Waarvoor ga jij naar IKEA?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bonnelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-23 17:52

BaileyMix schreef:
Ik kwam er vroeger in peak-depressie tijden :') Rondje lopen, plantjes en geurkaarsen kopen, taartje eten. Die Daim-taart uit het vriesvak, góddelijk.

Toen heb ik er 2 jaar gewerkt en nu ben ik getraumatiseerd en wil er noooooit meer naartoe |(

Er is nu een nieuwe Daim variant. Deze is met zoute caramel, pinda's en een enorm dikke laag chocolade. Echt heerlijk!!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-23 17:57

Winged schreef:
Date wil binnenkort naar de IKEA want... Grote plant. Ik heb dus een grote plant in huis staan en nu wil-hij-die-ook. Ofzo :+

En een vriendin en ik gaan samen regelmatig en dan eten bij IKEA :))

Ja ze hebben mooie grote kunstplanten. Ik koop er Billy’s en inderdaad de opstapkrukjes. Soms nog een kastje voor op zolder ofzo. En dan neem ik meteen zakjes mee en kaarsen. Ik kom altijd met veel te veel thuis. Kleedje hier, plantje daar. Leuke winkel vind ik het maar de looproute is wel irritant.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-23 19:43

De looproute is superirritant, daarom ga ik meestal direct naar beneden. Maar ook als je in de showroom moet zijn kun je de korte route kiezen.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-23 19:50

Suzanne F. schreef:
Winged schreef:
Date wil binnenkort naar de IKEA want... Grote plant. Ik heb dus een grote plant in huis staan en nu wil-hij-die-ook. Ofzo :+

En een vriendin en ik gaan samen regelmatig en dan eten bij IKEA :))

Ja ze hebben mooie grote kunstplanten. Ik koop er Billy’s en inderdaad de opstapkrukjes. Soms nog een kastje voor op zolder ofzo. En dan neem ik meteen zakjes mee en kaarsen. Ik kom altijd met veel te veel thuis. Kleedje hier, plantje daar. Leuke winkel vind ik het maar de looproute is wel irritant.

Ook echte planten ;)

meniekske

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-23 19:51

Wat ben ik blij om te lezen dat ik lang niet alleen ben met een best wel ikea huis.
In de woonkamer heb ik op de bank na ikea meubels, en boven heb ik een aantal Malm ladekasten staan.
Voor mij is het ook een uur met de auto om naar ikea te gaan, dus zo heel vaak kom ik er niet.
De laatste keren heb ik het online besteld en laten bezorgen.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-23 19:53

Ikea <3 Ik haal er altijd een vega hotdog en een aardbeienijsje (alleen hebben ze die laatste al een tijd niet meer bij ons in de buurt..)

Verder vooral heerlijk om rond de neuzen, maar meestal loop ik met lege handen naar buiten :')
Laatst wilde ik oplaadbare batterijen meenemen.. uitverkocht -O-

De showroom sla ik vaak ook over, ik ben meer van de accessoires en keukenspullen enzo.
Ik vind de voorraadpotten en flessen fijn! Die gebruik ik vaak. De glazen met beugel.
En de handklopper met hendeltje vind ik briljant!

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-23 19:55

Ja, die glazen flessen met beugel zijn inderdaad fijn. Ik heb verschillende, met elk een ander printje/patroontje erop.

Froukje_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-23 20:02

Koper schreef:
Ja, die glazen flessen met beugel zijn inderdaad fijn. Ik heb verschillende, met elk een ander printje/patroontje erop.

Die gebruiken wij op feestjes met nootjes haha zodat niemand met zn handen in de nootjes gaat :+ iets hygiënischer

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-23 20:02

Slim!

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-23 20:17

Bonnelover schreef:
Er is nu een nieuwe Daim variant. Deze is met zoute caramel, pinda's en een enorm dikke laag chocolade. Echt heerlijk!!

Ik lust geen pinda's en ik eet dat niet meer |( Maar ik geloof je op je woord, haha. Pohhh wat is taart toch lekker.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-23 20:33

Koper schreef:
De looproute is superirritant, daarom ga ik meestal direct naar beneden. Maar ook als je in de showroom moet zijn kun je de korte route kiezen.

Ikea Utrecht heeft een korte route. Bij de toiletten beneden kun je een aparte deur door, dan kom je bij begin vd looproute door het magazijn (bij het glaswerk/keukenspul) en daarvandaan kun je ook nog weer een snelle routes nemen om dan via de tapijten (achter de koeienvachten)achter de kassa uit te komen.

Neem aan dat andere vestigingen ook zoiets hebben?

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re: Waarvoor ga jij naar IKEA?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-23 20:45

Ik kan het bij Amersfoort niet vinden maar misschien zit er wel een short cut hoor. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-23 20:47

Ik rij dagelijks langs de ikea (Haarlem) en toch maak ik er een dagje van als ik erheen ga.
Blijft een geweldig concept, veel voor weinig. Alhoewel dat de laatste jaren wel wat tegenvalt..

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-23 20:55

Bellatrix schreef:
Ik kan het bij Amersfoort niet vinden maar misschien zit er wel een short cut hoor. :D

Allebei de roltrappen op. Meteen naar links. Door restaurant. Trap af naar beneden.
En op de benedenverdieping zijn ook korte routes, die kun je vinden als je naar de bordjes boven de looppaden kijkt.

Edit: als je alleen iets uit het zelfbedieningsmagazijn (of alleen chips) moet hebben: alleen de eerste roltrap op en achter de kassa's langs. Daar is ergens een doorgang waar je tussen twee kassa's door de winkel in kunt.
Laatst bijgewerkt door Koper op 19-10-23 21:08, in het totaal 2 keer bewerkt

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-23 20:56

Oja! :oo Door het restaurant! Je hebt gelijk, dat heb ik wel geweten. :') Thanks!

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-23 21:02

In coronatijd was het zo vervelend dat dat restaurant gesloten was en je dus wel helemaal door de showroom moest.

In vorige bericht een edit gepleegd voor nog een andere korte route.

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-23 22:18

Zip lock zakjes, 50x50 kussen slopen voor m'n bank kussens en keuken spullen :D
Onze halve inboedel komt van de ikea :')

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-23 22:56

Ik ga alleen als het echt niet anders kan. Soms hebben ze handige dingen maar ik spaar dat op zodat ik op maandag ochtend zo vroeg mogelijk een commando actie kan doen. Erin en eruit binnen record tijd. Ik ben echt allergisch voor Ikea :')
Ik probeer de Ikea bezoeken te beperken tot 1 hooguit 2 per jaar.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-23 23:11

Koper schreef:

De looproute is inderdaad waardeloos, dus als ik weet wat ik wil hebben vraag ik gewoon de kortste route, om al dat doelloze geloop te vermijden. Ook zoiets: juist de afdeling die je moet hebben is niet genummerd, of het bord waarop staat welke afdeling het is, is verstopt. :')

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-23 23:14

Ik volg altijd braaf de route, zodra ik de korte routes pak weet ik altijd te verdwalen -O-
Ik bezoek de Ikea wel graag, maar voor mij is het ook niet om de hoek. Voornamelijk blij met Pax, Besta, Malm en de Knöppang fotolijstjes.

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-23 23:16

Kledingrollers en plastic zakjes :j

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-23 23:36

Ik ga mss 1-2x per jaar maar dan neem ik gelijk diverse geurkaarsen mee, die in glas met ik dacht 20u brandtijd. <3
Liefst alle geuren (behalve vanille).
En ik loop dan de plantenafdeling langs om iig te kijken en de speelgoed afdeling voor een knuffel voor mijn honden.
Oh en lampjes/peertjes, vooral die hele grote voor in deze tafellamp:
https://www.ikea.com/nl/nl/p/lerskiffer ... -90486295/

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-23 00:03

De kattenbakschepjes van Ikea zijn geweldig voor bijvoorbeeld klei of houtkorrels. En ze zijn superstevig. Andere schepjes braken heel snel af in de samengeklonterde klei, die van Ikea is volgens mij niet stuk te krijgen. Maar als hij ooit stuk gaat, ga ik gelijk een vervanger kopen.

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-23 00:05

Helemaal nergens voor. Wát een rotwinkel..

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-23 00:42

Tazzey schreef:
Ik ga alleen als het echt niet anders kan. Soms hebben ze handige dingen maar ik spaar dat op zodat ik op maandag ochtend zo vroeg mogelijk een commando actie kan doen. Erin en eruit binnen record tijd.

Mijn recordtijd is iets meer dan 4 minuten. Was een artikel wat in het magazijn lag, maar toch.