ikke schreef:Wat nog meer een punt is dan waterdicht: heb je de zaagrand netjes in de verf gezet voordat je 'm inbouwde?
Ja gewoon met hammerite. Ribbels van het dak ook opgevuld en binnenranden dichtgemaakt met kit.
YouTube video’s doen wonderen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Faelynn schreef:ikke schreef:Wat nog meer een punt is dan waterdicht: heb je de zaagrand netjes in de verf gezet voordat je 'm inbouwde?
Ja gewoon met hammerite. Ribbels van het dak ook opgevuld en binnenranden dichtgemaakt met kit.
YouTube video’s doen wonderen
Maflinger_S schreef:Fijn om weer mee te kunnen kijken naar de vorderingen die je hebt gemaakt.
Ik vraag me - als volkomen leek - wel af of het niet te zwaar wordt met al dat hout en of je de wielkast niet meer "in het bed" kunnen bouwen, of het bed meer om de wielkast heen eigenlijk, zodat je die gleuf naast het bed niet hebt. Is bij het voeteneinde dan wel wat smaller maar dat geeft misschien niet?
Lukasje schreef:Ik blijf ook graag meevolgen!
Knap systeem met het bed zo! Daarom een allicht domme vraag maar worden het dan straks 2 aparte matrassen?
Faelynn schreef:Lukasje schreef:Ik blijf ook graag meevolgen!
Knap systeem met het bed zo! Daarom een allicht domme vraag maar worden het dan straks 2 aparte matrassen?
Zeker geen domme vraag, het worden inderdaad 2 matrassen, eentje word standaard het bank kussen, het 2e smallere matras dient als matras bij het bed, en als rugleuning wanneer het opgeklapt staat als bank. Matrassen en hoezen gaan we zelf op maat maken van schuimrubber met meubelstof.
Florenc schreef:Ik volg ook nog steeds! Ik heb ongeveer dezelfde plannen, enkel met een klein maatje groter (Opel Vivaro, L3), zodat de honden er nog bij passen. Auto is gekocht, hopelijk met wat minder kosten dan jij hebt gehad (had ie zoveel kilometers op de teller staan dan?), maar we zijn nog niet beginnen bouwen. Vielen je kosten nog onder de garantie?
Welke afmetingen heb je je bed gemaakt?
Els1984 schreef:Heel leuk om te volgen.
Ga je nog iets van lades onder het bed maken?
Ik heb zelf sinds een jaar een T5 en het bedframe etc ook zelf gemaakt zodat ik er een portapotti onder kwijt kan en verschillende bakken. Als ik niet kampeer, staan al die bakken (met deksel) niet in de auto, maar mocht ik wegwillen dan staan ze er ook zo weer in.
Ik vind het inrichten een erg leuk proces (vooral als het grote groffe deel klaar is). En kom er zo wel achter wat wel en niet handig is en blijf dus regelmatig wat aanpassinkjes doen. Ik vind het verstandig om het eerst vrij basic en goedkoop te doen. Als je dan weggaat, kom je er vanzelf achter wat wel en niet werkt en kun je nog dingen aanpassen.
Faelynn schreef:Lukasje schreef:Ik blijf ook graag meevolgen!
Zeker geen domme vraag, het worden inderdaad 2 matrassen, eentje word standaard het bank kussen, het 2e smallere matras dient als matras bij het bed, en als rugleuning wanneer het opgeklapt staat als bank. Matrassen en hoezen gaan we zelf op maat maken van schuimrubber met meubelstof.
pmarena schreef:Nouja het is natuurlijk ook wel lekker om het idee te hebben dat je bed 2 personen goed kan dragen.... ik zou dat zelf op tandenstokertjes van 8-10mm toch wel wat te spannend vindenEn bij keukentje ook wel lekker dat je niet bang hoeft te zijn dat het zwaardere belading niet kan hebben. En als je dat formaat balkjes toch al hebt liggen.... zou ik ze ook lekker gebruikt hebben hoor.
Zeker omdat het voor even is, om wat te experimenteren.
Leuk geworden die frontjes, ben benieuwd hoe het er uit gaat zien