Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Moestuin schreef:Waarom er direct van uit gaan dat de man over TS gaat walsen? Desnoods vraagt ze iemand om bij het telefoongesprek te zijn. TS gaat in deze ook niet vrijuit hoor. Zij maakt ook opeens andere prijsafspraken met de mannen ter plaatsen, laat opeens nog maar de helft van de klus doen en betaald dan aan die mannen. Overdonderd? Ok, kan. Die mannen zijn er enkele uren geweest. Dan kan ze ook iemand even appen om er bij te komen of die man in kwestie zelf al op voorhand contacteren dat dit niet gaat zoals afgesproken. Ik kan niet geloven dat TS 3 uur niets heeft durven doen uit schrik of overdondering. Ze had er ook voor kunnen kiezen om ze niet binnen te laten als het niet was wie ze dacht dat aan de deur ging staan. Het is nu wel fijn om een topic hier te openen over al dan niet oplichting terwijl zij zich ook niet aan de afspraken heeft gehouden.
Ik vind dat mannen hier nu wel wat worden afgeschilderd als een soort van briesende stier waarmee niet te praten valt en vrouwen als kleine popjes die hun zelf niet durven/kunnen verdedigen. De dag van vandaag hebben wij allemaal een gsm en 112 is zo gebeld. Het betreft ook appartementen, was er dan echt niemand waarbij ze in die uren dat werd gevloerd kon aankloppen als het zo onveilig aanvoelde? Ze was toch ook mans genoeg om te zeggen: De klus stopt hier, ik wil dat de rest niet meer wordt gedaan.
Urbanus schreef:Dat klinkt een beetje als victimblaming, laten we daar vandaan blijven. Niet iedereen is mondig genoeg om voor zichzelf op te komen als het moet.
Ts, ik raad je aan alles via berichten te doen, want als je mondeling een afspraak maakt of dingen toegezegd worden heb je geen poot om op te staan.
Urbanus schreef:Dat klinkt een beetje als victimblaming, laten we daar vandaan blijven. Niet iedereen is mondig genoeg om voor zichzelf op te komen als het moet.
Ts, ik raad je aan alles via berichten te doen, want als je mondeling een afspraak maakt of dingen toegezegd worden heb je geen poot om op te staan.
Moestuin schreef:Urbanus schreef:Dat klinkt een beetje als victimblaming, laten we daar vandaan blijven. Niet iedereen is mondig genoeg om voor zichzelf op te komen als het moet.
Victim blaming en eigen aandeel zijn echt 2 verschillende zaken. Ik lees nergens dat ze hebben gedreigd, dat ze hebben geroepen of wat dan ook. Ik lees vooral dat TS geïntimideerd was door de afkomst van de mannen. Is zij daarom direct slachtoffer? De laatste tijd lijkt veel victimblaming te zijn het moment dat eigen aandeel wordt aangewezen.
elmiran schreef:Het is opgelost. Hij antwoorde met u heeft gelijk het is niet netjes om achteraf meer te vragen de jongens hebben de boel bedonderd. We laten het hierbij. Ik hoop dat u veel plezier heeft van uw vloer.
Emj_23 schreef:Ik denk niet dat Benz doorslaat. De afkomst vd mannen heeft namelijk niets met het hele verhaal te maken en toch wordt het benoemd omdat ze eerder met een andere man van de (vermeende) zelfde afkomst een slechte ervaring heeft gehad? En dat wordt dan toegevoegd omdat we dat als een wegingsfactor moeten meenemen in het verhaal? Dat is inderdaad gewoon racisme/discriminatie. Wellicht niet zo bedoeld, maar het is het wel.
elmiran schreef:Ik zeg toch niet dat ze allemaal zo zijn? Ik ben een keer geintimideerd door een Marokkaanse slotenmaker. Kun je, je voorstellen hoe dat is als meisje van 22 in je eentje?. Ik heb zat Marokkaanse collega's gehad die zich wel goed gedragen, en die zulk gedrag absoluut niet goed keuren. Het is helaas een deel die het verpest voor ze.
De eigenaar is een Nederlandse man. Dus bij iedere groep heb je zulke mensen. De jongens hebben hun werk goed gedaan. Ik heb ze niet weg gestuurd om hun afkomst.
Citaat:Als je zat Marokkaanse collega’s hebt gehad waarbij je andere ervaringen hebt gehad dan begrijp je toch ook dat het vermelden van de achtergrond in deze context ongeplaatste is.