Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Sizzle schreef:rien10 schreef:Ja, dat is een bestaande test. De arts kijkt dus niet “in de onderbroek” maar naar de lies van het kind.
Ze deden letterlijk op dat moment je onderbroek omlaag of open.
Bij jongetjes werd (wordt?) gekeken of de voorhuid over de eikel gaat.
Marjo schreef:Als je het probleem niet ziet DP, waarom blijf je dan toch reageren? Ontstip het topic en laat de mensen die de behoefte hebben om hierover te spreken dat gewoon doen. Het topic begint met een logische vraag en wordt nu zo'n beetje gekaapt door mensen die gaan bediscussiëren of er wel of niet een probleem is.
Urbanus schreef:Maar kleuters kunnen soms best zwaar zijn in verhouding met hun lengte en dan een maand later een groeispurt krijgen.
Het zegt gewoon heel weinig.
DuoPenotti schreef:Marjo schreef:Als je het probleem niet ziet DP, waarom blijf je dan toch reageren? Ontstip het topic en laat de mensen die de behoefte hebben om hierover te spreken dat gewoon doen. Het topic begint met een logische vraag en wordt nu zo'n beetje gekaapt door mensen die gaan bediscussiëren of er wel of niet een probleem is.
Ik reageer zelden in kinder topics, dat klopt.
Reden nu wel weer bekend
Want oooh je zou eens een andere mening hebben dan de ja amen ts.
Ik mag toch vinden dat als een arts die onderzoek doet geen probleem is, maar dat daar een probleem van gemaakt word.
Dat ik dat wel iets van tegenwoordig vind, dat klopt.
Je geeft van te voren aan aan je kind, deze arts heeft toestemming, andere niet.
Probleem imo gefixed.
En er word niets gekaapt, ik geef mijn mening, zoals andere ook een mening geven.
En daar hoef je het niet mee eens te zijn.
Maar als iedereen het wel een probleem vind, dan snap ik niet dat er uberhaupt een topic is, dan zegt elke ouder toch nee?
Dan bestaat dat onderzoek toch al 10 jaar minstens niet meer?
Dus blijkbaar zijn er buiten bokt om ouders die denken zoals ik.
Mars schreef:In die zin hoop ik wel dat de professionals van nu een stukje meer doen aan uitleg naar kind zelf. Of dat ouders van nu hun kind vertellen wat ze gaan doen bij de dokter en waarom er naar bepaalde dingen wordt gevraagd of gekeken. Als dat bij mij gedaan was had ik het allemaal een stuk minder eng gevonden.
AvHdG schreef:Ik lees en hoor altijd dat er heel erg word gehamerd op het gemiddelde ergens van.. nou mijn dochter heeft nog nooit tussen de gemiddelde lijnen gepast. Ze heeft haar eigen lijn die mooi continue omhoog gaat. Alle artsen en ook bij het cb hebben er nog geen negatieve uitlating over gemaakt. Dus ik verbaas me altijd als ik deze verhalen hoor. Ik was als kind altijd te dik ook daar heeft schoolarts wel wat van gezegd, maargoed dat wist ik zelf ook al dus ook dat is voor mij niet traumatisch geweest.
Maargoed ieder zijn ervaring, dus vooral doen waar je je goed bij voelt.
Urbanus schreef:Maar kleuters kunnen soms best zwaar zijn in verhouding met hun lengte en dan een maand later een groeispurt krijgen.
Het zegt gewoon heel weinig.
Hhilde schreef:@DP: het is niet dat er geen discussie mag zijn, maar je slaat de discussie dood door dingen als ‘soooo trauma’ en ‘snowflakes’. Dat zijn weinig sterke argumenten.
Macs schreef:Ik ben zelf weggehouden van de schoolarts en hierdoor zijn er dingen toch veel te laat ontdekt. Zou willen dat mijn ouders er niet zo moeilijk over hadden gedaan.
DuoPenotti schreef:Hhilde schreef:@DP: het is niet dat er geen discussie mag zijn, maar je slaat de discussie dood door dingen als ‘soooo trauma’ en ‘snowflakes’. Dat zijn weinig sterke argumenten.
daar heb je gelijk in.
Snowflake gedrag had ik beter alleen kunnen denken.
Dat kinderen er trauma aan over houden blijf ik zeggen dat dit toch in de meeste gevallen overtrokken is.
Dan zou iedereen van vroeger nu met een trauma rondlopen, terwijl toen bijna elk kind daar gewoon een ging.
Mizora schreef:Lang niet alle kinderen houden er een trauma over, maar bij de mensen die het als kind ondergingen (op mijn school was het niet. Of dat anders geregeld werd of dat mijn moeder mij hiervoor afgemeld had, weet ik niet), blijkt het toch al snel om 5-10% te gaan die er nare tot zeer nare herinneringen aan over hebben gehouden als je in een groep rond gaat vragen. Dat is gewoon best heel veel.
DuoPenotti schreef:Hhilde schreef:@DP: het is niet dat er geen discussie mag zijn, maar je slaat de discussie dood door dingen als ‘soooo trauma’ en ‘snowflakes’. Dat zijn weinig sterke argumenten.
daar heb je gelijk in.
Snowflake gedrag had ik beter alleen kunnen denken.
Dat kinderen er trauma aan over houden blijf ik zeggen dat dit toch in de meeste gevallen overtrokken is.
Dan zou iedereen van vroeger nu met een trauma rondlopen, terwijl toen bijna elk kind daar gewoon een ging.
DuoPenotti schreef:Ik bepaal dat toch ook niet???
Dan zegt de ouder toch gewoon ik doe er niet aan mee?
ts krijgt een formulier om in te vullen en een datum.
Dan kan ze toch zeggen, nee.
Waarom is dat niet simpel dan?
DuoPenotti schreef:Ik bepaal dat toch ook niet???
Mellow schreef:DuoPenotti schreef:Ik bepaal dat toch ook niet???
Dan lees je mijn bericht niet goed. Je bent imo nogal veroordelend over het feit dat iemand het als traumatisch heeft ervaren. Dat bedoel ik.