Wat kan jij niet tegelijk?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

leintje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-23 11:52

Ik kan eigenlijk niks tegelijk, al probeer ik het altijd wel, maar één van de meest opmerkelijke dingen die ik niet tegelijk kan is luisteren en denken. Ik moet me zo focussen om een gesprek te blijven volgen, dat het denken cq verwerken van wat er wordt verteld er vaak bij inschiet. Is op consult in het ziekenhuis altijd wel leuk, "heb je nog vragen?" Nee, maar geef me even 2 werkdagen om alles te verwerken. :')

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-23 12:37

Ik las over niet vrolijk kijken tijdens het paardrijden.

Paardrijden doe ik niet meer.
Mijn man zegt regelmatig als ik aan het lezen ben, wat kijk je boos.
Alsof mijn ereader daar last van heeft :roll:

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-23 14:56

Zil schreef:
Ik denk dat gewoon niks samengaat sowieso met plassen hahaha.

Nou, ik kleed me vaak al half om terwijl ik aan het plassen ben (lijkt me voor een man idd wel minder handig :D ) dat lukt prima. Probleem is dat ik al zo geconditioneerd ben dat ik standaard moet plassen als ik me wil omkleden, dus als ik me ooit ergens moet omkleden zonder toilet in de buurt, heb ik gegarandeerd een probleem. :)

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-23 15:24

Monody schreef:
Niemand kan echt twee dingen tegelijk waar je je volledige aandacht bij nodig hebt. Dat is gewoon onmogelijk voor je brein. Vaak als je twee dingen tegelijk kan is een zo geautomatiseerd dat je er niet meer bewust bij na hoeft te denken, terwijl de ander wel je volledige aandacht nodig heeft (zoals lopen en telefoneren, of uitmesten en een podcast luisteren :) )

Maar razendsnel wisselen tussen twee taken kan wel, en vaak komt dat praktisch gezien neer op twee dingen tegelijk doen.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-23 15:28

Suliko schreef:
Ik zet de kilometerstand altijd even snel in mijn notities van mijn mobiel, kost minder tijd dan de getallen proberen te onthouden. :')

even foto maken is nog minder werk ;)