Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
mvdende schreef:Ook ik ben dit weer méér dan zat! Ik HAAT herfst en voor mijn gevoel is het al vanaf september herfst, op één mooi weekend in oktober na dan.
Nog nooit zo laat geweest met kamperen, de verwarming staat iedere dag nog aan en de hond is het óók zat, die wil lekker in de tuin ravotten en dat mag nu niet, want de verwarming staat nog aan en dan ga ik natuurlijk niet de buitendeur open zetten....
Het hoeft echt niet direct 30+ graden te worden. Maar gewoon 19°c + zodat eindelijk die verwarming eens uit kan en alle ramen en deuren even lekker open kunnen.
2021 was een natte koude zomer, met een hele hete juni, precies toen ik op vakantie was in Nederland, dus kwa vakantie wél enorm mazzel gehad. Al was 36+ wél een beetje teveel als je met hond en volle bepakking aan een trektocht bezig bent....
Dit jaar hoop ik op een mooie zomer en anders op een betaalbare Zon vakantie naar Turkije ofzo. Helaas is Egypte knetterduur geworden in één jaar tijd....
Z'n zomer als 2018, die was FANTASTISCH! Zou ik héél graag ieder jaar hebben!
Selina schreef:M'n zonnepanelen hebben nog nooit zo weinig opgebracht in april.
Maar ziet er niet naar uit dat mei veel warmer gaat worden..
_San87_ schreef:Celebi schreef:Maar we hebben toch niet ieder weekend zoveel regen nodig dat het land weer te nat is om te gebruiken?
Euhm, ja, dat hebben we wel om de waterpijlen weer op normaal niveau te krijgen en zeker te zijn dat er genoeg water is als het wel droog wordt.
Winged schreef:Selina schreef:M'n zonnepanelen hebben nog nooit zo weinig opgebracht in april.
Maar ziet er niet naar uit dat mei veel warmer gaat worden..
Ik heb 249, vorig jaar april 276. Eigenlijk valt dat verschil mij nog best mee. Het is vooral stukken kouder dan vorig jaar waardoor het allemaal wat aan en matig aanvoelt. Vorig jaar stond mijn tuin ook al lang in bloei.
pjer schreef:koningsdag is al jaren baggerweer, koud, nat onprettig. Ik ben dan jarig dus dan onthoud je het wel. Maar het echt lekkere weer begint altijd later. Al hebben we de laatste jaren ook al in februari en maart mooie dagen gehad en dat was nu niet.
Toch is het ook nu wel regelmatig prima weer alleen niet zo lang achterelkaar.. (paar uur hooguit)
Elisa2 schreef:mvdende schreef:Ook ik ben dit weer méér dan zat! Ik HAAT herfst en voor mijn gevoel is het al vanaf september herfst, op één mooi weekend in oktober na dan.
Nog nooit zo laat geweest met kamperen, de verwarming staat iedere dag nog aan en de hond is het óók zat, die wil lekker in de tuin ravotten en dat mag nu niet, want de verwarming staat nog aan en dan ga ik natuurlijk niet de buitendeur open zetten....
Het hoeft echt niet direct 30+ graden te worden. Maar gewoon 19°c + zodat eindelijk die verwarming eens uit kan en alle ramen en deuren even lekker open kunnen.
2021 was een natte koude zomer, met een hele hete juni, precies toen ik op vakantie was in Nederland, dus kwa vakantie wél enorm mazzel gehad. Al was 36+ wél een beetje teveel als je met hond en volle bepakking aan een trektocht bezig bent....
Dat over de hooi prijzen was ook mijn gedachten ja, al heb ik niet het idee dat er iets aan prijzen naar beneden gaat helaas...maar ik stem wel voor!!!
Van mij hoeven die belachelijke hete zomers ook zeker niet hoor, maak me veel te druk om mijn beestjes...Maar nu een klein beetje meer zon zou ik wel heel graag willen. Gisteren was echt heerlijk!
Dit jaar hoop ik op een mooie zomer en anders op een betaalbare Zon vakantie naar Turkije ofzo. Helaas is Egypte knetterduur geworden in één jaar tijd....
Z'n zomer als 2018, die was FANTASTISCH! Zou ik héél graag ieder jaar hebben!
Ik vond de zomer van 2018 juist afschuwelijk...2021 vond ik heerlijk.
![]()
Vroeger gingen wij altijd 3 weken naar Zuid-Frankrijk voor de zon omdat zomers zoals 2021 de norm waren in Nederland. Wat dat betreft heb ik me de afgelopen jaren echt wel zorgen gemaakt om de klimaatverandering, droogte en opwarming van de Aarde.
Maar goed, 19 graden met af en toe zon en af en toe een bui vind ik prima. Lekker groeizaam weer ook, kan er goed gehooid worden en de hooiprijzen naar beneden.
_San87_ schreef:Celebi schreef:Maar we hebben toch niet ieder weekend zoveel regen nodig dat het land weer te nat is om te gebruiken?
Euhm, ja, dat hebben we wel om de waterpijlen weer op normaal niveau te krijgen en zeker te zijn dat er genoeg water is als het wel droog wordt.
verootjoo schreef:Dat gezeur over het weer… zo zinloos energieverbruik. Je verandert er toch niks aan.
Kan je beter stoppen in wat milieubewuster leven en zo meehelpen dat het klimaat niet al te veel opwarmt. Dan houden we normaal weer.
Celebi schreef:verootjoo schreef:Dat gezeur over het weer… zo zinloos energieverbruik. Je verandert er toch niks aan.
Kan je beter stoppen in wat milieubewuster leven en zo meehelpen dat het klimaat niet al te veel opwarmt. Dan houden we normaal weer.
Volgens mij is dit vooral een topic om ongenoegen over het huidige weer te kunnen uitspreken. Gewoon even gezamenlijk lekker klagen, juist omdat we er helemaal niets aan kunnen doen.
Celebi schreef:verootjoo schreef:Dat gezeur over het weer… zo zinloos energieverbruik. Je verandert er toch niks aan.
Volgens mij is dit vooral een topic om ongenoegen over het huidige weer te kunnen uitspreken. Gewoon even gezamenlijk lekker klagen, juist omdat we er helemaal niets aan kunnen doen.
Celebi schreef:Dat moment dat je weer app nu 21 graden aangeeft voor donderdag (yay!), maar direct daarna ook minstens 7 dagen heel veel regen.. Waar komt al die regen toch vandaan? Als het nu weer 7 dagen zoveel gaat regenen moeten de paarden denk ik weer van het land af. Het opbouwen wordt helemaal niets zo. Ze zouden precies volgende week 24/7 buiten moeten staan, maar dat lijkt niet meer haalbaar. En ik zie mijn weekendje Veluwe letterlijk in het water vallen op deze manier.![]()
Kunnen we niet een zonnedansje doen met z'n allen?
Celebi schreef:Ik ga voor je duimen dat je daar niet ook in de regen zit.
Klopt trouwens, zit hier echt in midden West, zal dat dan toch zoveel schelen? Zal vast ook per weer app verschillen, maar voor nu staat er echt de hele dag buien vanaf vrijdag. Volgens mij wonen we ook naast de natste gemeente van Nederland.