Knipperlicht relatie / meerdere keren terug bij ex - ervaringen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-23 12:28

Ts, ik vind het gewoon zo jammer dat je bij je eerste serieuze relatie tegen iemand aanloopt die geen relatie materiaal is. Dit gaat gewoon doorwerken in je volgende relaties. Hoe eerder je volledig met hem kapt hoe beter.
Neef heeft drie jaar geleden z’n relatie van zeven jaar beëindigd. Daarna kwam hij iemand tegen die echt zijn droom partner was, helaas na een jaar zei ze als donderslag dat ze het niet meer voelde. Op zijn aandringen nog een paar maanden geprobeerd, hij heeft er alles aan gedaan maar het was trekken aan een dood paard . Het was zo heftig voor hem dat hij, nu hij weer voorzichtig aan het daten is hij gewoon bindingsangst heeft ontwikkeld. De vrouw waar hij nu mee date is een ontzettend leuk mens, ze zijn echt gek op elkaar maar hij heeft zoveel moeite om het een officiële naam te geven dat hij het liever afkapt, alleen om de pijn niet weer te voelen.
Laat het niet zover komen.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-23 12:42

In 2010 ontmoette ik (wat ik toen dacht) de liefde van mijn leven.
Heel gedoe; haar familie accepteerde niet dat ze een relatie had met een vrouw, ik had net de diagnose borstkanker en alles daaromheen.
Al vlot werd de intimiteit een stuk minder, daar had ze altijd wel verklaringen voor en uiteindelijk was het niet meer dan een plichtmatige kus bij aankomst en vertrek, en met veel tegenzin een arm om me heen als ik van streek was.
In 2011 dumpte ze me, vanuit het niets.
Of althans, zij bleek al lang te twijfelen maar niet te communiceren, mooi spel te spelen en vond het zielig om te vertrekken tijdens mijn chemokuren dus 1-2 weken nadat die afgerond waren verbrak ze de relatie.
Ik pissig natuurlijk want ik voelde me behoorlijk genaaid. :Y)
Na verloop van tijd kwamen we weer bij elkaar, ik maakte haar duidelijk dat ik wilde dat ze communiceerde als ze twijfels kreeg, dat we er dan over in gesprek konden gaan.
Eind 2012 dumpte ze me weer, zelfde verhaal: twijfelen en niets laten merken.
We waren ±6 weken daarvoor verloofd, druk bezig met plannen van onze bruiloft (gelukkig nog niets gereserveerd, gekocht etc) en haar familie was compleet geflipt waardoor ze het gevoel had te moeten kiezen tussen mij en haar familie.
En toen was ik er klaar mee.
Snapte ze niet, ze wilde me later weer terug en hield zoveel van me en blablabla.
Ik heb haar met mijn stomme kop nog een kans gegeven om erover na te denken, wel met de waarschuwing dat als ze dit doorzette ze me kwijt zou zijn en geadviseerd goed na te denken wat belangrijker was: haar geluk of de familie.
2 dagen later dumpte ze me alsnog, om vervolgens heel raar op te kijken dat ik ijskoud werd, haar de deur uitzette (letterlijk 'daar is het gat vd deur :evaw:') en alle contact verbrak. :+
Ze heeft het later, toen we weer vriendschappelijk contact hadden, opnieuw geprobeerd maar ik heb voet bij stuk gehouden.
Hoeveel ik ook van haar hield, ze had me teveel gekwetst.
Ik voelde me gewoon een stuk speelgoed wat je in de kast flikkert als je het zat bent en er weer uit haalt als je er weer mee wil spelen. :')

Later ging ik ook zien dat het op veel meer punten niet goed zat.
De grootste waren dan haar familie en de intimiteit waarbij het er eigenlijk op neer kwam dat er zero intimiteit was maar als ik maar naar een ander keek was het heibel.
Ik heb er iig van geleerd dat ik niet monogaam ben, ik was haar trouw maar was op dat vlak gewoon niet gelukkig.
Plus dat ik me aan alle kanten aan het wegcijferen was voor haar, ik paste me aan en zij bepaalde wat zij wilde en dat gebeurde dan ook.

Deze relatie heeft me gebroken, maar in zekere zin ook veel geleerd.
Geleerd wat ik niet meer wil in een relatie, wat mijn grenzen zijn, om eerder te stoppen ipv aan een dood paard te blijven trekken.

En mijn ex?
Die blijkt in eerdere en latere relaties precies hetzelfde patroon aan te houden:
Verliefd worden, stoppen met intimiteit, dumpen, terugnemen etc.
Degene voor me heeft na iets van 7x gezegd dat het klaar was hoorde ik achteraf.

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-23 12:56

(Misschien moet ik dit soort topics niet aanklikken. Mijn relatie-ervaring is bijna non-existent en ik kan hoogstens van een afstandje advies geven.)

Maar goed, ik heb het aangeklikt en diagonaal doorgelezen. De situatie van TS en de zinvolle, maar ook voorspelbare reacties als zou TS maar beter met die jongen kunnen breken. Nu zie ik dat ze 26 is. Dat is normaal gesproken oud genoeg om dit soort dingen eerder meegemaakt te hebben - niet per se bij jezelf, maar bij anderen. We hebben allemaal wel een stel gekend dat uit elkaar ging en weer in elkaar - enzovoort, tot het uiteindelijk toch tot een definitieve breuk kwam. Of een stel dat na zijn breuk friends with benefits werd - wat even goed ging en daarna heel erg fout.

Ik denk dus dat TS wel weet dat dit niet gaat werken - tenzij er iets radicaals verandert. Afgaande op haar kant van het verhaal moet het die jongen zijn die verandert, en daarmee geef ik meteen de grootste 'maar' al. Daarom zou ik haar graag het volgende vragen: hoe ging dat in jouw omgeving? Wat gebeurde er toen een vriend(in) / familielid / kennis / collega van jou in een vergelijkbare situatie zat? Is het uiteindelijk nog goedgekomen of was dat knipperlicht-gedoe alleen uitstel van executie? En als het goedkwam, wat veranderde er dan?

Mars

Re: Knipperlicht relatie / meerdere keren terug bij ex - ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-23 13:00

Dit ligt niet alleen bij de jongen, dit ligt evengoed aan TS. It takes two to tango, zolang TS meedoet met het aantrekken-afstoten-weer terug nemen blijft dit cirkeltje bestaan.

AmyJamess

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-23 13:31

Vorig jaar heb ik mn relatie verbroken met mijn ex.
Al lange tijd ging onze relatie niet goed en wist ik dat de relatie helemaal niet goed voor mij was en ik er eigenlijk zelf aan kapot ging. Ik werd steeds ongelukkiger en onzekerde van mezelf.
Al heel lang wist ik dat ik eigenlijk afscheid van hem moest nemen en wij geen toekomst hadden samen. maar ik kon het niet.
Waarom? De angst om alleen te zijn, de angst om niet zoals andere een huisje, boompje, beestje te hebben.
Uit eindelijk heeft mijn schoonzus mij laten inzien dat het echt niet meer kon, en heb ik de relatie verbroken.
Ik vond dit echt verschrikkelijk en was kapot van verdriet.
Ik heb in de maanden erna nog wel contact met hem gezocht en afgesproken. Had ik niet moeten doen, was een domme keus.
Ik wist dat het beter voor mij was om helemaal het contact te verbreken, hoe moeilijk ik het ook vond.
Het is gek als je weet dat het eigenlijk beter voor je is, maar je dat nog niet kan accepteren.
Nu ben ik ruim een half jaar verder, heb nu 0 contact met hem en ik heb eindelijk rust. Ik ben eindelijk weer gelukkig en krijg mijn zelfvertrouwen terug.

Ts, ik hoop echt dat je voor jezelf gaat kiezen.
Dit is geen gezonde relatie in mijn ogen.
Het is niet makkelijk maar jij verdient echt beter!

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-23 13:32

Mars schreef:
Dit ligt niet alleen bij de jongen, dit ligt evengoed aan TS. It takes two to tango, zolang TS meedoet met het aantrekken-afstoten-weer terug nemen blijft dit cirkeltje bestaan.

Amen.
Dat het een keer gebeurd omdat een gozer aan zichzelf twijfeld en als het uit is tot bezieling komen ala. Maar na de tweede keer had hij bij mij toch hoog in de boom kunnen gaan zitten.

Hij heeft al anderen gehad in de breakupps. Ja maar het was uit dus is geen vreemdgaan hoor ik hem zo zeggen tegen ts. Dus elke keer als hij met een ander aan wil pappen maakt hij het uit. En als die persoon alweer op hem is uitgekeken dan gaat hij weer bij ts uithuilen en wil die het weer met haar proberen.

En ts krijgt elke keer weer een hardere dreun. Nu lijkt het zo dat definitief uitmaken zwaar is. Maar dat is van korte duur. Want ts kan dan eindelijk verder er komt hopelijk een veel leuker iemand die haar wel respecteerd tegen. En als ze dan terug kijkt dan denkt ze "had ik dat maar veel eerder gedaan" Echt ts dit is geen vent om je energie in te blijven steken ;)

Als je dat toch blijft doen dan zul je moeten accepteren dat dit gebeurd. En moet je voor jezelf eens goed nadenken of je dit wil en hoe lang je dat nog volhoud. Als het compleet eindig dan is het nu even zwaar maar daarna is het klaar :j En ja dat is makkelijk gezegd van achter een scherm. Maar jij verdient het om gelukkig te zijn ts en je had dit toppic niet geopend als je dat was met je relatie ;)

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-23 17:44

Elisa2 schreef:
Heb er over heen gelezen dat hij met andere meiden afspreekt. In dat geval heb ik maar 1 advies en dat is zsm ditchen die kerel.

Dat heb ik ook gemist dan? Hij spreekt met andere vrouwen af? In de tussentijd dat ze zogenaamd even uit elkaar zijn? Of ook tijdens de relatie?
Dat afspreken met vrouwen terwijl je even uit elkaar bent herken ik wel. Alsof dat ineens groen licht geeft om op een ander te duiken. “Ja, maar het was toch uit.” is echt de meest kinderachtige opmerking die ik ooit gehoord heb. Ik heb me vaak afgevraagd wat ik dan in godsnaam waard was.
Dat aantrekken en afstoten is echt killing. Dat maakt je kapot. Dat zal ik nooit meer accepteren, van niemand niet. Dat durf ik nu met zekerheid wel te zeggen.

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-23 17:55

Check, hier ook...meerdere keren uit elkaar gegaan. Van samenwonend naar apart wonen, lat en nog minder dan dat. Ik pikte heel veel van hem omdat ik ontzettend gek op hem was. Hij blijkt zoals ik het nu zie, best narcistische trekken te hebben. Aantrekken, afstoten, ik hou zielsveel van je, je kan niks,dat spelletje. Ik ben er met open ogen ingetrapt. Het is pas nu, nadat ik er definitief een einde aan heb gemaakt, dat ik dat inzie. Hij bepaalde altijd of en hoe vaak we elkaar zagen. Of ie wel of niet kwam, gerust een uur voor tijd af zegde enz enz.
Na de eerste x uit elkaar gaan kwam ik 3 weken later bij hem om spullen te halen,en toen was ik ineens weer helemaal het. Hij miste me, en het was toch we fijn om iemand te hebben die om je geeft. En daar ging ik weer, als een dompie trapte ik er weer in(zo zie ik het nu).

Nadat we nog een x met elkaar op vakantie waren geweest, en hij me zijn vriendin noemde, en mijn ouders de schoonouders enz, en we vervolgens bij thuiskomst bijna 0 contact meer hadden, heb ik rigoreus de knoop doorgehakt. Zijn spullen buiten gezet met de mededeling ze te halen tijdens mijn werktijden. Overal op geblokkeerd,zodat hij me niet weer kon gaan benaderen en ik er weer in zou trappen...we zijn nu anderhalf jaar verder.

Inmiddels een relatie met een super fijne vent die mijn verhaal hierin met open mond aan hoorde en compleet het tegenovergestelde is van mn ex.

Vaak komen bepaalde gedachten nog weer naar boven, zo van, straks loopt hij ook weg,wil ie niet meer, vul ik dingen in vanuit de ervaring met de ex. Dat is iets wat me echt wel een knauw heeft gegeven. Gelukkig hebben we beide een rugzakje en kunnen we daar goed over praten.

Hoe hard iemand ook tegen je roept ga weg,dit is niet ok, je moet zelf op dat punt komen dat je kno om gaat....sterkte...

Jungles

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-23 18:16

*Ik heb niet het hele topic gelezen.

Wat ik vaak merk in dit soort topics (niet per se van toepassing op TS hoor) is dat er veel gesproken wordt over ‘de ander’. Waarom doet die persoon dit? Heeft diegene bindingsangst? Wat als diegene weer twijfels krijgt? Hoe ging dit bij anderen? Ik snap die vragen heus, maar je schiet er niets mee op en je verwordt daarmee tot een soort speelbal van de ander en tevens ontloop je de verantwoordelijkheid voor je eigen leven. Ik zeg dit, omdat het mijns inziens beter is helemaal niet bezig te zijn met de beweegredenen van de ander (moeilijk, I know), maar met de keuzes die je zelf maakt. Steeds weer terug gaan, zegt iets over jou en dat staat los van wat de ander je aandoet door telkens weer op de beslissing terug te komen (voor zover het al mogelijk is dat de ander jou ‘iets aandoet’, want uiteindelijk doe je het jezelf aan). Klinkt hard, ik weet het.

Ik denk dus dat wanneer jij goed in je vel zit en begrijpt waarom je doet wat je doet, en je gevoelens over de afgelopen jaren gaat verwerken, jij er never meer voor zou kiezen om hem nog terug te nemen. Wat hier vaak gezegd wordt: ‘rok omhoog en rennen’, vind ik te simpel en ik snap dus helemaal dat dat niet zomaar gaat. Dit is een proces, maar wanneer de focus tijdens dit proces vooral ligt op de ander en het ‘waarom’, groei je zelf niet en maak je de ander eigenlijk verantwoordelijk voor wat er gebeurt.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-23 18:50

TS, jij hebt een fikse schop onder je reet nodig. Stop ermee. Gaat nooit goedkomen.

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-23 18:54

@Daphara en @Jungles: wat een supermooie reacties geven jullie. Kan me er helemaal in vinden. +:)+

Hopelijk heeft Ts er iets aan.

En zo niet... dan toch lieve TS: dikke knuffel voor de moeilijke periode waar je doorheen gaat. Ik hoop dat je hier sterker uit komt en binnenkort op kunt terugkijken en denk: "Zo. Dat heb ik goed opgelost".

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-23 19:49

GamblersCup schreef:
TS, jij hebt een fikse schop onder je reet nodig. Stop ermee. Gaat nooit goedkomen.

Daar heeft ze niks aan. Hoe hard je ook schopt.
Ze zal zichzelf die schop moeten verkopen. Een ander kan dat niet voor haar doen. Eerst moet ze inzien dat ze zichzelf liefde ontzegt door in deze toxische cirkel te blijven. Pas als ze zichzelf genoeg liefheeft kan ze een stap zetten. Dat duurt vaak even.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-23 20:44

Schoppen helpt idd niks, zoals dat ook niet helpt bij stoppen met roken of gezonder eten.
Iemand moet zelf de ogen gaan openen en het besluit nemen. Druk van buiten helpt meestal niks.

LaScar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-23 21:44

Ik waardeer al jullie adviezen en meedenken heel erg. Hij heeft blijkbaar mijn moeder een bericht gestuurd als een soort ‘afscheid’, dat het nu écht definitief is. Dat heeft hij eerder nooit gedaan. Het ging vandaag wel oke, maar nu ik dat berichtje heb gelezen heb ik weer zo’n pijn…
Van buitenaf zie ik ook hoe slecht het is, maar ik zit er middenin en kan het idee van ons niet loslaten. Het is net 3 dagen uit, en zaterdag ben ik bij een verjaardag waar hij ook is. Ik weet me totaal geen houding te geven, en ben bang dat het heel pijnlijk wordt om elkaar wel te zien en niet te kunnen doen hoe je normaal doet

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-23 21:49

Niet gaan dus. Zelfzorg. Zet jezelf bovenaan.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-23 21:49

Dan zeg je die verjaardag toch af. Je hoeft jezelf niet te pijnigen.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-23 21:54

Inderdaad, niet gaan!!

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-23 21:57

En ik zou morgen ook de huisarts bellen voor een afspraak met de praktijkondersteuner. Nu doorpakken, daarmee help je jezelf het meest uiteindelijk.

LaScar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-23 21:59

Dieuwke_ schreef:
En ik zou morgen ook de huisarts bellen voor een afspraak met de praktijkondersteuner. Nu doorpakken, daarmee help je jezelf het meest uiteindelijk.

Heb al een afspraak staan, al voordat het hoge woord eruit was

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-23 22:03

Wees een beetje lief voor jezelf. Die verjaardag zou ik afzeggen. Mensen zullen het wel begrijpen.

Heb je mensen waar je je hart kunt luchten? Mij heeft het geholpen om afleiding te zoeken met familie en vrienden. Positieve dingen doen, maar zeker ook veel praten

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-23 22:20

Idd niet gaan, mensen snappen het heus wel als het net uit is dat eea te pijnlijk is. Patroon doorbreken en eerst even voor jezelf kiezen.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-23 22:33

Idd de verjaardag niet naartoe gaan. Gewoon even contact opnemen om te feliciteren en aangeven dat je het er moeilijk mee hebt om hen tegen te komen.

Hij heeft het dus definitief uitgemaakt. Nu is het tijd dat jij aan jezelf gaat denken.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-23 22:51

Ja. Het doet pijn. Pijn gaat weer over. Iedere dag een beetje beter.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-23 22:58

TS iedereen heeft advies voor je, maar tot men zelf in een dergelijke relatie heeft gezeten, kan men er niet echt iets bij voorstellen. Waarom zou je iemand terug willen die jou al meerdere keren verlaten heeft? Dat is de vraag die veel mensen hebben en iets dat jij nu nog niet eerlijk kan beantwoorden. Totdat je op het punt komt dat jouw gevoel voor eigenwaarde meer weegt dan jouw gevoel voor hem, zul je hem terug willen, tegen elke redelijkheid in.

Dat is niet erg, dat hoef je niet te verdedigen hier en dat zal niet begrepen worden door mensen die het niet zelf hebben meegemaakt.

Je hebt geen trap onder je achterwerk nodig, je hoeft niet met je neus op de feiten gedrukt te worden.

Het enige dat jij nodig hebt is dat jij meer om jezelf geeft dan dat je om hem geeft. Wat je nodig hebt is om te leren dat jou eigenwaarde niet afhankelijk is van hem, dat hij jou niet compleet zal maken (ook al voelt dat nu wel zo).

Ik zou je ook adviseren de jarige bellen en afspreken om een andere keer langs te gaan voor de verjaardag. Hem nu zien zal je niet helpen, ondanks dat alles in jou hem weer zal willen zien. Maak andere plannen, ga naar vrienden in een andere stad/plaats. Ga lekker stappen of ga iets voor jezelf doen. Lekker naar de sauna of zoiets.

Het zal super moeilijk voor je zijn om hem te vermijden, maar voor jou is het nu beter om afstand te houden.

Maar als je nog echt niet op dat punt bent dat je dat kunt, dat snap ik ook. Sterkte dan deze zaterdag.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-23 23:46

Ik denk dat TS dat wel kan, omdat ze ook wel beseft dat het super ongemakkelijk zal zijn.
En ze kan hem wel willen zien, maar het scenario waar ze naar verlangt dat gaat toch niet gebeuren :(:)