Sneu volk. Pride vlag gejat.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-23 00:20

Misschien een gek hersenspinsel, maar misschien was deze ‘dief’ ook niet in de gelegenheid om de speciale vlag te bestellen maar wilde die m wel heel graag? Niet dat ik het goed probeer te praten, maar wellicht een andere oorzaak dan intolerantie? Wel zonde hoor, deze editie is echt tof!
Ik zou de vlaggenstokhouder trouwens ook hoger hangen, zodat je m vanuit het raam op de eerste verdieping kan ophangen.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-23 00:42

We hebben helaas alleen niet zo’n hoge trap. :( kan morgen wel eens aan de buurman vragen.

De alarmpjes worden morgen pas bezorgd. We hebben er nu 1 hoog half uit het raam hangen ingeklemd in het kozijn. Knap als ze die weg krijgen.

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-23 01:18

Topic net pas gevonden. Vind het alarm een heel goed idee. Misschien nog iets van een glitterbom/verfbom aan toevoegen :)) . Dat als iemand hem toch weer probeert te stelen ze de vlag kunnen dumpen maar zelf onder de glitter zitten }:0 .

Boras

Re: Sneu volk. Pride vlag gejat.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-23 06:04

Zouden ze de regenboogvlag omgekeerd wel pruimen? :=

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-23 08:45

Boras schreef:

Wat een sneu bericht...

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-23 08:48

DuoPenotti schreef:
Boras schreef:

Wat een sneu bericht...

Ik snap hem wel.

Omgekeerde vlag doe je om je ergens vanaf te zetten.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-23 08:52

Nou deze doelgroep, de boeren dus, die hem op de kop hing is niet de doelgroep die perse tegen de mensen is uit de LHBTIQA+ groep.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-23 08:55

Eef_Bam schreef:
Topic net pas gevonden. Vind het alarm een heel goed idee. Misschien nog iets van een glitterbom/verfbom aan toevoegen :)) . Dat als iemand hem toch weer probeert te stelen ze de vlag kunnen dumpen maar zelf onder de glitter zitten }:0 .

Graag een paarse of rose glitterbom. Zijn ze nou helemaal maf geworden?

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-23 08:58

DuoPenotti schreef:
Nou deze doelgroep, de boeren dus, die hem op de kop hing is niet de doelgroep die perse tegen de mensen is uit de LHBTIQA+ groep.

Nee dat zegt ze ook niet.

Het omkeren van de vlag is een manier om je ergens tegen af te zetten. In het geval van de boeren is dat de overheid van Nederland.

Maar dat principe kun je natuurlijk met elke vlag uitvoeren.

Ik zeg nergens dat ik erachter zou staan.
Ik zou hier de pride vlag zelf met pride normaal ophangen.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-23 09:00

Ik zou niet zien als een regenboog vlag ondersteboven hangt.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-23 09:00

Nou dan kwam mij dat verkeerd over. :)

Glitter bom die een week zou blijven zitten zou ik wel prachtig vinden.

Hiraeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-23 09:05

Als je de regenboogvlag op de kop hangt, kom je weer in de buurt van de Italiaanse vredesvlag. :D

Afbeelding

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-23 09:06

Kansloos dat zoiets gebeurd, maar...

...uit onderzoek is gebleken dat Nederland juist toleranter is dan ooit. Je ziet nu 1 figuur raar doen, maar er zijn er miljoenen die dit niet doen. Homohaat is lager dan ooit, check maar eens de artikelen van de correspondent.

Even eruit geknipt:

Afbeelding

Wat je ziet zijn alleen de schreeuwers, niet de meerderheid. Deze mensen zijn zwaar in de minderheid en het worden er steeds minder.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-23 09:13

Gelukkig is het een minderheid, maar ik vind het wel zorgwekkend dat deze mensen zich steeds meer gesterkt lijken te voelen door de haatgroepjes waar ze in zitten op social media, zo erg dat mensen gewoon trots publiekelijk hun homohaat uiten.. Ik heb zelfs bokkers op Facebook voorbij zien komen die walgelijke dingen delen..

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-23 09:20

Ik herken dat beeld niet... :(

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-23 09:23

Ja precies een kleine groep.

Maar ook daar dat BBB eronder staat is niet kloppend.
Ja natuurlijk zitten daar sukkels bij, maar waar niet.
Ik ben BBB stemmer, ken veel BBB stemmers, maar geen van alle zijn we tegen homo's of welke letter ook.
Ik denk dat je bij een partij als Denk meer tegenstanders vind

Wij zijn echt van leven en laten leven.
Daarmee wellicht ook dat al die vlaggen en zebrapaden ons overkomt als schreeuwen, opdringen.
Maar dat is iets anders dan vinden dat deze mensen niet mogen zijn wie ze zijn.
Ik heb soms het idee dat dat wel als een gezien word. In ieder geval hier op bokt.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-23 09:27

Als je een regenboogzebrapad opdringerig vindt, gaat er iets niet helemaal goed hoor. :')

(Tenzij hij je natuurlijk lastig valt, dan heb ik niks gezegd. Ik ken het regenboogzebrapad in Alkmaar en daar heb ik nooit last van)

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-23 09:30

Ik heb er persoonlijk ook geen last van.
Maar zo vinden mensen de vlag op de kop ook vervelend, opdringerig schreeuwend of wat ook, daar heb ik ook geen last van.
Maar er zijn ook genoeg vlaggen op de kop weg gehaald.

Leven en laten leven gaat niet 1 kant op.
En soms lijkt de verdraagzaamheid van sommige mensen die zich willen uitspreken voor zo verdraagzaam te zijn dat het minste tonen....

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-23 09:35

Een visie die heel erg de ene kant op hangt moet je nu eenmaal heel duidelijk de andere kant op trekken om uiteindelijk in het midden uit te komen.
Met 'leven en laten leven' kom je er niet als het gaat om haat en vandalisme en geweld.

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-23 09:38

Ik ken niet van de politieke partijen en stromingen hier in dit topic genoemd.
Heb ook absoluut geen probleem met LHB oid. De meer ‘expliciete’ personen (queer, transgender,…) vind ik persoonlijk moeilijk om te begrijpen, hierdoor een beetje ‘apart’ maar ik identificeer mezelf zeker niet als hater / tegenstander of uberhaupt iemand die hen enigszins in de weg zou liggen.
Ik vind regenboogpaden, regenboogtrappen, banken etc fleurrijk en hoop er veel te zien in het straatbeeld. En keur elk vorm van vernieling en stelen sowieso af. (Tenzij het parkeermeters zijn :') )

Dat gezegd zijnde vind ik heel wat stellingen in dit topic mbt de vlaggen wel moeilijk. Zeker dingen als ‘wat is er opdringen aan je eigen indentiteit uithangen?’; ‘loop gewoon door als je er last van hebt’,…
==> hebben jullie ook deze mening als het gaat om volgende situaties?
- marokkaanse / islam-related vlaggen overal
- duitse vlaggen, en eventueel uitgebreid naar antwerpen of andere steden met joodse gemeenschappen. (Ik zeg bewust geen HK’s)
- rusissche vlaggen
- …
Op zich is er niets mis met bovenstaande vlaggen. En ook niet met de gemiddelde marokkaan / duitser / rus. Maar moesten zij die vlaggen beginnen uithangen maken ze wel een statement waarbij ik mezelf absoluut niet meer comfortabel zou voelen in die buurt.
Ergens kan ik mij wel indenken dat voor velen een regenboogvlag ook dit effect zou uitlokken. Ik zou dan liever meer neutrale dingen zien zoals regenboogdecoratie in het straatbeeld, mensen met een regenboog armbandje of sokken etc dan zulke zeer expliciete persoonlijke statements als een vlag.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-23 09:43

Je kan een vlag die staat voor liefde en gelijkheid toch niet vergelijken met een vlag die staat voor oorlog voeren en massamoorden? :=
Verder zie ik niet in waarom iemand problemen zou hebben met het ophangen van vlaggen van je eigen voetbalclub/gemeente/land enz..
Laatst bijgewerkt door 8nnemiek op 28-06-23 09:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-23 09:44

DuoPenotti schreef:
Ik heb er persoonlijk ook geen last van.
Maar zo vinden mensen de vlag op de kop ook vervelend, opdringerig schreeuwend of wat ook, daar heb ik ook geen last van.
Maar er zijn ook genoeg vlaggen op de kop weg gehaald.

En soms lijkt de verdraagzaamheid van sommige mensen die zich willen uitspreken voor zo verdraagzaam te zijn dat het minste tonen....

Oh, jij niet persoonlijk?

DuoPenotti schreef:
Daarmee wellicht ook dat al die vlaggen en zebrapaden ons overkomt als schreeuwen, opdringen.

Ik dacht dat je met 'ons' naar jezelf en andere mensen verwees, my bad.

Punt is, we leven in een witte heteronormatieve samenleving en daar komt langzaam verandering in. In films, in muziek, in de mensen die we op TV zien. Er komt steeds meer variatie en dat vinden sommige mensen lastig. Dat mag, ook dat is Nederland.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-23 09:46

Ja urbanus, ik vind het schreeuwend overkomen, maar heb er ook geen last van. Dat kan ook.
Ik vind de boerenprotestvlaggen ook schreeuwend overkomen, toch heb ik er geen last van.

Moeilijk hè....

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-23 09:47

DuoPenotti schreef:
Ja urbanus, ik vind het schreeuwend overkomen, maar heb er ook geen last van. Dat kan ook.
Ik vind de boerenprotestvlaggen ook schreeuwend overkomen, toch heb ik er geen last van.

Moeilijk hè....

Supermoeilijk, als je een zebrapad of vlag opdringerig vindt. Lijkt me lastig.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-23 09:48

Urbanus schreef:
DuoPenotti schreef:

Moeilijk hè....

Supermoeilijk, als je een zebrapad of vlag opdringerig vindt. Lijkt me lastig.

Citaat: