Wat doen jullie met kind(eren) van partner?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-23 16:26

Riel schreef:
Maar dan moet papa een goed alternatief bieden voor de dochter. Alleen gelaten worden bij de nieuwe vriendin (die niet weet wat te doen en zelfs niet samen met hem woont) lijkt mij niet de allerbeste optie voor de dochter (en de TS).

Ja, daar zijn we het volgens mij over eens. Dat gaf Roosch ook al aan in één van haar eerdere posts. Maar naar de moeder gaan was dus geen optie, anders hadden ze dat wel gedaan, denk ik zo (hoewel ik me kan voorstellen dat dat ook niet gewenst is, als het wel gekund had).

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-23 16:29

Dit zou voor mij wel meer dan een discussie zijn... Knallende ruzie en reden voor einde relatie. Niet alleen om hoe hij met jou omgaat, maar ook hoe hij met de verantwoordelijkheid voor zijn kind en het meisje zelf omgaat. Echt belachelijk van hem.

En onwijs sneu voor dat meisje. Sowieso al dat ze haar vader dan een weekend ziet en zijn prille relatie daar altijd bij is, maar dan peert hij hem ook nog eens. Dan voel je je echt gewild en geliefd als kind ja :n

Riel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-23 16:30

Peperkroket schreef:
Ja, daar zijn we het volgens mij over eens. Dat gaf Roosch ook al aan in één van haar eerdere posts. Maar naar de moeder gaan was dus geen optie, anders hadden ze dat wel gedaan, denk ik zo (hoewel ik me kan voorstellen dat dat ook niet gewenst is, als het wel gekund had).
Waarom niet gewenst? Als beide ouders het oké vinden (en er geen andere optie is)?

Hoe ik het zou aanpakken: vragen aan de dochter wat zij wilt doen. En als het antwoord niets is: er is niets mis met een dagje thuis zitten...

Lief van je dat je dit wilt doen voor je vriend, TS :-)

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-23 16:32

Het is niet netjes wat hij heeft gedaan maar je had zelf met haar misschien ook initiatief kunnen nemen.
Slecht weer ga naar de Bios of ga shoppen en ergens lunchen of een leuke hightea er is genoeg te doen.

Maar bij mij was hij er niet mee weg gekomen.

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-23 16:33

Als mijn ex een hele dag naar een festival gaat terwijl hij ze alleen maar om het weekend ziet dan vind ik daar zeker wat van. Als hij ze dan ook nog achterlaat bij een prille relatie dan heeft hij een probleem. Vind dat soort mannen geen knip voor de vinger waard.

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-23 16:34

BaileyMix schreef:
Dit zou voor mij wel meer dan een discussie zijn... Knallende ruzie en reden voor einde relatie. Niet alleen om hoe hij met jou omgaat, maar ook hoe hij met de verantwoordelijkheid voor zijn kind en het meisje zelf omgaat. Echt belachelijk van hem.

En onwijs sneu voor dat meisje. Sowieso al dat ze haar vader dan een weekend ziet en zijn prille relatie daar altijd bij is, maar dan peert hij hem ook nog eens. Dan voel je je echt gewild en geliefd als kind ja :n

Nou vindt ik dit toch wel een overdreven reactie in beide gevallen. Als dat nou iedere keer het geval is wordt het anders maar 1 keer moet toch wel uit te praten zijn.. En ik denk ook niet dat het kind daar nou een trauma van zal krijgen, kan ze van leren.

Kieffertje

Re: Wat doen jullie met kind(eren) van partner?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-23 16:37

Met een goed gesprek komen jullie er vast uit hoe dit in de toekomst moet gaan. Wat me wel ook opviel: je schrijft dat je er altijd bent als zij er is. Het lijkt me voor de dochter van je vriend wel fijn om ook tijd alleen met papa te hebben, dus dat jij er níet bent als zij er is. Misschien ook iets om naar te kijken.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-23 16:38

Kieffertje schreef:
Met een goed gesprek komen jullie er vast uit hoe dit in de toekomst moet gaan. Wat me wel ook opviel: je schrijft dat je er altijd bent als zij er is. Het lijkt me voor de dochter van je vriend wel fijn om ook tijd alleen met papa te hebben, dus dat jij er níet bent als zij er is. Misschien ook iets om naar te kijken.

Maar dat staat toch los van wat er nu voorgevallen is...? HIJ smeert hem op een dag dat hij ook bij zijn dochter had kunnen zijn en laat Relaxed oppasje spelen.

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-23 16:40

Mijn ex had er twee, 15 en 8, en ik was he-le-maal uit mijn panty geschoten als hij mij dit geflikt had. Laks en onverantwoordelijk, echt. Ik had dit niet gepikt en was zondagochtend naar huis gegaan, dan was ie maar thuisgebleven. Hooguit, als hij écht niet onder die bezigheid uit zou kunnen komen, was ik inderdaad net als jij uit plichtsbesef bij hem gebleven maar als hij dan thuis was zou het dikke ruzie zijn. En inderdaad, ook voor mij een reden om heel hard aan de relatie te twijfelen. Want ik wil niet in een relatie zitten met iemand die zo gemakzuchtig is.

Ik deed weinig met de kinderen van mijn ex, al helemaal niet 1-op-1. Mijn tip: tenzij je er héél graag een band mee wilt, vooral niet te veel mee willen. Het zuigt jou leeg en dat kind heeft echt wel door dat je het niet naar je zin hebt. Uiteindelijk 2,5 jaar in het leven van mijn ex-stiefkinderen geweest en we hadden na een half jaartje ofzo een leuke verstandhouding uitgedokterd. Ze vonden het fijn als ik er was want dan deed hun vader ook eens wat meer dan bankhangen en op zijn telefoon kijken, en ik gaf ze veel duidelijkheid en was ontzettend consequent wat héél erg gewaardeerd werd (beiden autistisch). Geen grote wederzijdse liefde, maar prima op die manier.

Nu wel een enorme opluchting dat het uit is... Nu is het echt mijn zorg niet meer en hoef ik er ook niet continu rekening mee te houden of ze er zijn of niet...

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-23 16:41

pillow schreef:
Nou vindt ik dit toch wel een overdreven reactie in beide gevallen. Als dat nou iedere keer het geval is wordt het anders maar 1 keer moet toch wel uit te praten zijn.. En ik denk ook niet dat het kind daar nou een trauma van zal krijgen, kan ze van leren.

Iemand die denkt dat het oké is om zijn tienerdochter achter te laten bij zijn nieuwe vlam, zonder goed overleg, omdat hij zelf naar een festival wil: daar kan je donder op zeggen dat dit niet de enige keer is, echt. Het zegt iets over zijn verantwoordelijkheid als vader dat hij a. zijn kind zo vroeg al zoveel blootstelt aan een prille relatie en b. hij kind daarbij achterlaat, en het zegt iets over hoe hij TO ziet dat hij dat niet eens goed overlegt en zij daar maar met dat kind moet zitten. Het is een belachelijke situatie.

Maar goed, de lat voor mannen lijkt voor velen ergens onder de grond te liggen, dus je mag het overdreven vinden natuurlijk :+

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-23 16:47

Zeker als hij ze maar om het weekend heeft vind ik het niet oke, meisje komt toch voor haar vader en om haar nou bij een nieuwe partner achter te laten die dat zelf ook nog eens niet zit zitten is onverantwoordelijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-23 17:01

Ik zie persoonlijk het probleem niet zo als dit niet vaak voorvalt :o

Natuurlijk is het altijd je goed recht om aan te geven aan je vriend dat je dit niet fijn vindt.

Op een ander zijn kind letten is vervelend, zeker als je niets met kinderen hebt. Maar in het geval van een tiener is het eerder samen in hetzelfde huis vertoeven dan echt oppassen. Mocht het om een 4-jarige gaan had ik me wel even vragen gesteld, maar 11? Die zou bij wijze van spreken alleen thuis kunnen blijven :o

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-23 17:21

Nogal een no go.

Iemand waar je pas heel kort een relatie mee hebt, waar je niet mee samenwoont,

Zonder overleg met die persoon, de dochter en de moeder, een hele dag alleen laten met de 11jarige dochter,

Waarbij je tenminste van de huidige partner wéét dat die daar niet op zit te wachten (want geeft al enige tijd aan dat er een oplossing gezocht moet worden voor dochter op de betreffende dag)

Ik denk dat het voor mij persoonlijk exit relatie zou zijn.
Ik hou niet van mensen die niet hun eigen verantwoordelijkheid pakken.

Maar goed, als je hem echt geweldig vindt kun je het gesprek erover aangaan.

Persoonlijk zou ik bang zijn dat hij het dan met de dochter niet meer flikt, maar met andere zaken wel.

Er zijn drie mensen die reden hebben om kwaad te zijn hier.
De moeder,
De dochter
En de nieuwe relatie (relaxed dus)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-23 17:21

Kimbers schreef:
Als mijn ex een hele dag naar een festival gaat terwijl hij ze alleen maar om het weekend ziet dan vind ik daar zeker wat van. Als hij ze dan ook nog achterlaat bij een prille relatie dan heeft hij een probleem. Vind dat soort mannen geen knip voor de vinger waard.

Hij gaat 1x per jaar 1 dag naar een festival, lijkt mij dat dat prima kan :j

Riel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-23 17:34

Hoe reageert de dochter overigens? Deze zondag is bijna voorbij :-)

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-23 17:50

Riel schreef:

Bij mij toch al een aardige poos, maar ik heb geen idee op welke planeet jij zit. :')

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-23 17:53

Riel schreef:

Is het bij jou nog zondag? :+

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-23 17:58

Tovaita schreef:
GabberGill schreef:
Ik stond aan de kant van de alleenstaande moeder. Ik kreeg een relatie met iemand die geen kinderen had of kinderwens had.

Ik zeg je eerlijk een relatie met mij is een relatie met mij en mijn kind. Als iemand dat niet kan dan houdt het op voor mij. Puur omdat ik wil dat mijn kind als positief gezien wordt en niet als "probleem". Net als ieder mens willen wij ook wel eens weg waar een kind niet bij kan of hoort te zijn. Ik zoek dan in mijn partner wel mijn steun. Dat je die dingen mogelijk maakt voor elkaar.

A fijn mijn partner en ik zijn onderdehand 3 jaar verder. Ik kan weg un overleg en mijn dochter is voor hem net zo belangrijk als de kleine 3 maanden oude spruit die we nu samen hebben.

Ik vind dit dus een lastig onderwerp omdat ik zou zeggen, als je er zo in staat hoe zie je dit dalijk?

Liet je jouw vriend ook al oppasje spelen toen je net 4 maanden samen was? Of groeit zoiets na een tijd samen te zijn? Dat maakt een berg verschil.

Mmmmmm volgens mij reageer ik op het stukje "Ik wilde nooit kinderen en heb geen kinderen" daarom vraag ik hoe ts dat in de toekomst ziet.

4 maanden is zeker vroeg ik denk dat het toen begon met boodschappen doen haahahha. Geen festival in ieder geval. Alleen vraag ik me af hoe ts het later ziet omdat ze aankaart geen kinderen te willeb

ChantalAM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-23 18:05

Relaxed schreef:
Kimbers schreef:

Hij gaat 1x per jaar 1 dag naar een festival, lijkt mij dat dat prima kan :j

nou dan... dan is het toch goed? Nu ga je hem ook nog verdedigen...
echt leuk dit.. wees gewoon duidelijk naar die man en praat, communiceer open en eerlijk. Je bent geen oppas toch. Je bent geen moeder van dit kind.
Of je gaat ervoor of je kiest gewoon voor jezelf en laat het niet meer gebeuren.
kind is iig weer de dupe ervan. Hoe voelt zij zich erover?

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-23 18:18

Ik had hetzelfde gedaan TS, ik heb echt niks met kinderen maar kreeg er ook twee gratis bij. Nu heeft mijn partner nog nooit gevraagd of ik wil oppassen, ik ben namelijk niet de oppas. Maar als jouw situatie ons zou gebeuren zou ik ook gerust dagje met de meiden wat gaan doen. Zou het dan wel kunnen waarderen als vriend even sponsort in een leuk dagje weg, hele dag op de bank tussen ipads is voor mij ook een helse zondag. :7

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-23 18:26

Maar als TS zoveel moeite met kinderen heeft en ze ook nooit wil, kan ze sowieso beter stoppen met die relatie. Dat kind is er voorlopig nog wel om het weekend, dus die krijg er wel bij.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-23 18:39

Het kind is in dit geval het probleem niet.

Zonder vriendelijk vragen met kans op nee zeggen oppas moeten zijn voor het kind wèl.

Dat is niet hetzelfde.

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-23 18:39

pillow schreef:
Maar als TS zoveel moeite met kinderen heeft en ze ook nooit wil, kan ze sowieso beter stoppen met die relatie. Dat kind is er voorlopig nog wel om het weekend, dus die krijg er wel bij.

Lekker advies weer :=

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-23 18:41

Pillow, dat is toch helemaal het probleem niet?
Het gaat om een volwassen man met een gebrek aan verantwoordelijkheid en geen gebrek aan gemakzucht.
Zo pril in een relatie je dochter en je vriendin voor het blok zetten vind ik vrij respectloos.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-23 18:49

pillow schreef:

Wat is dat nou weer voor onzin. TS heeft al gezegd dat ze de dochter van haar vriend graag ziet, en daar geen problemen mee heeft.

Ik wil zelf ook geen kinderen, heb er niks mee maar mijn vriend heeft een zoon. Moet ik het dan ook maar uitmaken? Terwijl hij ook geen kinderen erbij wil?