Antikraak daar mogen geen honden en ze heeft een hond.
fohadie
Geplaatst: 31-07-23 17:19
Ik denk dat het heel lastig gaat worden ts. Of haar inkomen is te laag, of er zijn geen honden toegestaan, of de wachtlijsten zijn te lang. Als ik het goed begrijp is dit de dochter met een beperking?
Tot max. hoeveel huur per maand kan ze missen?
In welke regio zoekt ze? Of mag het in heel Nederland zijn?
Misschien hard gezegd, maar anders toch een ander plekje voor de hond zoeken? Al dan niet tijdelijk.
Heel hard en ik moet er zelf niet aan denken, maar dan moeten jullie gaan nadenken wat nr 1 is. Of niet bij ouders willen wonen of de hond niet weg willen doen.
Mijn moeder is door ziekte onverwacht snel verhuisd en had net een jaar een nieuw hondje. Die woont nu bij ons. Neem hem zo vaak mogelijk mee, maar er zit wel ruim 1,5uur rijden tussen ons.
Oef.. voor die prijs gok ik dat het heel, heel moeilijk kan worden..
prompter
Geplaatst: 31-07-23 22:05
Op marktplaats staat een appartement in Rotterdam te huur voor 550, Urkerstraat
Ik zie dat je de max huurprijs verhoogd hebt inmiddels, dan vind je er nog veel meer in Rotterdam
Nimber
Geplaatst: 31-07-23 22:30
Ik heb volgende week 1 maand de sleutel van deze huurwoning. Ik stond nog ingeschreven na een relatiebreuk van 9 jaar geleden. Dus na een breuk 3 maand geleden ben ik meteen gaan reageren. Ik stond steeds wel hoog maar elke keer toch urgenten ervoor. Nu gelukkig wel een fijne plek gevonden. Binnen 3 maand was wel echt fijn.
De vorige woning vond ik particulier via via en dat ging snel. Op maandag wist ik dat ik wat nieuws moest hebben, op dinsdag gebeld. Woensdag wezen kijken en donderdag de sleutel gekregen. Fijn huisje op een boerderij. Dus veel via via proberen. Marktplaats staan vaak woningen via de eigenaar
fohadie
Geplaatst: 31-07-23 23:03
Als ik google op huurhuis rotterdam zie ik veel kamers te huur, onder je max prijs. Zit daar niets voor haar tussen? Ik neem trouwens aan dat er wel al actief gegoogelt is naar mogelijkheden? Niet alle woningen hebben een lange wachtlijst. Misschien geen grote ruimte, of niet in een fijne buurt, maar je moet wat..
Je kunt zelf wel vinden dat je 1200 euro kunt missen, maar op de particuliere markt willen ze vaak dat je inkomen 3x de huur bedraagt per maand. Het is allemaal niet makkelijk.
Misschien mosterd na de maaltijd, maar hier ervaring met particuliere huur en antikraak. In beide gevallen zal de hond echt een probleem kunnen zijn. Waar ik antikraak huurde waren dieren en kinderen absoluut niet toegestaan. Mijn woning toentertijd kwam van Adhoc in Den Haag. Ik moet wel zeggen niet alle antikraak woningen zijn naar mijn ervaring comfortabel voor een vrouw alleen. Particulier heb ik 1 keer de grote mazzel gehad een niet zo nette pandjesbaas te treffen. Een doffe ellende met borg terug betalen en bedreigen. Deze woning had ik via pararius/makelaar. En de tweede appartement die ik particulier heb gehuurd was via van het hof Rijnland (nu schep vastgoed beheer geloof ik). Dit was een investeringspand van een verzekeringsmaatschappij. Eigenlijk allemaal heel prettig en netjes geregeld. Fijn gewoond met weinig gezeik
Uiteindelijk zullen zowel de hond als het budget het lastig gaan maken. Maar hopelijk lukt het wel
Lughnassadh
Geplaatst: 14-08-23 18:24
Cayenne schreef:
Ik was er idd ook al bang voor dat er geen reactie meer zou komen.
Maar tot maximaal 1200 euro voor huur lijkt me ook wel heel veel voor een Wajong uitkering?