Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Koper schreef:Dát is het natuurlijk! Ik had nog niet eens de huurbedragen gezien, en ook niet dat het 55+ is. Maar nu is het inderdaad logisch
Bellatrix schreef:Is het lastig in jou omgeving?
Zeeuwsemeid schreef:Wij stonden op nummer 18 voor een woning, en aangeboden gekregen. Wij hadden die afgewezen omdat deze woning voor ons gewoon veel te smal was en ik vermoed voor heel veel andere mensen hetzelfde verhaal was.
Woning nummer 2 stonden wij op 48! die kregen we aangeboden en toen moesten we op gesprek, er was overlast in de buurt en ze waren bezig met een rechtzaak tegen de overlast veroorzaker. Wij zijn wezen kijken maar die woning was helemaal uitgeleefd. Was smerig, veel schade, super gehorig en had smalle trappen dus ook die hadden wij afgewezen.
Voor nummer 3, en ook het huis dat wij hebben geaccepteerd waren we nummer 6. Het had veel verf nodig, en uiteindelijk ook veel reparaties maar dat is allemaal keurig afgehandeld door onze verhuurder.
De buurt was een achterbuurt, maar de woningbouwvereniging was/is druk bezig met de problemen aan te pakken en nu wij hier zo'n 2 maanden wonen moet ik zeggen dat ik er niet heel veel last van heb.
Koper schreef:Fiets is ook mijn enige vervoer, en die staat helaas waar ik nu woon open en bloot in de elementen. Plek voor fiets is een harde eis. Daarom kijk ik altijd goed naar de plattegrond, als daar geen berging op de begane grond en/of een fietsenstalling op staat aangegeven reageer ik al niet. Ik heb ook een (gewone, dus inschrijfduur) reactie lopen op een woning met berging en voordeur met ruime gang op de begane grond. Dus waar je, net als bij jou vermoed ik, vanaf de stoep over de drempel van de voordeur de woning binnenstapt.
Voor een parkeerplek voor je auto lijkt me dat al lastiger inderdaad. Maar dit is in een dorp in Friesland, dus ik vermoed dat dat hier wel gaan meevallen
Bellatrix schreef:Bij ons krijg je eerst inspectie, dan gaan ze je vertellen wat je moet herstellen/repareren/schilderen. Je mag geen rare/felle kleuren op de muur hebben bij oplevering. Alles moet redelijk neutraal zijn. Dus wit/gebroken wit etc. Je moet de boel echt goed schoonmaken ook. Dan krijg je de eindinspectie en je kan voor kosten opdraaien als het huis niet aan de regels voldoet.
Ik had toen ik in mijn vorige huis kwam wonen met mijn stomme kop de drie binnendeuren geschilderd met latex.Het was giga lelijk en moest ik herstellen of ik moest betalen voor 3 nieuwe deuren a €175 per deur.
Dus ik heb de deuren geschuurd en opnieuw gelakt. Hij vond ze perfect gelukkig.
Het keukenblok is voor de bewoner na mij wel vervangen (ik heb hem 15 jaar intensief gebruikt) en hij heeft als het goed is in de slaapkamer dubbelglas gekregen.
Bellatrix schreef:Je mag bij ons wel dingen overnemen van de vorige bewoner maar dat moet even zwart op wit. Dus als de persoon na jou de vloer wil overnemen hoef je die er dus niet uit te halen. Toen ik die woning betrok waren de regels duidelijk anders, ik moest behang in tig lelijke kleuren overschilderen en mijn plafond was geel van de rook. Dat mag nu gewoon niet meer.