Dood van een vriendin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-23 16:16

Dit klinkt echt als vreselijke mensen... Je vriendin zal niet voor niets maatregelen hebben getroffen voor jou en voor het hondje, dit zag ze aan komen. Vreselijk...

Gecondoleerd met het verlies van je vriendin!

Lusitana

Re: Dood van een vriendin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-23 16:26

Dank je.

sterregoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-23 16:27

Gecondoleerd met het verlies van je vriendin!

Wat ontzettend rot, dat het nu zo moeilijk gaat met die mensen. Goed dat je achter het hondje ( en het bedrag voor verzorging) aangaat.

Sterkte & succes,

Helaas ervaring dat sommige mensen de boel zo naar hun hand zetten, dat er van eerlijke afronding geen sprake was.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-23 16:35

Heel benieuwd hoe oud dit testament is ! Want kan maar zo dat ze helemaal geen erfgenamen zijn!

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-23 16:37

Na een overlijden als de overledene iets bezat komt er vrijwel altijd gelazer. Sterkte ermee Lusitana.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-23 16:40

Wat ontzettend naar. Ik zou eisen dat je contact hebt met de echte notaris.
Één raad: Laat je niet emotioneel chanteren met dat hondje! Hoe moeilijk ook.
Mocht je het daarmee toch lastig krijgen, zoek dan steun bij een vriendin/vriend. Doe dit niet in je eentje.
Sterkte!

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-23 16:41

Ik heb de notaris gebeld, en die zegt dat hij verder geen plichten heeft en dat ik er een advokaat op moeten zetten betreffende de uitvoering als die mensen het niet doen.
Dan schiet ik niet op want zij zeggen gewoon dat er geen geld is.
Ik ga even kijken of ik iemand in Engeland kan bellen voor info.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-23 16:43

Lusitana schreef:
Ik heb de notaris gebeld, en die zegt dat hij verder geen plichten heeft en dat ik er een advokaat op moeten zetten betreffende de uitvoering als die mensen het niet doen.

Hij kan toch wel de inhoud van het deel van het testament wat voor jou van toepassing is, bevestigen lijkt mij!?

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-23 16:50

:oo

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-23 17:50

senna21 schreef:
Lusitana schreef:

Hij kan toch wel de inhoud van het deel van het testament wat voor jou van toepassing is, bevestigen lijkt mij!?

Ja, maar hij zegt niet aan het geld te kunnen komen en ik daar een advokaat op moet zetten.
En de mensen hebben zelf uiteindelijk toch ook toegegeven dat het om dat bedrag gaat wat ze altijd noemde. Ik heb geen reden om aan te nemen dat het meer is.
Maar ze hebben dat testament gewoon al in huis gehad en geprobeerd dat als het hondje bij hen bleef er ook geen geld naar mij hoefte want dat zit inderdaad aan elkaar verbonden.
En weet, je eerlijk gezegd kan het me nu geen reet meer schelen waar ze het geld vandaan halen, dan verkopen ze die auto maar of een van de huizen, die zijn immers ook van haar, nu bijt ik me er in vast!
ik heb me aan de telefoon een beetje dom gehouden en dat ik vooral de wens van haar dat het hondje naar mij moest volgde, maar ik ga NU naar het stadje een advokaat zoeken (er zijn er drie waarvan twee geen telefoonnummer van te vinden op internet en 1 gaat naar voicemail).

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-23 18:02

Je komt het lelijkste van mensen tegen als het over geld gaat, vooral als het over erfenissen gaat en het geld eigenlijk al voor de dood van de erflater is uitgegeven. :(:)

Als de notaris niet als executeur is aangewezen is hij inderdaad klaar, zijn die mensen aangewezen, dan kunnen, en moeten, zij het testament uitvoeren. Met en verklaring van erfrecht kunnen ze in Engeland de rekeningen laten deblokkeren. Als ze niet weten hoe, dan moeten ze zelf eigenlijk een deskundige inschakelen. Maar het klinkt verstandig om er een advocaat op te zetten.

Jakkes. Ik hoop dat het hondje je in goede staat bereikt. Daar ga je met zo'n verhaal ook aan twijfelen.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-23 18:51

Ik ben net bij een advokaat geweest, de sekretarese gesproken ,uitgelegd dat er haast bij was omdt er een levend wezen bij betrokken was en het hele verhaal uitgelegd. Omdat het geld aan het accepteren en dus meenemen van het hondje vastligt, loopt het hondje gevaar om te verdwijnen.
De advokaat kon me niet eerder helpen dan volgende week maandagochtend, maar gaf als advies om de GNR (soort politie) te bellen als het hondje werkleijk gevaar liep.

Tja,dat wéét ik natuurlijk niet, vooralsng weten ze natuurlijk niet dat ik er een advokaat op zet.
Maar ik denk dat als ik thuis ben toch maar die GNR man ga bellen die ik eerder aan d eijn heb en vragen om gezine de situatie hij niet kan gaan peilen hoe het met het hondje is en bij hen aangeven dat ze een onderzoek gaan instellen mocht het hondje plots overlijden of verdwijne ofzo.
Ik weet natuurlijk niet hoe ver ze gaan met hulp, ze kunnen het hondje wel in beslag nemen, maar dat vind ik ook weer zo wat voor dat hondje omdat het nou niet bepaald een hond is die alles over zich heen laat komen, zoals die ik heb, ze is beschermd groot gebracht, zullen we maar zeggen.
Ik weet ook niet of ik slapende honden wakker moet maken, zij weten natuurlijk niet wat ik achter de schermen allemaal doe, het laatste voor en was dat ik de notaris zou bellen en dan van me zou laten horen.

Ik heb geen geld voor advokaat kosten, maar ze gaf aan dat er wel iets is als rechtsbijstand voor armen.
Ik ben helemaal kapot, ik had er wel rekening mee gehouden , maar niet verwacht, dat ik er zo voor moest vechten.
Het heeft helaas direct gevolgen voor mijn gezondheid (hart en longen).

Prrrr ik heb maar aan hen doorgegeven dat ze dat nodig hebben. Ik gun ze dat geld niet, maar ander wordt het helemaal eindeloos. Als ze toegang hebben kunnen ze zich niet schuilen onder dat er geen geld is.

ik heb mijn telefoon nu uitgezet, ik zit in de bibliotheek, even mijn zus in Nederland op de hoogte brengen via messenger en voor de rest wil er even niet meer aan denken.

Rossfechten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-23 19:22

Sterkte,
Hopelijk krijg je de juiste hulp,
Rustig ademhalen, meeste komt goed.

cariena1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-23 19:32

Veel sterkte

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-23 20:16

Heel veel sterkte.

beenjesshar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 00:37

Heel veel sterkte

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 07:09

Prioriteit 1 lijkt me om z.s.m. dat hondje bij jou te krijgen. Dat geld gebeuren kan daarna wel uitgevochten worden.... :(:) Zou het lukken om gewoon z.s.m. af te spreken dat ze het hondje komen brengen...?

Je hebt natuurlijk best kans dat ze daar moeilijker over gaan doen zodra ze lucht krijgen dat je met advocaten en politie bezig bent.....

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 07:23

Jeetje TS… gecondoleerd en heel veel sterkte! Hopelijk is het hondje snel bij jou. Ik zou de advocaat ook laten uitzoeken hoe haar rekening hier gebruikt is de laatste tijd en of er niet toevallig afwijkend veel geld af gehaald is zodat die leeg was voor het overlijden… dat zal niet de eerste keer zijn dat dit gebeurd…

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 07:27

Wel opvallend dat ze dan blijkbaar niet de notaris heeft aangewezen als degene die het testament moet uitvoeren....maar dat dit overgelaten wordt aan die mensen? Dat zou je toch niet verwachten adhv het hele verhaal, dat ze dat niet beter geregeld zou hebben....? :(:)

cariena1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 07:57

Zou liever het hondje als het geld hebben als beestje maar veilig is geld komt misschien later wel

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 08:13

Idd, eerst het hondje zsm daar weg en dat geld komt ooit misschien wel (of nooit helaas).
Maar dat geld lijkt me geen prioriteit.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-23 10:17

pmarena schreef:
Wel opvallend dat ze dan blijkbaar niet de notaris heeft aangewezen als degene die het testament moet uitvoeren....maar dat dit overgelaten wordt aan die mensen? Dat zou je toch niet verwachten adhv het hele verhaal, dat ze dat niet beter geregeld zou hebben....? :(:)

Ik kan wel raden he dat gegaan is, wat ik zeg, het zijn meester manipulators en lijken toch o zo aardig en deden immers alles voor haar, namen haar mee boodschappen doen, naar de dokter, kwamen1 x in de week op visite, aan de oppervlakte zijn het mensen die reuze met haar begaan waren.

Ik heb gisteravond nog de GNR gebeld, natuurlijk was de shift van die aardige over en kreeg ik een knorrige man die ik kort heb utgelegd dat er een hondje in een erfenis verwikkeld is en dat ik bang ven dat het hondje wat overkomt en dat ik wil dat ze weten dat dit kan gebeuren zodat dat ook naar voren komt in een eventueel onderzoek later.
Hij zei dat ze niet vooraf wat konden doen, en ik zei dat ik dat wist, maar dat mijn advokaat gezegd had dat ik moest bellen en dat ze het moesten noteren dat ik er over gebeld heb. Dat was goed zei hij, maar hij klonk niet alsof hij wat zou noteren.

Ondertussen ben ik wel blij dat ik maandag pas terecht kan bij de advokaat want nu kan ik me beter voorbereiden. Ze schreef bv met de kerst altijd een brief en ik heb er twee, toevallig van de twee verschillende adressen die er volledig boven staan. En op één gebruikt ze haar beide voorletters en toen schoot me haar tweede naam weer te binnen, die wist ik dus wel, ik dacht van niet.
Ik heb ook nog e-mails die teruggaan tot tig jaar geleden, ik ben even relevante aan het uitzoeken en heb er 1 waarbij ze toevallig die mensen noemt en dat hun zoon (naam) in haar eerste huis zit om voor die schapen en kippen te zorgen enzo.
Verder één van twee jaar geleden over de verhuizing terug en dat die mensen in haar tweede huis zitten én dat ze een testament heeft laten maken. Daaruit bleek trouwens ook dat ze een tweede testament heeft laten maken in het Verenigd Koninkrijk. HOERA! Dat is dus beschermd.

Ik heb ondertussen via Facebook een vriendin in die regio gevraagd of ze het hondje op kon halen maar die wil zich erbuiten houden. Wat ik wel kan snappen.

Ik lees net terug dat ze het geld me in pounds na laat, maar het kan zijn dat ze dat in haar hoofd had en het in euros in het testament staat.

Kayley95

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 11:59

Wat een verhaal TS, wat kunnen mensen toch vreselijk zijn wbt geld, bah. Gecondoleerd nog met je vriendin! :knuffel:

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-23 12:32

Dank je wel.

Ik wordtondertussen ook gek van de notaris.Ik belde om te zeggen dat ik toch een testament nodig heb omdat die mensen dus niet eerlijk zeggen wat er in staat en hij begon weer van dat ik maar een advokaat moest bellen en ik zei dat ik alleen maar moest weten wat er nou in staat en hij zei dat ik wel een testament kon krijgen als ik vijfentwintig euro betaalde, waarop ik zei dat het me vreemd leek, daar ik er in sta en hij heel hautain zei van mevrouwtje u denkt toch niet dat her een officeel dokument weg gaat voor niets?
Ik riep toen uit dat mijn vriendin een notaris had in Engeland voor een zeer klein bedrag en en dat hij tien keer zoveel kreeg en daar absoluut niets voor deed!
Hij probeerde het af te ronden, maar liet uiteindelijk wel vallen dat er ook een manier was om het gratis te krijgen als ik alleen het deel wilde dat van mij van toepassing was. Ja zei ik, dat wil ik dan. Nou hij was bezig dan moet ik het einde van de dag maar terugbellen.
Ik ik stuur wel een briefje. Of misschien kan ik een e-mailadres vinden.

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 13:17

oftewel, er is idd een gedeelte voor jou bestemd.