EedihcrO schreef:Laurahh schreef:Mijn favorieten zijn een mugcake met yoghurt;
3 lepels havermout, 1 banaan, 1 ei en kruiden naar keuze (ik doe cacao maar kan ook speculaaskruiden). Dit in een mok of bakje en 4 minuten in de magnetron. Dit dan samen met yoghurt en ik zit uren vol!
Of havermoutwafels (havermout, ei, yoghurt, honing, bakpoeder, melk) en deze beleggen met banaan of ander fruit.
Is dat echt zo makkelijk als het eruit ziet? Alles mengen, in de magnetron en dan Ping klaar? Dat kan ik ook wel eens proberen. Hoe groot is je mok dan?
En de wafels? Heb je dan de havermout gemalen? Of gebruik je gewoon de vlokken?
Klinkt beide wel heel goed en is glutenvrij. Ook wel fijn[***] schreef:Banaanpannenkoekjes (kan je evt ook havermout door gooien) of ontbijtmuffins?
Heb je een goed recept voor de muffins? Dat kan ook wel eens makkelijk zijn om mee te nemen.
De mugcake is inderdaad echt zo makkelijk! Ik doe het in een plastic bewaarbakje omdat ik het op het werk pas opeet, maar warm is het lekkerder Maar een grote mok past ook, hangt ook af van de grootte van je ei en je banaan. Ik maal de havermout inderdaad wel wat fijner, zowel bij de mugcake als bij de wafels.
Ik gebruik dit recept voor de wafels;
https://www.eefkooktzo.nl/gezonde-wafels-havermout/