Wanneer begint de lente van 2023?!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Celebi

Re: Wanneer begint de lente van 2023?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-23 08:46

Maar we hebben toch niet ieder weekend zoveel regen nodig dat het land weer te nat is om te gebruiken? :')

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-23 08:48

M'n zonnepanelen hebben nog nooit zo weinig opgebracht in april.
Maar ziet er niet naar uit dat mei veel warmer gaat worden..

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-23 08:52

Celebi schreef:
Maar we hebben toch niet ieder weekend zoveel regen nodig dat het land weer te nat is om te gebruiken? :')

Euhm, ja, dat hebben we wel om de waterpijlen weer op normaal niveau te krijgen en zeker te zijn dat er genoeg water is als het wel droog wordt.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-23 08:57

mvdende schreef:
Ook ik ben dit weer méér dan zat! Ik HAAT herfst en voor mijn gevoel is het al vanaf september herfst, op één mooi weekend in oktober na dan.

Nog nooit zo laat geweest met kamperen, de verwarming staat iedere dag nog aan en de hond is het óók zat, die wil lekker in de tuin ravotten en dat mag nu niet, want de verwarming staat nog aan en dan ga ik natuurlijk niet de buitendeur open zetten....

Het hoeft echt niet direct 30+ graden te worden. Maar gewoon 19°c + zodat eindelijk die verwarming eens uit kan en alle ramen en deuren even lekker open kunnen.

2021 was een natte koude zomer, met een hele hete juni, precies toen ik op vakantie was in Nederland, dus kwa vakantie wél enorm mazzel gehad. Al was 36+ wél een beetje teveel als je met hond en volle bepakking aan een trektocht bezig bent....

Dit jaar hoop ik op een mooie zomer en anders op een betaalbare Zon vakantie naar Turkije ofzo. Helaas is Egypte knetterduur geworden in één jaar tijd....

Z'n zomer als 2018, die was FANTASTISCH! Zou ik héél graag ieder jaar hebben!

Ik vond de zomer van 2018 juist afschuwelijk... :o 2021 vond ik heerlijk. :)

Vroeger gingen wij altijd 3 weken naar Zuid-Frankrijk voor de zon omdat zomers zoals 2021 de norm waren in Nederland. Wat dat betreft heb ik me de afgelopen jaren echt wel zorgen gemaakt om de klimaatverandering, droogte en opwarming van de Aarde.

Maar goed, 19 graden met af en toe zon en af en toe een bui vind ik prima. Lekker groeizaam weer ook, kan er goed gehooid worden en de hooiprijzen naar beneden. :)

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-23 09:06

Selina schreef:

Ik heb 249, vorig jaar april 276. Eigenlijk valt dat verschil mij nog best mee. Het is vooral stukken kouder dan vorig jaar waardoor het allemaal wat aan en matig aanvoelt. Vorig jaar stond mijn tuin ook al lang in bloei.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-23 09:47

Ik heb gisteren zo genoten! Ik kan er weer een paar dagen tegen. :+

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-23 09:52

Ja dit weekend echt heerlijk genoten, hoop echt dat het door gaat zetten!

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-23 10:36

_San87_ schreef:
Celebi schreef:

Euhm, ja, dat hebben we wel om de waterpijlen weer op normaal niveau te krijgen en zeker te zijn dat er genoeg water is als het wel droog wordt.

Voor wat ik al die jaren heb meegemaakt lijkt het alsof er nooit genoeg water wordt opgeslagen voor droogte in de zomer, ook niet bij een heel natte periode. Dus of het echt werkt als we straks hoogzomer een aantal weken heel warm weer krijgen? Ik denk het niet. :')

Anyhow, volgend weekend lijkt het wel echt structureel wat warmer te gaan worden. Alleen voor nu staat er bij mij nog steeds heel veel regen.

lukka63

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-23 10:40

Winged schreef:
Selina schreef:

Ik heb 249, vorig jaar april 276. Eigenlijk valt dat verschil mij nog best mee. Het is vooral stukken kouder dan vorig jaar waardoor het allemaal wat aan en matig aanvoelt. Vorig jaar stond mijn tuin ook al lang in bloei.

Hier 450,verleden jaar 510.

Siamsmeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-23 11:18

Nou, de zaterdag was hier nog steeds zwaar bewolkt en koud, maar de zondag was inderdaad een stuk beter. Eindelijk weer eens de was buiten kunnen hangen, dat kon nog maar 1x eerder dit jaar. En zelf eindelijk weer eens in korte broek zon kunnen opslorpen :D
Ik mag hopen dat mei beter wordt, want hoewel ik geen problemen heb met veel regen, begin ik al die zware bewolking inmiddels wel zat te worden. En de tuin heeft inmiddels veel behoefte aan zon en wat warmere temperaturen, ik ben inmiddels al jonge planten verloren omdat het te lang donker en koud blijft en ze dat niet waardeerden -O-

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-23 11:20

lukka63 schreef:
Hier 450,verleden jaar 510.

Dat lijkt mij in verhouding wel te kloppen dan. Met meer zonnepanelen wek je ook automatisch minder op natuurlijk.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-23 12:14

Hier opzoek naar een last minuut naar de zon voor mei. T ziet er niet naar uit dat het in mei hier in Nederland stabiel 20+ graden gaat worden voor een paar weken. We beginnen mei al behoorlijk te koud en als dat de trend gaat zetten...

Dus dan nog maar ff de zon opzoeken voordat ik per 1 juni weer aan het werk ga.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-23 12:44

pjer schreef:
koningsdag is al jaren baggerweer, koud, nat onprettig. Ik ben dan jarig dus dan onthoud je het wel. Maar het echt lekkere weer begint altijd later. Al hebben we de laatste jaren ook al in februari en maart mooie dagen gehad en dat was nu niet.
Toch is het ook nu wel regelmatig prima weer alleen niet zo lang achterelkaar.. (paar uur hooguit)

Dan woon je in het verkeerde deel van NL denk ik, want wij hebben de laatste jaren alleen maar zon gehad en buiten gezeten. In de afgelopen 10 jaar 1x een hele dag regen, verder niet volgens de foto’s.

Dat gezeur over het weer… zo zinloos energieverbruik. Je verandert er toch niks aan.
Kan je beter stoppen in wat milieubewuster leven en zo meehelpen dat het klimaat niet al te veel opwarmt. Dan houden we normaal weer.

BarbaraNova

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-23 12:48

Elisa2 schreef:
mvdende schreef:
Ook ik ben dit weer méér dan zat! Ik HAAT herfst en voor mijn gevoel is het al vanaf september herfst, op één mooi weekend in oktober na dan.

Nog nooit zo laat geweest met kamperen, de verwarming staat iedere dag nog aan en de hond is het óók zat, die wil lekker in de tuin ravotten en dat mag nu niet, want de verwarming staat nog aan en dan ga ik natuurlijk niet de buitendeur open zetten....

Het hoeft echt niet direct 30+ graden te worden. Maar gewoon 19°c + zodat eindelijk die verwarming eens uit kan en alle ramen en deuren even lekker open kunnen.

2021 was een natte koude zomer, met een hele hete juni, precies toen ik op vakantie was in Nederland, dus kwa vakantie wél enorm mazzel gehad. Al was 36+ wél een beetje teveel als je met hond en volle bepakking aan een trektocht bezig bent....

Dat over de hooi prijzen was ook mijn gedachten ja, al heb ik niet het idee dat er iets aan prijzen naar beneden gaat helaas...maar ik stem wel voor!!!

Van mij hoeven die belachelijke hete zomers ook zeker niet hoor, maak me veel te druk om mijn beestjes...Maar nu een klein beetje meer zon zou ik wel heel graag willen. Gisteren was echt heerlijk!

Dit jaar hoop ik op een mooie zomer en anders op een betaalbare Zon vakantie naar Turkije ofzo. Helaas is Egypte knetterduur geworden in één jaar tijd....

Z'n zomer als 2018, die was FANTASTISCH! Zou ik héél graag ieder jaar hebben!

Ik vond de zomer van 2018 juist afschuwelijk... :o 2021 vond ik heerlijk. :)

Vroeger gingen wij altijd 3 weken naar Zuid-Frankrijk voor de zon omdat zomers zoals 2021 de norm waren in Nederland. Wat dat betreft heb ik me de afgelopen jaren echt wel zorgen gemaakt om de klimaatverandering, droogte en opwarming van de Aarde.

Maar goed, 19 graden met af en toe zon en af en toe een bui vind ik prima. Lekker groeizaam weer ook, kan er goed gehooid worden en de hooiprijzen naar beneden. :)

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-23 12:52

_San87_ schreef:
Celebi schreef:

Op dit moment echt niet hoor.
Land moet drogen.
Aardappelen moeten erin.
Die moeten voor oktober klaar zijn zodat het vanggewas erin kan.

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-23 12:56

verootjoo schreef:
Dat gezeur over het weer… zo zinloos energieverbruik. Je verandert er toch niks aan.
Kan je beter stoppen in wat milieubewuster leven en zo meehelpen dat het klimaat niet al te veel opwarmt. Dan houden we normaal weer.

Volgens mij is dit vooral een topic om ongenoegen over het huidige weer te kunnen uitspreken. Gewoon even gezamenlijk lekker klagen, juist omdat we er helemaal niets aan kunnen doen. :+

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-23 13:07

Celebi schreef:
verootjoo schreef:

Volgens mij is dit vooral een topic om ongenoegen over het huidige weer te kunnen uitspreken. Gewoon even gezamenlijk lekker klagen, juist omdat we er helemaal niets aan kunnen doen. :+

Oh over het huidige weer.

Ik lees ook belevingen over voorgaande zomers waar ik me echt niet in kan vinden :+
Volgens mij is weer ook erg gevoelig voor perceptie. Naar mijn idee hebben we elke zomer mooi weer. Wij gaan altijd in NL op vakantie en heb nooit spijt gehad omdat het slecht weer was :')

Neemt niet weg dat het nu lang koud blijft, maar ik heb toch al best wat dagen in de zon in m’n tuin gelegen :=

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-23 16:41

Celebi schreef:
verootjoo schreef:

Ja, het is fijn om over het weer te mogen klagen. Of te delen hoe lekker weer het is. }> :+

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-23 03:36

Dat moment dat je weer app nu 21 graden aangeeft voor donderdag (yay!), maar direct daarna ook minstens 7 dagen heel veel regen.. Waar komt al die regen toch vandaan? Als het nu weer 7 dagen zoveel gaat regenen moeten de paarden denk ik weer van het land af. Het opbouwen wordt helemaal niets zo. Ze zouden precies volgende week 24/7 buiten moeten staan, maar dat lijkt niet meer haalbaar. En ik zie mijn weekendje Veluwe letterlijk in het water vallen op deze manier. 8)7

Kunnen we niet een zonnedansje doen met z'n allen? :+

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-23 09:23

Celebi schreef:
Dat moment dat je weer app nu 21 graden aangeeft voor donderdag (yay!), maar direct daarna ook minstens 7 dagen heel veel regen.. Waar komt al die regen toch vandaan? Als het nu weer 7 dagen zoveel gaat regenen moeten de paarden denk ik weer van het land af. Het opbouwen wordt helemaal niets zo. Ze zouden precies volgende week 24/7 buiten moeten staan, maar dat lijkt niet meer haalbaar. En ik zie mijn weekendje Veluwe letterlijk in het water vallen op deze manier. 8)7

Kunnen we niet een zonnedansje doen met z'n allen? :+

Dan woon je niet in zuid- west Nederland..? Hier geven ze voor vrijdag wat buien, zaterdag weer 20°c en droog en zo,ma,di wat buien, maar gelukkig geen hele dagen non-stop regen.

Ik ontvlucht deze rot lente voor een weekje: volgende week een weekje echte lente in Turkije *\o/* al gaat het daar begin volgende week óók gewoon regenen, zou precies als ik aankom moeten gaan opknappen, dus fingers crossed op een week zon!

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-23 09:30

Ik ga voor je duimen dat je daar niet ook in de regen zit.

Klopt trouwens, zit hier echt in midden West, zal dat dan toch zoveel schelen? Zal vast ook per weer app verschillen, maar voor nu staat er echt de hele dag buien vanaf vrijdag. Volgens mij wonen we ook naast de natste gemeente van Nederland. :')

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-23 09:36

Celebi schreef:
Ik ga voor je duimen dat je daar niet ook in de regen zit.

Klopt trouwens, zit hier echt in midden West, zal dat dan toch zoveel schelen? Zal vast ook per weer app verschillen, maar voor nu staat er echt de hele dag buien vanaf vrijdag. Volgens mij wonen we ook naast de natste gemeente van Nederland. :')

Ik denk dat mijn 'weer en radar' app gewoon een beetje te optimistisch is -O- want andere weer sites geven inderdaad weer een hele week regen hier in Nederland én veel meer bewolking en zeker 5°c kouder in Turkije aan.. nou ja, ik hoop op lekker weer en anders heb ik pech...wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen.....

Flubberboot

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-23 09:38

Ik vind dit weer echt zo erg nog niet. Gras heeft bij ons nog nooit zo hoog gestaan in de weides in april :j

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-23 09:40

Hier geven ze ook de hele tijd regen (Veluwe) maar het klopt 99% van de tijd niet en er valt nauwelijks wat..het is nu alweer vrij droog. Dus ik denk dat het wel mee gaat vallen met de regenvoorspellingen.

En paarden kunnen wel tegen een beetje regen :)

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-23 10:02

Hier vooral voor de paarden drama… zware klei. 2 weken terug ze weer helemaal van het land moeten halen, was veeeel en veeeel te nat. Nu staan ze weer buiten, maar vanaf vrijdag weer veel en veel regen… het is nu nog kantje boord, dus als er echt zoveel regen zal vallen, gaan ze effectief weer van het land moeten…. Pppffff, nog nooit gehad zo laat op het jaar en ook niet goed, binnen, gras, binnen, gras,….

En neen, hier hebben we de regen al lang niet meer nodig, veel boeren hebben hier echt nog amper iets kunnen doen, want alles is nog veeel te nat, terwijl andere jaren nu al veel in de grond zit.

En goed hooi? Hier zijn hele velden omgevallen gras die al lang af had moeten zijn, veel te nat om er op te gaan… de drogere stukken zijn nu net gemaaid en moeten morgen weeral het land af, daar ben je voor paarden niets mee.