Nieuwe relatie na een lange relatie

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Urbanus

Berichten: 44994
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Nieuwe relatie na een lange relatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-23 22:25

:') jullie zijn langer bij elkaar dan wij denk ik :')

Sizzle

Berichten: 35759
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-23 22:27

Geen idee, maar ik had pas in 2010 een smartphone geloof ik (gewonnen) en toen duurde het nog jaaaaaren tot ik internet buiten de deur had in mijn abbo.

Ik ben ook gewoon een beetje een lauwe denk ik. Als ik een man was zou ik waarschijnlijk niet bij TS passen :')
Laatst bijgewerkt door Sizzle op 07-06-23 22:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Roosch

Berichten: 36786
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-23 22:28

Sizzle schreef:
Toen had ik nog geen telefoon die dat kon :+
Wel sms waar dat was hartstikke duur en ik had een abbo waar iets van 10 smsjes per maand in zaten :')

Dus.. nee :D
Maar ik zag hem op het werk dus dan hoef je savonds ook niet nog eens te chatten lijkt mij.

Zaten jullie niet uuurenlang op MSN? Hier wel hoor! :)) en dan een half uur later IRL verder praten.

Kan me voorstellen dat je er wel behoefte aan hebt, TS. Mijn kerel heeft niet eens WhatsApp en als ik hem een berichtje stuurde kon het zo een dag later zijn dat ie antwoordde. :+ het is maar goed dat we elkaar tegenwoordig wel vaak zien (zo ongeveer 24/7), dat communiceert wat makkelijker. :))

superpony
Berichten: 25407
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-23 22:40

Mkango schreef:
Ik ga ervan uit dat volwassenen prima in staat zijn zelf die afweging te maken en eventuele consequenties te overzien en te accepteren.


Ik ga daar juist niet vanuit. Als alle volwassenen alleen maar goede, weloverwogen keuzes maakten en consequenties altijd konden overzien, was alles vast een stuk makkelijker en beter............Of juist niet in sommige gevallen.

Maar zeker jong volwassenen die in deze tijd opgroeien, internet, sm etc normaal vinden, kennen soms niet de gevaren en nadelen.

Ik vind ook oprecht dat de communicatie achteruit gaat. Niet alleen 1 op 1, maar ook op sm hoe mensen op elkaar reageren bijv.

Zelf app ik ook barweinig en liever helemaal niet, maar het is wel leuk om foto's te delen met mijn zoon, schoondochter en mn moeder bijv. Hele gesprekken worden er zeker niet gevoerd, dan wordt er gebeld.

Ik wil ook geen telefoon aan tafel zien.

Onderweg zit ik amper of niet op mijn telefoon, hooguit als ik ergens moet wachten en alleen ben. Bokt doe ik alleen thuis op de laptop.
Als je alles op je telefoon doet, heb je hem ook vaak in je hand en is de verleiding om er ook mee bezig te blijven vast ook veel groter.

Nu zeg ik er iets over, maar ik denk ook dat het straks allemaal normaal is en generaties niet meer beter weten.

Het is wel fijn dat mensen ergens hun verhaal semi anoniem kwijt kunnen en ergens zal dat ook helpen, maar ik denk dat je ook moet blijven beseffen dat het internet is en alles kan en zal tegen je gebruikt worden.


Menino schreef:
Die onzekerheid is trouwens ook gewoon hormonaal te verklaren. Als je heel veel happy-stofjes aanmaakt als je iemand ziet omdat je verliefd bent, dan heb je ook een hele grote sterke plotselinge daling daarna, die we niet zo goed kennen van andere situaties, waardoor je behoorlijk van de wap kan zijn als er minder contact is. Omdat we het niet herkennen en heel erg ruk voelt, wordt het één grote onzekere bende… Het kan ook zijn dat je dat nu voelt.

Wil niet zeggen dat er niets aan de hand is, dat weet je alleen als he praat. volgens mij zitten jullie nog een beetje in het kat en muis spelletje waarbij de communicatie nog niet echt helemaal genormaliseerd is en beide aan het aftasten zijn wat een normale frequentie is en hoe je je daar aan wil overgeven.


Daar kan ik me wel iets bij voorstellen, maar als je elkaar leert kennen weet je nog niet hoe de ander is, wat diegene heeft meegemaakt etc. Als dat zo snel naar boven komt, kan dat echt wel een probleem zijn of worden.
Misschien was het voor die jongen wel allemaal vlinders, maar voor alsnog nog erg luchtig en schrikt hij een beetje.

Een paar maanden is niks en mensen kunnen nogal snel gaan claimen of te serieus zijn etc. Daarbij neemt TS een rugzakje mee, waar ze zelf aan moet werken. Dat gaat je nieuwe relatie niet voor je oplossen en ik vind het echt sneu en ook zwaar dat hij maar rekening moet houden en de boeman krijgt toegespeeld, terwijl we hier helemaal niks weten verder.

Kaitlyn

Berichten: 9763
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-23 22:41

Urbanus schreef:
Ja, maar in het begin ook?

Toen wij nog ieder ons eigen huis hadden, appten we veel. Goedemorgen, goedenacht, mis jou, vind jou lief, werkze, leuk filmpje, zin in jou, zullen we filmpje pakken, heb je gehoord over die en die.


Ja dat doen wij ook graag. :))
Hij is nu weer weg en naast het appen praten we ‘s avonds graag even over de telefoon bij.
Ook over dingen op het werk, hij is militair dus veel simsalabim voor mij, maar ben altijd op de hoogte. En hij wil graag weten of ik nog mooie offertes heb gescoord, leuke klanten heb gesproken, of het gezellig was met de collega’s.
Ook of hij lekker gesport heeft, ik fijn heb gereden. Veel “kleine” dingen ook, maar we vinden het fijn om van elkaar te weten wat er speelt van elkaar.
Ook nu we samenwonen hebben we die gesprekken. Maar gaat het ook over; wat wil je eten want er zijn geen boodschappen? Oh en neem even een wijntje mee. :')

superpony
Berichten: 25407
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-23 22:47

Kaitlyn schreef:
Urbanus schreef:
Ja, maar in het begin ook?

Toen wij nog ieder ons eigen huis hadden, appten we veel. Goedemorgen, goedenacht, mis jou, vind jou lief, werkze, leuk filmpje, zin in jou, zullen we filmpje pakken, heb je gehoord over die en die.


Ja dat doen wij ook graag. :))
Hij is nu weer weg en naast het appen praten we ‘s avonds graag even over de telefoon bij.
Ook over dingen op het werk, hij is militair dus veel simsalabim voor mij, maar ben altijd op de hoogte. En hij wil graag weten of ik nog mooie offertes heb gescoord, leuke klanten heb gesproken, of het gezellig was met de collega’s.
Ook of hij lekker gesport heeft, ik fijn heb gereden. Veel “kleine” dingen ook, maar we vinden het fijn om van elkaar te weten wat er speelt van elkaar.
Ook nu we samenwonen hebben we die gesprekken. Maar gaat het ook over; wat wil je eten want er zijn geen boodschappen? Oh en neem even een wijntje mee. :')


Maar je belt voor de gesprekken.......

Wij kennen elkaar 30jr en bellen ook als we niet bij elkaar zijn en wij zijn echt geen heel klef stel, maar we houden elkaar bij "bijzondere" dingen wel op de hoogte.

En laatst was ik weg, was het wat laat geworden en heb ik 's avonds niet meer gebeld. Daar denkt mijn man echt niks van.

Vanavond belde hij met beeld en maak ik wel een grapje dat mijn vriendje zich even snel moet verstoppen bijv. Maar hij kent me heel goed, dus hapt gewoon en lacht mee.

Elke relatie is anders, maar het moet geen dwang zijn of onrust veroorzaken als iets een keer anders gaat of niet kan. Dat stuk vertrouwen kost misschien wel tijd.

Urbanus

Berichten: 44994
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Nieuwe relatie na een lange relatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-23 22:52

Nee, wij belden niet. Ik ben van de generatie die op hun telefoon kijkt als er gebeld wordt en dan appt 'wat is er? Ik heb je oproep gemist'.

En echt uren bellen doe en deed ik met vriendinnen, niet met vriendjes.

Kaitlyn

Berichten: 9763
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-23 22:57

Ja dat klopt inderdaad. Het gaat ook regelmatig anders (mede door zijn werk) en dat is ook geen probleem. Laten dan wel vaak even weten; druk vandaag.
En als één van ons een dag weg is met vrienden of is stappen, en we horen niet zoveel van elkaar wordt daar niks van gedacht, alleen dat je wil dat die ander veel plezier heeft en je hoort vanzelf een keer wat.
Alleen als hij echt 600/700 km of nog verder in de auto zit stuurt hij zijn locatie door, die check ik dan af en toe om zeker te weten dat alles nog oké is. En hetzelfde als ik alleen met paard over de hei ga.
Geen controle als in “waar ben je” maar wel een check als in “zolang je onderweg bent gaat alles goed”.

Hutcherson

Berichten: 7507
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-23 23:07

Sizzle schreef:
Hutcherson schreef:
IIk vind het dan fijn om lekker te appen, vooral savonds op de bank/in bed. Ove je dag, wat je meemaakt, grappige dingen of even uitrazen.


Dat vind ik de horror via een app, dan zou ik gewoon even bellen als er wat te kletsen valt.
De meeste dagen zijn uiteindelijk gewoon: ik werd wakker, dronk mijn koffie, deed mijn pc open en weer dicht, at een hapje en ging slapen.
Het komt niet in me op om daar iets over te delen :D

Mijn apps zijn voornamelijk: ik ben om x uur thuis. Moeten we nog boodschappen.
Heerlijk onromantisch waarschijnlijk :o


Nee ik bel dus helemaal niet graag. Hooguit voor werk of een boer voor hooi of mestophalen (want die appen niet). Ik ben echt geen beller.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-23 23:59

Urbanus schreef:
Nee, wij belden niet. Ik ben van de generatie die op hun telefoon kijkt als er gebeld wordt en dan appt 'wat is er? Ik heb je oproep gemist'.

En echt uren bellen doe en deed ik met vriendinnen, niet met vriendjes.


Zo herkenbaar _O-

Marije_jiplover

Berichten: 25444
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Nieuwe relatie na een lange relatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-23 08:52

Als mijn partner belt neem ik op.
En als ik hem gemist heb, bel ik terug.
Ik zal alleen appen als ik bv in een vergadering oid zit en er echt niet uit kan, om te vragen of het dringend is.
Als ik voor werk een nacht weg ben, appen we wel, maar meestal bellen we ook wel 1 of 2 x.

Als je met je eigen partner al niet kunt/wil bellen, zit je dan thuis op de bank ook tegenover elkaar te appen i.p.v. te praten?

Anoniem

Re: Nieuwe relatie na een lange relatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-23 09:17

Marije, gaat om als er een random iemand belt ;) niet je vriend uiteraard.

superpony
Berichten: 25407
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-23 11:31

Kaitlyn schreef:
Ja dat klopt inderdaad. Het gaat ook regelmatig anders (mede door zijn werk) en dat is ook geen probleem. Laten dan wel vaak even weten; druk vandaag.
En als één van ons een dag weg is met vrienden of is stappen, en we horen niet zoveel van elkaar wordt daar niks van gedacht, alleen dat je wil dat die ander veel plezier heeft en je hoort vanzelf een keer wat.
Alleen als hij echt 600/700 km of nog verder in de auto zit stuurt hij zijn locatie door, die check ik dan af en toe om zeker te weten dat alles nog oké is. En hetzelfde als ik alleen met paard over de hei ga.
Geen controle als in “waar ben je” maar wel een check als in “zolang je onderweg bent gaat alles goed”.


Ja, dat snap ik.

Wij bellen ook dat we veilig zijn aangekomen bijv en alleen bij hoge uitzondering als het niet anders kan even een appje. Dan spreken we elkaar wel weer als het wel kan.


Robin_S schreef:
Marije, gaat om als er een random iemand belt ;) niet je vriend uiteraard.


Dat doen mensen bij mij echt niet. Als ik bel en ze nemen niet op, prima, probeer ik het later nog eens. Als ik een app krijg met bijv; kan even niet opnemen en ze bellen later, ook prima. Maar ik ga geen gesprek aan via de app.

Ik geef het ook aan en zit niet echt in actieve groepen.

Ik deel wel met enige regelmaat een foto. Daarvoor vind ik het dan wel leuk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-23 12:03

Dat kun je natuurlijk niet weten of iemand jouw oproep bewust niet beantwoordt :Y)

Verder begrijp ik jouw visie wel hoor. En dat voelt voor jou als een persoonlijke keuze, maar eigenlijk is veel toch ingegeven door de tijd waarin je opgroeide.

BigOne
Berichten: 38698
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Nieuwe relatie na een lange relatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-23 12:29

Wij waren jong in de pre-mobiel /pc tijd maar ik snap ts wel een beetje. Vijf maanden samen, eerste maanden deed vriend blijkbaar zeer z’n best om contact te leggen, nu zit hij ( blijkbaar) continu op de telefoon wanneer hij bij ts is. Dus haar gevoel snap ik wel. Dus ts, in persoonlijk gesprek duidelijk maken wat je dwars zit en dan zie je wel wat hij antwoord. En voel je je daar niet goed bij of geeft hij aan dat hij er niet bij stilstond en je zit over vier weken in dezelfde situatie dan weet je genoeg.

superpony
Berichten: 25407
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-23 12:59

Robin_S schreef:
Dat kun je natuurlijk niet weten of iemand jouw oproep bewust niet beantwoordt :Y)

Verder begrijp ik jouw visie wel hoor. En dat voelt voor jou als een persoonlijke keuze, maar eigenlijk is veel toch ingegeven door de tijd waarin je opgroeide.


Als iemand gelijk een app stuurt en dan bijv een gesprek start bedoelde ik.

Als mensen niet opnemen zit ik daar echt niet mee. Ik bel in echte nood wel een 2e of 3e keer of zou dan appen; neem op, het is belangrijk bijv.

Deels komt het door de tijd waarin je opgroeide, maar ook dat verschilt. Mijn neven en nichten, oom en tante hebben diverse familie apps en die appen echt veel. Mijn tante van 70 appt net zoveel, maar weet dat ik bel. En je krijgt echt wel 1 of 2x antwoord van me, maar geen gesprek.

Mijn zoon is 26 en in het begin was hij ook niet van de telefoon af te slaan, maar dat is echt wel weer gestopt.

En tijd of niet, maar als we naar een tijd gaan dat iedereen alleen op zijn telefoon zit te kijken, ben ik er wel klaar mee.
OP verjaardagen was het ook steeds meer. Keurige mensen, maar toch maar op die telefoon. Dan zeg ik het 1 of 2x en daarna kom ik gewoon niet meer.

En zoals vaker gezegd; ik snap echt de voordelen wel en het zal sommige mensen echt wel helpen in communicatie. Maar als je kijkt hoe mensen online en vooral op sm communiceren wordt het echt niet altijd prettiger.

Kijk alleen maar naar Bokt. Voor velen is het tegen verveling, maar er zijn ook mensen die vast en zeker hier zichzelf durven of kunnen te zijn en zich uitten zoals ze dat irl ook zouden willen doen.
Maar irl kom ik toch weinig mensen tegen die echt eerlijk zijn, altijd zeggen wat ze denken, alle wijsheid altijd voorhanden hebben ( zonder Google ) en ook echt weerbaar zijn.

Dan snap ik wel dat van achter een scherm het makkelijker is.

Bij anderen merk ik weer dat het mengt en mensen irl gaan praten zoals ze op fb, insta, twitter, app etc doen.

Maar naast dat vind ik een relatie ook wel anders dan oppervlakkige contacten of hele naasten zoals je ouders,broer, zus etc,

Mijn zoon, man en moeder hoeven maar 1x te piepen en iedereen kan vallen. De rest moet toch echt wachten als dat niet anders kan. Je maakt toch wel onderscheid denk ik??

Maar goed, deze relatie is pril en hoe ze gestart zijn heeft nu effect op het gevoel van TS. Zonder het appen was dat gevoel weer heel anders geweest.
Ja, een andere tijd, maar ik jad 30jr geleden nooit kunnen denken; ow hij appt niet, dus er is iets. Dat komt echt wel door nu dat men zo gaat denken, dus dat is voor mij een nadelig gevolg.

Roosch

Berichten: 36786
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-23 13:06

Maar goed, dit topic gaat niet om "zit jij/je omgeving veel op de telefoon te pielen". Ts geeft aan dat ze eigenlijk behoefte heeft aan meer aandacht van hem als ze elkaar niet zien. De meest voor de hand liggende oplossing is dan een appje, maar een postduif of brief is dan ook een optie. Duidelijk de behoefte uitspreken is dan punt 1.

"Ik zie hem de hele dag op zijn mobiel maar een simpel appje kan er niet meer vanaf, lijkt het." Geeft TS aan. Dan heeft ie z'n telefoon dus toch regelmatig in handen.

M'n vriend is ook absoluut geen berichtenstuurder (kan zo een week tussen zitten met z'n vrienden) en als we dan een paar dagen niet bij elkaar zijn probeert hij het wel, omdat hij weet dat ik dat wel waardeer.

Biks2
Berichten: 1266
Geregistreerd: 28-08-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-23 07:16

Sorry voor mijn late reactie, ik was dit topic vergeten.
Ik wil jullie nog graag vertellen dat het goed gaat tussen ons en zijn gedrag echt veranderd is. Dat voelde eerst een beetje gemaakt maar nu niet meer :) dus alles koek en ei.