Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Benzz schreef:DuoPenotti schreef:Nee hoor. Dat maakt dat je achter je man en zijn beroep staat.
.
Ondergeschikt dus...ik moet wel voor zijn carrière klaar staan, maar whatabout mijn carrière?
Benzz schreef:DuoPenotti schreef:Nee hoor. Dat maakt dat je achter je man en zijn beroep staat.
.
Ondergeschikt dus...ik moet wel voor zijn carrière klaar staan, maar whatabout mijn carrière?
Urona447 schreef:Als je in een relatie zit en ook nog kinderen hebt vind ik het erg egoïstisch om er maar vanuit te gaan dat je partner alles thuis regelt en de kinderen en je partner zijn/haar leven compleet aanpast aan die van jou. Daarnaast levert het vaak financieel dusdanig weinig op dat de uren ook niet te rechtvaardigen zijn.
Jessix schreef:Ik denk dat je samen in een later stadium van je relatie besluit om kinderen te willen en dan ook bespreekt hoe je het voor je ziet. Je wil ze tenslotte allebei dus zal samen een besluit moeten nemen over de zorg.
Heb jij al een partner waarbij werk vaak op de eerste plaats komt dan moet je het daar specifiek over hebben en afspraken over maken. Wat verwacht je van elkaar als ouders? En daarop ga je verder.
Dat houdt voor mij ook niet in dat je je de rest van je leven aan die afspraken moet houden. Als dat voor een van de twee veranderd dan bekijk je opnieuw samen hoe je rolverdeling moet zijn.
Aan een relatie moet je blijven “werken” en zeker kunnen communiceren.
.
AnnoNiemand schreef:Man geeft aan 'dit is wat ik doe, dit is wat ik wil en dat wist je toen je bij mij kwam.' En ja dat wist ik inderdaad en heb er nooit moeite mee gehad, maar wél nu er een kind is en ik daardoor het gevoel heb ál mijn vrijheid kwijt te zijn/ mijn eigen leven kwijt te zijn. Dat had ik van tevoren echt anders ingeschat.
Wintu schreef:Nee hoor. Dat maakt dat je achter je man en zijn beroep staat.
.