Meer startende (online) ondernemers?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-25 14:34

PayPal was ik ook aan het overwegen, maar dat heeft lang niet iedereen natuurlijk. En ik zag iets van handmatige overschrijvingen via Mollie. Even kijken wat werkt..

De spaarrekening laat ik nog even achterwege. Ik heb me aangemeld via de KOR en heb dus geen BTW afgifte. Verwacht ook niet dat het opeens gigantisch storm loopt met aanmeldingen en dat ik zoveel ga verdienen dat ik daarboven kom. :+

Keell94

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-25 20:10

Celebi schreef:
Ik negeer de grote rode letters maar even om dit topic weer wat leven in te blazen als jullie het niet erg vinden.

Wilde even mijn frustratie uiten over het hebben van een eigen bedrijf namelijk. :+

Loop al een paar weken van het ene probleem in het andere probleem aan omtrent de betalingen op mijn website en nu leek ik alles eindelijk weer rond te hebben werd ik even met mijn neus op de feiten gedrukt dat ik een zakelijke rekening nodig heb voor iDeal betalingen. Eerdere info gaf aan dat je voor een eenmanszaak prima af kunt met een persoonlijke rekening. Jammer dit, nu weer wachten dus tot de rekening goedgekeurd is en daarna gekoppeld kan worden aan het betaalsysteem.

Maar verder is het erg leuk hoor haha. Hopelijk blijven de klanten geduldig. :o

Jullie herkennen dit soort stomme onverwachte obstakels vast wel bij bij het ondernemerschap?

Ooh zo herkenbaar, heb 3 jaar in de KOR gezeten dus kon makkelijk met mijn privé rekening af, tot ik een webshop gedeelte wilde op mijn website en net als jij met me neus op de feiten gedrukt werd dat dat dus niet kon idd met iDeal. Ik wilde er eigenlijk niet aan.

Ik zit nu bij Knab, en heel eerlijk ik vind het achteraf onwijs fijn om dat wel gewoon gescheiden te hebben

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-25 20:36

Oh ja inderdaad exact hetzelfde dan. Super frustrerend is het eigenlijk dat het niet duidelijker omschreven staat.

Ik heb inmiddels een rekening bij ING geopend. Daar zat ik prive ook dus ik dacht dat gaat misschien lekker makkelijk en snel. Misschien dat ik het komende halfjaar ga gebruiken om te kijken welke rekening het meest voordelig is. ING was 6 maanden gratis dus dat was in ieder geval prima nu. Rabo had volgens mij ook wel een interessante ZZP deal en Knab is sowieso altijd vrij voordelig natuurlijk. De keuze is reuze!

Het betalingssysteem werkt voor nu in ieder geval dus weer en de deuren voor de inschrijvingen van dit leerjaar zijn officieel geopend. Ben benieuwd of en hoeveel deelnemers er gaan starten deze maand. *\o/*

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-25 21:16

Ik heb pas sinds kort een website, en heb mezelf wel via Google maps vlot gevonden…
Mochten mensen nog tips hebben hoe ik zelf er mee aan de gang kan om mijn site ook sneller vindbaar te krijgen??
Ben niet zo handig daarmee…

Celebi

Re: Meer startende (online) ondernemers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-25 21:38

Dat is min of meer mijn andere werk. :+

Belangrijk is om je website te voorzien van pakkende titels en teksten die aansluiten bij zoekopdrachten die je klanten mogelijk kunnen doen. Als iemand bij wijze van spreken zoekt op yoga in het park dan is het goed om dat als titel te pakken. Je kunt daar ook speciaal extra pagina's voor aanmaken die gericht zijn op waar je potentiële klanten naar zoeken.

Daarnaast moet je de website laten indexeren door de Google Search Console. Online staat er een goede uitleg hoe dat werkt als je dat nog niet gedaan hebt.

En verder is het belangrijk om je afbeeldingen qua bestandsgrootte goed te minimaliseren om alles snel te laten werken. Dat vindt Google ook erg fijn.

NikkiB1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-25 21:38

De basic SEO tips kan je snel genoeg googelen, maar als ik mijn site bekijk zie ik dat er ook veel verkeer binnenkomt via het bloggedeelte. Volgens mij is het ook zo dat het je google ranking helpt als mensen meerdere pagina's bekijken of langer op je website verblijven. Eigenlijk alles wat een signaal zou kunnen zijn dat je waardevolle content te bieden hebt...

En ik heb echt wel wat blogs die mijn inziens véél interessantere info hebben, maar die over de kleur van hooi staat al 3 jaar bovenaan. Denk dus niet te moeilijk!

Overigens geen expert, maar dit is mijn ervaring so far. Ik heb nu wel iemand ingehuurd voor de online marketing, we zijn net begonnen dus ik ben erg benieuwd welke aanpassingen we moeten doen en hoe het verder zal lopen.

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-25 22:34

Ik heb idd al wel het een en ander opgezocht hoor, waar ik mee aan de gang kan.
Maar hier zitten zoveel bokkers met ervaring, dat ik wel even advies wilde vragen

NikkiB1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-25 20:03

Dat is ook altijd leuker! Bedoelde het meer zo van, dat hoeven we je niet uit te leggen want dat weet/lees je vast al O:)
Bloggen is leuk, en handig. Als je inspiratie haalt uit klantvragen die vaker voorkomen, kan je er ook naar terugverwijzen.

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-25 20:48

Ik deel veel op mijn socials. Maar eigenlijk niet op mijn site.. wellicht wel een optie

naranja1
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-25 21:41

Bloggen met woorden waar je klanten op zoeken. En dan specifieke woorden.

Dus als je bvb dingen glazen met logo's verkoopt doe dan niet glazen. Maar glazen met logo.

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-25 22:02

Dank voor de tips.
Ga eens denken hoe ik eventueel blogs kan implementeren op mijn site..

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-25 18:13

Hallo!
Ik hoop dat ik hier mag inbreken..
Zijn er hier mensen die reseller zijn van niet europese merken(cosmetica)? Amerikaanse producten of Aziatische producten bijvoorbeeld?

naranja1
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-25 15:38

zijn er mensen die ervaring hebben met Strato en zo ja hoe zijn die?

Joy_Mennings

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-25 16:15

Hoi allemaal,

Ik zit er al een tijdje mee te spelen om kaarten (en later eventueel afdrukken) van mijn foto's te gaan verkopen. Nu heb ik me verdiept in print on demand, maar dat is toch erg prijzig voor losse kaarten.

Zijn er mensen die zelf hun kaarten (of soortgelijke producten) printen? Zo ja, met wat voor printer doen jullie dit?

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-25 16:22

Waarom laat je ze niet printen door een drukkerij? Qua prijs valt het erg mee per kaartje en je krijgt echt mooie kwaliteit (afhankelijk van het bedrijf natuurlijk). Ik ben heel tevreden met PeterPrint.

Joy_Mennings

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-25 18:48

Mariett schreef:
Waarom laat je ze niet printen door een drukkerij? Qua prijs valt het erg mee per kaartje en je krijgt echt mooie kwaliteit (afhankelijk van het bedrijf natuurlijk). Ik ben heel tevreden met PeterPrint.

Ik wilde eerst testen welk design/thema het beste werkt. Dan moet je er meteen best een hoop bestellen om te testen zeg maar en dat tikt helaas wel aan. Op den duur was het wel het idee om ze inderdaad te laten drukken.

Keell94

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-25 11:36

Joy_Mennings schreef:
Mariett schreef:

Ik wilde eerst testen welk design/thema het beste werkt. Dan moet je er meteen best een hoop bestellen om te testen zeg maar en dat tikt helaas wel aan. Op den duur was het wel het idee om ze inderdaad te laten drukken.

Je zou ze evt via Canva bv per stuk kunnen bestellen om even te kijken voordat je ze definitief besteld, nu is Canva niet heel goedkoop en afhankelijk van de papiersoort die je kiest ook niet heel denderend qua kwaliteit (mijn bedank kaartjes waren prima, maar mijn visitekaartjes laten wel wat te wensen over qua kwaliteit papier)

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-25 11:51

Zou zoiets, zeker om te testen ook niet door Canva laten doen maar een goede (massa)drukkerij. Dan heb je kwaliteit en is het niet duur. Flyerzone, Drukzo, Peterprint, noem het maar op..

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-25 12:07

Ik kom hier even mee lezen/praten.
Zelf heb ik al een jaar of 3 een succesvol bedrijf zover mijn energie het toe staat in een branche waar mijn klanten me redelijk vanzelf vinden.

Mijn man maakt nu mede (honing basis alcohol) en wil daar eigenlijk mee verder. Via collegas etc word er goed verkocht en ook herhaalbestellingen gedaan maar in de kelder staat inmiddels een leuke voorraad dus we gaan toch wat aan marketing moeten gaan doen. :+

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-25 13:01

Over hoeveel verschillende kaartjes gaat het, Joy? Je zou inderdaad van elke één kunnen bestellen, daar goede foto's van maken en er een langere levertijd bij zetten, of bijvoorbeeld zeggen dat ze over twee weken worden verstuurd. Een soort pre-order dus. Dan zie je welke goed lopen en welke niet, en heb je een minimaal risico. Of je begint toch gewoon met een paar die je zelf mooi vindt, bijvoorbeeld een stuk of 6, en verkoopt ze samen als setje en los. Dat deed ik in het begin, en ik had echt geen budget (student) :+ Later kan je dan kaartjes vervangen of nieuwe kaartjes toevoegen als het goed gaat.

Super leuk Azmay! Heeft hij wel eens overwogen om op een (klein) fantasyfestival te staan? Daar wordt vaak mede gedronken en daar ken ik het ook van.

Keell94

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-25 13:26

Celebi schreef:
Zou zoiets, zeker om te testen ook niet door Canva laten doen maar een goede (massa)drukkerij. Dan heb je kwaliteit en is het niet duur. Flyerzone, Drukzo, Peterprint, noem het maar op..

Nee klopt hoor maar omdat ze eerst een enkel voorbeeld wilde en je via canva wel per stuk kan bestellen. Als ze dan tevreden is met het design kun je een grotere oplage elders bestellen.
Canva staat idd niet echt bekend om hele goede kwaliteit drukwerk.
Ik maak al mijn designs via Canva maar bestel ook vaak ergens anders.

Joy_Mennings

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-25 18:10

Bedankt voor de tips allemaal, ik ga even nadenken!

Mariett schreef:
Over hoeveel verschillende kaartjes gaat het, Joy? Je zou inderdaad van elke één kunnen bestellen, daar goede foto's van maken en er een langere levertijd bij zetten, of bijvoorbeeld zeggen dat ze over twee weken worden verstuurd. Een soort pre-order dus. Dan zie je welke goed lopen en welke niet, en heb je een minimaal risico. Of je begint toch gewoon met een paar die je zelf mooi vindt, bijvoorbeeld een stuk of 6, en verkoopt ze samen als setje en los. Dat deed ik in het begin, en ik had echt geen budget (student) :+ Later kan je dan kaartjes vervangen of nieuwe kaartjes toevoegen als het goed gaat.

Dat met die levertijd is sowieso wel een goede tip, daar had ik nog niet aan gedacht. Aantal kaartjes had ik nog niet over nagedacht haha, maar klein beginnen klinkt sowieso al goed :)

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-25 20:28

Mariett schreef:

Super leuk Azmay! Heeft hij wel eens overwogen om op een (klein) fantasyfestival te staan? Daar wordt vaak mede gedronken en daar ken ik het ook van.

Ja zeker, daar kennen wij het ook van :Y)
Maar die hier in de buurt was toevallig vandaag en dat ging niet.
We zijn ook via lokale imkers bezig, als we het met hun honing maken wil de huidige imker het ook wel "in de schappen" zetten. Denk eerst even een website knutselen, fatsoenlijke fotos heb ik al een paar kunnen schieten met mijn hobby spiegelreflexje.

Net een order van 30 liter via vrienden, dus weinig te klagen verder :')