Te veel betaald bij de Bijenkorf

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 21:50

KB12 schreef:
lowe schreef:
Was de online prijs nog €950,- toen je de tas in de winkel kocht?

Ja, deze prijs was online nog 950 euro toen ik deze tas kocht. De prijs was dagen later nog steeds 950 euro. In elk ander filiaal was deze tas ook gewoon nog 950 euro. En mensen hebben hem toen ook nog steeds afgerekend voor deze prijs min de korting.

Maar je hebt de tas niet online gekocht. Je hebt 'm online gereserveerd en in de winkel gekocht. De overeenkomst is dus in de winkel tot stand gekomen, doordat het aanbod (een tas van 1090 euro) is aanvaard (je hebt de tas gekocht).

frensje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 21:51

Geen idee hoe het juridisch zit maar ik zou hier geen energie aan verspillen.
Lekker de tas terug brengen en hem ergens anders kopen. Zag dat iemand al een link had gestuurd.
Sowieso kan je designer spullen beter bij de designer winkel zelf kopen en niet bij de Bijenkorf. Zij zijn al jaren niet meer klant vriendelijk.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 21:52

Tiggs schreef:
Maar je hebt de tas niet online gekocht. Je hebt 'm online gereserveerd en in de winkel gekocht. De overeenkomst is dus in de winkel tot stand gekomen, doordat het aanbod (een tas van 1090 euro) is aanvaard (je hebt de tas gekocht).

De reactie van Bijenkorf zelf is dat men overal dezelfde prijs hanteert, ze hebben echter verwezen naar het filiaal zelf. Dus zelfs Bijenkorf zelf heeft al aangegeven dat TS gelijk heeft. Het filiaal doet alleen moeilijk...

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 21:57

frensje schreef:
Geen idee hoe het juridisch zit maar ik zou hier geen energie aan verspillen.
Lekker de tas terug brengen en hem ergens anders kopen. Zag dat iemand al een link had gestuurd.
Sowieso kan je designer spullen beter bij de designer winkel zelf kopen en niet bij de Bijenkorf. Zij zijn al jaren niet meer klant vriendelijk.

Maar hij is nergens te koop met die korting. In het linkje van de bokker betaal je ook 950 euro ofzo. Het ging juist om de korting van 50%. Op dit bedrag snap ik wel dat je die graag meepakt :-).

Verder geen tips, ik ben vooral stomverbaasd dat iemand een tas koopt van meer dan 100 euro. Maar dat is niks persoonlijks. Ik koop Lego van 200 euro dus ieder zo zijn ding :-). Maar ik hou wel van korting dus dat met die 50% snap ik!

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 22:59

Janine1990 schreef:
Tiggs schreef:

De reactie van Bijenkorf zelf is dat men overal dezelfde prijs hanteert, ze hebben echter verwezen naar het filiaal zelf. Dus zelfs Bijenkorf zelf heeft al aangegeven dat TS gelijk heeft. Het filiaal doet alleen moeilijk...

Maar ze heeft 'm vervolgens wel gekocht voor die prijs, waardoor ze dus met die prijs akkoord is gegaan.

Maar als Bijenkorf HQ zegt dat het filiaal fout zit (las ik niet, maar stel dat), dan moet ze het (nog eens) via het hoofdkantoor proberen.

KB12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-23 23:28

Tiggs schreef:
Janine1990 schreef:

Maar ze heeft 'm vervolgens wel gekocht voor die prijs, waardoor ze dus met die prijs akkoord is gegaan.

Maar als Bijenkorf HQ zegt dat het filiaal fout zit (las ik niet, maar stel dat), dan moet ze het (nog eens) via het hoofdkantoor proberen.

Nou ik heb het dus vandaag geprobeerd via de hoofdklantenservice, maar het lijntje kwam weer uit bij mijn filiaal.

Janine1990

Re: Te veel betaald bij de Bijenkorf

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 23:44

En heb je het al geprobeerd door een officiële klacht in te dienen?

Dus als volgt: "Ik wil graag schriftelijk een klacht indienen bij het hoofdkantoor. Kunnen jullie mij vertellen via welk adres dit kan?"
En dan als ze het adres opgeven, even vragen naar de naam van de klantenservice medewerker.

Vervolgens tik je een mail naar dit adres.
In die mail zet je dat je op datum x met de klantenservice hebt gebeld, persoon y hebt gesproken en daarvan het adres hebt gekregen.
Dan ga je je klacht uitleggen. Dat is ten eerste dus dat filiaal z de prijs die op de website stond niet heeft gehanteerd en je daardoor 70 euro te veel heeft laten betalen. Daarnaast niet heeft gewezen op het feit dat je een vies showroommodel kreeg en dat de kassière ook nog heeft aangegeven dat je dat thuis maar moest gaan poetsen. Dat ze dat uiteindelijk na bezwaar van klant toch hebben gereinigd.

Toen je vervolgens op datum a bij de hoofdklantenservice te horen kreeg dat je je bezwaar tegen de prijs en gang van zaken bij het filiaal zelf moest regelen. Je dat hebt gedaan en daags later te horen krijgt van een vriendin dat de filiaalmanager haar heeft uitgehoord over jou en dus naar aanleiding van de klacht jou op internet heeft opgezocht.

Doel van de klacht moet dan vooral zijn dat je het niet eens bent met deze gang van zaken en duidelijk aangeven dat je deze privacyschending van jou, maar ook van je vriendin (als werknemer van Bijenkorf!) niet acceptabel is.
Verzoek hierbij vooral om een schriftelijke uitleg van deze situatie.

En dan eens kijken wat hun reactie wordt...

Ik weet niet of het juridisch de juiste weg is, maar ik denk dat ik het op deze manier zou aanpakken.

Soepblik

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 01:18

Ah, nog zo'n rare Bijenkorf ervaring. Ik ben helaas ook bekend met de "streken" van de service.

Toen ik een tijdje terug de (toevallig genoeg haha) Chloe Woody sandalen aan het passen was en m'n Gucci loafers even uit had gedaan, kwam er een verkoopster naar me toe die geschokt vroeg hoe lang ik ze al had en dat ze er dan echt niet zo uit horen te zien. Lang verhaal kort: mij werd klakkeloos verteld dat de schoenen waar ik twee jaar lang voor had gespaard er niet uitzagen, en dat die van haar na een paar jaar er nog veel beter uitzagen. Ik heb ze toen een paar maanden niet durven dragen. Teef.

KB12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-23 02:10

Janine1990 schreef:
En heb je het al geprobeerd door een officiële klacht in te dienen?

Dus als volgt: "Ik wil graag schriftelijk een klacht indienen bij het hoofdkantoor. Kunnen jullie mij vertellen via welk adres dit kan?"
En dan als ze het adres opgeven, even vragen naar de naam van de klantenservice medewerker.

Vervolgens tik je een mail naar dit adres.
In die mail zet je dat je op datum x met de klantenservice hebt gebeld, persoon y hebt gesproken en daarvan het adres hebt gekregen.
Dan ga je je klacht uitleggen. Dat is ten eerste dus dat filiaal z de prijs die op de website stond niet heeft gehanteerd en je daardoor 70 euro te veel heeft laten betalen. Daarnaast niet heeft gewezen op het feit dat je een vies showroommodel kreeg en dat de kassière ook nog heeft aangegeven dat je dat thuis maar moest gaan poetsen. Dat ze dat uiteindelijk na bezwaar van klant toch hebben gereinigd.

Toen je vervolgens op datum a bij de hoofdklantenservice te horen kreeg dat je je bezwaar tegen de prijs en gang van zaken bij het filiaal zelf moest regelen. Je dat hebt gedaan en daags later te horen krijgt van een vriendin dat de filiaalmanager haar heeft uitgehoord over jou en dus naar aanleiding van de klacht jou op internet heeft opgezocht.

Doel van de klacht moet dan vooral zijn dat je het niet eens bent met deze gang van zaken en duidelijk aangeven dat je deze privacyschending van jou, maar ook van je vriendin (als werknemer van Bijenkorf!) niet acceptabel is.
Verzoek hierbij vooral om een schriftelijke uitleg van deze situatie.

En dan eens kijken wat hun reactie wordt...

Ik weet niet of het juridisch de juiste weg is, maar ik denk dat ik het op deze manier zou aanpakken.

Dit ga ik morgen inderdaad proberen. Ik ga ook contact opnemen met mijn arag verzekering. Deze kunnen vast wel een mail voor mij opstellen.

KB12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-23 02:19

Soepblik schreef:
Ah, nog zo'n rare Bijenkorf ervaring. Ik ben helaas ook bekend met de "streken" van de service.

Toen ik een tijdje terug de (toevallig genoeg haha) Chloe Woody sandalen aan het passen was en m'n Gucci loafers even uit had gedaan, kwam er een verkoopster naar me toe die geschokt vroeg hoe lang ik ze al had en dat ze er dan echt niet zo uit horen te zien. Lang verhaal kort: mij werd klakkeloos verteld dat de schoenen waar ik twee jaar lang voor had gespaard er niet uitzagen, en dat die van haar na een paar jaar er nog veel beter uitzagen. Ik heb ze toen een paar maanden niet durven dragen. Teef.

Bah wat naar. Dit is helaas ook niet mijn eerste slechte ervaring met dit filiaal. Vorig jaar een paar balenciaga's gekocht en deze waren bij het uitpakken van de doos al beschadigd. Letters zaten er niet netjes op en er hingen overal draadjes uit. Ik heb toen de klantenservice gebeld en er zou een nieuw paar voor weggelegd worden. Toen ik daar dus stond met mijn balenciaga's om ze te ruilen, werd dit niet geaccepteerd. Het kon best wel eens gebruikersschade zijn dus mocht ik ze niet meer omruilen. Mind you, de schoenen waren nieuw en niet gedragen én de letters zaten er niet goed op. Toen werd ik ook echt vreselijk brutaal behandeld. Uiteindelijk had bellen of contact opnemen met de algemene klantenservice ook geen zin. Want in plaats van dat alle wegen naar Rome leiden, leiden ook toen alle wegen naar het betreffende filiaal en kwam er dus geen oplossing.

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 04:46

Mijn hemel, is dit echt je energie waard?
Hoeveel uur heb je nu al zitten hanessen met emails heen en weer?
Laat het toch gaan en geniet van je tas. Of geniet niet van je tas en breng 'm terug. Je hebt een dikke korting gehad.

Je hebt 45% korting gehad ipv 50%. Is toch nog steeds dikke korting.
(Die % kunnen er naast liggen want wiskunde is niet mijn forte).

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 08:16

Miss moet je zelf sociale media gebruiken. Groot verhaal op fb met een link naar de Bijenkorf zodat het ook op hun pagina verschijnt. Misschien dat ze daar gevoelig voor zijn

lowe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 08:25

Als je al weet wat voor slechte service ze hebben, snap ik niet dat je zo’n risico neemt eerlijk gezegd… ik ben bang dat je een hele lange adem nodig hebt om hier je gelijk in te krijgen.

Zeepsop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 08:27

Als je bij het afrekenen al weet dat de tas duurder is en dat hij vies is, waarom heb je hem dan afgerekend?

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 09:01

Eerst overleggen met Arag in plaats van eerst een topic op bokt openen. Ik denk dat je daar het best mee geholpen zou zijn geweest.

Hier op Bokt wordt je frustratie alleen maar verder gevoed. Of daar nu een juridische grondslag voor bestaat of niet. Bokkers zijn over het algemeen geen juristen en aan meningen heb je niets.

Succes!

Charmander

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 09:13

Volgens mijn vriend, jurist, is de Bijenkorf juridisch niet fout. De prijs waar de koper bij de kassa mee akkoord gegaan is, is bindend. Je kan van alles en nog wat eisen, maar je hebt geen recht op compensatie. Wat andere mensen betaald hebben in andere filialen of de webshop zegt niets, jouw filiaal mag zijn eigen prijzen hanteren.

Bij het afrekenen van een vieze, duurdere tas had je kunnen bedanken. Dat je partner 45 minuten heeft gewacht op de reiniging is ook zijn/jullie keuze geweest. Daarnaast mag je de tas retourneren, dus je hebt nog steeds de keuze om te besluiten dat je deze tas niet voor dat geld wil.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 09:51

Ik zou de conversatie gewoon openbaar op social media plaatsen. En ook dat je opgezocht bent op social media. Dat mag helemaal niet.

En de tas ging ook retour. Je kunt ook slechte reviews geven op google en trustpilot. Met alles er bij.

Een slechte review heeft mij ook al eens een oplossing gegeven die ik anders nooit gekregen had.

Overigens kocht ik in geen 475 jaar zo'n dure tas, een shopper van 1 euro voldoet ook denk ik altijd. Maar goed, dat is een keuze.

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 09:56

Janine1990 schreef:

Privacyschending? Als TS en vriendin alles open en bloot op social media hebben staan dan is het toch geen schending van de privacy?
Vreemde actie is het zeker, maar toch niet meer dan dat.

TS, ik zou het laten gaan. Kan me je gevoel en frustratie 100% indenken, maar wat een gedoe om 70 euro. Vergeet het en als ik jou was kwam ik echt nooit meer bij een Bijenkorf, waar dan ook.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 09:58

Billy schreef:
Miss moet je zelf sociale media gebruiken. Groot verhaal op fb met een link naar de Bijenkorf zodat het ook op hun pagina verschijnt. Misschien dat ze daar gevoelig voor zijn

Dit topic is zowiezo al negatieve reclame voor de Bijenkorf. Althans voor hun personeel en klantenservice. Laatst was er ook een personeelsstaking in de Bijenkorf. De sfeer is dus slecht momenteel. Als het mijn zaak was geweest had ik het simpelweg keurig geregeld met de klant.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 09:58

Nogmaals je bent akkoord gegaan met de prijs toen je de tas afrekende. Dat je er later niet mee eens bent is heel rot gezegd jouw probleem.
Wilde je niet akkoord gaan met de prijs dan had je de tas niet hoeven te betalen.

Ze hebben jou een oplossing geboden en daar ben jij niet mee akkoord gegaan.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 10:08

thequeensmum schreef:
Janine1990 schreef:

Privacyschending? Als TS en vriendin alles open en bloot op social media hebben staan dan is het toch geen schending van de privacy?

TS, ik zou het laten gaan. Kan me je gevoel en frustratie 100% indenken, maar wat een gedoe om 70 euro. Vergeet het en als ik jou was kwam ik echt nooit meer bij een Bijenkorf, waar dan ook.

Nee, want die vriendin is naar dingen gevraagd. Ja, je mag je social media open en bloot hebben staan, maar het betekent niet dat een bedrijf het mag gebruiken voor onderzoek naar een klant die niet tevreden is. De klant heeft een terecht punt.
Er zijn dingen die je mag opzoeken, maar je mag niet alles zomaar met iemand delen wat je vindt. En dat gebeurt hier wel.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 10:11

Die korting... Dan denk ik dat was te zien bij het afrekenen.

Maar de navraag doen. Dat gaat echt veel te ver. Dat mag echt niet.
Zou daar toch wat mee doen als dat kan.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 10:14

Ik zou persoonlijk geen plezier meer in deze tas hebben en hem retourneren. Door die hele voorgeschiedenis zou voor mij de lol er af zijn en ik zou er niet meer 'neutraal' naar kunnen kijken. Er zijn zoveel mooie andere tassen te vinden die niet datzelfde nare gevoel zouden oproepen :).

KB12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-23 10:14

thequeensmum schreef:
Janine1990 schreef:

Waar baseer jij op dat ik alles op en bloot op social media heb staan? Ik ben de persoon die niet eens een foto op whatsapp heeft. Ik ben juist super prive. Zelfs mijn vrienden zijn compleet afgeschermd op social media. Ik heb ook geen open contact met mijn vriendin bij de bijenkorf. En het laatste contact dat wij met elkaar gehad hebben op social media of qua een foto is letterlijk 8 jaar geleden. Dus dan hebben ze toch heel goed moeten graven in mijn social media.

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 10:15

Het is al 14 x gezegd dat je bij het afrekenen akkoord gaat met de prijs.
Dat is juridisch nou eenmaal zo.
Klagen, mailen, bellen etc heeft geen enkele zin meer want: juridisch ben je zelf akkoord gegaan.