Olympia96 schreef:Ik bedoel het niet vervelend hoor, maar of je leest niet wat ik bedoel, of je hebt een verkeerde woordkeuze. Want wat is er principieel aan voor jezelf kiezen als de situatie niet verandert? Zoals ik al zei: ik ben goed in mijn vak. Doe het al 25 jaar. En nu moet ik leren accepteren dat ondermaats presteren voor nu ‘okay’ is. Als mij dat niet lukt, omdat ik graag goed werk aflever, dan ‘moet’ ik toch op zoek naar een andere plek waar ik normaal kan functioneren?
Maar ook in een andere job op een andere plek kan je collega's tegenkomen waar het niet mee klikt op vlak van werkethiek. Eigenlijk is het juist uitzonderlijk dat je al 25 jaar hebt kunnen werken zonder een "mindere" collega tegen te komen.
Welke inbreng heb jij om de collega nog beter te begeleiden? Hoe kan jij jezelf weer verder ontwikkelen buiten je eigen comfortzone? Wat je al 25 jaar doet, kan je blijkbaar perfect, dat is fijn. Nu wordt er iets anders van je verwacht: een wat ondermaatse collega opleiden. En dat lukt niet zo goed. Wat kan jij nog doen om jou daarin te verbeteren?
Kan het zijn dat de collega voelt dat je haar eigenlijk niet moet? Dat je over haar bent gaan klagen tegen het management? Dat je enorm kritisch bent? Dan slaan mensen ook dicht, heb ik gemerkt. Dan maken ze inderdaad veel fouten en lijkt het alsof ze niet kunnen leren. Is dit al een eerste aspect waar jij in kan en wil groeien? Hoe word ik teamleider/coach?