Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Zebraatje schreef:Heb zelf jaren een Renault Clio en daarvoor een Toyota Yaris gereden.
Deze voldoen wel aan je eisen.
Beiden voldoende kofferbakruimte, met omgeklapte bank kan je er heel veel in vervoeren.
Achterin voldoende beenruimte voor volwassenen (meer dan in sommige grotere auto's).
3 volwassenen achterin is wel erg knus. Maar 3 kinderen kan prima.
En Renault als frans merk heeft dan een slechte naam, maar toch mijn Clio 5 jaar lang gereden zonder ooit pech te hebben gehad.
Cchanny schreef:prugelpiet schreef:Nu heb ik een Seat Ibiza. Ook een ramp, ik sta te vaak bij de garage.
Ik stond erg weinig bij de garage met mijn Seat Ibiza. Alleen de banden sleten ontzettend hard.
Wel kwam ik er achter dat ik een schade-auto had gekocht vanuit Duitsland. Maar dat kan je natuurlijk ondervangen om een auto te kopen waarbij de onderhoudshistorie aanwezig of dat hij NAP goed is.
Het enige paneel wat nog de originele kleur had was op het dak. Hij heeft flink in elkaar gelegen. Als je er met een lamp op scheen zag je de kleurverschillen tussen de panelen. Maar gewoon in daglicht was het niet te onderscheiden.
Het was zo'n fijne auto, vind het nog steeds jammer dat hij weg moest. Want hij reed ontzettend fijn en was mooi zuinig. Ik had persoonlijk heel veel pech met mijn Ford Ka. Die was zo lek als een zeef. Lag iedere keer plassen water bij de voeten.
Ik vermoed dat iedereen wel onpliezige ervaringen hebben met een merk of juist fijne ervaringen.
Heb nu een slag groter qua auto. Vind die ook fijn rijden, maar die Seat reed net eventjes een tikkeltje fijner.
Peuk schreef:Ik heb zelf een Kia Picanto, maar om daar regelmatig 5 personen in te vervoeren, daar vind ik hem niet echt geschikt voor eigenlijk. Dan zou ik toch naar een slagje groter gaan. Het is wel een hele fijne auto.
Wat is je budget? En welke eisen heb je verder aan de auto? Want met de info die er nu staat is het alsof je bij de bakker vraagt: mag ik een brood?
Prince schreef:Suzuki Swift. Wij hebben er eentje uit 2018. Hele fijne auto. Vijfdeurs. Alleen wat weinig ruimte in de kofferbak.
Janinevv schreef:Haha
Moest wel lachen om je laatste zin.
Alle auto’s die ik interessant vind zitten bijna allemaal wel boven de 10 duizend. Het ligt er een beetje aan had een hele mooie Citroën c1 gezien maar hoor nu dat die dus best klein is en dan vind ik dat wel zonde zou dus liever iets groter willen.
Ik zou eens even moeten gaan na denken naar specifieke eisen.
Cruise control is handig maar geen eis. Airco wel. Leuke uitstraling van binnen en buiten. Niet te dure auto in wegenbelasting. Maar ook niet een hele lichte auto met een beetje wind dat je idee hebt van de weg te raken.
Ik denk zelf dan al wel erg in de seat/vw golf idee zulke auto’s en misschien iets kleiner dan.
Hoef niet perse een trekhaak want die auto’s trekken toch weinig. Maar zou wel gewoon een oké kofferbak willen waar ik wat in zou kunnen houden als ik toch keer vakantie zou gaan. Maar in een kleinere auto ga ik denk ik niet heel snel hele einde rijden.
Peuk schreef:Proefrijden is sowieso een goed idee.![]()
Maar ik zou wel op voorhand een lijstje maken van auto’s die aan je smaak voldoen en passen bij je wensen. Anders word je bij de dealer/garage echt meegesleept in alle mogelijkheden of je wordt genaaid bij de garage/dealer met de prijs omdat je geen flauw benul hebt wat zoiets kost.
Hoe sta je er in tov het bouwjaar - km? Hoe belangrijk vind je dat?
Vind je een Toyota Yaris geen leuke auto? Als je een C1 leuk vindt? Dat is ook zo’n ‘bolletje’.
_Denise_ schreef:Je noemt eigenlijk al drie verschillende segmenten auto's, de C1, Polo en Golf.
Ik heb zo'n vermoeden dat je qua formaat zoekt naar een compacte klasse B, daaronder vallen bijv. de Polo, Swift, Fiesta, Corsa, Micra, Fabia, Ibiza, Yaris, Clio, klopt?
AyDeeDee schreef:Ik zou zeggen een Toyota Aygo. Er kan meer in dan je denkt en Toyota's zijn super betrouwbaar. Zelf ben ik verliefd op de Nissan Micra, is volgens mij ook erg betrouwbaar wat ik gelezen en gehoord heb en zeker nieuwere modellen zijn ook best ruim (al vind ik die persoonlijk niet onder kleine autos vallen net als de Ford Fiesta).
Janinevv schreef:AyDeeDee schreef:Ik zou zeggen een Toyota Aygo. Er kan meer in dan je denkt en Toyota's zijn super betrouwbaar. Zelf ben ik verliefd op de Nissan Micra, is volgens mij ook erg betrouwbaar wat ik gelezen en gehoord heb en zeker nieuwere modellen zijn ook best ruim (al vind ik die persoonlijk niet onder kleine autos vallen net als de Ford Fiesta).
Toyota aygo zijn ruim van binnen maar vind dat net wel echt te klein. Vriendin heeft hem en zat er net toevallig nog bij in. Maar zeker zuinige auto en ze heeft er weinig problemen mee
Skoda fabia Werd ook genoemd is ook een leuke auto
Ladyson schreef:Ik zou eens naar de segmenten kijken TS. Een Aygo en een Golf liggen nogal ver uit elkaar. https://autorai.nl/duidelijkheid-over-autosegmenten/
Als je een beetje naar beneden scrollt staat er per segment ook een lijst met auto types die daarin vallen.
Het is eerder al gezegd, maar ik denk dat je B segment zoekt.