Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Exitium schreef:Gezien er veel vergelijkingen met een frietpan gemaakt worden, zijn er ook mensen die kunnen vergelijken met een (hetelucht)oven?
ClaudiaHS schreef:Lamb Weston Twister fries. Die zijn echt súper lekker uit de airfryer.
Roodvos schreef:Exitium schreef:De airfryer is een soort kleine heteluchtoven.Gezien er veel vergelijkingen met een frietpan gemaakt worden, zijn er ook mensen die kunnen vergelijken met een (hetelucht)oven?
Alles wat in de oven kan, kan ook in de airfryer. Vuistregel: 20°C lager en 2/3 van de tijd. Dus als het 15min@200°C in de oven moet, dan doe je het 10min@180°C.
Ik schep het wel even vaker om.
En de airfryer hoef je niet voor te verwarmen.
Ik vind veel dingen lekkerder uit de airfryer komen, krokanter.
@TS: mijn airfryer baktijden app zegt voor verse friet 26min@180°C.
Ik zou beginnen met 10 minuten, even omscheppen en dan weer 10 minuten. Omscheppen en even kijken hoe het er dan voor staat.
Exitium schreef:I know, maar met name het krokante is iets waar ik dus nieuwsgierig naar ben. Friet uit de oven knapperig krijgen kan wel, maar dan moet 'ie er vaak een stuk langer in, en een kroket echt goed knapperig krijgen is lastig in de heteluchtoven. Ben daarom dus benieuwd naar of er verschil zit tussen de heteluchtoven en de airfryer, en of dat verschil het waard is
Slmt9 schreef:Azmay schreef:Ik heb nog nergens airfryer friet gegeten die ik voor mijn lol eet. En snacks even goed niet
Dan heb je denk ik nog niet de goede merken geprobeerd
De croquetten van kwekkeboom bijvoorbeeld, echt krokant en lekker!
Exitium schreef:I know, maar met name het krokante is iets waar ik dus nieuwsgierig naar ben. Friet uit de oven knapperig krijgen kan wel, maar dan moet 'ie er vaak een stuk langer in, en een kroket echt goed knapperig krijgen is lastig in de heteluchtoven. Ben daarom dus benieuwd naar of er verschil zit tussen de heteluchtoven en de airfryer, en of dat verschil het waard is
purny schreef:ca 14 minuten op 200 graden. Het was ook de eerste keer dat ik hem gebruikte dus misschien moet ik het nog een beetje gaan leren..
Ik zag ook niet in de eerste instantie hoe ik dat ding kon voorverwarmen.
BrankaZ schreef:purny schreef:ca 14 minuten op 200 graden. Het was ook de eerste keer dat ik hem gebruikte dus misschien moet ik het nog een beetje gaan leren..
Ik zag ook niet in de eerste instantie hoe ik dat ding kon voorverwarmen.
Ik heb een Philips airfryer. Die zetje aan, stelt de temperatuur in en drukt op start. Als hij dan pingelt is de temperatuur goed.