Buurheksen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

verootjoo

Re: Buurheksen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 14:09

Yes, welkom terug. I love it.

En ik hou van je schrijfstijl.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 14:19

Dan moet je nagaan dat als je ervaring hebt gehad met afschuwelijke schoonmoeders zo'n buurheks een keer te veel van het goeie is.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 14:19

Wij hadden een buurman die rond 3 uur ‘s nachts onze kleuter wakker maakte me zijn herrie.
Het was de zoveelste keer overlast.
Gevraagd of hij wilde ophouden. Nee was mooie tijd om wakker te zijn.
Volgende ochtend om 8 uur ben ik blijven aanbellen bij hem.
Dit vond ik een mooie tijd om wakker tezijn.

Ik begrijp prima dat mensen je tot wanhoop drijven en je zelf actie gaat ondernemen als praten niet werkt of ze willen niet praten.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 14:40

Maar zelfs als je tot wanhoop gedreven wordt, hoef je er nog niet een openbaar festijn van te maken toch? Het gaat namelijk nog steeds wel om echte mensen. En in het geval van de buurvrouw dus blijkbaar ook om iemand met mentale problemen. Daar hoef je geen freak show van te maken, waarbij je uit de doeken gaat doen op welke manieren je iemand terugtreitert, toch? Zelfs niet als je heel boos wordt, zelfs niet als dat terecht is.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 14:42

Je hoeft het topic niet te volgen en te openen hè :)
Je kan het zelfs boycotten door op kruisje te zetten, dan komt het niet in je overzicht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 14:45

Shadow0 schreef:
Maar zelfs als je tot wanhoop gedreven wordt, hoef je er nog niet een openbaar festijn van te maken toch? Het gaat namelijk nog steeds wel om echte mensen. En in het geval van de buurvrouw dus blijkbaar ook om iemand met mentale problemen. Daar hoef je geen freak show van te maken, waarbij je uit de doeken gaat doen op welke manieren je iemand terugtreitert, toch? Zelfs niet als je heel boos wordt, zelfs niet als dat terecht is.
Dit vooral. Het komt op mij meer over alsof je zelf verlegen zit om een schouderklopje en dat dan maar op Bokt komt halen, en dat begint al met het belachelijk maken van het uiterlijk van je buurvrouw. Niet oké. :n En als je geen Bokker was geweest die vrij populair is onder een boel oude bekenden, waren de reacties ook niet zo lyrisch geweest.

De reacties van een aantal Bokkers die zelf met kwetsbare mensen (zeggen te) werken of die in andere topics vooraan staan met hun virtue signalling, vallen me ook vies tegen, eerlijk gezegd. :=

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 14:49

Verootjoo: dat is niet de manier waarop ik om wil gaan met pesten. Weglopen en het door laten gaan vind ik persoonlijk niet echt ok, vooral niet als er ook nog een heleboel mensen aan de rand staan aan te moedigen.

Als ik het alleen maar niet leuk zou vinden, zou ik het zeker wegklikken. Voor mij gaat dit aanzienlijk verder dan dat.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 14:50

Als je van mening bent dat de verhuurder van de woningen en de politie onvoldoende doen om de problemen op te lossen, dan kun je de Rijdende Rechter inschakelen.

Bullebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 15:02

Tieneke schreef:
Ik denk dat men door de OP niet helemaal meekrijgt wat voor een lange weg zo'n "relatie" al heeft afgelegd en hoe hoog de frustratie is opgelopen.

Ik zou het zelf niet gedaan hebben, maar kan het wel plaatsen dat je tot zoiets gedreven wordt. Bovendien is het niet aan TS om hulp te zoeken voor deze vrouw. Het zou heel nobel zijn, maar het is niet haar verantwoordelijkheid.

Ik denk dat je refereert naar mijn post. Uiteraard hoeft ts niet hulp te zoeken voor de buurvrouw. Dat zou buurvrouw zelf moeten. Eventueel geïnitieerd door familie van buurvrouw/politie/huisarts oid.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 15:13

Bullebeest schreef:
Tieneke schreef:
Ik denk dat men door de OP niet helemaal meekrijgt wat voor een lange weg zo'n "relatie" al heeft afgelegd en hoe hoog de frustratie is opgelopen.

Ik zou het zelf niet gedaan hebben, maar kan het wel plaatsen dat je tot zoiets gedreven wordt. Bovendien is het niet aan TS om hulp te zoeken voor deze vrouw. Het zou heel nobel zijn, maar het is niet haar verantwoordelijkheid.

Ik denk dat je refereert naar mijn post. Uiteraard hoeft ts niet hulp te zoeken voor de buurvrouw. Dat zou buurvrouw zelf moeten. Eventueel geïnitieerd door familie van buurvrouw/politie/huisarts oid.
Om hulp te zoeken moet je om te beginnen al accepteren dat er wat mis is met je. Daarnaast is de GGZ al een drama om binnen te komen als je wel graag wilt en een sterk netwerk om je heen hebt om op terug te vallen - en echt complexe problematiek behandelen ze ook liever niet, want dat vinden ze te moeilijk -, dus hoe denk je dat dat is voor iemand die misschien helemaal geen familie heeft en zich er ook niet van bewust is dat haar gedrag problematisch en onredelijk is?

quartel heeft duidelijk haar eigen waarheid, maar de buurvrouw in kwestie ook. Geen van die waarheden heeft meer bestaansrecht, maar als je jezelf zo moreel verheven voelt boven iemand met wie duidelijk iets mis is (en dat is hier imo een belangrijk punt) dat je het geoorloofd vindt om vuur met vuur te bestrijden, mag je jezelf ook wel wat vragen gaan stellen. :=

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 15:17

Hier eentje die de frustratie echt wel heel goed begrijpt hoor! Als je jarenlang, dag in dag uit, last hebt van iemand die er maar niets aan doet en instanties ook niet verder helpen omdat de grens nog niet bereikt is, kan dat heel vervelend zijn. Ik heb dan zelf nooit een wraakactie ondernomen, maar het is wel echt al talloze keren door mijn hoofd gespookt. TS noemt toch verder geen namen, dus het is niet zo dat ze mensen zwart aan het maken is...

Dat het verhaal nu gedraaid wordt naar een zieke buurvrouw, vind ik ook wel bijzonder omdat er verder geen informatie is. Misschien is ze inderdaad wel ziek, misschien is het gewoon een ouderwetse zeur die op elke slak zou legt. Weten wij veel?

Ik had zelf ook van die fantastische buren, of althans, hun heksenkind dan. 6 jaar lang dagelijks last gehad van ze. Een paar keer aangekaart, maar ik werd altijd maar afgewimpeld met "ja, maar het is maar een kind". Ik heb/hoef geen kinderen, dus ik heb er geen verstand van. Klopt, maar ik weet wel dat ik er last van heb, of het nou een kind van 5 is, of een ouder persoon van 80. Beetje rekening met elkaar houden moet kunnen lijkt me. Maar helaas, ze bleven gewoon hun ding doet, hun kind was ze heilig. Ik was een zeur. Vanzelfsprekend +:)+ !

De laatste keer heb ik zelfs de politie gebeld vanwege bedreiging. Meneer van hiernaast liep te verkondigen dat ik een debiel was en dat hij wel even langs zou komen om te laten zien wie de baas was. (Ging aan vooraf dat ik die dag in een halfuur tijd minstens 50 speeltjes in mijn tuin had liggen, tot 2x toe in dat halfuur. Een speeltje heb ik teruggegooid en daardoor was ik de boeman. Want ja, dat kind zat in de tuin en ik had hem wel kunnen raken. Dat ik onthoofd had kunnen worden door die tig speeltjes en dat ik er een konijn heb lopen, maakte niet uit. Ik was de mongool, de debiel.)

Nou, stel je dan even voor: ik 163, meneer 150 kilo spier en richting de 2 meter. Ik kneep 'm wel een beetje na die woorden. Maar de politie zei doodleuk dat hij "ook wel een bakkie koffie had kunnen bedoelen" en dat ze een dossier aan zouden maken. Als ik een mes in mijn rug had gehad, hadden ze wel direct actie ondernomen :)). Toppers!

Gelukkig zijn ze vorige week terugverhuisd naar de stad, problem solved. Maar overlast en totaal geen inzicht of meeleving kan écht heel vervelend zijn. Als zij niet waren verkast, was ik wel gegaan want na 6 jaar ellende begon ook mijn restje geduld op te raken. Overigens koophuis hier, anders was de woningbouw inderdaad ook nog wel een goede optie geweest.

AmyJamess

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 15:25

Dan hebben we hier blijkbaar geluk betreft de woning bouw.
Ik woon sinds 2 maandjes in een nieuw appartement. Deze heb ik ook niet zo maar gekregen.

In het verleden is er hier veel overlast geweest in het complex met onder anderen drugdealen, zelfs enkele politie invallen geweest.
Voordat ik deze woning kreeg hebben ze eerst mijn huur geschiedenis nagetrokken en een gesprek gehad. Dit omdat ze willen voorkomen dat er weer overlast komt. Had ik een melding achter mijn naam staan, dan had ik dit appartement niet gekregen.
Nu is het heerlijk rustig hier. Super fijne buren. Ondanks dat het best gehorige appartementen zijn heeft niemand last van elkaar.
Hier word dus wel degelijk wat gedaan tegen overlast.

Betreft het gedrag van TS ga ik met de meerderheid mee. Snap de frustratie maar vind dat je zelf ook te ver gaat.
Door zulk gedrag maak je het natuurlijk alleen maar erger.
Is het niet mogelijk een keer een gesprek te plannen met zowel de verhuurder als de wijkagent? Eventueel andere bewoners die overlast ervaren.
Misschien dat je samen tot een oplossing kan komen.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 16:20

Ik volg!

Dubbelzijdig tape is moeilijker weg te krijgen..

Wat een scheitmens

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 16:29

Ceffyl schreef:
Elisa2 schreef:
Wij horen natuurlijk maar een kant van het verhaal, een verhaal heeft altijd twee kanten.

Ik kan begrijpen hoe naar het is om te leven met een vervelende buur, kan echt heel veel spanning geven. Toch ben en blijf ik ook van mening dat terugpesten niet de oplossing is, ook al heb ik me daar zelf ook weleens schuldig aangemaakt. Als niets werkt kan dat soms een heel bevredigend gevoel geven.

Ik heb ook problemen met de buren gehad, voornamelijk vanwege geluidsoverlast van hun regelmatige feestjes en mijn verstoorde nachtrust daardoor. Uiteindelijk met de wijkagent het meest kunnen bereiken..compromissen aan beide kanten, daar gaat het om denk ik. Verstandhouding is daar enorm op vooruit gegaan.

Tja, sommige mensen luisteren niet naar redelijke verzoeken. Die moet je of zo bang maken dat ze niks meer durven of het leven zo zuur maken dat ze ook stoppen.

Moet je dan altijd maar over je heen laten lopen omdat dat netjes is? Terwijl zo'n terrorist alles voor iedereen blijft verzieken? Altijd dat morele gedoe van mensen die niet snappen dat klachten indienen en dossiers opbouwen geen zak doet tegen zulke mensen.

Ik zeg nergens dat je over je heen moet laten lopen he..het is heel erg vervelend als het iemand is die niet voor rede vatbaar is. Ik snap echt wel dat mensen uit wanhoop dan zelf maar het heft in eigen hand nemen als ze nergens verder geholpen worden. Ik lees hier echter nergens dat er bijv. al een wijkagent ingeschakeld is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 16:38

Elisa2 schreef:
Ceffyl schreef:
Tja, sommige mensen luisteren niet naar redelijke verzoeken. Die moet je of zo bang maken dat ze niks meer durven of het leven zo zuur maken dat ze ook stoppen.

Moet je dan altijd maar over je heen laten lopen omdat dat netjes is? Terwijl zo'n terrorist alles voor iedereen blijft verzieken? Altijd dat morele gedoe van mensen die niet snappen dat klachten indienen en dossiers opbouwen geen zak doet tegen zulke mensen.

Ik zeg nergens dat je over je heen moet laten lopen he..het is heel erg vervelend als het iemand is die niet voor rede vatbaar is. Ik snap echt wel dat mensen uit wanhoop dan zelf maar het heft in eigen hand nemen als ze nergens verder geholpen worden. Ik lees hier echter nergens dat er bijv. al een wijkagent ingeschakeld is.
Bovendien is er ook een verschil tussen zoiets doen en er even over gniffelen in je auto onderweg naar je werk, en zoiets doen en het vervolgens jaren later, maar vol trots breed uitmeten op Bokt, zodat mensen je kunnen vertellen hoe fantastisch je bent. :=

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 16:40

misschien moet je er over nadenken of de TS vindt dat ze fantastisch is, of dat dit een aanname van jou is Mkango

DDDara

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 16:44

Jullie reageren als of ze het huis van de buurvrouw in de brand heeft gestoken. De buurvrouw kan de bel gewoon uitzetten als ze TS haar acties vervelend vindt. Waarschijnlijk zal TS dan kloppen maar ik mag hopen dat TS er geen dag voor uittrekt om daar aan te blijven kloppen.

Waarschijnlijk zullen de sateprikkers tussen de bel niets oplossen nee, en het waarschijnlijk alleen maar erger maken maar misschien ziet de buurheks in dat die vogeltjes misschien nog het minste van het probleem zijn en houdt ze op met klagen!

Ik ben wel benieuwd hoe dit afloopt.

We kijken toch ook allemaal met veel plezier naar ruzie met de buren of de rijdende rechten. Een beetje leedvermaak moet kunnen.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 16:58

DDDara schreef:
Jullie reageren als of ze het huis van de buurvrouw in de brand heeft gestoken. De buurvrouw kan de bel gewoon uitzetten als ze TS haar acties vervelend vindt. Waarschijnlijk zal TS dan kloppen maar ik mag hopen dat TS er geen dag voor uittrekt om daar aan te blijven kloppen.

Waarschijnlijk zullen de sateprikkers tussen de bel niets oplossen nee, en het waarschijnlijk alleen maar erger maken maar misschien ziet dus buurheks in dat die vogeltjes misschien nog het minste van het probleem is en houd ze op met klagen!

Ik ben wel benieuwd hoe dit afloopt.

We kijken toch ook allemaal met veel plezier naar ruzie met de buren of de rijdende rechten. Een beetje leedvermaak moet kunnen.

Ik kijk daar wel naar maar ik vind het absoluut niet leuk. Ik wil er van leren hoe dingen juridisch in elkaar zitten en hoe met problemen om te gaan.Mijn pestende ex-buurman trachtte steeds om me uit te dagen en uit de tent te lokken ,bijv. door voor mijn raam te gaan staan schreeuwen en te eisen dat ik naar buiten zou komen. Dat heb ik nooit gedaan want ik dacht, als ik midden op straat tegen hem ga terugschreeuwen en ruzie maken, dan wordt het hier een achterbuurt.

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-23 17:19

Shadow0 schreef:

Als je je zo stoort...... waarom lees je dan?
Om je gelijk te halen??
Want alleen jij bent perfect??
Naar mijn mening oordeel jij te snel en verkeerd.
Wat wil je nou precies bereiken?
Pure nieuwsgierigheid :)

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 17:31

Jennyj01 schreef:
Ik vind het een bijzondere post. Zeker als je die naast je openingspost zet. Leven en laten leven. Deze buurvrouw heeft vermoedelijk een geestelijke aandoening. In plaats van je er even in te verdiepen en te kijken hoe je voor jezelf en voor haar het makkelijks door een duur kan, gooi je gelijk de knuppel in het hoeder hok. Dit verdiend echt geen schoonheidsprijs.

quartel schreef:
Ik hoor mijn buren ook.
Ik vind dat verder geen probleem.
Leven en laten leven.
Het zou mooi zijn als iedereen dat kon maar het blijkt een aparte gave die niet iedereen heheerst.
Als je die waarheid leeft dan piep je wel anders.

Geestelijke aandoening of niet!
Dat is geen excuus om het goed te gaan praten.

Ze hoeven jou woongenot niet te gaan vergallen of andermans dieren iets aan gaan doen.

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 17:40

Enige wat ik mij afvraag.. De bel kan toch uit? En dan? :+

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 17:43

puppy1128 schreef:

Das goeie!

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 18:05

puppy1128 schreef:

Wat ik mij afvraag is hoe TS wist dat de buurvrouw vier jaar geleden de hele dag de deurbel indrukte én hoe ze wist dat dat ze oorzaak van de wonden van de vogels was.

Hoe gaat het dan als er in de buurt geheid wordt? Of een straatfeest is? Of een buurjongetje een blokfluit krijgt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 18:18

Kinke schreef:
misschien moet je er over nadenken of de TS vindt dat ze fantastisch is, of dat dit een aanname van jou is Mkango
Misschien moet je beter lezen, want dat staat er niet. :')

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 18:28

Yess buurloederheksentopic *\o/*
Laatst bijgewerkt door Mars op 22-01-23 19:09, in het totaal 1 keer bewerkt