Microdosen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rawr

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-23 19:46

Urbanus schreef:
Ga me even diagnosticeren pls ♡
Klassiek geval van Raging Thundercuntitis. ;(

Maar goed, vandaag dus weer niet echt iets gemerkt. Heb je een idee voor een andere dag qua dosis?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-23 11:18

Rawr schreef:
Urbanus schreef:
Ga me even diagnosticeren pls ♡
Klassiek geval van Raging Thundercuntitis. ;(

Maar goed, vandaag dus weer niet echt iets gemerkt. Heb je een idee voor een andere dag qua dosis?

Nou ik houd het bij 1 gram, voel me vandaag eigenlijk best wel oké.

Urbanus

Re: Microdosen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-23 12:17

We hebben 12 gram bijgesteld (ieder 6) maar ik vrees dat het voor mij niets doet.

Misschien dat het voor voor ADD of angst of depressies werkt, maar ik heb m'n brainpower niet unlocked ofzo. Mijn lief zegt dat hij er georganiseerder van wordt, maar ik denk dat ik gedoemd ben om ongeorganiseerd door het leven te gaan.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-23 12:59

Dat zou wellicht ook zomaar wat kunnen zeggen over je (goede) mentale stabiliteit. (Geen idee hoor)
Ach ja, nu weet je het maar. Leuk dat je de ervaring ook deelt.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-23 11:47

Oh leuk topic! Ik ben paddo’s aan het microdosen. Ik heb een grow kit besteld. Ik droog vermaal alles zelf en neem in capsules. Ik ben eerst een aantal keren de dosering aan het testen. 16 mg voel ik niets van, vandaag 20 mg. ik vind de werking van psychedelica op hersenen ontzettend interessant. Ik wil binnenkort ook eens hogere dosering nemen.

Ik wil m’n paddenstoeltjes laten zien maar weet niet of dit mag? :Y)

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-23 11:53

Moderatoropmerking:
Dit bericht is leeggehaald omdat het niet voldoet aan de Bokt regels.
Laatst bijgewerkt door Giolli op 24-07-23 08:17, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Voldoet niet aan regels

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-23 11:55

Schroom niet de onderzoeken te delen? Ik denk dat iedereen opzoek is naar de perfecte dosering voor maximaal effect.

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-23 12:14

Raineri schreef:
Schroom niet de onderzoeken te delen? Ik denk dat iedereen opzoek is naar de perfecte dosering voor maximaal effect.

Ik heb momenteel even geen tijd om (al de) de onderzoeken te delen. Maar als je via Google Scholar zoekt op 'microdosing effects' of 'lsd microdosing' kom je een hele reeks studies tegen.

In deze studie wordt de ideale therapeutische dosis besproken (geen micro). Maar dit is één van de vele studies en er zijn er ontzettend veel. Ik weet niet of er ondertussen ook studies gedaan zijn naar microdosing (voor langere duur) met depressieve participanten bijvoorbeeld. Ik weet enkel dat er in sommige studies gebruik gemaakt werd van een lage, medium en hoge dosis en er is een zekere treshold om de therapie effectief te maken. Een lage dosis (zelfs waar je bij gaat trippen, eenmalig) is hiervoor niet effectief. Ik ben alleen even vergeten hoe hoog een effectieve dosis moest zijn. :')

Nu klinkt deze studie wel interessant, er zijn dus wel onderzoeken bezig (met hersenscans) om te zien of microdosing hetzelfde effect heeft op de hersenen als een macrodosis.
"Collecting EEG measures at the acute phase of a single dose and at the end of a 6-week course of regular microdosing will indicate whether plasticity changes potentially mediate the reported effects of microdosing and whether these changes persist outside of the drug’s presence in the body and accumulate over time. Analysis of resting-state networks measured by fMRI will allow us to see whether similar functional alterations to those seen under much larger doses of psychedelics are present following microdoses and enhance understanding of psychedelic effects overall."

Andrew Huberman (neuropsycholoog/psychiater) heeft veel wetenschappelijk podcasts over de werking van de hersenen. Zo ook twee over psychedelica. Dit is de laatste bijvoorbeeld. Heb hem zelf nog niet bekeken, maar ik deel hem hier alvast indien anderen hier iets aan kunnen hebben.

Op "Johns Hopkins Center for Psychedelic and Consciousness Research" kan je ook heel wat informatie vinden. En nu kan ik maar beter vertrekken voordat ik terug de onderzoeken induik. :+

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-23 12:19

Ik hoorde van de week een podcast met Amanda Feilding (de podcast zelf duurt vrij lang, ik vond m erg interessant) en zij had het ook over onderzoeken naar die verbindingen, bij microdosing maar ook bij gewone doses (van vnl LSD geloof ik)
Ze gaat ook onderzoeken hoe LSD in microdoses kan helpen bij bijv Alzheimers (uit mn hoofd)

https://www.beckleyfoundation.org/microdosing/

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-23 12:30

Raineri schreef:

Op de eerste pagina staan 2 links naar kleine meta-studies.
Die vatten dus beschikbare literatuur samen.
Niet iedere studie kun je voor waarheid aannemen.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-23 12:31

Wow heel erg bedankt DezeNaam! Aantal kende ik al maar nieuwe aanwas is altijd welkom :D heb weer wat te doen na werk nu

Oh en Sizzle ook veel dank. Ik heb het topic vluchtig gescand maar pagina 2 niet goed genoeg kennelijk

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-23 12:33

Eerste pagina :)
Even mijn berichten filteren

DezeNaam, ik zou zeggen: deel je plaatjes :D
Leuk ervaringsbericht

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-23 21:51

Moderatoropmerking:
Laatst bijgewerkt door ynskek op 25-07-23 15:15, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Bericht tegen de regels geformuleerd

manumol

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-23 21:54

Npo 3
Pow
30 en nooit meer terug

Gaat ook over Microdosen

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-23 21:56

Ik zag iets over rainbow gatherings dus ik heb het niet aangezet, kan niet tegen dat gedoe. :=

manumol

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-23 21:59

Urbanus schreef:
Ik zag iets over rainbow gatherings dus ik heb het niet aangezet, kan niet tegen dat gedoe. :=

Ja dat was ook het eerste wat ik zag… is ook niet mijn kop of thee…

Maar toen weer een stukje over mircro dosen.

Ik denk dat ze meerdere korte stukjes laten zien, van verschillende mogelijkheden van omgaan met het leven..

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-23 22:00

Urbanus schreef:
Wat mij betreft waren de truffels een aanfluiting, maar misschien is 1 gram te licht voor me? Nu even 3 weken niks en dan óf meer gram proberen, of LSD. Neig zelf erg naar het 2e, maar meer voor het avontuur dan dat ik echt denk dat het iets met me doet.

Wat voor truffels had je?
Zijn paddo’s niets voor je? “Schijnen” wat effectiever te zijn. Alleen even grow kitje halen

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-23 22:07

microdose.nl

Hmm ik weet niet, maakt het echt zoveel verschil?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-23 14:14

Moderatoropmerking:
Laatst bijgewerkt door Giolli op 24-07-23 08:06, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Voldoet niet aan regels

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-23 19:47

Ik plaats hier een slotje voor overleg.

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-23 15:23

Bij deze gaat het topic weer open. Wel graag jullie aandacht voor de volgende aanvullende regels om dit topic open te kunnen houden.

Moderatoropmerking:
Om verwarring te voorkomen is alleen het bespreken van legaal verkrijgbare stoffen in microdoseringen toegestaan in dit topic. Ook het benoemen van de intentie om andere stoffen of doseringen te gebruiken zal niet toegestaan worden in dit topic.

een overzicht van de legaal verkrijgbare stoffen kun je hier vinden.

https://microdosing.nl/microdosing-101/ ... ng-legaal/

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-23 15:47

Ja dankjewel!

Later meer!

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-23 18:03

Het is weggehaald want het stond er niet duidelijk genoeg, maar we hebben 1P-LSD besteld, een legale variant van LSD (want LSD is illegaal).

Ik heb het stukje over microdosen gezien wat bij Powned was, maar dat vond ik best wel heftig. Die moeder nam het zodat ze de dag door kon zweven, dat is niet helemaal hoe ik het leven voor me zie.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-23 18:07

Niet?
Een beetje een chronische roze wolk?
Zonder gekheid: als ze de hele dag aan het „zweven“ was dan heb je het niet meer over micro waarschijnlijk maar eerder een verslaving die een mooie naam gekregen heeft.
Lijkt me ook niet echt verantwoordelijk met kleine kinderen.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-23 18:21

Oh ik ben benieuwd hoe dat bevalt :j