Je kunt ook steeds minder met contant betalen dus ook je uitgave patroon is bekend. En als je in een winkel geweest bent krijg je een melding met de vraag hoe je de winkel vond

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
BeFunny schreef:Facebook en insta e.d werken ook verslavend. En op sommige vlakken vind ik ze eerder irritant. Dus het heeft wel degelijk zin om ze te verwijderen. Zo raak je minder snel verleidmaar we moeten niet de illusie hebben dat we nog geheimen hebben want alles weten ze al.
Je kunt ook steeds minder met contant betalen dus ook je uitgave patroon is bekend. En als je in een winkel geweest bent krijg je een melding met de vraag hoe je de winkel vondOok als je wel contant betaald hebt maar mijn locatie tracker staat bijv vaak aan
En ook daar kun je weer reclames van krijgen.
DuoPenotti schreef:BeFunny schreef:Facebook en insta e.d werken ook verslavend. En op sommige vlakken vind ik ze eerder irritant. Dus het heeft wel degelijk zin om ze te verwijderen. Zo raak je minder snel verleidmaar we moeten niet de illusie hebben dat we nog geheimen hebben want alles weten ze al.
Je kunt ook steeds minder met contant betalen dus ook je uitgave patroon is bekend. En als je in een winkel geweest bent krijg je een melding met de vraag hoe je de winkel vondOok als je wel contant betaald hebt maar mijn locatie tracker staat bijv vaak aan
nog nooit gehad.
Vanuit wat krijg je dat dan?
Dan moet je toch ook een app van die winkel erop hebben staan oid?
DuoPenotti schreef:BeFunny schreef:Facebook en insta e.d werken ook verslavend. En op sommige vlakken vind ik ze eerder irritant. Dus het heeft wel degelijk zin om ze te verwijderen. Zo raak je minder snel verleidmaar we moeten niet de illusie hebben dat we nog geheimen hebben want alles weten ze al.
nog nooit gehad.
Cer schreef:volgens mij kan je dat gewoon uitzetten toch?
Het kijken naar de instellingen van je telefoon kan soms al schelen.. maar als alles aanstaat, dan wordt je overal gevolgd..
ik kwam er laatst achter dat google maps onthoudt waar mn auto geparkeerd staat, en dat vond ik me toch een partijtje handig
DuoPenotti schreef:Nee ook dan niet.
Van waaruit krijg je die melding dan? Google of zo?
En ik heb zelf altijd locatie aanstaan, dus dat maakt het verschil iig niet dan.
De enige die ik krijg is welkom in Belgie...met wat pech 3 weken later in de nacht
Vanuit de provider dus.
Cer schreef:volgens mij kan je dat gewoon uitzetten toch?
Het kijken naar de instellingen van je telefoon kan soms al schelen.. maar als alles aanstaat, dan wordt je overal gevolgd..
ik kwam er laatst achter dat google maps onthoudt waar mn auto geparkeerd staat, en dat vond ik me toch een partijtje handig
Kim_W schreef:Dat kan ook te maken hebben met de instellingen van je toetsenbord (zelflerend).En terwijl ik in een ander topic wil reageren, in dit geval op MarjanB, krijg ik de volledige naam al automatisch op mijn toetsenbord voorgesteld terwijl ik alleen "ma" in had getypt. En met het typen van dit bericht zie ik ook andere bokt namen voorgesteld staan zonder uberhaupt iets daarvan getypt te hebben
Maris schreef:Hier kan je lezen over het privacybeleid van Whatsapp en de gegevens die ze verzamelen.Maar komt het er dan wel op neer dat als je whatsapp hebt meta eigenlijk ook al alles van je weet ? Dus dat dan facebook wel of niet met advertenties ( of helemaal geen facebook meer ) eigenlijk niet uitmaakt ?
Roodvos schreef:Kim_W schreef:Dat kan ook te maken hebben met de instellingen van je toetsenbord (zelflerend).En terwijl ik in een ander topic wil reageren, in dit geval op MarjanB, krijg ik de volledige naam al automatisch op mijn toetsenbord voorgesteld terwijl ik alleen "ma" in had getypt. En met het typen van dit bericht zie ik ook andere bokt namen voorgesteld staan zonder uberhaupt iets daarvan getypt te hebbenMaris schreef:Hier kan je lezen over het privacybeleid van Whatsapp en de gegevens die ze verzamelen.Maar komt het er dan wel op neer dat als je whatsapp hebt meta eigenlijk ook al alles van je weet ? Dus dat dan facebook wel of niet met advertenties ( of helemaal geen facebook meer ) eigenlijk niet uitmaakt ?
https://www.whatsapp.com/legal/privacy- ... we-collect
Ik heb alleen Whatsapp, geen andere Meta accounts. Ik heb in elk geval geen last van doelgerichte reclame. En nee, ze weten niet alles van je. Meta weet niet mijn pincode, niet de kleur van mijn onderbroek, niet op welke partij ik ga stemmen of gestemd heb.
Ik gebruik een browser die je niet volgt (Duckduckgo). Dat scheelt waarschijnlijk ook al een stuk. Hierboven werd JeBuis genoemd. Duckduckgo geeft zelf al aan dat die niet te vertrouwen is.
Overigens zitten we met de familie niet meer op Whatsapp maar op Signal. Het liefst zou ik zonder Whatsapp, maar aangezien bijna heel NL op Whatsapp zit wordt het erg lastig daar vanaf te komen. Ook omdat ik via andere SM niet bereikbaar ben.
Cowboy55 schreef:Ook nooit gehad.
Ook nooit geweigerd voor een verzekering ik op insta een parachutesprong heb laten zien. Kan ook komen omdat ik geen Insta heb....en niet parachute spring.
De zorgverzekeringspremie verdubbelt omdat je te vaak pizza eet. Nee, niet meegemaakt.
Iemand al je gegevens koopt en er identiteitsfraude mee pleegt. Je een phising berichtje krijgt van iemand die van je facebook alle gegevens van je beste vriendin kent en je dus kan wijsmaken dat zij echt degene is die om geld vraagt. Nee, niet meegemaakt. En als je geld wil lenen kom je maar tot aan mijn deur.
Lieser schreef:Cowboy55 schreef:Ook nooit gehad.
Ook nooit geweigerd voor een verzekering ik op insta een parachutesprong heb laten zien. Kan ook komen omdat ik geen Insta heb....en niet parachute spring.
De zorgverzekeringspremie verdubbelt omdat je te vaak pizza eet. Nee, niet meegemaakt.
Iemand al je gegevens koopt en er identiteitsfraude mee pleegt. Je een phising berichtje krijgt van iemand die van je facebook alle gegevens van je beste vriendin kent en je dus kan wijsmaken dat zij echt degene is die om geld vraagt. Nee, niet meegemaakt. En als je geld wil lenen kom je maar tot aan mijn deur.
Dat vind ik best een domne reactie. Ik heb nog nooit een tsunamie meegemaakt, maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat tsunamies niet bestaan ...
BeFunny schreef:Facebook en insta e.d werken ook verslavend. En op sommige vlakken vind ik ze eerder irritant. Dus het heeft wel degelijk zin om ze te verwijderen. Zo raak je minder snel verleidmaar we moeten niet de illusie hebben dat we nog geheimen hebben want alles weten ze al.
nog nooit gehad.