Ervaring gezocht met sun eclipse

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-25 19:46

Bellatrix schreef:
Ja, dan laat ik hem niet helemaal doorlopen tot onder maar ik vraag mij af of het dan nog wel zijn werk doet en het zin heeft.

Stille meelezer. Niet doen. Als je het niet door laat lopen verliezen ze grotendeels hun werking. De screens overlappen ook een beetje het kozijn.

Sybelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-25 22:40

Ceetje_bokt schreef:
Stille meelezer. Niet doen. Als je het niet door laat lopen verliezen ze grotendeels hun werking. De screens overlappen ook een beetje het kozijn.

Hoe komt dat dan? Want ik denk dan simpel dat er 75% bedekt is en dat dan dus 75% minder zoninval in je huis is. Dus dat het altijd nog warmte scheelt. Maar ik ben ont-zet-tend atechnisch.

Ceetje_bokt

Re: Ervaring gezocht met sun eclipse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-25 06:29

De sun eclips vormt een gesloten buffer tussen het raam en de warmte. Als dat niet aansluit komt er alsnog veel warmte tussen de screen en het raam. Dat is zonde. Ter vergelijking: we hebben plissegordijnen die door de honingraatstructuur die houden de warmte echt tegen, de warmte blijft achter het gordijn. Als we ze niet helemaal dichtdoen houden ze natuurlijk wel wat zonlicht tegen, maar de warmte komt vrolijk de kamer in. Op mijn werk heb ik deze screens vorig jaar gekocht en het scheelt echt heel veel in warmte. Ze hangen buiten en hebben maximale sunblock. Je kan er echt wel door naar buiten kijken, maar zoals al gezegd ze verduisteren ook. Voor een slaapkamer zou ik dat prima vinden, maar voor de woonkamer niet.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-25 07:13

Dan bestel ik hem voor het gehele raam, als de katten er maar doorheen kunnen kijken, dat wil ik ze niet ontnemen.

Charlotte446

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-25 22:55

Hier tevreden voor zover je dat kan zeggen na een week. Wordt hier gebruikt op een dakraam op de overloop. Ik merk zeker dat het minder warm is.

Ik zou het niet snel gebruiken bij een gewoon/recht slaapkamerraam want het neemt veel licht en zicht weg. Wij zien alleen maar lucht via het dakraam dus dat maakt niet uit en het raam staat overdag open dus zo komt er toch licht naar binnen.

Ik heb de maximale sunblock in de kleur boulder.

veneri

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-25 09:56

heb jij ze aan de binnenkant van je dakraam of buiten?
blijft het goed zitten? wij zitten met onze slaapkamer met 2 dakramen op het zuidwesten, dus veel zon en erg warm, maar ook veel wind.
geef de voorkeur om iets aan de binnenkant te plaatsen.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-25 15:45

Ik woon aan zee, vaak harde wind hier. Blijven goed zitten hoor.

Charlotte446

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-25 20:42

veneri schreef:
heb jij ze aan de binnenkant van je dakraam of buiten?
blijft het goed zitten? wij zitten met onze slaapkamer met 2 dakramen op het zuidwesten, dus veel zon en erg warm, maar ook veel wind.
geef de voorkeur om iets aan de binnenkant te plaatsen.

Besteld voor de binnenkant en geplaatst aan de buitenkant :) We wonen hier buitenaf en hebben altijd veel wind en het doet echt niks. Je kan voor de zekerheid de zuignappen controleren en misschien nog iets aandraaien bij slecht weer.

Emj_23

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-25 16:23

Nadat ik een paar jaar geleden al schermen had besteld voor de 1e verdieping (buitenkant, volledige sunblock) heb ik ze nu ook besteld voor de zolder. (Binnenkant, volledige sunblock). Zouden eind van de week moeten binnenkomen. Ben benieuwd of die aan de binnenkant net zo goed werken als de buitenkant.

Monrisque

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-25 08:45

Heeft er iemand een foto van een volledige sunblock aan de binnenkant en wat je dan nog kan zien naar buiten? Denken er over om dit op de slaapkamer ramen te plaatsen. Hebben hier nu hele dag donkere gordijnen dicht overdag dus best donker.

Valerie93

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-25 11:53

Maximale sunblock; heb wel idee dat op foto ik minder door de screen heen kan kijken
Afbeelding

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-25 11:57

Dan zie je echt niets nee.

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-25 12:47

Wij hebben ze ook sinds een aantal dagen hangen. Totaal geinfluenced door Instagram, maar het is voor nu wel de meest voordelige optie. Wij willen volgend jaar ramen vervangen en dan ga je nu geen screens e.d. hangen. En de ramen waar ze hangen, zijn ook allemaal op het zuiden. Leuk voor lichtinval, minder voor het tegenhouden van warmte.

Moet zeggen dat het toch echt wel beter koel blijft. Ik zal niet zeggen dat het ineens niet warm wordt als de zon de hele dag op die kant staat te fikken, maar het is wel minder heftig.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-25 12:55

De slaapkamer heb ik maximale Sun block.
De woonkamer heb ik optimaal zicht. Vind de zicht nog tegenvallen maar prima zo.

Afbeelding
Afbeelding

Nayan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-25 13:08

Afbeeldingen zijn te groot dus linkjes.

Op mijn werkkamer heb ik een witte (want dakraam) met optimaal zicht, niet zozeer vanwege het zicht want je ziet toch niks daar :') maar vanwege de lichtinval.

https://lh3.googleusercontent.com/pw/AP ... authuser=0

Slaapkamer heeft zwart met maximale sunblock:

Door die zwarte kun je wel gewoon echt een stuk meer zien ondanks dat het maximale sunblock is. Het scheelt daarnaast toch wel zo'n 3 tot 5 graden aan warmte denk ik, de warmte voelt ook echt anders. Ik doe de gordijnen dan ook nog wel dicht.

Albertina71

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-25 16:34

Zijn die wel goed geleverd? Het lijkt alsof werkkamer maximaal sunblock is en slaapkamer maximaal zicht :o?
Ik heb een antraciete met maximaal sunblock en daar zie ik echt heel weinig doorheen.

Nayan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-25 16:44

Wat op de stickers stond klopt, maar ja ik heb geen vergelijkingsmateriaal :') zwart kun je doorgaans wel veel beter doorheen kijken, dat heb je met zwart gaas bijvoorbeeld ook. Zeker t.o.v. wit zal dat enorm schelen maar misschien met antraciet ook nog wat? Het zal ook wel afhangen van hoeveel licht er aan de andere kant is op moment dat je de foto maakt.

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-25 22:00

Wij hebben ze gisteren ook binnengekregen. En het zicht valt me niet tegen. Wij hebben zwarte maximale sunblock, maar je kan er niet prima doorheen kijken. Ze hebben alleen een zuignap vergeten, dus moet er even achteraan mailen. :+

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-25 08:12

Het scheelt hier een graad of 3...heerlijk!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-25 08:17

3 graden scheelt best veel. Mag ik vragen wat je kwijt was?

nayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-25 08:29

Wij hebben er sinds mei besteld voor op de 2 extra slaapkamers die langs elkaar liggen.
De maximale sunblock in zwart langs buiten.
Ik had ze eerst maar op 1 kamer kamer gehangen om uit te testen hoe het verschil was en dat voelde je echt goed bij warme dagen als je van de ene kamer de andere in liep.
Het neemt idd wel licht en zicht weg maar we kunnen er nog makkelijk doorkijken.

Zoals eerder vermeld kan je vaak door donker beter naar buiten kijken, mijn schoonbroer heeft bvb een witte muggengaas en wij een zwarte, scheelt echt veel naar het zicht toe.

De foto is genomen als de zon nog niet op het raam staat.

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door nayla op 10-07-25 08:46, in het totaal 2 keer bewerkt

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-25 08:36

Hmm dus jij zou zwart aanraden? Het voelt zo onlogisch...wit lijkt meer licht door te laten dan zwart. :+

nayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-25 08:46

Ik heb mijn bericht even aangepast en een foto erbij gezet. Als de zon er op staat is het zicht minder.

Zwart is meestal een betere doorkijk maar wit zal mss meer licht geven.
Op de site van sunblock raden ze ook zwart aan als je het langs buiten plaatst en iets bleek als je het langs binnen plaatst.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-25 09:02

Ok, dank je wel. Ik ga toch eens goed op de site kijken.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-25 09:51

Afbeelding

Zwart, maximale sunblock, buitenkant. Het is hier nu nog bewolkt buiten.