Buurman plet mij tegen de muur

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

princequillo
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-23 10:22

Wintu schreef:
Gewoon aangifte doen. Iemand heeft met de handen van je af te blijven, punt.

Over de rest, ik ken verscheidene islamitische vrouwen, kan er niks negatiefs over zeggen, stuk voor stuk lieve mensen. De manlijke variant ben ik minder over te spreken, weinig respect voor de westerse vrouw. Ik ben 2 maal in mijn gezicht gestompt door een man, de ander fraudeert er met zijn jeugdzorginstelling op los, weer een ander handelt in drugs en vrouwen en loopt nu met een enkelband en weer een ander klust al 7 jaar bij een vriendin van me, maar wil zijn vrouw niet verlaten, want bij zijn geloof scheiden mensen niet ,(zijn ouders zijn echter wel gescheiden). Ik ben wekenlang lastig gevallen door een islamitische man en dat heeft met enorm angstig doen voelen destijds. Ach ja, alle soorten man kan dit vanzelf doen, in mijn geval zijn het islamitische mannen, dus mijn persoonlijke mening over ze is niet erg goed.

En wat voegt dit toe, vraag ik mij af?

prompter

Re: Buurman plet mij tegen de muur

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-23 10:39

Ik ken dat soort verhalen ook over niet gelovige Nederlanders. Het voegt niks toe inderdaad.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-23 10:42

Ts wat naar.
Ik zou melding doen bij de politie.
En ook de woningbouwvereniging op de hoogte stellen.

Iemand hoort van je af te blijven. Geloof, geslacht, kleur, arm, rijk, beperkt maakt allemaal niet uit.
Gewoon handjes thuis.

Ik ben ook weleens bedreigd op straat. Heb melding gemaakt bij de politie.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-23 10:46

luuntje schreef:
Ts wat naar.
Ik zou melding doen bij de politie.
En ook de woningbouwvereniging op de hoogte stellen.

Iemand hoort van je af te blijven. Geloof, geslacht, kleur, arm, rijk, beperkt maakt allemaal niet uit.
Gewoon handjes thuis.

Ik ben ook weleens bedreigd op straat. Heb melding gemaakt bij de politie.

Dit.
Wat hij gedaan heeft kan gewoon echt niet. En dat zou ik zeker melden.

Schoenen is irritant en wat in de weg ligt aan de kant schoppen zodat je kunt lopen. Maar zeker niet weggooien oid.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-23 10:47

Misschien had de buurman haast, was hij in zichzelf gekeerd en had hij helemaal niet de intentie om jou zo tegen de muur te pletten... Daarom zou ik eerst een gesprek aangaan en aangeven dat je niet gediend bent van zijn gedrag. En aan de hand daarvan kun je alsnog bij een tweede keer aangifte doen.
De politie zal ook hoogstwaarschijnlijk zeggen dat je eerst met hem moet gaan praten of naar de woningbouw moet gaan.

Vroeger ging ik ook gelijk uit van het slechtste van iemand. Maar tegenwoordig probeer ik dat niet meer zo te doen.

Friezenkind

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-23 10:49

princequillo schreef:
Wintu schreef:
Gewoon aangifte doen. Iemand heeft met de handen van je af te blijven, punt.

Over de rest, ik ken verscheidene islamitische vrouwen, kan er niks negatiefs over zeggen, stuk voor stuk lieve mensen. De manlijke variant ben ik minder over te spreken, weinig respect voor de westerse vrouw. Ik ben 2 maal in mijn gezicht gestompt door een man, de ander fraudeert er met zijn jeugdzorginstelling op los, weer een ander handelt in drugs en vrouwen en loopt nu met een enkelband en weer een ander klust al 7 jaar bij een vriendin van me, maar wil zijn vrouw niet verlaten, want bij zijn geloof scheiden mensen niet ,(zijn ouders zijn echter wel gescheiden). Ik ben wekenlang lastig gevallen door een islamitische man en dat heeft met enorm angstig doen voelen destijds. Ach ja, alle soorten man kan dit vanzelf doen, in mijn geval zijn het islamitische mannen, dus mijn persoonlijke mening over ze is niet erg goed.

En wat voegt dit toe, vraag ik mij af?

@wintu: je omschrijft nu de volksbuurt waar ik jaren geleden woonde, en dat waren alleen Nederlanders (wij waren de enige ‘buitenlanders’). Eigenlijk klink dit zelfs als de hele Nederlandse kant van mijn familie, de islamistische kant zou dit nooit doen die walgen zelfs van dit gedrag.

@TS gewoon naar de woningbouw en wijkagent (ik weet niet of de politie hier iets mee doet, maar je kan het proberen), dit is gewoon aso gedrag en kan echt niet door de beugel.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-23 11:34

Ook al had de buurman haast. Iemand klemzetten is altijd fout.
En ik zou niet zelf met hem gaan praten.

Politie of eventueel met iemand van buurtbemiddeling erbij.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-23 11:38

luuntje schreef:

Ik denk ook dat als een ruzie eenmaal fysiek is geworden, dat je dan beter niet meer zelf (alleen) met hem kunt gaan praten.

xingridx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-23 11:47

Moderatoropmerking:
We willen jullie erop wijzen dat discriminerende en racistische berichten niet zijn toegestaan op Bokt. Het is prima mogelijk om de discussie te voeren en TS te voorzien van advies zonder een dergelijke ondertoon in de berichten. Alvast bedankt voor jullie medewerking

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-23 11:47

Vier hoog, elkaar niet kunnen passeren op de trap? Hoe zit het met de brandveiligheid daar? Ik vind dit wat vreemd, ondanks dat het de gewoonte zal zijn even te wacht op het tussenstuk, je kunt toch met twee personen elkaar passeren op een trap in een flat?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-23 11:48

anjali schreef:
luuntje schreef:

Ik denk ook dat als een ruzie eenmaal fysiek is geworden, dat je dan beter niet meer zelf (alleen) met hem kunt gaan praten.

Ik kan er niet uit komen dat er een ruzie was? En het is toch pas een ruzie als het meerdere malen gebeurd. Dit was (hopelijk) een incident.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-23 11:49

BigOne schreef:
Vier hoog, elkaar niet kunnen passeren op de trap? Hoe zit het met de brandveiligheid daar? Ik vind dit wat vreemd, ondanks dat het de gewoonte zal zijn even te wacht op het tussenstuk, je kunt toch met twee personen elkaar passeren op een trap in een flat?

Als het dezelfde soort huizen zijn waar ik woon (ik woon ook in die wijk) dan kun je elkaar makkelijk passeren op de trap.

KikiCelinevs

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-23 12:00

Als iemand beide armen gebruikt om tegen je borstkas aan te zetten en je zo tegen de muur aan klemt is dat toch een hele bewuste actie? Ik vind dat je dan al voorbij uitpraten bent. Dat is gewoon enorm intimiderend.

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-23 12:06

purny schreef:
BigOne schreef:

Als het dezelfde soort huizen zijn waar ik woon (ik woon ook in die wijk) dan kun je elkaar makkelijk passeren op de trap.

Waarom het verhaal van TS in twijfel trekken? Persoonlijk ken ik veel oudere gebouwen waar je elkaar op de trap inderdaad maar met moeite kan passeren, zeker als je bijvoorbeeld boodschappen bij je hebt.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-23 12:09

Sommige trappen hebben ook maar aan 1 kant een leuning.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-23 12:16

soesita schreef:
Waarom het verhaal van TS in twijfel trekken? Persoonlijk ken ik veel oudere gebouwen waar je elkaar op de trap inderdaad maar met moeite kan passeren, zeker als je bijvoorbeeld boodschappen bij je hebt.

Ik trek het verhaal niet in twijfel. Deze woningen hebben allemaal dezelfde constructie. En bovendien geef ik antwoord op de vraag van BigOne

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-23 18:42

Melden, zodat er een dossier gestart en bijgehouden kan worden.
Zelf ook een dossier opbouwen, samen met de rest van de bewoners.
Die cursus zelfverdediging vind ik ook een goede tip.

Ik zou geen confrontatie met hem aangaan, dat escaleert gegarandeerd.
Laat het door een bemiddelaar oplossen en betrek er de mensen bij die ook last van hem hebben. Samen sta je sterk.

Over de schoenen: er zijn schoenen rekken, die kunnen ze binnen zetten zodat iedereen snel en veilig het gebouw kan verlaten in het geval van calamiteiten.
Goed argument om aan te dragen bij de woningbouw want zij zijn uiteindelijk aansprakelijk.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-23 18:58

Ik had ook melding gedaan bij de politie.

Hij flikt dat pletten bij een vrouw en weet nu dat je bang voor hem bent.

Je zou dit kunnen interpreteren als aanranding en daar zou ik dus aangiften van doen. Hij heeft namelijk van jou af te blijven ts.

Het heeft ook niks met afkomst of geloof te maken. Iedereen heeft zijn of haar handen thuis te houden.

O en die schoenen die zou ik met een bezem weg vegen naar hun kant. Maar eerst even een foto maken die je ook in de melding aan de politie kunt laten zien.

Absolem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-23 19:18

oh en even een honkknuppel naast je deur neerzetten . mocht meneer "verhaal" willen komen halen met zijn familie en bij je naar binnen willen proberen te dringen .
dan heb je wat om jezelf te verdedigen just in case. ik woon in een hele nette buurt. maar twee straten verderop was er toch tuig komen te wonen . Die pikten ook een gezin met jonge dochters er uit om vervolgens met heel de familie die te gaan bedreigen. arme kind was doodsbang. familie is uiteindelijk beboet wegens hun hond die al maanden lang liep te blaffen ( daarom kwamen ze ook dreigen we hadden allemaal aangifte gedaan wegens overlast) en werden in de gaten gehouden door de wijkagent na dat akkefietje.

pateeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-23 20:48

Absolem schreef:
oh en even een honkknuppel naast je deur neerzetten . mocht meneer "verhaal" willen komen halen met zijn familie en bij je naar binnen willen proberen te dringen .
dan heb je wat om jezelf te verdedigen just in case. ik woon in een hele nette buurt. maar twee straten verderop was er toch tuig komen te wonen . Die pikten ook een gezin met jonge dochters er uit om vervolgens met heel de familie die te gaan bedreigen. arme kind was doodsbang. familie is uiteindelijk beboet wegens hun hond die al maanden lang liep te blaffen ( daarom kwamen ze ook dreigen we hadden allemaal aangifte gedaan wegens overlast) en werden in de gaten gehouden door de wijkagent na dat akkefietje.

Dit is net géén goed idee. De aanwezigheid van wapens (in welke vorm dan ook) verhoogt enkel het gebruik van (fysiek) geweld (met een wapen).
Ik lees ook nergens in de berichten van TS dat het zodanig geëscaleerd is dat het gebruik van een honkbalknuppel ter verdediging rechtvaardigt. Ja, het is onbeleefd en niet gepast iemand op de trap te pletten. Tegelijk is het ook daarbij gebleven. Het schoenen-verhaal is iets waar TS zich aan stoort; terecht lijkt me, maar het is geen strafbaar feit.
Wil je iets ondernemen TS, schakel dan buurtbemiddeling, de woningstichting of de politie in.

Wat betreft aangifte bij de politie: mijn ervaring is dat de situatie zoals ze hier beschreven is, niet zwaar genoeg doorweegt om een aangifte (met vervolging / onderzoek) van te doen. De kans dat ze gaan zeggen dat je eerst duidelijk je grenzen moet aangeven, is groot. En bovendien kan je - tenzij je er lichamelijk letsels aan overgehouden hebt - weinig tot niets bewijzen op dit moment wat het een situatie van woord tegen woord maakt.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-23 21:00

Melding maken kan altijd bij de politie.
Dan zijn ze op de hoogte.
Bewijzen hoef je dan nog niet. Gewoon je verhaal vertellen.

pateeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-23 21:04

luuntje schreef:

Dat is waar; daarom schreef ik ook aangifte :).

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-23 21:38

pateeke schreef:
luuntje schreef:

Dat is waar; daarom schreef ik ook aangifte :).

Melding is wat anders dan aangifte.

CairnTerrier

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-23 21:45

Lekker aangifte doen. Wat een sukkel die zich niet kan beheersen. Dat soort mensen ben je dan liever kwijt dan rijk!

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-23 22:14

Absolem schreef:
dan heb je wat om jezelf te verdedigen just in case.

Nee!
Want tenzij TS op honkbal zit en regelmatig gaat sporten heeft een honkbalknuppel gewoonlijk niets te zoeken in de omgeving van de kapstok.
Als het dan wel escaleert en er loopt iemand fysieke schade op dan is het het stukje zelfverdediging veel lastiger en wordt het met voorbedachte rade.
Je verdedigen met een voorwerp dat heel gebruikelijk is bij een Nederlandse kapstok wat je greep omdat je bedreigd werd is een ander verhaal.
Een paraplu bijvoorbeeld.

En hou rekening met het risico dat je ontwapend wordt en vervolgens belaagd met je eigen paraplu....

Dus alles met elkaar: slecht plan.