paasei

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-23 11:39

Zomerhater ben ik niet maar ik functioneer gewoon niet boven de 25 graden. Vind de honden uitlaten al teveel.......kom in huis nergens aan toe want ik doe niets en werk gelukkig achter de laptop in de stroom van mijn heerlijke mobiele airco. Zo'n zelfde ding heb ik in de slaapkamer dus ik slaap gewoon in 18 graden onder mijn dekbed. Goud......

Ik ben net terug van vakantie, heerlijk hoor met de cabrio toeren langs de Franse kust maar....het ging gierend fout op de terugweg. Het was te heet, we moesten een eind over de snelweg dus ramen omhoog maar wel die zon op mijn hoofd en ik word dan dus letterlijk beroerd. Petjes helpen onvoldoende en ik kan mijn warmte niet kwijt.

Cabrio is superleuk maar om te toeren en liefst tot 25 graden want alles daarboven stopt voor mij.

anoukwendy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-23 11:46

Oh hier ook een, geef mij maar een halve meter sneeuw, -15, dan mag er ook wat zon bij hoor maar zeker geen must. Ik vind dit vreselijk, ik hou me ook binnen of in de schaduw.

Hier heeft het al sinds begin april niet geregend, dus er staat geen gras in het weiland, paarden krijgen hooi dus kan net zo goed winter zijn, dan krijgen ze ook hooi.

Enige positieve zijn de lange dagen maar verder, om te janken

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-23 11:51

Ik ben denk ik een beetje verliefd geworden op TS. <3
Ik ben zomerhater. Ik haat alles er aan, ik hoop dat het snel om is en als het ging sloot ik mezelf op in mijn met-airco-gekoelde-slaapkamer. En een ijsje.

Ik vind de hitte niks en het zweten, ik heb een pesthekel aan insecten en beesterijen, ik plak aan mijn stoel, mijn weide is geel en als ik mijn impulsieve gedachtes laat winnen rij ik wielrenners zo van de baan. Oh, en ik sta niet met korte shortjes bweuk.

Tel daar bij op dat ik in de horeca werk en het lijkt alsof mensen al hun fatsoen verliezen zodra de zon er uit komt dan kun je je wel voorstellen dat ik al van maart nachtmerries heb omdat de zomer er aan komt.

Ik vind het zo fijn om hier even te kunnen klagen :') Ik start petitie voor het hele jaar 15 graden

Foaly

Re: paasei

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-23 11:56

Ik vond dit voorjaar en begin van de zomer juist zo fijn, doe mij het hele jaar niet warmer dan 20 graden :+

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-23 12:03

Granoek schreef:
Ik ben zomerhater. Ik haat alles er aan, ik hoop dat het snel om is en als het ging sloot ik mezelf op in mijn met-airco-gekoelde-slaapkamer. En een ijsje.

Ik vind de hitte niks en het zweten, ik heb een pesthekel aan insecten en beesterijen, ik plak aan mijn stoel, mijn weide is geel en als ik mijn impulsieve gedachtes laat winnen rij ik wielrenners zo van de baan. Oh, en ik sta niet met korte shortjes bweuk.

Tel daar bij op dat ik in de horeca werk en het lijkt alsof mensen al hun fatsoen verliezen zodra de zon er uit komt dan kun je je wel voorstellen dat ik al van maart nachtmerries heb omdat de zomer er aan komt.

Ik vind het zo fijn om hier even te kunnen klagen :') Ik start petitie voor het hele jaar 15 graden

Waar kan ik tekenen?

En dat fatsoen inderdaad. Waarom moet je buitenzitten met de muziek hard aan en schreeuwen naar elkaar als je drie meter van elkaar af zit in de tuin?
_-:(

Ik hou er wel van om de bbq aan te doen, maar nu is daar ook geen bal aan.

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-23 12:09

Supervixen schreef:
Granoek schreef:

Waar kan ik tekenen?

En dat fatsoen inderdaad. Waarom moet je buitenzitten met de muziek hard aan en schreeuwen naar elkaar als je drie meter van elkaar af zit in de tuin?
_-:(

Ik hou er wel van om de bbq aan te doen, maar nu is daar ook geen bal aan.

Waarom moet je aan een tafel gaan staan waar nog mensen zitten en vragen 'blijven jullie nog lang?' omdat er geen tafels vrij zijn? _O-
Of gewoon aan een tafel blijven staan draaien tot de mensen opstaan, ik word daar zo lijp van hahahaha
Maar goed, daar kan ik een apart topic over vullen dus dat is niet meer echt on topic :')

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-23 12:11

Nog 8 dagen en dan is de langste dag.. en dan wordt het weer een beetje vroeger donker.
Ik merk wel dat ik dan heel erg naar de herfst en winter ga leven.
Maar ik heb ook elk jaar een winterdepressie...

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-23 12:16

Ja ik kan ook niet tegen die donkere dagen en die wind en kou en regen.
Maar ook niet tegen de hitte. Ik ben echt een lente mens. Houd van zon en opkomende plantjes en jonge lammetjes en veulentjes enzo. Daar word ik echt blij van, die warme zonnestralen als het vrij fris is.
Maar boven de 20 graden gaat het in de zon als snel de verkeerde kant op en helaas wordt het hier in Nederland dan ook meteen 25 of 30 graden. Het kan geen 20 graden met zon zijn voor een langere periode.
Toch kan ik me herinneren dat toen ik jong was, 30 graden een uitzondering was. Nu niet meer.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-23 12:36

Suzanne F. schreef:
Ja ik kan ook niet tegen die donkere dagen en die wind en kou en regen.
Maar ook niet tegen de hitte. Ik ben echt een lente mens. Houd van zon en opkomende plantjes en jonge lammetjes en veulentjes enzo. Daar word ik echt blij van, die warme zonnestralen als het vrij fris is.
Maar boven de 20 graden gaat het in de zon als snel de verkeerde kant op en helaas wordt het hier in Nederland dan ook meteen 25 of 30 graden. Het kan geen 20 graden met zon zijn voor een langere periode.
Toch kan ik me herinneren dat toen ik jong was, 30 graden een uitzondering was. Nu niet meer.

Ik ben 39. Ik kan mij dat wel herinneren hoor.
Onder andere met de ponykampen en vakanties.

Alleen kon ik er toen goed tegen. Net zoals koude . Ik had het als kind nooit koud koud.

Nu heb ik het in de winter altijd koud.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-23 12:40

de enige keer dat ik het de afgelopen 20 jaar koud heb gehad, was toen ik m'n been had gebroken en aan de bloedverdunners moest, verder heb ik het altijd veel te warm.
Ik zit nu nog 3 uur per dag op de hometrainer in het kader van revalidatie van dat gebroken been en dan kan je me opdweilen, ik heb al een ventilator voor m'n neus staan, maar dat maakt weinig uit (alleen dat ik koppijn krijg en verkouden word)

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-23 13:44

het ergst van de zomer vind ik toch wel al die beestjes.....

Wpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-23 15:17

Ik dacht al huh een topic genaamd paasei in de maand juni :?
Maar de uitleg las ik al terug :')

Ik heb ook een hekel aan het hete weer.
Als ik op vakantie ben mag het rond de 24 graden zijn en niet warmer. De andere zomerse dagen gewoon rond de 20 graden is genoeg en snachts een paar uur regenen.
Vind de vochtigheid echt niet fijn, je doet iets en je zweet je kapot. %)
Komt ook omdat ik dagelijks steunkousen moet dragen, is het extra warm

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-23 15:39

juval schreef:
het ergst van de zomer vind ik toch wel al die beestjes.....

Oh ja vliegen, gadver!

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-23 15:41

Toen ik eenmaal doorhad wat er in de titel stond moest ik wel even lachen :))

Doe mij maar lente met droog weer, 10-20 graden, alles komt in bloei <3

Ik functioneer met dit weer ook niet goed. Ik oververhit redelijk snel, ik moet dan paracetamol nemen om te zorgen dat mijn hart überhaupt dat stroperige bloed rond kan blijven pompen anders ga ik nokkie. Wat ook een optie is om koel te blijven is om met kleding en al onder de tuinslang te gaan staan. Ik kan gewoon niks met dit weer helaas. Hopen dat het snel weer wat koeler wordt.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-23 15:49

Kun je dan niet beter asperine nemen?

ElfBeau_067

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-23 15:51

Vandaag naar paardrijles. Gelukkig is het later en wordt de les verkort :)

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-23 16:18

Het is warm maar tot nu toe staat er wel steeds een flinke wind. Vooral hier op de ruimte is het lekker, in de schaduw. De paarden hebben het ook prima te vertoeven en hebben nog niet gezweet.

Echt heel heet en windstil vind ik dan verschrikkelijk, maar tot nu toe is het prima uit te houden

higgins

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-23 16:30

Haha leuk topic dit :D

Ik ben een voor en najaars type
De natuur is dan op zijn mooist, de geuren vind ik heerlijk ...
Temperatuur is niet extreem
Echt een feestje :j
Ik kan niet tegen de kou, ik heb ook een lage bloeddruk, dus ik heb het al snel koud
En ik kan niet tegen de hitte ...
Tot maximaal 25 graden vind ik het nog wel te doen

Ook het vroege opstaan ( ik loop al om 7.00u ergens met de hond ) vind ik wel een beetje jammer
Maar ook zij heeft er aardig last van, en ik wil haar toch echt elke dag even een goede wandeling geven...

axel_1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-23 16:42

Ik vind het uit te houden zo lang het s' nachts blijft afkoelen.
En ik ben allang blij dat het nu nog droge warmte is. (Al is moeder natuur dat niet met me eens.)
Af en toe krijg je met dit weer zo'n onweersbui gevolgd door een plens regen die niets doet om de boel te koelen of de planten van water te voorzien maar wel de luchtvochtigheid omhoog gooit. En dan heb je nog minstens twee dagen van die onuitstaanbare vieze plakhitte.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-23 16:51

axel_1997 schreef:
En ik ben allang blij dat het nu nog droge warmte is. (Al is moeder natuur dat niet met me eens.)
Af en toe krijg je met dit weer zo'n onweersbui gevolgd door een plens regen die niets doet om de boel te koelen of de planten van water te voorzien maar wel de luchtvochtigheid omhoog gooit. En dan heb je nog minstens twee dagen van die onuitstaanbare vieze plakhitte.

Volgende week is er kans op regen, dus dan zal die drukkende benauwdheid ook wel komen.

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-23 17:16

Cayenne schreef:
axel_1997 schreef:

Volgende week is er kans op regen, dus dan zal die drukkende benauwdheid ook wel komen.

Ging blij in de weerapp kijken, maar hier staat er nog geen regen in de app. Wel iets koeler ipv 30 graden wordt het 25 graden en in de nacht wel frisser

Ik houd van zon en buiten, maar niet zo warm. Het is te warm om normaal dingen te doen. 20 graden zon is warm zat

TurboDi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-23 17:17

Geen zomerhater… maar boven de 23 graden is functioneren wel klaar… boven de 28 graden is garantie voor misselijkheid.. ik vind niks leuk meer nu.. eten is ook een ramp en iets doen verder is ook onmogelijk..

oké misschien haat ik de zomer toch meer dan ik dacht :Y) doe maar gewoon lente dan

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-23 17:24

Zodra ik weet dat het warm weer word maak ik een pan tomaten/groente soep en leef dan gewoon van soep en brood.

xDeniesJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-23 18:27

Cayenne schreef:

Ohnee, dan is het feest compleet en zal de luchtvochtigheid ook wel omhoog schieten. Nee nee nee ... |o |o

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-23 18:30

Ik ben een echte nederlander. Nu is het tewarm en geef me alsjeblieft winter. Alst winter is is het grafkoud en dan wil ik weer zomer.. xD of terwijl het weer is nooit goed hier xD