Trouwen in 2025

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

snuffie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-24 13:06

kanjerroos schreef:
snuffie123 schreef:
We deden een rondje door het Zuid-Westen. Altijd al een droom geweest van mij? En jullie?

Haha herkenbaar hoor! Ik wilde er max 2000 aan uitgeven, dat is nu dus al max 5000 geworden. Ik ga dat proberen aan te houden, maar ben bang dat het nog iets wordt opgerekt

Ik snap jullie keuze heel goed. De locatie maakt echt wel je dag en de foto's zijn voor de rest van je leven. Daarvan wil je wel dat ze mooi zijn.

Ik zie dat ze bij jullie ook blijven slapen, dan doe je het gelijk wel goed haha. Wat voor locatie is het?

Wat gaaf! Wij waren in Texas, ik moest daar zijn voor m’n werk en we hebben er een rondreis aan vast geplakt :)

Ja klopt, wij houden het relatief klein 25 mensen. En wij hebben een huis gehuurd waar we in de tuin hopen te trouwen en waar voor alle gasten een eigen kamer is. Drinken regelen we zelf en eten twijfelen we nog aan maar dat scheelt wel heel erg veel in de kosten natuurlijk.

Texas, leuk! Heb je een rondje Texas gedaan, of ook nog door andere staten? Is het een aanrader?

En wat slim zeg! Heb je het huis gehuurd via Airb&b? Ik vind dat echt een goed idee. Eten via een catering hoeft niet duur te zijn. Wij hebben dat weleens gedaan met een gewone verjaardag, via BonBon. Dat was in buffetvorm. Je krijgt alles erbij, ze komen het brengen en ook weer ophalen. Afwas hoef je ook niet te doen ;)

@Fohadie, ik ben er ook bang voor inderdaad. Maar hoop toch op een creatieve oplossing. Qua locatie staan we voor veel open. Mijn voorkeur is alleen wel (en dat maakt het moeilijk) dat we het buiten vieren, maar mogelijkheid is tot binnen ivm evt. regen.

Eapy

Re: Trouwen in 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-24 20:51

Kanjerroos wat een mega leuk idee, zo’n huis!!

MaritGalinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-24 23:12

Wat leuk om alle voorbereidingen te lezen!
Wij hebben inmiddels de locatie vastgelegd, de kerk vastgelegd, de babs geregeld en de band ligt vast. Met het zoeken naar een babs kwamen we erachter dat bij de gemeente waar wij gaan trouwen, de vrouw die mijn ouders heeft getrouwd, nog steeds als babs werkt. Die hebben we gevraagd en ze wilde het graag doen! Echt heel erg leuk :D

Wanneer versturen jullie de uitnodigingen? Alle dag- en avondgasten weten inmiddels wel de datum, dus een save the date doen we niet. We willen het niet te laat doen, aangezien we de vrijdag voor het pinksterweekend trouwen.
Ook de school willen we uitnodigen in de kerk, dus dan is het handig om het op tijd te communiceren, maar wanneer begin je hiermee :?

Eapy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-24 15:26

Wat een leuke connectie met die Babs MaritGalinda!

Hoe gaat het verder met jullie voorbereidingen allemaal? Hier wel prima, we hebben een aanbetaling gedaan voor de locatie (deed even pijn om mijn spaarpotje zo te zien slinken :') ) en ook de fotograaf hebben we gekozen. Binnenkort een kennismakingsgesprek mee, maar denk dat dat wel goed komt! Heb ook een tweede afspraak voor het afpassen van mijn jurk geregeld al is dat wel nog ver weg.

Ik hoefde in principe geen save the dates maar mijn aanstaande wil dat graag, dus dat doen we deze zomer ergens, aug/sept misschien. We trouwen 6 september 2025 en de echte uitnodigingen sturen we ergens begin volgend jaar denk ik.

We zijn nogal graag goed voorbereid :Y)

Pivione

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-24 11:17

Mijn vriendin en ik gaan ook trouwen in 2025.

Ik lees graag mee, we gaan ons oriënteren op locaties etc. :) <3

boerinnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-24 13:04

Was hier al even een meelezer, maar meld mij ook graag. Mijn vriend heeft mij afgelopen kerst gevraagd, en wij gaan op 9-5-2025 trouwen :) .

De fotograaf en locatie liggen vast. Gisteren nog weer even het e.a. doorgesproken op de locatie, en dingen vastgelegd. Zo wordt het allemaal nog weer wat concreter.

Omdat het voor ons allebei de 2de keer is, kiezen we er bewust voor om het wat kleiner te vieren, alleen met familie en goede vrienden. Mensen die ons lief zijn, en waar we graag dit mee willen vieren.

Heel leuk om hier mee te lezen en ideeën op te doen.

Iemand nog een leuk adresje voor niet al te dure trouwjurken? Dat vind ik nog wel een dingetje hoor.

kanjerroos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-24 15:18

Welkom Pivione en boerinnetje! Leuk dat jullie mee komen kletsen in het topic!

@boerinnetje: ik ben zelf nog niet op pad geweest ervoor maar ik wil zelf eens gaan kijken bij Assepoester in Arnhem. Daar hoef je geen afspraak te maken en is het, als ik de site moet geloven, een stuk losser dan in een normale bruidszaak. Je mag gewoon uit de rekken pakken wat je wil en passen wat je wil en als je hulp nodig hebt dan is die er. Daar zijn de jurken dan ook iets goedkoper dan in een reguliere zaak

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-24 19:56

Bij Assepoester koop je inderdaad de jurk die in het rek hangt. Zij bestellen dus niet voor je. Hierom zijn ze goedkoper, maar let wel goed op de kosten voor het vermaken. Die kunnen stiekem erg hoog zijn.
Ik heb er wel eens jurken geleend voor een styled shoot, het is echt wel een leuke zaak!

boerinnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-24 14:37

kanjerroos schreef:
Welkom Pivione en boerinnetje! Leuk dat jullie mee komen kletsen in het topic!

@boerinnetje: ik ben zelf nog niet op pad geweest ervoor maar ik wil zelf eens gaan kijken bij Assepoester in Arnhem. Daar hoef je geen afspraak te maken en is het, als ik de site moet geloven, een stuk losser dan in een normale bruidszaak. Je mag gewoon uit de rekken pakken wat je wil en passen wat je wil en als je hulp nodig hebt dan is die er. Daar zijn de jurken dan ook iets goedkoper dan in een reguliere zaak

Ben ik al geweest 8-) . In de voorjaarsvakantie, met mijn dochters. Vond het niet heel geweldig. De jurken die ik mooi vond waren toch nog over de 1000 euro, en dan komen de vermaakkosten er nog overheen. Dat vind ik toch best veel geld. Ook vond ik de winkel erg druk, was helemaal overprikkelt toen ik naar buiten ging (maar kan ook aan mij gelegen hebben :P ). Ben ook bij Wed2be geweest, die zaak vond ik prettiger, als in rustiger, beter geholpen. Dat is zeker nog wel een optie, maar wil toch ook ergens anders kijken. Maar waar??? Dus als iemand nog tips heeft, heel graag. :o

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-24 15:18

Mijn tips passen denk ik niet echt in je straatje, maar veel plezier met je zoektocht :D

Wij hebben vanavond de kennismakingsafspraak met de fotograaf! Iemand nog tips met wat belangrijke dingen zijn om te vragen/bespreken?

Eapy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-24 23:25

Ik ben bij Prinses Bruidsmode geweest, in Apeldoorn — was een fantastische ervaring. Maaaaarrrr ik heb mezelf een vrij ruim budget gegeven voor mijn jurk; die wilde ik echt perfect hebben. Dus geen idee of er iets tussen zit voor jouw budget. Het was in ieder geval een hele fijne plek!

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-24 08:41

Esmee_RS schreef:
Mijn tips passen denk ik niet echt in je straatje, maar veel plezier met je zoektocht :D

Wij hebben vanavond de kennismakingsafspraak met de fotograaf! Iemand nog tips met wat belangrijke dingen zijn om te vragen/bespreken?

Vraag vooral naar backup, zowel van de foto’s (veel fotografen backuppen niet dubbel) als bij ziekte.
Je wil niet weten hoe vaak ik iets hoor over dat er een harde schijf is gecrasht of dat een fotograaf afgezegd heeft of ziek is en het bruidspaar zonder fotograaf zit

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-24 10:06

Bedankt voor de tips Liselot, dit hebben we inderdaad gevraagd en is helemaal in orde. :D

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-24 11:43

Fijn!!

Getty_Maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-24 12:05

Wij gaan volgend jaar ook trouwen <3

Zal meer een stille meelezer zijn, maar waar mogelijk zal ik zeker een tip geven.

Boerinnetje ik weet niet waar je woont, maar bij bridallure in Ureterp schijn je ook gedragen jurken te kunnen kopen staat op hun website. Heb alleen geen idee wat voor prijskaartje daarbij hoort, maar wil er zelf wel gaan kijken.

Pivione

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-24 17:08

Liselot schreef:
Esmee_RS schreef:

Vraag vooral naar backup, zowel van de foto’s (veel fotografen backuppen niet dubbel) als bij ziekte.
Je wil niet weten hoe vaak ik iets hoor over dat er een harde schijf is gecrasht of dat een fotograaf afgezegd heeft of ziek is en het bruidspaar zonder fotograaf zit

Goede tip zeg!

Wij hebben inmiddels een trouwdatum een fotograaf en onze locatie (bijna) gekozen. Volgende week jurken passen. Het voelt dan echt alsof het ineens allemaal snel gaat. ;)

Wat zijn jullie plannen voor de 'grote' dag?

boerinnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-24 14:26

Getty_Maan schreef:
Wij gaan volgend jaar ook trouwen <3

Zal meer een stille meelezer zijn, maar waar mogelijk zal ik zeker een tip geven.

Boerinnetje ik weet niet waar je woont, maar bij bridallure in Ureterp schijn je ook gedragen jurken te kunnen kopen staat op hun website. Heb alleen geen idee wat voor prijskaartje daarbij hoort, maar wil er zelf wel gaan kijken.

Welkom en gefeliciteerd!!
Wij wonen in de buurt van Zwolle. Dus dat zou te doen moeten zijn. Ga eens op de site kijken.

Wij hebben een paar weken geleden weer een afspraak gehad bij de locatie, en weer wat dingen concreter gemaakt zoals de planning.
Omdat het voor ons allebei de 2de keer is willen we het vooral informeel en losjes. We nodigen dan ook alleen de mensen die dichtbij ons staan uit, waardoor de groep niet zo heel groot is.

Eapy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-24 12:36

Hoe gaat het bij iedereen? Druk met de voorbereidingen?

Wij hebben gisteren samen een Save The Date kaartje opgesteld en 2 probeersels zijn nu onderweg naar ons. Was met 2 perfectionisten best een uitdaging haha, maar we hebben echt iets moois gemaakt denk ik!

Ik zie een beetje op tegen het uitzoeken van een DJ eerlijk gezegd. Heb op meerdere bruiloften slechte DJs meegemaakt — of de muziek was gewoon heel slecht (horkerige overgangen, onvermogen om de sfeer van de groep te herkennen, te vocaal aanwezig etc) of je zag duidelijk aan de DJ dat hij er weinig zin in had. Hoe pakken jullie dit aan…?

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-24 10:59

Ik heb geluk dat een vriend van mij DJ is. Ik heb hem meerdere malen zien draaien en hij past zich iedere keer goed aan aan het publiek. Ben daar echt blij mee, want een goed feest is echt belangrijk voor ons.

Heeft iemand hier al een beetje bedacht wat ze willen doen met werken in de week voor de bruiloft? Ik werk in de autosport en de kalender krijgt langzaamaan vorm. Voorlopig staat er een race gepland op de vrijdag voor onze bruiloft (we trouwen die zaterdag erna), en ik heb al gezegd dat ik dat sowieso niet ga doen (zo'n dag begint voor ons om 07:00 en we vertrekken niet van het circuit voor 22:00. Race zou in Assen zijn dus dat is dan ook nog eens 3 uur naar huis rijden :+). Nu probeert mijn collega hem een dag naar voren te halen, maar ik zei dat eigenlijk alsnog niet zitten want in een raceweek heb ik echt geen tijd voor andere dingen := Ik denk dat het geen enkel probleem moet zijn om het team wat meer te betrekken in de voorbereidingen voor deze specifieke race en dat zij het samen runnen, maar ik ben wel benieuwd naar wat jullie van plan zijn te doen met werk in aanloop naar de bruiloft.
En ook, wat doen jullie erna? Wij gaan omwille van mijn werk pas aan het einde van het jaar op huwelijksreis, maar om gelijk die maandag erna weer te gaan werken is ook weer zoiets. :')

boerinnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-24 15:26

Dat lijkt mij idd wel lastig Esmee, je wil dan toch eigenlijk wel een paar dagen nog in je bubbel blijven zitten..... Is het niet mogelijk dat iemand jouw vervangt tijdens die race? Of zeg ik nu iets heel doms 8)7 .

Wij zijn ook bezig met een DJ, hebben er 2 op het oog. Binnenkort maar eens gesprekjes plannen. Verder staat het hier een beetje stil. Ben nog wel aan het kijken voor jurken, maar blijft lastig wat ik nu precies wil.

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-24 17:20

Ja dat is ook mijn plan. De directe collega's iets meer betrekken dan normaal het geval is en dan 1 extra assistent mee laten komen, dan moet het wel lukken. Maar ben eigenlijk benieuwd naar wat andere mensen daarin aan hun werk "vragen".

Wij zijn ondertussen ook uit de bestemming voor de huwelijksreis! Orlando, Miami en dan nog één of ander fijn eiland daar in de buurt om af te sluiten. :')
Wij houden allebei echt van pretparken en mijn vriend is vroeger al vaak in Orlando geweest en ik wil er ook heel graag heen. Dus het plan is om daar te beginnen en daarna naar Miami te gaan voor een paar dagen. En daarna willen we dan nog een weekje naar een resort op 1 van die eilanden daar ergens in de buurt, we denken voorlopig aan de Bahama's maar dat ligt verder nog redelijk open. Een cruise vanaf Miami is eventueel ook nog een optie.

Als iemand tips heeft, zeer welkom! O:)

Eapy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-24 19:39

Ja lastig! Wij trouwen op zaterdag, ik werk maandag/donderdag/vrijdag normaal. Heb 2 dagen vrij erin gezet voor de donderdag en vrijdag ervoor, dus ben dan na maandag vrij. Zondag na de bruiloft ook vrij en maandag gewoon weer werken, maar ik moet zeggen dat mijn werk ook een grote vriendengroep is (en sommigen komen op mijn bruiloft) dus dat voelt niet zo gek. Wij gaan pas de maand erna op huwelijksreis.

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-24 21:29

Hallo allemaal,

Gefeliciteerd iedereen die gaat trouwen! Weet iemand nog een leuk trouwforum?

Ik heb gevonden:

WIJTROUWEN - maar ik kom daar niet verder, ze willen echt alles van me weten als ik een account aan heb gemaakt. Moet al mijn gegevens verplicht invullen. En weet ook niet of het up to date is, als ik bijv. op trouwjurken klik, krijg ik topics uit 2021 ofzo.

TROUWFORUM - site krijg ik niet geopend. Mijn pc waarschuwt voor deze website. Deze server kan niet bewijzen dat deze https://www.trouwforum.nl is. Het beveiligingscertificaat is afkomstig van acbvvebeheer.nl . Dit kan het gevolg zijn van een onjuiste configuratie of een aanvaller die de verbinding onderschept.

TROUWSHOP - opent helemaal niet

boerinnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-24 08:00

Wat een gave bestemming voor jullie huwelijksreis Esmee! <3 Helaas geen tips....

Coentjuh, ik zit op geen ander forum. Geen tijd voor om dat allemaal bij te houden :o .

W.b. werk, daar heb ik eigenlijk nog niet over nagedacht. Ik hoorde van een andere collega die binnenkort gaat trouwen dat onze CAO veranderd is en dat je bij een huwelijk nu 4 dagen vrij krijgt. Dus zal wel een paar dagen voor die tijd vrij zijn, en wij willen nog wel op huwelijksreis, dus afhankelijk daarvan ben ik ook nog vrij. Maar ook dat ligt allemaal nog niet vast.

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-24 09:06

Haha ja das waar. Maar ik dacht, daar is een groter publiek en meer ervaringen.

Lees dat jij ook een jurkenprobleem hebt :D. Ik zal eerlijk zeggen, dat ik nog niet bij een winkel ben geweest (alles zit hier heel ver vandaan).

Ik krijg het nu al benauwd omdat er haast overal staat dat je een afspraak moet maken en helemaal zo'n officieel gedoe met bubbels of dat mannen niet welkom zijn. En ik wil gewoon even kijken. Ik wil ook eigenlijk geen dure jurk, 2ehands voldoet vast prima of een goedkoop merk, je draagt dat ding verdorie maar 1 dag in je leven en daarna komt tie op zolder te hangen, want verkopen wil je natuurlijk ook niet als het 'jouw jurk' is <3 . In 2013/2014 ooit in een bruidstijdschrift van collega meegekeken, voor de lol een kopie gemaakt van een jurk die mij wel aansprak (in geval van misschien ooit.... :P), maar die jurk kan ik nergens niet meer vinden natuurlijk. Zit dagen te Google'n of ik iets moois of vergelijkbaars tegenkom, maar dat lukt niet zo goed.

Assepoester concept (dus zonder afspraak, zelf in de rekken kijken) lijkt me wel super, alleen beginnen de prijzen daar ook pas bij 899 las ik ergens.