Woning die herhaaldelijk is afgewezen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

tiwi1969

Re: Woning die herhaaldelijk is afgewezen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-23 19:08

Ik duim voor je dat je na het weekend goed nieuws krijgt voor deze of een andere woning.

Net even met Google gekeken naar de woningen in Leeuwarden en die vallen in de vrije sector naar de norm van 2023. Misschien dat dat een verschil is? En 55 plus daar zijn sowieso vaak minder gegadigden voor.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-23 19:20

:)* Dát is het natuurlijk! Ik had nog niet eens de huurbedragen gezien, en ook niet dat het 55+ is. Maar nu is het inderdaad logisch :j

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-23 19:26

Koper schreef:
:)* Dát is het natuurlijk! Ik had nog niet eens de huurbedragen gezien, en ook niet dat het 55+ is. Maar nu is het inderdaad logisch :j

Haha maar ik ben ook een ervaren huurwoning-kijker.
Volgende maand wordt ik 55 en ben me alvast aan het oriënteren voor een woning met slaapkamer op de begane grond, echt reageren kan pas zodra mijn dochter met kind het huis uit is.
Mijn eengezinswoning kan dan weer naar een gezin, dochter zoekt in heel andere regio dus deze woning is niks voor haar.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-23 19:29

Ja in die in kijk ik er ook naar uit om 55 te worden :D Nog ruim 11 jaar, haha :P Want er is dan ineens veel meer waar je op kunt reageren.

Hopelijk vindt je dochter gauw wat fijns, en kun jij daarna verhuizen naar gelijkvloers :)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-23 19:30

Ik ben juist van gelijkvloers naar 3 verdiepingen gegaan. :')
Ik word deze maand 42 dus ik kan nog wel even overleven in deze woning. :D

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-23 19:34

Ja dat dénk je nu :+ Ik ben 43 en sinds een paar weken heb ik een heup die tegenstribbelt :P

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-23 19:35

-O-

Ik strompel wel naar boven, ik blijf hier de komende jaren zitten. *vouwt armen over elkaar en kijkt vastberaden*

:j

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-23 19:39

Traplift :j.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-23 19:40

Dat zou idd best kunnen. :D Dan ook eentje voor naar zolder, moet toch de was blijven doen. :Y)

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-23 19:43

Bellatrix schreef:
Dat zou idd best kunnen. :D Dan ook eentje voor naar zolder, moet toch de was blijven doen. :Y)

Thuiszorg :D

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-23 19:43

_O- Zie? Ik kan hier makkelijk blijven wonen tot ik erbij neerval. :D

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-23 19:46

Naar zolder? Dan heb ik een traplift voor een vlizotrap nodig :+

Ik heb NAH daardoor weinig energie, erg gevoelig voor geluid en daarnaast artrose in knieën en rug.

Ik ben dus wel opzoek naar een huisje, geen mensen boven mijn hoofd.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-23 19:48

Is het lastig in jou omgeving?

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-23 20:07

Bellatrix schreef:
Is het lastig in jou omgeving?

Nee ik denk dat het mee gaat vallen, ik heb een behoorlijke inschrijfduur en op veel huisjes is voorrang als je een grote sociale huurwoning achterlaat. Ik kan ook vanuit mijn huidige verhuurder een verhuis coach krijgen.
Belangrijk is dat ik rustige buren krijg, ik ga ook bij ze aanbellen, vragen hoe de buurt is etc, en als mij iets niet bevalt het huis niet accepteren.
Best lastig die NAH, een stem van iemand kan compleet verkeerd binnenkomen, een oude rooklucht wordt ik misselijk van, een keffende hond (zware blaf geen probleem) en hoeveel je ook uitkijkt, buren verhuizen en er kan altijd een nieuw buur komen die “overlast” geeft waar die persoon niks aan kan doen.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-23 20:39

Bellatrix schreef:
-O-

Ik strompel wel naar boven, ik blijf hier de komende jaren zitten. *vouwt armen over elkaar en kijkt vastberaden*

:j

Groot gelijk! :j

Tiwi, klinkt alsof je het allemaal in elk geval zo goed mogelijk uitpluist. Aan jou zal het niet liggen :)

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-23 21:21

In mn huidig appartement was ik nr 5. Nr 1 had een week eerder een ander appartement in hetzelfde gebouw geaccepteerd (daar stond ik nr 6), nr 2 had de papieren niet op orde. Vervolgens is voor nr 3 t/m 7 gemaild voor een groepsbezichtiging....waar ik als enige op kwam dagen. :')
Niets mis met dit huis, waarvoor je het niet zou accepteren.

Eerder was ik nr 4 voor een ander appartement, 3 hadden al afgewezen. Mijn moeder was mee bij die bezichtiging, en stond me bij de voordeur al schuin aan te kijken met een blik van 'deze ga je niet nemen, toch? Toch?!' Je rook buiten de asbak al, binnen werd het er niet beter op, en eigenlijk heb ik daarna de wooncoorporatie gebeld dat ik deze woning afwees, en gevraagd of ze zelf eigenlijk al binnen gekeken hadden? Hoezo mevrouw? Nou, er is dik 12 jaar fanatiek gerookt binnen, en zowel keuken als badkamer verkeren in staat van ontbinding. %) Een week later belden ze me terug: keuken en badkamer werden gerenoveerd. Wilde ik het dan wel? Nou, nee. Aangezien ik zelf niet rook, en het een bijzonder groot kostenplaats zou worden om van die geur af te komen...

Vervolgens nr 1 bij andere woning. Op zich leuk huisje, toch afgewezen. Ik zou mijn kano niet mee kunnen nemen, en stel dat ik mijn pony financieel niet meer aan zou kunnen houden, is het kanoën waar ik op terug val. Achteraf maar goed. De toenmalige bewoonster vertelde toen al veel geld kwijt te zijn aan energie, doordat de raamkozijnen al wat ouder waren. Dit was voor de energiecrisis. De toenmalige bewoonster was bij hetzelfde huis wezen kijken als ik hierboven beschreef: zij is bij de voordeur omgedraaid. _O- :')

Kortom: hoe vaak een woning ook is afgewezen, toch altijd even zelf gaan kijken. Je hebt een goed verhaal achteraf, of je hebt een leuk huisje daarna :j

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-23 15:49

Ik heb een paar keer appartementen afgewezen omdat ik mijn fiets er niet kwijt kon. Dat is mijn enige vervoer. Van een vriendin die wel een auto heeft hoorde ik dat zij op haar zoektocht naar een (koop)woning ook geen woning wilde waar ze niet voor de deur haar auto kwijt kon. In de grote stad blijkt dat nogal eens een probleem te zijn. Voor mij is de zoektocht goed afgelopen doordat ik inlootte op een appartement op de begane grond waar ik mijn fietsen nu zo naar binnen rijd en in de huiskamer stal.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-23 17:29

Fiets is ook mijn enige vervoer, en die staat helaas waar ik nu woon open en bloot in de elementen. Plek voor fiets is een harde eis. Daarom kijk ik altijd goed naar de plattegrond, als daar geen berging op de begane grond en/of een fietsenstalling op staat aangegeven reageer ik al niet. Ik heb ook een (gewone, dus inschrijfduur) reactie lopen op een woning met berging en voordeur met ruime gang op de begane grond. Dus waar je, net als bij jou vermoed ik, vanaf de stoep over de drempel van de voordeur de woning binnenstapt.

Voor een parkeerplek voor je auto lijkt me dat al lastiger inderdaad. Maar dit is in een dorp in Friesland, dus ik vermoed dat dat hier wel gaan meevallen ;)

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-23 18:20

Zeeuwsemeid schreef:
Wij stonden op nummer 18 voor een woning, en aangeboden gekregen. Wij hadden die afgewezen omdat deze woning voor ons gewoon veel te smal was en ik vermoed voor heel veel andere mensen hetzelfde verhaal was.

Woning nummer 2 stonden wij op 48! die kregen we aangeboden en toen moesten we op gesprek, er was overlast in de buurt en ze waren bezig met een rechtzaak tegen de overlast veroorzaker. Wij zijn wezen kijken maar die woning was helemaal uitgeleefd. Was smerig, veel schade, super gehorig en had smalle trappen dus ook die hadden wij afgewezen.

Voor nummer 3, en ook het huis dat wij hebben geaccepteerd waren we nummer 6. Het had veel verf nodig, en uiteindelijk ook veel reparaties maar dat is allemaal keurig afgehandeld door onze verhuurder.
De buurt was een achterbuurt, maar de woningbouwvereniging was/is druk bezig met de problemen aan te pakken en nu wij hier zo'n 2 maanden wonen moet ik zeggen dat ik er niet heel veel last van heb.

Wordt een smerig/uitgeleefd huis niet opgeknapt door de woningbouw, voor ze het weer verhuren, vraag ik me af. Bij een kettingrokende overbuur was dat wel het geval, al was dat "het hogere segment".

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-23 18:29

Koper schreef:
Fiets is ook mijn enige vervoer, en die staat helaas waar ik nu woon open en bloot in de elementen. Plek voor fiets is een harde eis. Daarom kijk ik altijd goed naar de plattegrond, als daar geen berging op de begane grond en/of een fietsenstalling op staat aangegeven reageer ik al niet. Ik heb ook een (gewone, dus inschrijfduur) reactie lopen op een woning met berging en voordeur met ruime gang op de begane grond. Dus waar je, net als bij jou vermoed ik, vanaf de stoep over de drempel van de voordeur de woning binnenstapt.

Voor een parkeerplek voor je auto lijkt me dat al lastiger inderdaad. Maar dit is in een dorp in Friesland, dus ik vermoed dat dat hier wel gaan meevallen ;)

Bij mijn appartement kom je van buiten eerst in een halletje waar 2 benedenwoningen hun voordeur in hebben en een trap naar 2 bovenwoningen. De bovenwoningen hebben ieder een eigen schuurtje achter waar ze hun kliko's en tweewielers in kunnen zetten. De benedenwoningen hebben wel tuintjes dus daar zou je je fiets ook in kunnen zetten maar dan hou je er niet veel van over wegens de elementen.Die hebben dus geen schuurtje.Daarom rijd ik de fiets dan door het gemeenschappelijke halletje naar binnen in mijn woning- wel een nauwe bocht, een fiets met 3 wielen of een fietskar zou er niet inkunnen. In de huiskamer neemt hij wel veel plaats in maar het is ook handig voor het in- en uitpakken van de fietstassen die eraan zitten. Ik moest eerst wel wennen aan fietsen gewoon binnen maar in buitenlandse films zie ik dat heel vaak, bijv. in New York (geen parkeerplekken) of India (tegen diefstal).

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-23 18:34

Bij ons krijg je eerst inspectie, dan gaan ze je vertellen wat je moet herstellen/repareren/schilderen. Je mag geen rare/felle kleuren op de muur hebben bij oplevering. Alles moet redelijk neutraal zijn. Dus wit/gebroken wit etc. Je moet de boel echt goed schoonmaken ook. Dan krijg je de eindinspectie en je kan voor kosten opdraaien als het huis niet aan de regels voldoet.

Ik had toen ik in mijn vorige huis kwam wonen met mijn stomme kop de drie binnendeuren geschilderd met latex. :x Het was giga lelijk en moest ik herstellen of ik moest betalen voor 3 nieuwe deuren a €175 per deur. :wow: Dus ik heb de deuren geschuurd en opnieuw gelakt. Hij vond ze perfect gelukkig.

Het keukenblok is voor de bewoner na mij wel vervangen (ik heb hem 15 jaar intensief gebruikt) en hij heeft als het goed is in de slaapkamer dubbelglas gekregen.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-23 19:11

Bellatrix schreef:
Bij ons krijg je eerst inspectie, dan gaan ze je vertellen wat je moet herstellen/repareren/schilderen. Je mag geen rare/felle kleuren op de muur hebben bij oplevering. Alles moet redelijk neutraal zijn. Dus wit/gebroken wit etc. Je moet de boel echt goed schoonmaken ook. Dan krijg je de eindinspectie en je kan voor kosten opdraaien als het huis niet aan de regels voldoet.

Ik had toen ik in mijn vorige huis kwam wonen met mijn stomme kop de drie binnendeuren geschilderd met latex. :x Het was giga lelijk en moest ik herstellen of ik moest betalen voor 3 nieuwe deuren a €175 per deur. :wow: Dus ik heb de deuren geschuurd en opnieuw gelakt. Hij vond ze perfect gelukkig.

Het keukenblok is voor de bewoner na mij wel vervangen (ik heb hem 15 jaar intensief gebruikt) en hij heeft als het goed is in de slaapkamer dubbelglas gekregen.

Bij de woning die ik had ingeloot was er niemand voor inspectie geweest.Toen ik ging bezichtigen zei de vorige huurder inderdaad dat hij de woning eigenlijk zou moeten overschilderen in wit .Die was nu psychedelisch groen- en ik vond het PRACHTIG en vroeg hem het beslist niet wit te maken want dat vind ik zo steriel,vreselijk. Ook voor de rest vond ik de oeroude meubels en decoraties, alles uit de jaren -70, prachtig en veel ervan was hij blij als hij het kon laten staan en hangen want anders moest hij alles naar de stort afvoeren zei hij.Inderdaad is het meestal zo dat je een woning bij vertrek helemaal gestript en leeg moet achterlaten, dat is in sommige gevallen toch jammer. Deze woning was dus niet gecontroleerd door de woningstichting.Ik had wel andere appartementen bezichtigd waar echt alles uitgesloopt was, zelfs de vloerbedekking zodat je op het kale beton zat. Dat was daar protocol. Natuurlijk is het wel zo dat smaken verschillen en wat de een prachtig vindt kan de ander afschuwelijk vinden. Maar het scheelt wel heel wat geld en tijd voor zowel de oude als de nieuwe huurder als je zo in een woning kunt die nog gestoffeerd en zelfs gedeeltelijk gemeubileerd is!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-23 19:14

Je mag bij ons wel dingen overnemen van de vorige bewoner maar dat moet even zwart op wit. Dus als de persoon na jou de vloer wil overnemen hoef je die er dus niet uit te halen. Toen ik die woning betrok waren de regels duidelijk anders, ik moest behang in tig lelijke kleuren overschilderen en mijn plafond was geel van de rook. Dat mag nu gewoon niet meer.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-23 19:26

Bellatrix schreef:
Je mag bij ons wel dingen overnemen van de vorige bewoner maar dat moet even zwart op wit. Dus als de persoon na jou de vloer wil overnemen hoef je die er dus niet uit te halen. Toen ik die woning betrok waren de regels duidelijk anders, ik moest behang in tig lelijke kleuren overschilderen en mijn plafond was geel van de rook. Dat mag nu gewoon niet meer.

Bedoel je dat jij toen je erin kwam verplicht was om het behang van de vorige over te schilderen of begrijp ik dat nu verkeerd?

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-23 19:34

Niet verplicht maar hij was ook niet verplicht om het wit op te leveren. Maar ik wilde dat lelijke behang niet dus ik heb het wit geschilderd.