Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
veerledec schreef:Maar die zit ook in een fles. Tenzij je maar één glaasje per week drinkt of minder, dan snap ik het wel. Maar dan heb je ook niet veel blikjes te retourneren.
veerledec schreef:Hier in de straat is het verschil ook echt merkbaar. Wat drinken er veel mensen uit blikjes eigenlijk? Een fles is toch goedkoper/minder afval? Hier zie ik alleen blikjes op kantoor (worden netjes in een krat verzameld) en daar snap ik het. Of voor een keertje onderweg. Maar voor gewoon thuis niet echt?
Muronia schreef:Echt weinig blikjes worden hier ook niet gedronken. De verzorgsters krijgen altijd een blikje cola, dat zijn er gemiddeld zo'n 12 per week en ikzelf drink ook 1 blikje per dag. Flesjes of flessen worden hier niet gebruikt. Maar zoals ik zei, ik heb geen trek in plakzooi en ook geen behoefte om ze om te spoelen e.d. dus ze gaan de container in. Glazen potten trouwens ook.
moonsparkle schreef:Ik neem nu ook vaker een tasje mee als ik wandel en neem dan blikjes mee, het helpt de natuur, ik krijg er wat voor terug en het kost bijna geen moeite. Zo te lezen ben ik ook niet de enige.