Pakketbezorging: “je was niet thuis”

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
meggiemeg

Berichten: 12270
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Re: Pakketbezorging: “je was niet thuis”

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-23 18:39

Hier een poosje terug een doos precies onder de drup van het pannendak gelegd, dit wat overigens meer moeite dan dat hij gewoon het bij de voordeur onder het afdak had neergelegd.

Babootje

Berichten: 26637
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Pakketbezorging: “je was niet thuis”

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-23 18:43

Hier ook wel gehad dat ik een bericht kreeg dat het pakje was afgeleverd terwijl dat niet zo was.
Heb ik gelijk gemeld op het postorderbedrijf FB site. In dit geval was het DHL. Dan weten ze vaak wel wie de bezorger is. Uurtje later werd het voor mijn deur (letterlijk) afgegooid. Bezorger rende weg.
Het was een pakje van Hillfiger. Was aan de buitenkant te zien.
Vaak kennen die bedrijven hun pappenheimers wel.

luuntje

Berichten: 14046
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Pakketbezorging: “je was niet thuis”

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-23 19:01

Mijn buurmeisje heeft ook neerzet toestemming gegeven.
Haar schuur ligt voor het huis en is open.
En dan nog bellen bezorgers bij mij aan.

Ik zeg tegen een bezorger is de schuur niet open dan? Needie was dicht.
Ik erheen gelopen, trek deur van de schuur zo open.

Wel erg al die natte spullen en spullen die verdwijnen.
Of pakketten die zo gepropt en gevouwen worden dat de inhoud stuk is.

Felinde

Berichten: 1179
Geregistreerd: 12-09-05
Woonplaats: Manchester

Re: Pakketbezorging: “je was niet thuis”

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-23 19:11

Ik werk bij een grote internationale webshop en wij moeten pakketten inderdaad vervangen of terugbetalen indien deze kapot of niet geleverd zijn.

Bij ons bedrijf dienen wij eerst een onderzoek in te stellen over de levering van de bestelling wat vaak tussen 1 tot 4 weken duurt. Erg vervelend natuurlijk want ook ik wil graag het probleem oplossen voor de klant maar kan dit pas nadat het onderzoek is voltooid.

Het lijkt veel meer maar ongeveer 5% van alle leveringen wordt niet geleverd.

Ikzelf heb gelukkig weinig problemen met het ontvangen van bestellingen, al woon ik tegenwoordig in Engeland en niet meer in Nederland. Toen ik nog wel in Nederland woonde heb ik gelukkig nooit geen problemen gehad.

Als advies: Wordt je pakketje niet geleverd of als deze kapot is geleverd, maak hier foto's van en neem contact op met de winkel waar deze is besteld. Zij zullen een onderzoek kunnen starten over de levering en een terugbetaling of een vervanging aan kunnen bieden.

Cantodea11
Berichten: 227
Geregistreerd: 11-12-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-23 19:39

Lindsey_99 schreef:
Bij ons gaat het altijd goed maar alle pakketdiensten hebben neerzettoestemming op een niet zichtbare plek voor voorbijgangers, en begeleidend staat als tekst "Dank je wel!" erbij. Een grote houten box met deksel houdt alle pakjes droog die niet in de brievenbus passen. Ze krijgen/hebben per adres zo weinig tijd dat ik het vervelend vindt als ze nog een keer langs moeten komen.
Als ik wat tijd heb ga ik een mega vogelhuisje maken voor pakketten.


Volgens mij is het hun werk om iets afgeleverden als ik me werk niet goed doe krijg ik ook commentaar dus kom gewoon aan huis en bel aan dat doen sommige echt niet belachelijk
Hebben een keer gehad dat een mobiele telefoon in onze postbus hadden gedaan en hij/zij zelf ondertekend heeft terwijl we thuis waren dat vind ik echt niet kunnen

Tiggs

Berichten: 7567
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-23 19:45

DuoPenotti schreef:
Ik moet zeggen dat DHL en dpd hier meestal goed gaat.

Maar post.nl is altijd hopeloos. En het toppunt was toch wel een niet thuis melding bij een brievenbus pakket.

Geen idee waar mijn brievenbus die dag was. Denk dagje naar de Efteling...


Boze postnl bezorger ook al eens aan de deur gehad. Want door mijn melding van pakket waarvoor getekend moest worden en hij in de brievenbus voor aan de weg had gepropt zou hij ontslagen worden.
En toen kwam er een onzin verhaal dat ze een soort punten systeem hadden en bij x punten dan ontslag kon komen. En hij had punten van collega's gekregen... Tuurlijk vent. Word volwassen.


Had 'ie z'n werk maar moeten doen hoor.
Hier is PostNL ook een drama. Toppunt was afgelopen zaterdag. Ik kreeg een pakket dat niet voor mij was (maar ook van Bol.com, dus ik had het niet door). De pakketten voor mij stonden op 'bezorgd', maar had ik niet ontvangen. Tot ik de volgende dag m'n buurjongen tegenkwam die 2 pakketten voor me had.

Vaak wijzigen ze op de bezorgdag opeens het tijdstip en ben je dan niet thuis gaat het naar een PostNL punt dat in het weekend dicht is... DHL gaat hier altijd top.

Susanne

Berichten: 11619
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-23 19:55

Ik zit echt met verbazing te lezen. Hier echt nooit gedoe met pakketjes, zowel bij PostNL als DHL en DPD niet. Misschien ben ik gezegend met fijne bezorgers? :))
Heb trouwens wel in de app aangeven dat ze het in de tuin mogen zetten als we er niet zijn, of bij het PostNL punt.

Ellen_ov

Berichten: 1337
Geregistreerd: 12-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-23 20:28

PostNL gelukkig twee prettige bezorgers, die wachten tenminste even de bel af of leggen het ‘op de afgesproken plek’ neer.
DHL pleurt het gewoon voor je deur neer en dan krijg je melding ‘dat je niet thuis was’… niks niet aangebeld en onze voordeur ligt heerlijk in het zicht van de straat.
DHL heeft mij niet terug betaald ondanks toezegging en laatst ook nog eens een pakket kwijt gemaakt. Ik krijg alleen de verzendkosten terug maar niet de vergoeding van de waarde van het pakket. Ben echt helemaal klaar met dhl. Had al voor de zekerheid het dit keer naar een punt laten sturen maar ook dat blijkt lastig :')

Soepblik
Berichten: 1184
Geregistreerd: 26-01-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-23 20:49

Susanne schreef:
Ik zit echt met verbazing te lezen. Hier echt nooit gedoe met pakketjes, zowel bij PostNL als DHL en DPD niet. Misschien ben ik gezegend met fijne bezorgers? :))
Heb trouwens wel in de app aangeven dat ze het in de tuin mogen zetten als we er niet zijn, of bij het PostNL punt.



Ik denk ook afhankelijk van waar je woont. Hier in de stad ook nooit problemen, maar ik kan me voorstellen dat als je wat landelijker woont je meer bezorgers hebt die er bij wijze van "schijt" aan hebben.

Ineke2

Berichten: 33180
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Pakketbezorging: “je was niet thuis”

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-23 21:11

Ik woon in een flat en erg regelmatig word er niet aangebeld en komt er een niet thuismelding. Of nog erger word er gezegd dat het bezorgd is, maar op een tijdstip dat ik er niet was.
Heel dat pakket dan dus gewoon verdwenen en kan ik inderdaad contact op gaan nemen met de leverancier en bidden maar dat ze mij geloven.

De laatste tijd neem ik eerst maar contact op met de leverancier voor ik iets bestel en vraag naar de mogelijkheden voor het bezorgen bij een pakketpunt, want tja pakketjes worden daar in elk geval wel bezorgd.

raket

Berichten: 4099
Geregistreerd: 07-03-06

Re: Pakketbezorging: “je was niet thuis”

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-23 21:49

Bij ons was het een ramp. Niet de trap op willen lopen, niet thuis meldingen, in de regen gezet etcetera...

Wat hielp: verhuizen. Topbezorgers hier.

Percy

Berichten: 12091
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-23 23:29

Hier weten post.NL en B post dat ze pakketjes onder het afdak bij de voordeur mogen leggen en dat doen ze vrijwel altijd.

Heel af en toe is er denk ik een andere bezorger en zijn we thuis maar ligt er een briefje in de brievenbus dat we niet thuis waren en moeten we langs het postkantoor.

Wel een keer gehad dat de bezorger de pillen van de hond in het handvat van de deur had gepropt waardoor de deur niet meer open ging :D
Ik kan wel via de tuin maar ik moest toen net naar de kinesist en was niet erg mobiel. Was een uitdaging :)

ellepel

Berichten: 47564
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-23 16:04

wat ook nog kan:
ik heb eergisteren al een brievenbus pakketje gekregen….krijg net de mail van post nl dat ze vanmiddag komen bezorgen _O-

DuoPenotti

Berichten: 30609
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Pakketbezorging: “je was niet thuis”

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-23 16:06

Haha ben benieuwd wat je gaat krijgen :D

ellepel

Berichten: 47564
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-23 17:07

We hebben je pakje om 17:00 bij je bezorgd
PostNL track & trace informatie
Graag tot de volgende keer!


heel bijzonder, want ik zit gewoon op de bank en er is niks :')

DuoPenotti

Berichten: 30609
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-23 17:14

ellepel schreef:
We hebben je pakje om 17:00 bij je bezorgd
PostNL track & trace informatie
Graag tot de volgende keer!


heel bijzonder, want ik zit gewoon op de bank en er is niks :')

Hier pas ook.
Komt hij een half uur later aankakken.
Belde niet aan zag hem toevallig.

Wat ik toch zeurde. Had het nu toch..
Hij vinkte er altijd meerdere tegelijk af.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 102597
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Pakketbezorging: “je was niet thuis”

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-23 17:15

*klopt af*

Ik heb eigenlijk nooit problemen. DHL legt het keurig 'op de afgesproken plek'. Dat is bij mij in de schuur. PostNL laat ik standaard naar het PostNL punt brengen, kan ik het zelf ophalen op de terugweg van werk. Superhandig. DPD bezorgt hier bijna nooit.

theadora99

Berichten: 3645
Geregistreerd: 26-05-11

Re: Pakketbezorging: “je was niet thuis”

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-23 17:22

Wij hadden dit ook altijd, tot het punt dat ze het gewoon door openstaande ramen gooiden :')

Nu wonen we in een klein dorp (denk zo’n 4000 inwoners maximaal) en hier weten alle pakketdiensten waar ze het meer kunnen leggen als er niemand thuis is. Afspraak met de oude bewoners die wij met liefde in stand houden. Pakketjes liggen altijd netjes op tijd klaar, heel soms komen ze een dag later.

De afhaalpunten (Homerr onder andere) daarentegen zijn hopeloos én waardeloos :')

capopjekop

Berichten: 30742
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-23 17:26

Hier nooit problemen met postnl. DHL soms, maar dat gaat de laatste tijd ook goed. Ze weten waar ze de spullen mogen neerzetten. Alleen mogen ze dat nu niet meer zonder neerzettoestemming omdat er teveel gezeik over was. Dus dat moet ik voortaan niet vergeten.

Ik zie hier soms wel klachten voorbij komen waarvan ik denk dat het niet perse aan de bezorger ligt. Over verpakkingen die kapot gaan. Soms zie ik verpakkingen voorbij komen dat ik denk hoe dan. Als verkoper heb je daar ook een verantwoordelijkheid in dat je iets deugdelijk en stevig inpakt.

Intimidatie is uiteraard nooit oke en dat is zeker een klacht waard. Ik heb vorig jaar op m'n werk een bezorger aangesproken die de pakjes bij de voordeur neer legde. Op dat complex wonen sowieso al meer dan 100 mensen en het is vanaf de weg goed te zien. Dus ik sprak hem daarop aan. Nou hij ging me toch een partij in de aanval. Dan moesten we hem maar een sleutel geven want er deed nooit iemand open. En hij had met een paar bewoners afgesproken dat het mocht. Maar hij zei dat op een mega felle manier dat ik echt even stond te shaken. Dus toen aangegeven dat hij het gewoon bij de retailer kon afgeven zoals gebruikelijk is en dat ik z'n toon niet oke vond. En dat ik hem persoonlijk aanspreek terwijl ik ook een klacht had kunnen indienen. Daarbij waren er ook al klachten van bewoners die pakketjes misten.

Uiteindelijk bond ie in en bood hij zijn excuses aan. Tegenwoordig is ie poeslief als ik hem tegen kom :')

lindatje

Berichten: 5856
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-23 18:17

ellepel schreef:
We hebben je pakje om 17:00 bij je bezorgd
PostNL track & trace informatie
Graag tot de volgende keer!


heel bijzonder, want ik zit gewoon op de bank en er is niks :')

Die herken ik ook :') Dan hebben ze het pakket al als 'bezorgd' ingevoerd terwijl ze de wijk nog in moeten rijden. In dat geval weet ik wel zo goed als zeker dat ik het binnen een kwartier voor de deur kan aantreffen, verkies dat toch boven het doorrijden zonder aan te bellen :+.

ellepel

Berichten: 47564
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-23 18:29

nou ja ik heb het twee dagen geleden al gekregen van ze,dus dit was best wel stom haha.
nou ja gaat niet zo vaak fout gelukkig.
heb ooit een keer een zak paardenvoer voor de deur gehad in de regen,dat was wat minder leuk.

Themba

Berichten: 1486
Geregistreerd: 02-06-08
Woonplaats: Rheden

Re: Pakketbezorging: “je was niet thuis”

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-23 18:34

Vandaag een grote/ zware post nl levering. Krijg je netjes melding hoelaat ze komen en als ze 5 min van je verwijderd zijn. Zetten het netjes binnen en maakte ook foto's dat het binnenstaat. Denk dat ik voortaan alleen maar groter en zware dingen ga bestellen.

ElfBeau_067

Berichten: 2014
Geregistreerd: 03-11-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-23 18:36

Ook herkenbaar. Maar ook vaak genoeg gehad dat ze zeiden dat er niet genoeg postzegels opzaten, terwijl dat duidelijk wel het geval was, daar kan ik me ook zo aan ergeren

Ellen_ov

Berichten: 1337
Geregistreerd: 12-01-17

Re: Pakketbezorging: “je was niet thuis”

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-23 19:25

Het schiet mij ineens te binnen dat ik eens een pakket schoolboeken via de post kreeg, alweer 8jaar geleden. Ik woonde toen nog in een appartement waarbij iedereen een balkon aan voor- en achterzijde had. De bezorger had toendertijd gewoon het pakket bij iemand op het balkon gezet :') ik pakket kwijt en melding gemaakt maar dat werd heuuuul snel opgelost door de bezorger gezien het een duur pakket was. Onwijze sukkel.

gomir

Berichten: 25590
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-23 19:47

eilleen333 schreef:
Ik laat pakketten op het afhaal punt bezorgen. Scheelt de frustratie, want volgens de bezorgdiensten ben ik nooit thuis.
Ze bellen vaak niet aan, komen niet eens langs of bellen aan, springen terug naar de auto en scheuren weg. Soort belletje trekken voor volwassenen kijkt het.

Dus ik haak het zelf wel op als ik uit mijn werk kom


Hier net zo...
Zodra ik zie dat PostNL de bezorgdienst is voor een pakket kies ik voor het afhaalpunt. Ze komen namelijk toch niet langs (laatste 5 keer dat ik niet thuis was was ik de hele dag niet weg geweest) en als het rechtstreeks naar het afhaalpunt ga rij ik er direct na het werk langs en is het er vaak een dag eerder.

DHL gaat hier momenteel heel goed!