Pech hulp 7 km van garage

Moderators: Mjetterd, Ladybird, ynskek, xingridx, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SuperRocky
Berichten: 177
Geregistreerd: 16-09-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-24 09:25

Citaat:
Is dat echt zo bijzonder?
Ik heb ANWB Europa Compleet en daar zit volgens mij een completer pakket bij. 35 dagen vervangend vervoer, haal/brengservice vervangauto, hotelservice etc.


Ik denk dat je de voorwaarden even moet checken; die 35 dagen zijn waarschijnlijk alleen bij pech in het buitenland, als je aantoonbaar overnachtingen hebt geboekt. In NL zijn het in veruit de meeste gevallen veel minder dagen vervangend vervoer..

Wij hebben ook een pechsituatie gehad tijdens een weekendje weg in NL, en we kregen 3 dagen vervangend vervoer (waarbij overigens nog verwacht werd dat we zelf zorgden voor vervoer van de pech locatie naar de plek waar het vervangend vervoer kon worden opgehaald, 1 uur verderop! na veel aandringen hebben we een taxi vergoed kunnen krijgen, maar het was eigenlijk de bedoeling dat we met de bus zouden gaan, met een berg bagage en twee kinderen...). Dit was via de mobiliteitsservice van de dealer waar de auto in onderhoud was. De auto werd afgesleept, en een dag later afgeleverd bij de garage waar we de auto altijd in onderhoud hebben, drie uur rijden verderop. De vervangende auto moesten we binnen drie dagen inleveren, dit kon bij diverse locaties van het betreffende bedrijf, gelukkig zat er een locatie in onze woonplaats. Wel 10 km van de garage waar onze auto stond vandaan, dat moesten we dus net als TS zelf oplossen, vonden we in principe geen probleem. Overigens heeft onze auto toen 4(!!!) weken bij de garage gestaan, omdat ze geen tijd hadden om hem te repareren. Dus op 3 dagen na geen vervangend vervoer, terwijl het de mobiliteitsservice van de dealer zelf was...

Wat wij hiervan hebben geleerd; je denkt dat je ruim gedekt bent, wij dachten ook dat we die 35 dagen hadden, maar dat blijkt dus alleen voor vakanties in het buitenland van toepassing te zijn, en niet in NL.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132225
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Re: Pech hulp 7 km van garage

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-24 09:37

Klopt. Ik had het inderdaad vergeleken met het Europa-pakket omdat het om de Europa-dekking ging. Voor het binnenland is het inderdaad anders.

Sabbientje

Berichten: 4735
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: Poortugaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-24 09:44

Cayenne schreef:
Dat is inderdaad niet zo'n goede service, maar zeven kilometer lopen is toch wel te overzien?
Mits je geen lichamelijke beperkingen hebt natuurlijk.

men loopt gemiddeld 5km/u dat betekend dat je bijna 1,5 uur onderweg bent.