Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Shadow0 schreef:Dit vooral. Het komt op mij meer over alsof je zelf verlegen zit om een schouderklopje en dat dan maar op Bokt komt halen, en dat begint al met het belachelijk maken van het uiterlijk van je buurvrouw. Niet oké.Maar zelfs als je tot wanhoop gedreven wordt, hoef je er nog niet een openbaar festijn van te maken toch? Het gaat namelijk nog steeds wel om echte mensen. En in het geval van de buurvrouw dus blijkbaar ook om iemand met mentale problemen. Daar hoef je geen freak show van te maken, waarbij je uit de doeken gaat doen op welke manieren je iemand terugtreitert, toch? Zelfs niet als je heel boos wordt, zelfs niet als dat terecht is.
Tieneke schreef:Ik denk dat men door de OP niet helemaal meekrijgt wat voor een lange weg zo'n "relatie" al heeft afgelegd en hoe hoog de frustratie is opgelopen.
Ik zou het zelf niet gedaan hebben, maar kan het wel plaatsen dat je tot zoiets gedreven wordt. Bovendien is het niet aan TS om hulp te zoeken voor deze vrouw. Het zou heel nobel zijn, maar het is niet haar verantwoordelijkheid.
Bullebeest schreef:Om hulp te zoeken moet je om te beginnen al accepteren dat er wat mis is met je. Daarnaast is de GGZ al een drama om binnen te komen als je wel graag wilt en een sterk netwerk om je heen hebt om op terug te vallen - en echt complexe problematiek behandelen ze ook liever niet, want dat vinden ze te moeilijk -, dus hoe denk je dat dat is voor iemand die misschien helemaal geen familie heeft en zich er ook niet van bewust is dat haar gedrag problematisch en onredelijk is?Tieneke schreef:Ik denk dat men door de OP niet helemaal meekrijgt wat voor een lange weg zo'n "relatie" al heeft afgelegd en hoe hoog de frustratie is opgelopen.
Ik zou het zelf niet gedaan hebben, maar kan het wel plaatsen dat je tot zoiets gedreven wordt. Bovendien is het niet aan TS om hulp te zoeken voor deze vrouw. Het zou heel nobel zijn, maar het is niet haar verantwoordelijkheid.
Ik denk dat je refereert naar mijn post. Uiteraard hoeft ts niet hulp te zoeken voor de buurvrouw. Dat zou buurvrouw zelf moeten. Eventueel geïnitieerd door familie van buurvrouw/politie/huisarts oid.
Ceffyl schreef:Elisa2 schreef:Wij horen natuurlijk maar een kant van het verhaal, een verhaal heeft altijd twee kanten.
Ik kan begrijpen hoe naar het is om te leven met een vervelende buur, kan echt heel veel spanning geven. Toch ben en blijf ik ook van mening dat terugpesten niet de oplossing is, ook al heb ik me daar zelf ook weleens schuldig aangemaakt. Als niets werkt kan dat soms een heel bevredigend gevoel geven.
Ik heb ook problemen met de buren gehad, voornamelijk vanwege geluidsoverlast van hun regelmatige feestjes en mijn verstoorde nachtrust daardoor. Uiteindelijk met de wijkagent het meest kunnen bereiken..compromissen aan beide kanten, daar gaat het om denk ik. Verstandhouding is daar enorm op vooruit gegaan.
Tja, sommige mensen luisteren niet naar redelijke verzoeken. Die moet je of zo bang maken dat ze niks meer durven of het leven zo zuur maken dat ze ook stoppen.
Moet je dan altijd maar over je heen laten lopen omdat dat netjes is? Terwijl zo'n terrorist alles voor iedereen blijft verzieken? Altijd dat morele gedoe van mensen die niet snappen dat klachten indienen en dossiers opbouwen geen zak doet tegen zulke mensen.
Elisa2 schreef:Bovendien is er ook een verschil tussen zoiets doen en er even over gniffelen in je auto onderweg naar je werk, en zoiets doen en het vervolgens jaren later, maar vol trots breed uitmeten op Bokt, zodat mensen je kunnen vertellen hoe fantastisch je bent.Ceffyl schreef:Tja, sommige mensen luisteren niet naar redelijke verzoeken. Die moet je of zo bang maken dat ze niks meer durven of het leven zo zuur maken dat ze ook stoppen.
Moet je dan altijd maar over je heen laten lopen omdat dat netjes is? Terwijl zo'n terrorist alles voor iedereen blijft verzieken? Altijd dat morele gedoe van mensen die niet snappen dat klachten indienen en dossiers opbouwen geen zak doet tegen zulke mensen.
Ik zeg nergens dat je over je heen moet laten lopen he..het is heel erg vervelend als het iemand is die niet voor rede vatbaar is. Ik snap echt wel dat mensen uit wanhoop dan zelf maar het heft in eigen hand nemen als ze nergens verder geholpen worden. Ik lees hier echter nergens dat er bijv. al een wijkagent ingeschakeld is.
DDDara schreef:Jullie reageren als of ze het huis van de buurvrouw in de brand heeft gestoken. De buurvrouw kan de bel gewoon uitzetten als ze TS haar acties vervelend vindt. Waarschijnlijk zal TS dan kloppen maar ik mag hopen dat TS er geen dag voor uittrekt om daar aan te blijven kloppen.
Waarschijnlijk zullen de sateprikkers tussen de bel niets oplossen nee, en het waarschijnlijk alleen maar erger maken maar misschien ziet dus buurheks in dat die vogeltjes misschien nog het minste van het probleem is en houd ze op met klagen!
Ik ben wel benieuwd hoe dit afloopt.
We kijken toch ook allemaal met veel plezier naar ruzie met de buren of de rijdende rechten. Een beetje leedvermaak moet kunnen.
Shadow0 schreef:Maar zelfs als je tot wanhoop gedreven wordt, hoef je er nog niet een openbaar festijn van te maken toch? Het gaat namelijk nog steeds wel om echte mensen. En in het geval van de buurvrouw dus blijkbaar ook om iemand met mentale problemen. Daar hoef je geen freak show van te maken, waarbij je uit de doeken gaat doen op welke manieren je iemand terugtreitert, toch? Zelfs niet als je heel boos wordt, zelfs niet als dat terecht is.
Jennyj01 schreef:Ik vind het een bijzondere post. Zeker als je die naast je openingspost zet. Leven en laten leven. Deze buurvrouw heeft vermoedelijk een geestelijke aandoening. In plaats van je er even in te verdiepen en te kijken hoe je voor jezelf en voor haar het makkelijks door een duur kan, gooi je gelijk de knuppel in het hoeder hok. Dit verdiend echt geen schoonheidsprijs.quartel schreef:Ik hoor mijn buren ook.
Ik vind dat verder geen probleem.
Leven en laten leven.
Het zou mooi zijn als iedereen dat kon maar het blijkt een aparte gave die niet iedereen heheerst.
Als je die waarheid leeft dan piep je wel anders.
puppy1128 schreef:Enige wat ik mij afvraag.. De bel kan toch uit? En dan?