Nieuw klein autootje, maar welke?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Celebi

Re: Nieuw klein autootje, maar welke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-23 11:17

Ik zie inderdaad wel flink verschil aan mijn eerste Aygo (een afgeragde grijze wagen met sport uitlaat, spoiler en skirts, geweldig ding was dat haha). Die was meer plastic grijs van binnen een heel basic. De Aygo die ik nu heb (X Play modelletje geloof ik) voelt veel nieuwer aan. Zit ook een heel display in waar je je telefoon aan kunt koppelen. En de achterdeuren kunnen gewoon open. :+

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-23 13:05

Ze hebben de Aygo X bekeken volgens mij. Daar kunnen de achterdeuren maar een klein beetje van open en dat vonden ze echt een afknapper.

Geloof direct dat de nieuwere modellen minder plastic zijn. Vond het interieur / dashboard van de Aygo uit 2009 echt triest vergeleken met dat van de Fiat uit 2008.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-23 13:20

Hyundai i10 :D

Hebben wij als kleine auto en zijn daar heel erg tevreden mee.
Past ook prima een boodschappen krat achterin.

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-23 13:38

Absoluut geen seat mii. Verschrikkelijke auto. Mijn moeder rijd hem en heeft al het dubbele aan aanschafkosten in reparatie gestoken. Ding heeft de hele tijd wat incl kapotte computer.

Wijzelf rijden al jaren japanse auto's, erg fijn!
Succes met de zoektocht

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-23 23:10

Yenni schreef:
Absoluut geen seat mii. Verschrikkelijke auto. Mijn moeder rijd hem en heeft al het dubbele aan aanschafkosten in reparatie gestoken. Ding heeft de hele tijd wat incl kapotte computer.

Wijzelf rijden al jaren japanse auto's, erg fijn!
Succes met de zoektocht

Dat is wel heel vervelend! Als ik de Up koop dan heb ik via de garage 12 maanden garantie gelukkig en de garage zit bij mij in de buurt.

Aygo had ik ook leuk gevonden, maar die zijn tweedehands (<5 jaar en <70.000 km) nog onwijs duur.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-23 01:04

Tja en zo heeft onze skoda citigo nog nooit wat gehad... alleen nieuwe distributie riem. Heb hem al 7,5 jaar en 200.000 km mee gereden totaal zit die nu op 270.000.

Vliendertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-23 01:15

Ik ben heel blij met mijn Suzuki swift. Ik heb geblindeerde ramen, sport spoiler, 5 deuren en hij is zwart. Goedkoop in onderhoud en rijd zeer zuinig. Lage wegenbelasting. Zeer sportief autootje.
Helaas moet ie de deur uit wegens 1 auto teveel bij huis. Maar als ik ooit weer wat moet kopen, weet ik het wel!

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-23 15:56

Ik weet wat je bedoelt ik zou mijn swift ook niet meer kunnen missen zo fijn en betrouwbaar. Heb ook een spoiler erop lekker stoer.

Daarvoor een peugeot gehad nooit meer altijd kapot. dat ding koste mij zoveel geld aan reparatie had er 2 kunnen kopen.

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-23 23:51

Chevrolet spark Bifuel.

Goedkoop, klein, 5 deurs. Kan dus op lpg en benzine.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-23 00:01

Ik heb twee jaar in een up gereden, heerlijke auto .

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-23 00:03

Ik had een Opel Adam en was daar heel blij mee. Die heeft alleen geen deuren. Zou eens kijken naar een Opel Corsa of de kleinere versie. Mijn Adam met winter pakket had stoel én stuur verwarming, en crise control. Echt een fijn autootje.

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-23 06:06

mavantos schreef:
Bedankt voor al jullie tips! Ik heb gisteren een onwijs leuke uitvoering van een Volkswagen UP Beats uit 2019 met weinig kilometers gezien en hiermee proef gereden. De auto reed fijn en ik vind de auto van binnen heel chique qua bekleding.

De garage gaf aan dat de Seat Mii vrijwel hetzelfde is als de VW Up. Dus daar heb ik niet in gereden, want ze hadden er daarvan ook geen staan die aan mijn wensen voldeed.

Zelf vond ik de afwerking ( vooral van binnen) van de Seat iets minder dan de Up, verder zijn het bijna identieke auto’s.
Wij hebben een high Up gehad en ding reed als de brandweer.

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-23 06:28

Ik rijd nu een jaar of 3 in een Up en vind het echt een top auto. Lekker zuinig en ziet er leuk uit met sportieve velgen en donkere ruiten. Ook tweedehands gekocht en tot nu toe steeds zonder zaken door de APK. Dingen die er zijn kan mijn vriend zelf regelen, en dan een keer nieuwe bandjes.
Hiervoor had ik een grotere auto, een vrij nieuwe C3. De Up voelt oprecht niet kleiner met rijden en zelfs stabieler. Ik heb ook in andere kleine auto's proef gereden zoals een Peugeot 108 maar daar werd ik het totaal niet mee.

De Up gaat ook gewoon mee als vakantie auto. Er past verrassend veel in. Sinds we een hond hebben gaat er een dakkoffer op en kunnen we nog steeds prima alles kwijt voor het kamperen.

Perfect stadsautootje!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-23 08:14

De seat mii vw up en skoda citigo zijn exact dezelfde auto's. Enkel de afwerking binnen in is anders en qat afwerking zoals de achterlampen waarbij de up de meest luxe is dan de citigo en dan de mii.

Verder is het chassis, alles onder motorkap etc precies hetzelfde. Een mii kan dus ook niet minder rijden dan een up. Als iemand dat vind dan vond die bijvoorbeeld de stoel van de up lekkerder zitten ofzo want verder technisch zijn de auto's gelijk.

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-23 11:38

Spenk schreef:
De seat mii vw up en skoda citigo zijn exact dezelfde auto's. Enkel de afwerking binnen in is anders en qat afwerking zoals de achterlampen waarbij de up de meest luxe is dan de citigo en dan de mii.

Verder is het chassis, alles onder motorkap etc precies hetzelfde. Een mii kan dus ook niet minder rijden dan een up. Als iemand dat vind dan vond die bijvoorbeeld de stoel van de up lekkerder zitten ofzo want verder technisch zijn de auto's gelijk.

Dat zei de dealer inderdaad ook.

Gisteren heb ik mijn Fiat 500 verkocht, dus ik heb de VW Up waarover ik eerst sprak gekocht! Als het goed is kan ik de auto deze week of volgende week ophalen *\o/*

De auto krijgt nog een grote beurt, nieuwe APK en wordt nog gepoetst.

XxChelsey1xX

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-23 11:41

Kia picanto!

Rij hem zelf ook. Je betaalt amper wat qua verzekering/wegenbelasting en met max €50,- heb je een volle tank. Rij overigens bijna 500km met 1 tank.
Hij is echt super zuining.

Heb er zelf 1 uit 2015, 5 deurs. Mét cruise control en airco. Heb er voor 200,- een nieuwe radio in laten zetten met touchscreen en navigatie, die kwam uit een sloop auto dus lekker goedkoop. Zat hiervoor een vaste "ouderwetse" radio in.
Heb vaak zitten kijken voor een andere auto maar dan ga je zo bizar veel meer betalen aan verzekering/wegenbelasting en andere auto's zijn gewoon lang niet zo zuinig als deze. Rij er nu 2 jaar mee en ben er nog altijd super blij mee

DreamGuide

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-23 12:24

Als je een fiat 500 fijn vind, ga dan voor een Lancia Ypsilon!

Zelfde motor, rijd ook vrijwel hetzelfde, maar 5 deurs, wat meer ruimte van binnen en staat net even iets volwassener dan een fiat 500 imo.

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-23 12:37

@TS goede keus! Nu zijn we natuurlijk wel benieuwd naar een foto!

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-23 16:02

laura1987 schreef:
@TS goede keus! Nu zijn we natuurlijk wel benieuwd naar een foto!

Tadaaa! Zojuist opgehaald *\o/*

Afbeelding

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-23 16:13

Ziet er super netjes uit!
Veel veilige km’s toegewenst