zijn toch standaard 60 x 70?

Petrichor

Berichten: 10582
Geregistreerd: 14-04-06

Re: Zelesta dekbed.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-24 13:11

Ik bedoel de 2mtr × 2mtr van de deken. Alie en Temu hebben alleen groter of kleiner. Dat past helaas niet en 2 kleintjes wil ik niet. :)

De ontbrekende kussenslopen van Zelesta worden alsnog opgestuurd, dus dat is netjes.

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23617
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-24 17:34

Foaly schreef:
Gewetensvraag maar wat is nou slechter, een kwalitatief goed donzen dekbed dat jarenlang meegaat of een goedkoop polyester dekbed dat na een jaar stuk is?


Ik heb een synthetisch dekbed (geen zelesta) uit noodzaak, wij hebben hier thuis helaas allergieën waardoor regelmatig wassen echt een noodzaak is en dat was niet zo'n succes met ons wollen dekbed en ik verwacht weinig anders met een donzen dekbed.
Wol slaapt echt veel lekkerder, maar niet benauwd zijn en de longen uit mijn lijf hoesten slaapt toch beter..

Tallie1979
Berichten: 22799
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Re: Zelesta dekbed.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-24 12:13

Ik heb 1+1 gratis Zelesta besteld zojuist. :D Levertijd is 4-7 werkdagen. Ben benieuwd! :)

Telpeva

Berichten: 14925
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Re: Zelesta dekbed.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-24 12:22

Nu je het zegt, voor wie zo'n dekbed overweegt, het loont om van te voren lid te worden van de nieuwsbrief en te wachten op een aanbieding waarin het dekbed van je keuze in de aanbieding is. Zo hebben ze af en toe 1+1 op sommige artikelen, en af en toe ook 20% op alles van de hele site en andere aanbiedingen. Het loont om te wachten tot het artikel van je keuze in de aanbieding komt, ze wisselen de aanbiedingen vaak af.

Tallie1979
Berichten: 22799
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Re: Zelesta dekbed.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-24 12:24

Ja, ik zag dat ze al zomer aanbiedingen hadden en nu us 2 voor de prijs van 1 kunnen scoren. Meteen een lekkere grote genomen :)

Ik kreeg bij inschrijven ook een korting van 10%, maar die was niet inwisselbaar met de 1+1 :D ( logisch, maar proberen kan altijd, haha)

Tallie1979
Berichten: 22799
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Re: Zelesta dekbed.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-24 10:12

Ik kreeg mijn dekbedden gisteren binnen. Ik heb er meteen 1 op mijn bed gelegd en vannacht echt heerlijk geslapen! <3

hahahatsjoe

Berichten: 2425
Geregistreerd: 01-05-12
Woonplaats: Friesland

Re: Zelesta dekbed.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-24 07:24

Tsja ik heb een nieuwe wasmachine. Dacht dezelfde als ik had maar het dekbed past er niet in, dus maar weer een dekbedhoes gepakt.

Tallie1979
Berichten: 22799
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-24 09:56

Ohh, dat is balen! -O-

Ik heb gelukkig een wasmachine met 10 kg lading. Dus bij mij zou het probleemloos moeten lukken.

Ik slaap echt heerlijk onder mijn nieuwe deken. <3

Petrichor

Berichten: 10582
Geregistreerd: 14-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-24 22:44

Ik ben ook nog steeds mega blij met mijn deken! Van de winter koop ik 2 dunne dekens en doe die op elkaar. Ik heb nu een 2 × 2 en voor nu kan dat prima, maar in de winter heb ik liever een grotere deken maar vanwege het gewicht moet ik dan wel 2 dunne aanschaffen.

lor1_1984

Berichten: 12111
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-24 22:55

Ik heb inmiddels 3 superdunne voor de zomer, voor nu zijn ze te koud dus heb nu een all season op mijn bed liggen. :)
Wil richting het najaar nog een paar winterdekbedden en minimaal 1 all season bijbestellen.