Guilty pleasure/rare gewoontes/gekke gedachtens

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

fjordjes

Re: Guilty pleasure/rare gewoontes/gekke gedachtens

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-23 22:54

Als ik gehakt aan het bakken ben dan eet ik wel eens een rauw stukje gehakt. Vind dat gewoon lekker. Nee ben er nog nooit ziek van geweest.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-23 22:58

fjordjes schreef:
Als ik gehakt aan het bakken ben dan eet ik wel eens een rauw stukje gehakt. Vind dat gewoon lekker. Nee ben er nog nooit ziek van geweest.

O, dat is ook echt mijn guilty pleasure. Beetje zout en peper erover en een balletje draaien :9

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-23 00:30

Ibbel schreef:
Evamarie schreef:
Dat doet me aan dit denken, waar ik dus juist echt niet goed op ga.
Naar dit soort afbeeldingen kan ik niet kijken.(misselijk kan ik er oprecht v worden) Iemand een idee hoe deze plant heet?
[ [url=m/nLGBUk.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dat heeft een naam, niet naar dat soort dingen kunnen kijken:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Trypofobie

En dat is dan denk ik mijn guilty pleasure: QI (een Brits TV programma) kijken, waar dit soort weetjes in langskomen...

Klopt, alleen wordt ik er niet angstig van..ik kan dat relativeren, maar wel wordt ik er misselijk van.

Dus geen lotusbloem of bubblekaars in huis :o

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-23 00:33

Zilfstar schreef:
En ik laat altijd mijn laatste slok v water of sap staan… of ik nou 1, 2 of 5 glazen heb gedronken. Die laatste slok, kan er nooit bij. Mijn dochter v 18 doet inmiddels hetzelfde :')

Dit! Geen idee waarom _O-

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-23 05:12

Ik ben regelmatig in de MD te vinden. Als in 6/8 keer per maand. 3 dubbele cheeseburgers.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-23 07:04

Fitzroy schreef:
fjordjes schreef:

O, dat is ook echt mijn guilty pleasure. Beetje zout en peper erover en een balletje draaien :9

of ketjap manis :9

Django_Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-23 08:23

Ailill schreef:
Ik ben regelmatig in de MD te vinden. Als in 6/8 keer per maand. 3 dubbele cheeseburgers.

Wij hebben een cappuchinodame :j Een echte Karen, die komt zeker 5 of 6 dagen per week 3 cappuchino's drinken met der vriendinnen. En waar ze het geld vandaan haalt, geen idee. En er is er ook eentje die in de zomermaanden steevast 3 Frappé Caramels komt halen door de drive. Altijd tussen 11 en kwart over 11 :j

Guilty pleasures: Absoluut DCC en Slechtste Chauffeur van Nederland. Ik ga ook helemaal goed op Bevallen met (Bobbi), Hell's Kitchen/Masterchef USA - want Gordon Ramsay en van die Britse programma's zoals Horrorhuurders en Huisjesmelkers of de Deurwaarders UK.

Als ik een boterham met vlokken eet, dan moet ik de langste vlok eraf pakken en die zo opeten. Ik weet niet waarom, maar dat is altijd zo geweest.

Ik ben een grote fan van YA-boeken waar ook maar iets van een koninklijke familie in voorkomt. Vooral in combinatie met ontieglijk veel drama :Y) Hetzelfde geldt voor films.

En ik vind het leuk om te geloven dat JK Rowling zelf een tovenaar is en alle Harry Potterboeken een autobiografie zijn :')

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-23 08:49

90 days is ook een leuke. Heerlijke tv..

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-23 08:51

Qua tv.ik houd van super slechte tv. momenteel is below deck favoriet

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-23 10:22

Below Deck, DCC, 600lb, 1000lb sisters, Sister Wives, 90 Day Fiance, maar ook Flip or Flop, Fixer Upper, Good Bones. Die laatste drie kijk ik standaard in de ochtend terug want ze komen ze vroeg op tv. Dus ik word wakker en het eerste wat ik doe is 2 afleveringen Flip or Flop terug kijken en wat daarna komt (Fixer Upper of Good Bones) :D oftewel ik kijk heel veel TLC omdat je daarbij niet zo op hoeft te letten en ook op je telefoon kunt scrollen :+

Afbeelding
Dit dus maar is dan van toepassing op TLC :))

Ik was 16 toen Teen Mom begon en heb het altijd gevolgd, dus voor mijn gevoel een soort van mee opgegroeid met die meiden, en ik kijk het nog steeds. Echt een beetje een guilty pleasure.

Wat ook wel een gekke gewoonte is: ik heb een simpele Senseo en gebruik 1 koffiepad in een 250 ml (?) mok, en druk op de knop voor 2 kopjes := met creamer en 2 zoetjes. Eigenlijk echt gigantische kinderkoffie. In restaurants bestel ik wel gewoon normale koffie :+

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-23 10:37

ik neem áltijd als ik de Maggi pak een heel klein slokje ervan.....echt heel klein.
Ik draai ook van gehakt een mini-balletje en eet het rauw op.
En als ik spekjes moet bakken eet ik er ook altijd 1 of 2 rauw op....

Verder is mijn guilty pleasure echt de BBQ, ik kan elke dag wel at ding aanfikken....

ik wéét dat mijn TV snachts geluidjes maak, ik lig er ook echt op te wachten....
Net alsof het een overleden persoon is die contact maakt.
De geluiden die de tv maakt als ik hem uitzet, die "klikjes" van de Tv en de TV-ontvanger waarna de lampjes op rood springen.... dat doet is snachts 1 keer zelf, of soms 2x en de lichtjes blijven rood..... snap er geen kloot van, maar ik wacht erop...

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-23 10:55

Olikea schreef:
Qua tv.ik houd van super slechte tv. momenteel is below deck favoriet

Jaaa below deck! Heerlijk gewoon.
My 600lbs life vind ik ook geweldig, groot fan van dr. Now.

En kauwgom lolly's, die van fiësta. Na het avondeten eten mijn vriend en ik er standaard twee per persoon.

NotYourLine

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-23 11:43

Benfan schreef:
Zijn hier ook appelmoes met mayo voor bij de friet/patat mensen?

Ik eet een losse frikadel altijd met appelmoes. Stukjes afbreken en dan erin dippen. Héérlijk! Ben er al vaak genoeg raar om aangekeken :+

Sellyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-23 12:34

Zilfstar schreef:
Ow appelmoes m mayo is voor mij inderdaad ook v vroeger… was wel lekker… :P

Mijn man vindt sommige eetgewoontes v mij ‘weird’:

Hier nog meer mensen die bij appeltaart en yoghurttaart eerst de vulling eten en de bodem voor laatst bewaren?

Verder: gekookt ei, eerst eiwit afpellen en opeten, dan dooier in zijn geheel in je mond doen. Vooral bij zachtgekookt een uitdaging dat de dooier niet vroegtijdig barst (geluksmomentje als dat lukt heel te houden)

En ik laat altijd mijn laatste slok v water of sap staan… of ik nou 1, 2 of 5 glazen heb gedronken. Die laatste slok, kan er nooit bij. Mijn dochter v 18 doet inmiddels hetzelfde :')

Dat laatste doe ik ook, maar dan met koffie! Of ik nou een klein bakje heb of groot, ik laat áltijd een laagje staan. Laatst was ik bij m’n broer & schoonzus op bezoek en kwam ik erachter dan m’n broer dat ook doet, en een andere broer schijnt dat ook te doen. Een soort familiekwaal zonder dat we dat van elkaar wisten. Nu vind ik koude koffie sowieso ondrinkbaar dus soms koelt het ook gewoon te snel af naar mijn zin en dan drink ik t sowieso niet meer, maar links of rechtsom krijg ik t altijd voor elkaar, ook als ik “netjes” bij iemand op visite ben of in een werkmeeting oid :')
Laatst bijgewerkt door Sellyxx op 15-05-23 12:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-23 12:34

Zojuist iets gevonden dat beter werkt dan de ruiterwisser. Hand opsteken en gas even kort loslaten.
2 autos die op mijn bumper reden bleven daarna kilometers uit mijn buurt.

Ook in de auto heb ik last van een grote aura :o .

Plakkertjes vd appel op mn wieldop of fiets plakken en kijken hoe lang het erop blijft zitten is nog zo 1.
Sommige houden het jaren vol.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-23 15:55

Haha, dat laatste slokje vd koffie is echt zo herkenbaar. Mijn vader, mijn zus en ik doen dat alledrie. Verder niemand. Is dus ook een echt familie dingetje.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-23 16:08

Laatste slokje thee of koffie laten staan is eigenlijk een heel oud gebruik, uit de tijd dat thee en koffie los in de pot werden gedaan. Ja, koffie ook, Turkse koffie in het bijzonder. En dan liet je de laatste slok vanzelf wel staan, als je geen theeblaadjes of koffiedrab wilde binnen krijgen.
Mijn vader deed dat dus ook altijd.

Uit die tijd stamt ook de fraaie uitspraak:
"Wie zijn vrienden wil gedenken,
moet zichzelf het eerst de thee
en het laatst de koffie schenken"

Theeblaadjes drijven bovenop, dus die gaan met het eerste kopje mee, koffiedrab zit onderin, dus dat komt met de laatste kop mee.

Tweede rare gewoonte: familiegezegdes in leven houden :D

Sellyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-23 16:26

Ibbel schreef:
Laatste slokje thee of koffie laten staan is eigenlijk een heel oud gebruik, uit de tijd dat thee en koffie los in de pot werden gedaan. Ja, koffie ook, Turkse koffie in het bijzonder. En dan liet je de laatste slok vanzelf wel staan, als je geen theeblaadjes of koffiedrab wilde binnen krijgen.
Mijn vader deed dat dus ook altijd.

Uit die tijd stamt ook de fraaie uitspraak:
"Wie zijn vrienden wil gedenken,
moet zichzelf het eerst de thee
en het laatst de koffie schenken"

Theeblaadjes drijven bovenop, dus die gaan met het eerste kopje mee, koffiedrab zit onderin, dus dat komt met de laatste kop mee.

Tweede rare gewoonte: familiegezegdes in leven houden :D

Grappig gezegde. En met die koffiedrab heel logisch. Al heb ik die tijd zelf nooit meegemaakt. Is het dan toch heus menseninstinct? :')

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-23 16:48

Wanneer ik patat eet dan maak ik altijd een vulkaantje op mijn bord: een dot mayonaise, daar een gat in maken, en daar dan de hela curry in.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-23 18:19

Sellyxx schreef:
Grappig gezegde. En met die koffiedrab heel logisch. Al heb ik die tijd zelf nooit meegemaakt. Is het dan toch heus menseninstinct? :')

Nee, integendeel. Aangeleerd gedrag waarvan je niet meer weet waarom.

Ik weet nog dat ik mijn moeder ooit vroeg: "mam, waarom 'pit' jij de aardappelen? Welk nut heeft dat?" en mijn moeder bleef me het antwoord schuldig.
Het hád ooit nut, omdat de ogen van een aardappel het giftige solanine bevatten, maar de moderne rassen bevatten dat allang niet meer in zulke hoge concentraties dat je dood gaat van het eten van aardappelen mét ogen. Anders zou je ook geen aardappelen-in-de-schil kunnen eten.

IngridP

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-23 20:35

Muntdrop eten met dubbeldrank. On Ride atractiefilmpjes kijken.