Wat is jouw budget voor boodschappen?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-23 20:47

Gemiddeld €550 per maand, dus zo’n €130 per week. Twee volwassenen en een dreumes. Ik denk wel eens met weemoed terug aan de tijd dat ik voor €50 weekboodschappen deed, dan had ik twee tassen vol voor €35 bij de Lidl en een paar dingetjes bij de AH. Ik was nu voor ongeveer een week aan ontbijt-lunch-avondeten, rauwkost en fruit bij de Lidl al €95 kwijt en dan koop ik echt geen hele gekke dingen. Maar dingen als een blok kaas en twee stukjes (diepvries)zalm zijn echt gierend duur. We kunnen goed rondkomen hoor en hoeven niet te bezuinigen, dus ik heb wat dat betreft geen klagen, maar het valt me wel op hoe duur de boodschappen zijn geworden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-23 20:54

Wij zitten rond de €500 per maand met twee personen, inclusief schoonmaak- en wasmiddelen en de meeste toiletartikelen (het deel wat ik in de supermarkt koop) en af en toe wat blikjes kattenvoer. Het bedrag dat ik uitgeef wisselt hier heel erg per week, de ene week ben ik voor €60 klaar en de andere week ben ik €130 kwijt. Ik haal namelijk veel aanbiedingen (als ze interessant genoeg zijn) en heb ook wel een redelijke basisvoorraad in huis.

Ik doe ongeveer 1x per week boodschappen, gezien de afstand tot de supermarkten. Vaak bij de Lidl, dan ga ik daarna nog langs de Plus of AH voor wat merkartikelen of aanbiedingen. Eieren haal ik dan bij de boer op de route. Hier is geen thuisbezorgd dus dat scheelt ook veel in verleiding en kosten ;) :')

Ik ben vooral veel kwijt aan verse groenten en fruit, dat eten we namelijk best wel veel. Ook koop ik vaak de duurdere variant vleeswaren, zowel vanwege het dierenwelzijn als voor de betere smaak. Vlees en vis haal ik af en toe, eigenlijk altijd grootverpakkingen (of afgeprijsde artikelen) die ik dan in porties opdeel en in de vriezer doe. Als de voorraad bijna op is, haal ik weer nieuwe. Wij eten geen varkensvlees, dus dan ben je vaak ook wel een stukje duurder uit. Brood probeer ik afgeprijsd te kopen, maar af en toe gaan we ook eens naar de bakker voor een lekker vers brood of bak ik het zelf.

Ik zou echt nog wel kunnen besparen en weet ook heel goed waarop, maar ik houd ook van goed, gezond en lekker eten dus dat is het me nu nog niet echt waard..

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-23 21:18

Ik doe een poging het tussen 200 en 250 te houden (met schoonmaakmiddel, shampoo, ed). Maar dat lukt niet altijd. In m'n up.

CairnTerrier

Re: Wat is jouw budget voor boodschappen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-23 21:21

Hier geen budget :) Kopen wat we nodig hebben en is verder ook geen probleem. Natuurlijk is alles duurder geworden, maar eten moet je toch en zonde om daar op te moeten bezuinigen aangezien eten een levensbehoefte is. Wij houden dit maandelijks ook niet bij wat we kwijt zijn.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-23 21:22

2 volwassenen en 2 kinderen, geen budget maar we zijn ergens rond de 800 euro kwijt vermoed ik.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-23 21:50

2 volwassenen en 2 kinderen, geen idee precies maar ik denk wel rond de 800/900€.

Vind het bizar hoe duur boodschappen zijn, naar mijn idee koop ik echt niet veel maar moet dan wel steeds weer minimaal 100€ aftikken :=

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-23 22:39

De hubbie doet de boodschappen, maar ik denk dat wij voor 2pers. Makkelijk tussen 400 & 500 euro per maand kwijt zijn. Hier zit wel extra groenten en plattekaas in voor mijn honden en wortelen voor de paarden. Maar verder bestel ik nog makkelijk voor 300euro aan voer voor honden kippen en paarden

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-23 22:44

Ik pin 300 euro voor boodschappen en benzine. Dit is voor 2 personen en dat moet in principe makkelijk lukken. Ik let verder niet bewust op merken, prijs of aanbiedingen maar wilde graag inzicht in wat ik er doorheen jas in een maandje.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-23 23:03

Even gekeken maar 700€ in de maand aan boodschappen uitgegeven vorige maand -O- (we zijn met twee)
Dat is nog exclusief voer voor de twee honden (150€ ongeveer in de maand) om de paarden maar helemaal buiten beschouwing te laten.
Moet wel heel eerlijk zijn dat als we samen boodschappen doen dat ik hoop onder de 250€ te blijven maar soms zie je een goede aanbieding en neem je voorraad mee. We doen vaak voor twee weken boodschappen maar die voorraad gaat vaak sneller op dan gewenst.

Yvette81

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-23 23:25

Wij zitten tussen de 900 en 1200 euro per maand bij de supermarkt.
Wij zijn met 2 volwassenen en 2 kinderen.
(1 kat, 2 Newfy's, 3 paarden en kippen maar die tel ik even niet bij de boodschappen)

Wij hebben geen budget. We kopen wat we nodig hebben. Graag vers.
We ontvangen graag vrienden en familie. We zorgen dan voor een hapje en een drankje en kiezen dan ook luxe artikelen.

Lastig beoordelen als mensen verzorgingsproducten, dierverzorging en schoonmaakmiddelen/wasmiddel niet bij de boodschappen tellen. Drogist hoort ook bij boodschappen.

robbie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-23 23:29

Hier denk ik ook rond de 400 /500 per maand. 2 volwassenen 1 kind ( 2 x glutenvrij)
Bestel per week voor ong 75 euro boodschappen..

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-23 02:00

Ik zet elke maand 1000 euro apart en daarvan probeer ik alles te doen.

Wij zijn twee volwassenen en 2 kinderen(2 jaar en 7 maand).

Hierin vallen ook luiers, doekjes, poedermelk baby, verzorgingsproducten, wasmiddel etc etc, echt alles.

Deze maand hadden we bv ook de verjaardag van de tweejarige wat 150 euro aan extra boodschappen was.

Aan het einde van de maand vul ik wat over is in het potje weer aan tot 1000. Meestal zit er dan nog 100/200(of niks soms |( ). Dat verschilt.

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-23 06:54

1 persoon, 2 katten. Ik ben voor mijzelf per week ongeveer €50,- kwijt aan boodschappen. Dan let ik op aanbiedingen, koop geeen snacks of snoep, en plan ik mijn menu voor een week/zet ik het één en ander in de vriezer omdat bulk nu eenmaal goedkoper is. Voorheen deed ik per dag boodschappen, maar toen ik zag wat dat me uiteindelijk kostte heb ik me even een schop onder mijn kont gegeven. :')
Ik koop één keer per maand natvoer voor de hele maand voor de katten, en met hun brokken doe ik meestal wel een paar maanden. Kattenbakvulling houdt het tot nu toe ook goed uit, maar die heb ik nieuw dus ik weet nog niet hoe dat zich gaat verhouden. Zou ik die uitrekenen dan denk ik dat ik ongeveer €60-€70 euro per maand aan hen kwijt ben.

viphorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-23 07:34

Wij zijn met zijn 2en en zitten tussen rond de 150 euro dat is exclusief tandpasta douchegel etc. Ik moet wel zeggen dat het bij ons wel wat minder kan en ik vaak keer wat losse dingen bij de groentenhal haal en die week dan niet de Lidl etc ingaan .

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-23 08:03

Wij zijn met 2 volwassenen en geven minimaal €700 uit aan eten (inclusief shampoo, toiletpapier enz). Ik vind dat zelf best veel. Drank koop ik in Duitsland. Tanken als het kan ook (zit hier niet bij).

Voor de dieren, 12 in totaal (2 paarden aan huis, 7 kippen, 2 honden en een katje met medicatie) zijn we € 900 kwijt. Dat is inclusief bijv gehakseld stro, spaarpotje voor de dierenarts en weghalen mest. Alle dieren krijgen A-merk voer. Ook dat is een best bedrag, maar ben blij dat we het kunnen doen.

Ik verdeel alles over digitale spaarpotjes, dat geeft me een mooi overzicht :-)

pandour4evuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-23 08:17

Wij zijn met zijn 2en en 2 katten.
Ons budget voor:
- eten
- Kattenvoer
- toiletspullen
- uitjes

is 800 euro per maand. Dit is ook inclusief koopzegels bij de AH.

Boodschappen doen we voornamelijk bij de AH (bezorging) en de markt. Ook ga ik regelmatig langs de lokale vleesboerderij voor vers vlees.

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-23 08:41

Mijn budget is 100 euro per week voor 1 persoon. Dat is inclusief alles (schoonmaak, vuilniszakken, shampoo etc.). Meestal kom ik daar niet aan en zit ik op ca. 70 euro per week. Vanwege krachttraining eet ik vers, veel groente en fruit en met veel eiwitten en eiwitbronnen zijn duur :') Ik doe daarbij wel aan mealpreppen voor lunch en diner. Dat scheelt een boel, maar mijn prijs per gerecht ligt vrij hoog door alle ingredienten.

Ik eet overwegend vegetarisch en bestel 2x per jaar een vleespakket bij Grutto, waarmee ik dan ca. 1x per week vlees eet (of met een portie gehakt dan 3 dagen kan doen). Dat vlees is ook prijziger dan in de supermarkt.

De dieren (2 katten & 2 konijnen) zitten los van dit budget. Ik heb voor hen een potje die ik maandelijks aanvul en waar ik ook hun eten uit betaal. Groente voor de konijnen gaat wel mee uit mijn boodschappen potje, maar dat is nog geen 10'tje per maand.

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-23 09:09

mijn buget is ongv 100€ per week voor 2 personen. We doen maar 1x per week boodschappen. En ene keer zijn we onder 100€ kwijt (wordt wel steeds zeldzamer en hebben dan steeds minder boodschappen) en andere keer zitten we er net boven. En het is echt niet dat we hele luxe dingen kopen of veel chips.

We zijn dus gemiddeld 100€ kwijt voor avond eten, brood, beleg en kleine ander dingen.
Ons avond eten is of vlees met wat groente, of geen vlees maar aardappelen en groente, en dan afwisselnd met soms pizza, of iets anders. broodje ei ofzo. En dan nog zijn we echt veel kwijt vind ik dan.
Frisdrank kopen we bijna al niet meer.. Het is gewoon belachelijk hoe duur alles is geworden. Soms zit er een krat bier bij, ik zelf drink bijna geen alochol.

En we kopen gewoon bij de Lidl. geen dure AH.

Hondenvoer valt buiten onze boodschappen.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-23 09:12

Ladygiroc schreef:
Ik pin 300 euro voor boodschappen en benzine. Dit is voor 2 personen en dat moet in principe makkelijk lukken. Ik let verder niet bewust op merken, prijs of aanbiedingen maar wilde graag inzicht in wat ik er doorheen jas in een maandje.

Hoe vaak tank jij? Met deze brandstofprijzen kost een tank al zo €100. :=

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-23 09:18

marleen_88 schreef:
Ladygiroc schreef:

Hoe vaak tank jij? Met deze brandstofprijzen kost een tank al zo €100. :=

Sommige mensen rijden bijna geen km's, of rijden op gas.

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-23 09:51

Wij, gezin van 5 maar 1 baby, 200 euro per week.

Het vliegt eruit..

tinker_sally

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-23 10:33

1 persoon, 1 hond, 2 konijnen en 5 caafjes.
En zit meestal rond de 200,-- per maand.
Soms is bmhet wat lastiger want dan oet er weer kattenvoer besteld worden of caviavoer. Kattegrit wordt ook steeds duurder.
Maar gezien ik na alle vaste lasten 350,-- over hou per maand blijft er niet heel veel speelruimte over en ene maand lukt beter als andere.

Koop het meeste bij de lidl die zit hier op dorp en rij Bijna nooit met auto. Doe alles op de fiets.
Soms ga ik naar de jumbo om eens wat anders te hebben of bijvoorbeeld aardappel anders in te slaan.

Themba

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-23 10:34

Rond de 700 euro inc shampoo enz. Ga op zondag altijd zitten met de folders en maak aan de hand van de aanbiedingen mijn weekmenu.
2 volwassenen en 2 kinderen 5/11 jaar.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-23 11:40

Ik doe voortaan mijn boodschappen in Duitsland en tanken in België, ik woon in het grensgebied van beide, echt veel goedkoper.

Ik ben ongeveer 100 euro kwijt voor 2 personen en er komt hier heel vaak bezoek/mee-eters.
Dit is naast de gewone boodschappen, veel fris, vlees, sterke drank, wijn, verzorgingsartikelen, wasmiddelen, kattensnacks etc.
Ik koop altijd best luxe eten en producten.

Dieren reken ik apart:
2 Mainecoon katten 100 euro per maand
4 kippen en haan 20 a 30 euro per maand
2 geiten 30 euro per maand
1 haflinger pony gemiddeld 50 euro per maand
50 goudvissen: 5 euro per maand

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-23 11:41

listiglistje schreef:
Ik doe voortaan mijn boodschappen in Duitsland, veel goedkoper.

Ik ben ongeveer 100 euro kwijt voor 2 personen en er komt hier heel vaak bezoek/mee-eters.
Dit is naast de gewone boodschappen, veel fris, vlees, sterke drank, wijn, verzorgingsartikelen, wasmiddelen, kattensnacks etc.
Ik koop altijd best luxe eten en producten.

Dieren reken ik apart:
2 Mainecoon katten 100 euro per maand
4 kippen en haan 20 a 30 euro per maand
2 geiten 30 euro per maand
1 haflinger pony gemiddeld 50 euro per maand
50 goudvissen: 5 euro per maand

Hoe voer jij je paard voor 50 euro per maand? :wow:

Teach me your ways sensei