Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
anjali schreef:VuurVleugels schreef:Ja, want in de praktijk blijkt dat die 100% (seksuele) monogamie vaker niet dan wel voorkomt. Daarnaast weten veel mensen niet dat soa's ook via oraal contact kunnen worden overgedragen.
Dus de idealen zijn leuk, maar de uitwerking vaak minder.
Dat van dat oraal contact is waar, dat men dat soms niet weet.Ik herinner me het geval van een bekende ik meen Amerikaanse acteur die door een op die manier opgelopen virus keelkanker heeft opgelopen.
Nessie schreef:Ik ben hartstikke gelukkig met mijn heerlijk ‘ouderwetse’ relatie waarin je gewoon voor elkaar gaat en ik zie dat ook terug bij mijn vriendinnen. Waarvan trouwens zo goed als niemand gelovig is. Vanuit mijn werk kom ik veel mannen tegen en natuurlijk zijn er dan genoeg die andersom wel interesse kunnen hebben, maar ik zal er gewoon nooit op een manier naar kijken en altijd direct duidelijk afwijzend zijn want ik ben gelukkig met mijn man. Nu doen sommige Bokkers net of trouwe mensen niet bestaan, terwijl er genoeg gelukkige monogame mensen zijn die zich niet tot verleidingen laten brengen.
TS; Wanneer je over een open relatie zou spreken lijkt het me vooral ook handig als je bedenkt wat het doet als hij met een andere (of meerdere) vrouw(en) gaat.
Nessie schreef:Het is een discussieforum, daarop heb ik net zoveel recht om te reageren als ieder ander.
Popstra schreef:Ik vind het nogal egoistisch om anderen op zo een manier als de TS alles beschrijft pijn te doen!
Die mannen hebben ook gevoelens!
Ben je niet vooral erg op zoek naar aandacht TS?
Heb wel vaker relatie "dingetjes" van jou in topics voorbij zien komen..
Urbanus schreef:Popstra schreef:Mag hier gewoon mijn mening posten musiqoloog!
Ik heb er op getemd want ik vond het een nogal persoonlijke aanval.
pien_2010 schreef:Nessie schreef:Ik ben hartstikke gelukkig met mijn heerlijk ‘ouderwetse’ relatie waarin je gewoon voor elkaar gaat en ik zie dat ook terug bij mijn vriendinnen. Waarvan trouwens zo goed als niemand gelovig is. Vanuit mijn werk kom ik veel mannen tegen en natuurlijk zijn er dan genoeg die andersom wel interesse kunnen hebben, maar ik zal er gewoon nooit op een manier naar kijken en altijd direct duidelijk afwijzend zijn want ik ben gelukkig met mijn man. Nu doen sommige Bokkers net of trouwe mensen niet bestaan, terwijl er genoeg gelukkige monogame mensen zijn die zich niet tot verleidingen laten brengen.
TS; Wanneer je over een open relatie zou spreken lijkt het me vooral ook handig als je bedenkt wat het doet als hij met een andere (of meerdere) vrouw(en) gaat.
Nessie ik vind het een vreemde reactie. TS heeft een probleem. Wil daar met ons over praten.
Ik zie niemand monogamie veroordelen. Maar daar gaat het toch niet over. Het gaat over TS. Laten we het daar bij houden.
TS sterkte. Lijkt me moeilijk. Ik kan je niet adviseren. Geen ervaring mee. De gesprekken open houden en niet te vlug ingrijpende besluiten nemen lijkt mee een goed advies. Liefs Pien.
Wintu schreef:Die prefereert een vaste groep die dan is met elkaar.
Popstra schreef:Wat is hier persoonlijk aan??
Mijn reactie word afgebrand terwijl de TS om reacties vraagt. Mag ik daar niet op reageren?
Dit is een openbaar topic en ik schrijf dat ik het not done vind anderen pijn te doen. Niks raars aan.
Maar tem maar lekker hoor. Had van jou niet anders verwacht aangezien jij het in geen een topic met mij eens bent!
Biks2 schreef:Klopt, beiden mannen dwingen mij niet tot een keuze maar maken dan een keuze voor zichzelf. Daardoor voel ik me dan eigenlijk ook wel weer voor het blok gezet, want ik wil ze niet kwijt. Maar ik neem ze dit niet kwalijk, het is hun goed recht.
Alleen wel vervelend als je denkt dat houden van onvoorwaardelijk is. Zeker met de man waar ik eerst vrienden mee was. Voor hem is vrienden blijven geen optie meer, hij wilt of meer, of geen contact. Dit vind ik wel erg jammer. Deze keuze was ook moeilijk voor hem om te maken, maar anders vond hij het niet dragelijk.
De grootste problemen zijn eigenlijk ontstaat doordat ik een vakantie had geboekt met de tweede man (voordat er gevoelens gingen spelen) toen ik vervolgens eerlijk opbiechtte aan mijn partner, moest ik de vakantie afblazen of anders zou onze relatie uit zijn, wederom uit zelfbescherming. Ik heb doen de vakantie gecanceld maar baal daar eigenlijk ontzettend van, had er zo'n zin in.
Ik blijf het moeilijk vinden, wat 'hoort erbij' in een relatie, wat kun je maken en wat niet, wat moet je voor elkaar overhebben?
Ik heb trouwens een fijn huisje voor mezelf waar ik me voorlopig even terugtrek en op andere dingen focus.
BaileyMix schreef:Ja, polyamorie wordt hier wel erg rooskleurig voorgesteld, strookt ook niet altijd helemaal met de werkelijkheidLaten we elkaar lekker in de monogame en niet-monogame waarde laten, het één is niet beter of verlichter dan het ander.
Huertecilla schreef:Wintu schreef:Die prefereert een vaste groep die dan is met elkaar.
Totale illusie. Verandering is een gegeven. Hoe meer zielen hoe meer veranderingen. Alle betrokkenen hebben dezelfde rechten/vrijheden. Als hij dat te riskant vindt moet hij zijn eígen risico beperken en veiliger vrijen met minder partners toch![]()
Mbt het ´controleerbaar´ is het simpel opgelost. Vrij veilig met een ´buitenstaander´ tot testresultaat groen licht geeft. Ja, dan nóg blijft er risico en.... zie boven.
Verder zijn er altijd risicos met alles wat we doen. Paardrijden bv. is makkelijk riskanter dan veilig vrijen. Enneh dood ga je toch. Hebben we net een Covid crisis over achter de rug. Dúrf te leven
Wintu schreef:Een vriend van me is ook polyamoureus, die heeft drie vriendinnen, hij vindt het echter niet erg prettig als zij er ook nog een andere partner op na houden. Hij vindt dat de groep dan oncontroleerbaar wordt, want heeft de vriend van die vriendin dan ook nog een andere vriendin en gebeurt dan alles nog veilig. Die prefereert een vaste groep die dan is met elkaar.