Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
verootjoo schreef:Dat jurkje wat je hebt is prima. Niet te casual, tenzij je er slippers of gympen onder aan trekt.
Tenue de ville is geen officiële/formele dresscode maar betekent gewoon casual chique. Niet zo casual als je naar een supermarkt gaat maar wat verzorgder.
Rustige niet al te uitgesproken kleding met zachte lichte kleuren. Kan een jurk zijn, mantelpak of jumpsuit oid.
Over spijkerbroeken verschillen de meningen. Zelf vind ik een lichte/ crème/ witte spijkerbroek met een mooie blouse en jasje erop ook heel passend. Ook wel gezien in het thema tenue de ville.
Er zijn een aantal dresscodes die enorm strikt zijn, TdV is dat niet.
_San87_ schreef:Ik denk dat budget ook gewoon een ding is, hier. Dat is 50 euro en dan snap ik heel goed dat je kiest voor iets dat je al hebt en wat prima past in de dresscode, dan dat je iets nieuws koopt dat beter in de dresscode past, maar een hap neemt uit t budget omdat er ook nog schoenen moeten komen.
Dan ben je met een riempje en schoenen goedkoper uit en kom je prima tenue de ville voor de dag.
Sellyxx schreef:verootjoo schreef:Dat jurkje wat je hebt is prima. Niet te casual, tenzij je er slippers of gympen onder aan trekt.
Tenue de ville is geen officiële/formele dresscode maar betekent gewoon casual chique. Niet zo casual als je naar een supermarkt gaat maar wat verzorgder.
Rustige niet al te uitgesproken kleding met zachte lichte kleuren. Kan een jurk zijn, mantelpak of jumpsuit oid.
Over spijkerbroeken verschillen de meningen. Zelf vind ik een lichte/ crème/ witte spijkerbroek met een mooie blouse en jasje erop ook heel passend. Ook wel gezien in het thema tenue de ville.
jaa alleen als ik op het internet 'tenue de ville' intik, krijg je wel in een hele specifieke richting resultatenen de kans lijkt mij groot dat een bruidspaar daar ook enigszins op rekent wanneer ze een bepaalde dresscode voorschrijven. Wat je aantrekt naar bijv. de stad kan per mens heel erg verschillen, dat blijft subjectief. Daardoor vind ik resultaten die je krijgt op het internet een goede richtlijn voor wat men gemiddeld eronder verstaat. En op basis daarvan geef ik mijn oprechte mening dat ik het jurkje wat ts leuk vond en op het oog had (van het internet) net iets meer in lijn van (volgens het internet) 'tenue de ville' is dan het jurkje dat ze al heeft. Wat is daar perse veeleisend aan (@Ayasha) ?
_San87_ schreef:Zelf vind ik Toms ook geen geschikte schoen voor tenue de ville. Een hak is perfect en maakt het geheel toch een stuk netter, maar je moet er wel op kunnen lopen.
germie schreef:verootjoo schreef:Dat jurkje wat je hebt is prima. Niet te casual, tenzij je er slippers of gympen onder aan trekt.
Tada, de spijkerbroek kan. Zei ik al.
En anders neem je een stretchjeans, dat is weer heel wat anders dan een spijkerbroek van niet stretch stof.
PSvanLot schreef:Ik zou als bruid echt enorm over de zeik zijn als er iemand met een spijkerbroek zou komen. Dat doe je toch bij voorbaat al niet?!?
Het jurkje van TS vind ik ook wat te casual, maar anderzijds is het ook prima. Je hoeft er niet een bak geld in te steken natuurlijk en het je ziet er netjes uit.
PSvanLot schreef:Ik ben getrouwd en bij mij had niemand een spijkerbroek aan, en had niet eens een dresscode
Mijn dag zou er iet door verpest zijn, maar zou er zeker een opmerking over maken. Ben volgens mij ook nog nooit op een bruiloft geweest waar iemand een spijkerbroek aan had.
PSvanLot schreef:Ik zou als bruid echt enorm over de zeik zijn als er iemand met een spijkerbroek zou komen. Dat doe je toch bij voorbaat al niet?!?
Het jurkje van TS vind ik ook wat te casual, maar anderzijds is het ook prima. Je hoeft er niet een bak geld in te steken natuurlijk en het je ziet er netjes uit.
Gnome schreef:Dat naar de stad gaan ging vroeger dus juist in nette kleding. Tegenwoordig niet meer maar dat maakt het idee van deze dresscode niet anders. Dat is gewoon met de jaren zo gegaan. Hele platte schoenen horen daar ook niet bij.. Zou minimaal een laag hakje doen. Jurkje kan net denk ik maar misschien beter met een blazer of iets erbij om het wat meer aan te kleden?