Janine1990 schreef:996981 schreef:Ja dat is dus het verschil tussen de mensen in dit topic en jou.
Tuurlijk ben je geen GP met die paarden na twee jaar. Wie zegt dat dat mijn doel is met een paard?
Ik weet juist dat ik die GP nooit ga halen. Omdat ik het talent niet heb en de financiële middelen niet heb om een paard met die capaciteiten aan te kopen, te onderhouden en aan te houden.
Na +- twee jaar heb ik het paard meestal op het niveau dat hij verbeterd is, een fijne Z proef loopt en een ander heel blij kan maken. Dan heb ik mijn doel bereikt.
En ja, met die paarden creëer je echt wel een band. Maar ik weet juist dat ik die met de volgende net zo creëer. Met een huis net zo…
Het enige dat me tot nu toe al 8 jaar genoeg bezig houdt is mijn relatiedus nee, ik heb geen probleem met me binden of hechten.
Nouja, het zal aan mij liggen, maar ik vind het wat tegenstrijdig om altijd te streven naar meer en beter, of verbetering, als je dan toch keer op keer hetzelfde gaat doen.
Dan blijf je toch op de een of andere manier in een veilig en bekend gebied hangen, toch? Dat rijmt in mijn ogen niet met telkens iets nieuws willen, veranderen en verbeteren.
Kijk, helemaal prima als het voldoening geeft om telkens opnieuw aan 'hetzelfde' te beginnen (wat dit dan ook is, een paard, een huis, een relatie, een baan, vul maar in), als dit je hobby is of dat dit bij je drijfveren past. Maar dit past toch niet onder de noemer verbeteren of een nieuwe uitdaging zoeken?
Ik zeg toch ook nieuws? Een nieuw paard is toch nieuw?

Prima dat m’n uitleg niet is wat je wil horen of dat je me niet snapt