Ah op die manier. Dat is inderdaad ook lastig. Ik heb er zelf geen problemen mee als mensen mijn zoon wijzen op zijn gedrag, zeker nu hij begint te puberen (in combinatie met ADHD en autisme)
Hoe vaak ik mijn zoon al heb horen zeggen dat hij iets niet moet proberen te doen, omdat hij weet dat niet mag en dus consequenties kan hebben... Ik ben toch echt geen strenge moeder, maar normen en waarden zijn belangrijk voor mij, net als respect eigendommen van andere, mensen, dieren en de natuur. Wat gij niet wilt dat u geschiedt, gun dat ook een ander niet, een zinnetje dat hij heel goed kent.
Andermans kinderen bemoei ik mij niet mee, kan ook slecht omgaan met andere kinderen. Dit zal waarschijnlijk mede komen door mijn autisme. Ik zal dan eerder met mijn hoofd schudden en de ouders een afkeurende blik geven.
Wel vind ik dat kinderen tegenwoordig veel te veel vrij gelaten worden.
Nog een loeder actie
Zoon was 's avonds laat Fortnite aan het spelen met zijn vrienden. Afgesproken dat hij om 12u zou gaan slapen. Ik ging al vroeger naar bed. 5 na 12 vroeg hij of hij zijn potje nog mocht afmaken. Vooruit dan maar. Om half 1 hoor ik een nieuw potje starten. Ik heb hem niet meer gewaarschuwd. Via de app gewoon het wachtwoord van de wifi veranderd

Toen volgde er wel een scheldkanon, maar sindsdien is een blik op het modem al voldoende om hem te laten doen wat ik wil. Die enkele keer dat hij dat vergeet gaat het modem met mij mee naar bed of mee op stap/werk voor 3 dagen