Suzanne F. schreef:Yv_ schreef:Nouja, als je hoofd vol zit met andere dingen, je een gemiddelde werkdag van 10 uur hebt en dan nog in je up een huishouden en huisdieren te doen hebt, kan het er nog weleens bij inschieten. Ik vind het van weinig respect en vriendschap tonen als daar geen begrip voor opgelegd kan worden. En dan vraag ik me af wat dát voor vriendschap is
. Geen respect of begrip kunnen opbrengen voor andermans situatie is doeiii
Er zijn meerdere wegen naar Rome he.
Snap ik. Maar het draait niet allemaal om jou. Anderen zijn ook druk, gestressed, burn-out, depressief en hebben een gezin en dieren en weet ik wat. Maar niet alles draait om jou. Denken aan een ander, oprecht interesse tonen in een ander, tijd (5 seconden whooo toe maar) maken voor een ander. Dat maakt dat je een vriendin kan zijn voor een ander. Vragen naar iemand en vragen hoe het echt gaat. Dat maakt iemand waardevol als vriendin.
En nee dat hoeft niet elke week maar als het structureel van 1 kant blijft komen dan ben ik er snel klaar mee.
Dus alles draait wel om jou

Geen vriendin voor mij dus

Ik heb vrienden en vriendinnen die bij me passen, het zijn er niet veel, ze zijn allemaal een beetje raar en we gaan elkaar geen onzinappjes lopen sturen om maar een appje te sturen want we houden allemaal niet van koetjes en kalfjes

Maar als we zin hebben in écht contact, dan spreken we wel met elkaar af. En ja, daar kan jaren tussen zitten, maar ik beschouw ze wel degelijk als vrienden. Omdat ik weet dat we op elkaar kunnen rekenen, altijd weer verdergaan waar we gestopt zijn, het gevoel is er gewoon.
Wat ik daarmee bedoel te zeggen: vriendschap is er in vele soorten en maten, en de uitdaging is om te onderzoeken wat bij jou past. Want mijn verwachtingen zijn dus duidelijk anders dan die van Suzanne bijvoorbeeld.
Toen ik jonger was waren mijn verwachtingen trouwens ook anders en had ik regelmatig ook het gevoel dat het allemaal maar van mij af moest komen. Toen ik die verwachtingen ging loslaten, ontdekte ik dat ik daar veel gelukkiger van werd. Ik ben zelf trouwens ook niet goed in zomaar appjes sturen, want wat moet je dan in godsnaam zeggen? Goh hoe is het?
En ik heb toch echt heel veel leuke mensen om me heen