Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Ibbel schreef:Evamarie schreef:Dat doet me aan dit denken, waar ik dus juist echt niet goed op ga.
Naar dit soort afbeeldingen kan ik niet kijken.(misselijk kan ik er oprecht v worden) Iemand een idee hoe deze plant heet?
[ [url=m/nLGBUk.jpg]Afbeelding[/url] ]
Dat heeft een naam, niet naar dat soort dingen kunnen kijken:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Trypofobie
En dat is dan denk ik mijn guilty pleasure: QI (een Brits TV programma) kijken, waar dit soort weetjes in langskomen...
Ailill schreef:Ik ben regelmatig in de MD te vinden. Als in 6/8 keer per maand. 3 dubbele cheeseburgers.
Zilfstar schreef:Ow appelmoes m mayo is voor mij inderdaad ook v vroeger… was wel lekker…![]()
Mijn man vindt sommige eetgewoontes v mij ‘weird’:
Hier nog meer mensen die bij appeltaart en yoghurttaart eerst de vulling eten en de bodem voor laatst bewaren?
Verder: gekookt ei, eerst eiwit afpellen en opeten, dan dooier in zijn geheel in je mond doen. Vooral bij zachtgekookt een uitdaging dat de dooier niet vroegtijdig barst (geluksmomentje als dat lukt heel te houden)
En ik laat altijd mijn laatste slok v water of sap staan… of ik nou 1, 2 of 5 glazen heb gedronken. Die laatste slok, kan er nooit bij. Mijn dochter v 18 doet inmiddels hetzelfde
Ibbel schreef:Laatste slokje thee of koffie laten staan is eigenlijk een heel oud gebruik, uit de tijd dat thee en koffie los in de pot werden gedaan. Ja, koffie ook, Turkse koffie in het bijzonder. En dan liet je de laatste slok vanzelf wel staan, als je geen theeblaadjes of koffiedrab wilde binnen krijgen.
Mijn vader deed dat dus ook altijd.
Uit die tijd stamt ook de fraaie uitspraak:
"Wie zijn vrienden wil gedenken,
moet zichzelf het eerst de thee
en het laatst de koffie schenken"
Theeblaadjes drijven bovenop, dus die gaan met het eerste kopje mee, koffiedrab zit onderin, dus dat komt met de laatste kop mee.
Tweede rare gewoonte: familiegezegdes in leven houden
Sellyxx schreef:Grappig gezegde. En met die koffiedrab heel logisch. Al heb ik die tijd zelf nooit meegemaakt. Is het dan toch heus menseninstinct?