De spaarrekening laat ik nog even achterwege. Ik heb me aangemeld via de KOR en heb dus geen BTW afgifte. Verwacht ook niet dat het opeens gigantisch storm loopt met aanmeldingen en dat ik zoveel ga verdienen dat ik daarboven kom.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Celebi schreef:Ik negeer de grote rode letters maar even om dit topic weer wat leven in te blazen als jullie het niet erg vinden.
Wilde even mijn frustratie uiten over het hebben van een eigen bedrijf namelijk.![]()
Loop al een paar weken van het ene probleem in het andere probleem aan omtrent de betalingen op mijn website en nu leek ik alles eindelijk weer rond te hebben werd ik even met mijn neus op de feiten gedrukt dat ik een zakelijke rekening nodig heb voor iDeal betalingen. Eerdere info gaf aan dat je voor een eenmanszaak prima af kunt met een persoonlijke rekening. Jammer dit, nu weer wachten dus tot de rekening goedgekeurd is en daarna gekoppeld kan worden aan het betaalsysteem.
Maar verder is het erg leuk hoor haha. Hopelijk blijven de klanten geduldig.
Jullie herkennen dit soort stomme onverwachte obstakels vast wel bij bij het ondernemerschap?
Mariett schreef:Waarom laat je ze niet printen door een drukkerij? Qua prijs valt het erg mee per kaartje en je krijgt echt mooie kwaliteit (afhankelijk van het bedrijf natuurlijk). Ik ben heel tevreden met PeterPrint.
Joy_Mennings schreef:Mariett schreef:Waarom laat je ze niet printen door een drukkerij? Qua prijs valt het erg mee per kaartje en je krijgt echt mooie kwaliteit (afhankelijk van het bedrijf natuurlijk). Ik ben heel tevreden met PeterPrint.
Ik wilde eerst testen welk design/thema het beste werkt. Dan moet je er meteen best een hoop bestellen om te testen zeg maar en dat tikt helaas wel aan. Op den duur was het wel het idee om ze inderdaad te laten drukken.
Celebi schreef:Zou zoiets, zeker om te testen ook niet door Canva laten doen maar een goede (massa)drukkerij. Dan heb je kwaliteit en is het niet duur. Flyerzone, Drukzo, Peterprint, noem het maar op..
Mariett schreef:Over hoeveel verschillende kaartjes gaat het, Joy? Je zou inderdaad van elke één kunnen bestellen, daar goede foto's van maken en er een langere levertijd bij zetten, of bijvoorbeeld zeggen dat ze over twee weken worden verstuurd. Een soort pre-order dus. Dan zie je welke goed lopen en welke niet, en heb je een minimaal risico. Of je begint toch gewoon met een paar die je zelf mooi vindt, bijvoorbeeld een stuk of 6, en verkoopt ze samen als setje en los. Dat deed ik in het begin, en ik had echt geen budget (student)Later kan je dan kaartjes vervangen of nieuwe kaartjes toevoegen als het goed gaat.
Mariett schreef:Over hoeveel verschillende kaartjes gaat het, Joy? Je zou inderdaad van elke één kunnen bestellen, daar goede foto's van maken en er een langere levertijd bij zetten, of bijvoorbeeld zeggen dat ze over twee weken worden verstuurd. Een soort pre-order dus. Dan zie je welke goed lopen en welke niet, en heb je een minimaal risico. Of je begint toch gewoon met een paar die je zelf mooi vindt, bijvoorbeeld een stuk of 6, en verkoopt ze samen als setje en los. Dat deed ik in het begin, en ik had echt geen budget (student)Later kan je dan kaartjes vervangen of nieuwe kaartjes toevoegen als het goed gaat.
Super leuk Azmay! Heeft hij wel eens overwogen om op een (klein) fantasyfestival te staan? Daar wordt vaak mede gedronken en daar ken ik het ook van.